XMod
 وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 11)
وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 11)
اگر بخواهم راجع به رمز موفقيت صحبت كنم شايد بهتر باشد به اين موضوع اشاره كنم كه هرگز در وسط كار در زمينه‌ي المپياد آن را رها نکنيد و به‌اصطلاح از اين رشته به رشته‌اي ديگر نپريد. وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد.

«جمشيد رضايي» دارنده‌ي مدال برنز المپياد جهاني نجوم:

وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد




 

 

اشاره

دهمين دوره‌ي المپياد جهاني نجوم سوم تا يازدهم آبان 1384 در حالي در «پكن» پايتخت چين برگزار شد كه پنج دوره‌ي آن در سال‌هاي 1996، 1997، 1998، 2000 و 2002 در كشور «روسيه» و سه دوره‌ي آن در سال‌هاي 1999، 2001 و 2004 در «اوكراين» و يك دوره‌ي آن در سال 2003 در «سوئد»‌ برگزار شده بود. در اين المپياد 16 تيم از كشورهاي: برزيل، بلغارستان، چين، استوني، هند، اندونزي، ايران، كره، ليتواني، روسيه، روماني، صربستان و مونته‌نگرو، سوئد و تايلند شركت كردند.

نمايندگان جمهوري اسلامي ايران نيز عبارت بودند از:

- سركار خانم «آزاده فتحي سوادجاني» (مدال طلا)

- سركار خانم «نيلوفر افسري آردچي» و «هيوا پذيرا» (مدال نقره)

- «پويا بني‌اسد»، «جمشيد رضايي ميان‌رودي»، «نگين سهراب‌خاني» (مدال برنز)

ضمناً در اين مسابقه‌ها، سركار خانم «آزاده فتحي سوادجاني» به‌علت كسب بالاترين امتياز در قسمت تئوري، ديپلم ويژه‌ي مسابقه‌ها را دريافت كرد.

همان‌طور كه گفته شد «جمشيد رضايي ميان‌رودي» سال اول طلاي کشوري و برنز جهاني المپياد دانش‌اموزي نجوم را کسب کرد و در 16 سالگي از كنكور معاف شد. امسال هم توانست مدال طلاي كشوري را کسب کند.

 

 

خواهشمند است خودتان را معرفي کنيد.

«جمشيد رضايي» هستم. در مقطع دوم متوسطه در دبيرستان علامه حلي تهران درس مي‌خوانم. صاحب مدال طلاي کشوري و برنز جهاني در المپياد نجوم مي‌باشم.

 

 

از چه زماني به «نجوم» علاقه‌مند شديد؟! چه عاملي باعث شد که وارد

المپياد «نجوم» شويد؟!

از «راهنمايي» به «تلسکوپ» علاقه پيدا کرده بودم اما کار جدي‌اي نکردم. المپياد را از آذر 1384 (اول دبيرستان) شروع کردم. قبل از آن نيز در زمينه‌ي المپياد فيزيک کار مي‌کردم.

 

<>

چه کساني مشوق شما بودند؟!

در مورد اين‌كه چه کساني مشوق من بوده‌اند خوب مي‌توانم (مثل هميشه!) به پدر، مادر، دبيران مدرسه و ... اشاره كنم.

 

 

اولين کتاب‌هايي را که در زمينه‌ي المپياد نجوم خوانديد براي علاقمندان

معرفي كنيد.

براي المپياد نجوم از كتاب «ساختار ستارگان و کهکشان‌ها» و يك‌سري جزوه استفاده كردم اما متأسفانه اسم اولين کتاب نجومي مورد استفاده‌ام را به‌خاطر نمي‌آورم.

 

 

 

جايي وجود دارد که علاقه‌مندان به «نجوم» بتوانند از آن‌جا اطلاعات مورد

نيازشان را کسب کنند؟

بله، براي کسب اطلاعات «اينترنت» و «منابع انگليسي» بهترين مرجع محسوب مي‌شوند. براي رصد و ساير فعاليت‌ها علاقمندان مي‌توانند به رصدخانه‌ي زعفرانيه يا مرکز ستاره‌شناسي بروند.

 

 

توصيه‌ي شما به بقيه‌ي علاقه‌مندان المپياد نجوم درباره‌ي اين‌كه از کجا و

چگونه فعاليت در زمينه‌ي المپياد نجوم را شروع کنند، چيست؟

علاقه‌مندان به «نجوم» مي‌توانند با ياري يک معلم راهنما يا از طريق همين مکان‌هايي که در جواب سؤال قبل معرفي كردم هر وقت مي‌خواهند مي‌توانند شروع کنند. اما المپيادي‌ها هم هر وقت شروع کنند خوب است اما توصيه مي‌کنم زودتر شروع کنند و مي‌توانند از طريق کتاب‌ها يا کلاس‌هاي مدرسه‌شان يا خود من وارد المپياد شوند.

 

 

«نجوم» را چگونه تعريف مي‌كنيد؟

«نجوم» عبارت است از اطلاعات در مورد آن‌چه که بالاي سر ماست. نجوم دانشي در مقياسي بزرگ است به‌عبارت ديگر به بررسي اجزاي بزرگ مي‌پردازد.

 

 

آيا ستاره‌اي را براي خودت انتخاب کرده‌اي؟!

چند مدت پيش از اين کار خوشم نمي‌آمد اما الان به «تيشتر» علاقه‌مند شده‌ام.

 

 

اجازه دهيد حالا از المپياد صحبت كنيم ... المپياد در مراحل کشوري چگونه

است؟

المپياد در مرحله‌ي كشوري سه مرحله دارد:

- مرحله‌ي اول مرحله‌ي اول به‌صورت تستي برگزار مي‌شود كه در اين مرحله، 400 نفر قبول مي‌شوند.

- مرحله‌ي دوم آزمون مرحله‌ي دوم تشريحي است و حدوداً 35 نفر قبول مي‌شوند و اين افراد در دوره‌ي تابستانه شرکت کرده و به ده نفر از آن‌ها مدال طلا اعطا مي‌شود.

 

 

رمز موفقيت‌تان را در چه چيز مي‌دانيد؟

اگر بخواهم راجع به رمز موفقيت صحبت كنم شايد بهتر باشد به اين موضوع اشاره كنم كه هرگز در وسط كار در زمينه‌ي المپياد آن را رها نکنيد و به‌اصطلاح از اين رشته به رشته‌اي ديگر نپريد. وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد.

 

 

آيا براي كسب موفقيت از کلاس‌هاي تقويتي و مواردي اين‌چنين استفاده

کرده‌ايد؟

درباره‌ي خودم بايد بگويم من همه‌ي آن درس‌ها را خودم ياد گرفتم اما خوب خيلي‌ها هم هستند که از اين کلاس‌ها و يا كمك شرکت‌کنندگان سال‌هاي قبل استفاده كرده و موفق هم مي‌شوند. البته بايد اشاره كنم كه تعداد اين دسته از افراد خيلي بيش‌تر است. بايد بگويم کلاس‌هاي تقويتي واقعاً موثر هستند.

 

 

به‌نظر شما «کنکور» چيست؟! چه فرقي با «المپياد» دارد؟! درباره‌ي معايب و

ضررهاي هرکدام صحبت كنيد.

کنکور يك امتحان است به‌علاوه يك بخش از زندگي خيلي‌ها و يک‌سال پرخاطره است. المپياد مثل يک پل است که با کمک آن از سد کنکور رد مي‌شويد!!! ساختن اين پل تقريباً به‌سختي همان کنکور است؛ اما بايد بگويم المپياد يعني تفاوت ...

 

 

تصميم داريد در دانشگاه چه رشته‌اي را ادامه دهيد ... با توجه به اين‌که از

سال دوم دانشگاه مي‌تواني دو رشته را بخوانيد، چه رشته(هايي) را انتخاب مي‌كنيد؟

هنوز درست نمي‌دانم به‌علاوه به‌نظر من براي دو رشته‌اي شدن، المپياد کمکي نمي‌کند بلکه دانشگاه براي خودش شرايطي دارد.

 

 

به علاقه‌مندان براي شرکت در المپياد چه توصيه‌اي داريد؟!

خوب يا بايد به‌سمت المپياد نرويد يا اگر رفتيد بايد تمام تلاش‌تان رو بکنيد و اولين باشيد چون در غيراين‌صورت وقت تلف کردن محسوب مي‌شود!!!

 

 

اوقات فراغت‌تان را چگونه مي‌گذرانيد؟

اوقات فراغتم را به امور ذيل مي‌پردازم:

- خواندن کتاب

- برنامه‌نويسي

- مطالعه‌ي فيزيک

كه اين امور از کارهاي مفيدم محسوب مي‌شود.

بقيه‌ي اين زمان را هم به «بازي» و «ساير کارها» مي‌پردازم.

 

 

درباره‌ي بهترين تجربه‌اي که داشتيد، صحبت كنيد.

بهترين تجربه‌ي من تجربه‌ي يك سفر بوده است.

 

 

از بهترين کتابي که خوانده‌ايد، بگوييد.

نمي‌دانم شايد کتاب‌خوان نيستم شايد هم حضور ذهن ندارم.

 

 

در آسمان دنبال چه مي‌گرديد؟!

دنبال آينده؛ آينده‌اي که خودمان آن را مي‌سازيم ولي همه‌ي ما در آسمان‌ها دنبالش مي‌گرديم.

 

 

در مورد دوره‌ي تابستاني و انتخاب تيم جهاني توضيح دهيد. خودت يك

تجربه‌ي رفتن به المپياد جهاني را داشته‌اي ... به‌نظر شما ايران در چه سطحي قرار دارد؟

دوره‌ي تابستاني و انتخاب تيم تقريباً ايده‌آل است. وضع المپياد ايران تقريباً خوب است اما المپياد نجوم در ايران در سطح خيلي پاييني قرار دارد و علت اصلي آن هم علاوه بر علت‌هاي حاكم بر ساير رشته‌ها، گران بودن ساخت رصدخانه‌‌ي خوب است.

 

 

در مورد دوره‌ي باشگاه دانش‌پژوهان جوان که گذرانديد توضيح دهيد. به‌نظر

شما دوره‌‌هاي باشگاه چه معايب و منافعي دارد؟

باشگاه به‌نظر من کارش عالي است فقط اي کاش کمي هم از المپياد محض بيرون بيايد و مرکز تحقيقاتي براي دانش‌اموزان هم باشد ... اميدوارم همه بتوانند حضور در باشگاه را تجربه کنند.

 

 

از اين‌كه وقت‌اتان را در اختيار ما گذاشتيد تشكر مي‌كنيم.

 

ü براي کسب اطلاعات «اينترنت» و «منابع انگليسي» بهترين مرجع
 محسوب مي‌شوند.

 

  

ü براي رصد و ساير فعاليت‌ها علاقمندان مي‌توانند
به رصدخانه‌ي زعفرانيه
يا مرکز ستاره‌شناسي بروند.

 

  

ü به‌علاقمندان به المپياد نجوم توصيه مي‌کنم زودتر شروع کنند
و مي‌توانند از طريق کتاب‌ها يا کلاس‌هاي مدرسه‌شان
وارد المپياد شوند.

 

 

ü اگر بخواهم راجع به رمز موفقيت صحبت كنم شايد بهتر باشد
به اين موضوع اشاره كنم كه
 هرگز در وسط كار در زمينه‌ي المپياد آن را رها نکنيد و به‌اصطلاح از اين رشته به رشته‌اي ديگر نپريد. وقتي تصميم گرفتيد
 بايد پشتکار داشته باشيد.

  

 


 


 


ü اوقات فراغتم را به امور مفيدي نظير: «خواندن کتاب»، «برنامه‌نويسي» و «مطالعه‌ي فيزيک» مي‌گذرانم و بقيه‌ي اين زمان را هم به «بازي» و ساير کارها مي‌پردازم.

 

 

ü بهترين تجربه‌ي من
تجربه‌ي يك سفر بوده است.

 

  

ü آينده‌اي را خودمان مي‌سازيم ولي همه‌ي ما در آسمان‌ها دنبالش مي‌گرديم.

 

 








ü پدر، مادر، دبيران مدرسه و ... مشوق من بوده‌اند.

 

 

ü علاقه‌مندان به «نجوم» مي‌توانند با ياري يک معلم راهنما يا از طريق همين مکان‌هاي
رصد ستارگان هر وقت مي‌خواهند مي‌توانند شروع کنند.

 

 

1385/7/21 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : نمیدونم چرا همه تهرونیا فکر می کنند همه جای ایران تهرونه. با همون امکانات. تلاش و پشتکار اونم بدون کتاب مناسب و بدون معلم بدردی نمیخوره.
پاسـخ : دوست عزيز!
انصافاً امكاناتي كه در تهرون هست در بعضي از شهرستان‌هاي ايرون موجود نيست. ولي از همه‌ي بر و بچه‌هايي كه آدم‌هاي موفقي رو در اطرافشون مي‌بينند مي‌پرسم آيا چند درصد موفقيت به امكانات برمي‌گرده؟
اين سؤال رو از معلماتون كه قديمي‌ترند هم بپرسيد. در سال‌هاي اخير امكانات اموزشي در سرتاسر ايرون به‌شدت افزايش پيدا كرده (مثلاً: گسترش اينترنت رو در نظر بگيريد) ولي آيا آدم‌هايي كه تحت اين آموزش‌ها قرار مي گيرند به‌همان نسبت سطح كيفي آموزشي‌شون افزايش يافته؟
به‌نظر ما «انگيزه»، «پشتكار» و «حرفه‌اي شدن در كار» از امكانات بسيار بسيار مهم‌تره.

فرستنده :
m_32 HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : lotfan az manabeE marhaleye dovome olampiad ham begooeed
پاسـخ : دوست خوبم!
مي‌تونيد از منابعي نظير ذيل استفاده كنيد:
- «نجوم كروي» Smart، نشر دانشگاهي
- «نجوم اختر مقدماتي» Zileilik، انتشارات آستان قدس رضوي يا فردوسي مشهد
- «اختر فيزيك ستاره‌اي»، چهار جلدي، نشر دانشگاهي
- «مباني فيزيك»، هاليدي.

فرستنده :
mm HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : عکس هایی که گذاشته بودید خیلی تیریپ بود
پاسـخ : دوست خوبم!
اگر منظورتان از «تيريپ»، خوب و مناسب بودن عكس‌ها است از لطف شما سپاسگزاريم اما اگر از اين كلمه نقدي مورد نظر داريد دوست داريم كه اين موارد را به ما گوشزد كنيد.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 11)
وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 11)
اگر بخواهم راجع به رمز موفقيت صحبت كنم شايد بهتر باشد به اين موضوع اشاره كنم كه هرگز در وسط كار در زمينه‌ي المپياد آن را رها نکنيد و به‌اصطلاح از اين رشته به رشته‌اي ديگر نپريد. وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد.

«جمشيد رضايي» دارنده‌ي مدال برنز المپياد جهاني نجوم:

وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد




 

 

اشاره

دهمين دوره‌ي المپياد جهاني نجوم سوم تا يازدهم آبان 1384 در حالي در «پكن» پايتخت چين برگزار شد كه پنج دوره‌ي آن در سال‌هاي 1996، 1997، 1998، 2000 و 2002 در كشور «روسيه» و سه دوره‌ي آن در سال‌هاي 1999، 2001 و 2004 در «اوكراين» و يك دوره‌ي آن در سال 2003 در «سوئد»‌ برگزار شده بود. در اين المپياد 16 تيم از كشورهاي: برزيل، بلغارستان، چين، استوني، هند، اندونزي، ايران، كره، ليتواني، روسيه، روماني، صربستان و مونته‌نگرو، سوئد و تايلند شركت كردند.

نمايندگان جمهوري اسلامي ايران نيز عبارت بودند از:

- سركار خانم «آزاده فتحي سوادجاني» (مدال طلا)

- سركار خانم «نيلوفر افسري آردچي» و «هيوا پذيرا» (مدال نقره)

- «پويا بني‌اسد»، «جمشيد رضايي ميان‌رودي»، «نگين سهراب‌خاني» (مدال برنز)

ضمناً در اين مسابقه‌ها، سركار خانم «آزاده فتحي سوادجاني» به‌علت كسب بالاترين امتياز در قسمت تئوري، ديپلم ويژه‌ي مسابقه‌ها را دريافت كرد.

همان‌طور كه گفته شد «جمشيد رضايي ميان‌رودي» سال اول طلاي کشوري و برنز جهاني المپياد دانش‌اموزي نجوم را کسب کرد و در 16 سالگي از كنكور معاف شد. امسال هم توانست مدال طلاي كشوري را کسب کند.

 

 

خواهشمند است خودتان را معرفي کنيد.

«جمشيد رضايي» هستم. در مقطع دوم متوسطه در دبيرستان علامه حلي تهران درس مي‌خوانم. صاحب مدال طلاي کشوري و برنز جهاني در المپياد نجوم مي‌باشم.

 

 

از چه زماني به «نجوم» علاقه‌مند شديد؟! چه عاملي باعث شد که وارد

المپياد «نجوم» شويد؟!

از «راهنمايي» به «تلسکوپ» علاقه پيدا کرده بودم اما کار جدي‌اي نکردم. المپياد را از آذر 1384 (اول دبيرستان) شروع کردم. قبل از آن نيز در زمينه‌ي المپياد فيزيک کار مي‌کردم.

 

<>

چه کساني مشوق شما بودند؟!

در مورد اين‌كه چه کساني مشوق من بوده‌اند خوب مي‌توانم (مثل هميشه!) به پدر، مادر، دبيران مدرسه و ... اشاره كنم.

 

 

اولين کتاب‌هايي را که در زمينه‌ي المپياد نجوم خوانديد براي علاقمندان

معرفي كنيد.

براي المپياد نجوم از كتاب «ساختار ستارگان و کهکشان‌ها» و يك‌سري جزوه استفاده كردم اما متأسفانه اسم اولين کتاب نجومي مورد استفاده‌ام را به‌خاطر نمي‌آورم.

 

 

 

جايي وجود دارد که علاقه‌مندان به «نجوم» بتوانند از آن‌جا اطلاعات مورد

نيازشان را کسب کنند؟

بله، براي کسب اطلاعات «اينترنت» و «منابع انگليسي» بهترين مرجع محسوب مي‌شوند. براي رصد و ساير فعاليت‌ها علاقمندان مي‌توانند به رصدخانه‌ي زعفرانيه يا مرکز ستاره‌شناسي بروند.

 

 

توصيه‌ي شما به بقيه‌ي علاقه‌مندان المپياد نجوم درباره‌ي اين‌كه از کجا و

چگونه فعاليت در زمينه‌ي المپياد نجوم را شروع کنند، چيست؟

علاقه‌مندان به «نجوم» مي‌توانند با ياري يک معلم راهنما يا از طريق همين مکان‌هايي که در جواب سؤال قبل معرفي كردم هر وقت مي‌خواهند مي‌توانند شروع کنند. اما المپيادي‌ها هم هر وقت شروع کنند خوب است اما توصيه مي‌کنم زودتر شروع کنند و مي‌توانند از طريق کتاب‌ها يا کلاس‌هاي مدرسه‌شان يا خود من وارد المپياد شوند.

 

 

«نجوم» را چگونه تعريف مي‌كنيد؟

«نجوم» عبارت است از اطلاعات در مورد آن‌چه که بالاي سر ماست. نجوم دانشي در مقياسي بزرگ است به‌عبارت ديگر به بررسي اجزاي بزرگ مي‌پردازد.

 

 

آيا ستاره‌اي را براي خودت انتخاب کرده‌اي؟!

چند مدت پيش از اين کار خوشم نمي‌آمد اما الان به «تيشتر» علاقه‌مند شده‌ام.

 

 

اجازه دهيد حالا از المپياد صحبت كنيم ... المپياد در مراحل کشوري چگونه

است؟

المپياد در مرحله‌ي كشوري سه مرحله دارد:

- مرحله‌ي اول مرحله‌ي اول به‌صورت تستي برگزار مي‌شود كه در اين مرحله، 400 نفر قبول مي‌شوند.

- مرحله‌ي دوم آزمون مرحله‌ي دوم تشريحي است و حدوداً 35 نفر قبول مي‌شوند و اين افراد در دوره‌ي تابستانه شرکت کرده و به ده نفر از آن‌ها مدال طلا اعطا مي‌شود.

 

 

رمز موفقيت‌تان را در چه چيز مي‌دانيد؟

اگر بخواهم راجع به رمز موفقيت صحبت كنم شايد بهتر باشد به اين موضوع اشاره كنم كه هرگز در وسط كار در زمينه‌ي المپياد آن را رها نکنيد و به‌اصطلاح از اين رشته به رشته‌اي ديگر نپريد. وقتي تصميم گرفتيد بايد پشتکار داشته باشيد.

 

 

آيا براي كسب موفقيت از کلاس‌هاي تقويتي و مواردي اين‌چنين استفاده

کرده‌ايد؟

درباره‌ي خودم بايد بگويم من همه‌ي آن درس‌ها را خودم ياد گرفتم اما خوب خيلي‌ها هم هستند که از اين کلاس‌ها و يا كمك شرکت‌کنندگان سال‌هاي قبل استفاده كرده و موفق هم مي‌شوند. البته بايد اشاره كنم كه تعداد اين دسته از افراد خيلي بيش‌تر است. بايد بگويم کلاس‌هاي تقويتي واقعاً موثر هستند.

 

 

به‌نظر شما «کنکور» چيست؟! چه فرقي با «المپياد» دارد؟! درباره‌ي معايب و

ضررهاي هرکدام صحبت كنيد.

کنکور يك امتحان است به‌علاوه يك بخش از زندگي خيلي‌ها و يک‌سال پرخاطره است. المپياد مثل يک پل است که با کمک آن از سد کنکور رد مي‌شويد!!! ساختن اين پل تقريباً به‌سختي همان کنکور است؛ اما بايد بگويم المپياد يعني تفاوت ...

 

 

تصميم داريد در دانشگاه چه رشته‌اي را ادامه دهيد ... با توجه به اين‌که از

سال دوم دانشگاه مي‌تواني دو رشته را بخوانيد، چه رشته(هايي) را انتخاب مي‌كنيد؟

هنوز درست نمي‌دانم به‌علاوه به‌نظر من براي دو رشته‌اي شدن، المپياد کمکي نمي‌کند بلکه دانشگاه براي خودش شرايطي دارد.

 

 

به علاقه‌مندان براي شرکت در المپياد چه توصيه‌اي داريد؟!

خوب يا بايد به‌سمت المپياد نرويد يا اگر رفتيد بايد تمام تلاش‌تان رو بکنيد و اولين باشيد چون در غيراين‌صورت وقت تلف کردن محسوب مي‌شود!!!

 

 

اوقات فراغت‌تان را چگونه مي‌گذرانيد؟

اوقات فراغتم را به امور ذيل مي‌پردازم:

- خواندن کتاب

- برنامه‌نويسي

- مطالعه‌ي فيزيک

كه اين امور از کارهاي مفيدم محسوب مي‌شود.

بقيه‌ي اين زمان را هم به «بازي» و «ساير کارها» مي‌پردازم.

 

 

درباره‌ي بهترين تجربه‌اي که داشتيد، صحبت كنيد.

بهترين تجربه‌ي من تجربه‌ي يك سفر بوده است.

 

 

از بهترين کتابي که خوانده‌ايد، بگوييد.

نمي‌دانم شايد کتاب‌خوان نيستم شايد هم حضور ذهن ندارم.

 

 

در آسمان دنبال چه مي‌گرديد؟!

دنبال آينده؛ آينده‌اي که خودمان آن را مي‌سازيم ولي همه‌ي ما در آسمان‌ها دنبالش مي‌گرديم.

 

 

در مورد دوره‌ي تابستاني و انتخاب تيم جهاني توضيح دهيد. خودت يك

تجربه‌ي رفتن به المپياد جهاني را داشته‌اي ... به‌نظر شما ايران در چه سطحي قرار دارد؟

دوره‌ي تابستاني و انتخاب تيم تقريباً ايده‌آل است. وضع المپياد ايران تقريباً خوب است اما المپياد نجوم در ايران در سطح خيلي پاييني قرار دارد و علت اصلي آن هم علاوه بر علت‌هاي حاكم بر ساير رشته‌ها، گران بودن ساخت رصدخانه‌‌ي خوب است.

 

 

در مورد دوره‌ي باشگاه دانش‌پژوهان جوان که گذرانديد توضيح دهيد. به‌نظر

شما دوره‌‌هاي باشگاه چه معايب و منافعي دارد؟

باشگاه به‌نظر من کارش عالي است فقط اي کاش کمي هم از المپياد محض بيرون بيايد و مرکز تحقيقاتي براي دانش‌اموزان هم باشد ... اميدوارم همه بتوانند حضور در باشگاه را تجربه کنند.

 

 

از اين‌كه وقت‌اتان را در اختيار ما گذاشتيد تشكر مي‌كنيم.

 

ü براي کسب اطلاعات «اينترنت» و «منابع انگليسي» بهترين مرجع
 محسوب مي‌شوند.

 

  

ü براي رصد و ساير فعاليت‌ها علاقمندان مي‌توانند
به رصدخانه‌ي زعفرانيه
يا مرکز ستاره‌شناسي بروند.

 

  

ü به‌علاقمندان به المپياد نجوم توصيه مي‌کنم زودتر شروع کنند
و مي‌توانند از طريق کتاب‌ها يا کلاس‌هاي مدرسه‌شان
وارد المپياد شوند.

 

 

ü اگر بخواهم راجع به رمز موفقيت صحبت كنم شايد بهتر باشد
به اين موضوع اشاره كنم كه
 هرگز در وسط كار در زمينه‌ي المپياد آن را رها نکنيد و به‌اصطلاح از اين رشته به رشته‌اي ديگر نپريد. وقتي تصميم گرفتيد
 بايد پشتکار داشته باشيد.

  

 


 


 


ü اوقات فراغتم را به امور مفيدي نظير: «خواندن کتاب»، «برنامه‌نويسي» و «مطالعه‌ي فيزيک» مي‌گذرانم و بقيه‌ي اين زمان را هم به «بازي» و ساير کارها مي‌پردازم.

 

 

ü بهترين تجربه‌ي من
تجربه‌ي يك سفر بوده است.

 

  

ü آينده‌اي را خودمان مي‌سازيم ولي همه‌ي ما در آسمان‌ها دنبالش مي‌گرديم.

 

 








ü پدر، مادر، دبيران مدرسه و ... مشوق من بوده‌اند.

 

 

ü علاقه‌مندان به «نجوم» مي‌توانند با ياري يک معلم راهنما يا از طريق همين مکان‌هاي
رصد ستارگان هر وقت مي‌خواهند مي‌توانند شروع کنند.

 

 

1385/7/21 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : نمیدونم چرا همه تهرونیا فکر می کنند همه جای ایران تهرونه. با همون امکانات. تلاش و پشتکار اونم بدون کتاب مناسب و بدون معلم بدردی نمیخوره.
پاسـخ : دوست عزيز!
انصافاً امكاناتي كه در تهرون هست در بعضي از شهرستان‌هاي ايرون موجود نيست. ولي از همه‌ي بر و بچه‌هايي كه آدم‌هاي موفقي رو در اطرافشون مي‌بينند مي‌پرسم آيا چند درصد موفقيت به امكانات برمي‌گرده؟
اين سؤال رو از معلماتون كه قديمي‌ترند هم بپرسيد. در سال‌هاي اخير امكانات اموزشي در سرتاسر ايرون به‌شدت افزايش پيدا كرده (مثلاً: گسترش اينترنت رو در نظر بگيريد) ولي آيا آدم‌هايي كه تحت اين آموزش‌ها قرار مي گيرند به‌همان نسبت سطح كيفي آموزشي‌شون افزايش يافته؟
به‌نظر ما «انگيزه»، «پشتكار» و «حرفه‌اي شدن در كار» از امكانات بسيار بسيار مهم‌تره.

فرستنده :
m_32 HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : lotfan az manabeE marhaleye dovome olampiad ham begooeed
پاسـخ : دوست خوبم!
مي‌تونيد از منابعي نظير ذيل استفاده كنيد:
- «نجوم كروي» Smart، نشر دانشگاهي
- «نجوم اختر مقدماتي» Zileilik، انتشارات آستان قدس رضوي يا فردوسي مشهد
- «اختر فيزيك ستاره‌اي»، چهار جلدي، نشر دانشگاهي
- «مباني فيزيك»، هاليدي.

فرستنده :
mm HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : عکس هایی که گذاشته بودید خیلی تیریپ بود
پاسـخ : دوست خوبم!
اگر منظورتان از «تيريپ»، خوب و مناسب بودن عكس‌ها است از لطف شما سپاسگزاريم اما اگر از اين كلمه نقدي مورد نظر داريد دوست داريم كه اين موارد را به ما گوشزد كنيد.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content