XMod
 مصاحبه با تيم‌‌هاي ملي شركت‌كننده در سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 15)
مصاحبه با تيم‌‌هاي ملي شركت‌كننده در سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 15)
مسابقه‌هايي از اين نوع بايد ترويج دهنده‌ي دوستي‌ها و مشاركت‌ها بين مردم، نزديك‌كننده‌ي محققان جوان و مبادله‌كننده‌ي تجربه‌هاي علمي و آموزشي باشد.

 

 

مصاحبه با تيم‌‌هاي ملي شركت‌كننده
در سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي در كره‌ي جنوبي
در سال 2006 ميلادي – قسمت دوم

 

 

 

اشاره

همان‌طور كه در قسمت اول ذكر شد سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي 11 تا 20 تير 1385 در كشور كره‌ي جنوبي با شركت 66 كشور برگزار شد. 

در اين قسمت با تاريخچه‌ي تأسيس المپياد جهاني و هم‌چنين تيم‌هاي شركت‌كننده‌‌ي ژاپن و كانادا و در قسمت سوم با تيم‌هاي شركت‌كننده‌ي تركيه، تايوان و لهستان آشنا خواهيد شد.

 

 

تاريخچه‌ي پايه‌گذاري المپياد جهاني شيمي

عقيده‌ي ترتيب دادن المپياد جهاني شيمي (International Chemistry Olympiad) (ICHO) در كشور چكسلواكي سابق شكل گرفت. موقعيت سياسي چكسلواكي در بهار 1347 خيلي به‌هم ريخته بود. تحت رهبري جديد،  چكسلواكي دوران تغييرهاي اقتصادي را طي مي‌كرد. گروه‌هاي نخبگان به‌دنبال شعار «سوسياليسم با چهره‌اي انساني» تلاش مي‌كردند.

بوي استقلال در فضا به‌مشام مي‌رسيد. مردم به‌شدت فعاليت مي‌كردند و مي‌خواستند با كشورهاي ديگر ارتباط بيش‌تري برقرار كنند. يكي از اين ايده‌ها، برگزاري يك المپياد جهاني شيمي بود.

در سال 1347، المپياد جهاني شيمي بخشي از يك سيستم مدرسه‌ي ثانوي در همه‌ي كشورهاي بلوك شرق محسوب مي‌شد.

المپياد جهاني در اتحاد جماهير شوروي، الگويي براي همه‌ي كشورهاي ديگر شده بود. فعاليت‌هاي آنان پايه‌اي بود كه عقايد مربوط به المپياد جهاني شيمي را شكل مي‌داد.


مربيان كشورهاي مذكور - كه با اين مسابقه‌ها و سيستم سخت آن اعم از مسابقه‌هاي مدرسه‌اي تا مسابقه‌هاي ملي آشنا بودند - اين عقايد را اجرا كرده و وزير آموزش و پرورش آن كشور نيز از اين رقابت‌ها حمايت مي‌نمود. علاوه بر آن، كميته‌هاي ملي المپيادهاي شيمي در كشورهاي خاصي ايجاد شد.

به‌خاطر آن‌كه همه‌ي اعضا، عضو بلوك اتحاد جماهير شوروي بودند گسترش اين روند به‌كندي انجام مي‌شد و از طرفي شكل‌گيري اين نوع ساختار نيز باعث شد كه از دعوت كشورهاي غربي خودداري ورزند.

در بهار 1347، كميته‌ي ملي چكسلواكي براي المپياد جهاني شيمي – كه توسط وزارت آموزش و پرورش آن كشور حمايت مي‌شد – نامه‌هايي به همه‌ي كشورهاي سوسياليستي ارسال كرد؛ البته به‌جز روماني كه در آن زمان رابطه‌ي خوبي با كشورهاي اتحاد جماهير شوروي نداشت.

اما به هر حال، در اواسط ارديبهشت 1347 روابط بين چكسلواكي و اتحاد جماهير شوروي متنشنج شد.

بنابراين تعجب‌برانگيز نبود كه اين دعوت‌نامه تنها توسط «لهستان» و «مجارستان» پذيرفته شود. سه كشور ديگر دعوت شده (اتحاد جماهير شوروي، بلغارستان و آلمان شرقي) جواب مثبتي به دعوت‌نامه ندادند.

در 15 ارديبهشت 1347، جلسه‌اي در «استراوا» (چكسلواكي) با هدف تدوين قوانين مسابقه‌هاي بين‌المللي - كه بعداً المپياد جهاني شيمي ناميده شد – تشكيل شد.

سه كشور با فرستادن نمايندگان المپيادهاي ملي‌شان در اين جلسه شركت كردند. اين جلسه به سؤال‌هاي اساسي‌اي پاسخ گفت قواعد مقدماتي مسابقه‌هاي المپياد جهاني جديد را تشكيل مي‌داد. قواعد اوليه بسيار ساده و مشتمل بر هفت نكته‌ي ذيل بود:

 - مسابقه‌هايي از اين نوع بايد ترويج دهنده‌ي دوستي‌ها و مشاركت‌ها بين مردم، نزديك‌كننده‌ي محققان جوان و مبادله‌كننده‌ي تجربه‌هاي علمي و آموزشي باشد.
 - مسابقه‌ها بايد در انتهاي سال تحصيلي ترتيب داده شود.
- تيم‌هاي ملي شركت‌كننده بايد شامل دانش‌اموزان و همراهان (مربيان) باشند.
- تنها دانش‌اموزان دبيرستاني بدون گرايش شيمي مي توانند در اين رقابت‌ها حاضر شوند.
- المپياد جهاني شيمي به‌صورت انفرادي (دانش‌اموزان) ‌برگزار مي‌شود نه تيمي.

بدين‌ترتيب اولين قواعد در 11 خرداد 1347 تصويب شد.
 

<>

شكل 11 - تيم اعزامي از ژاپن


 

آشنايي با تيم اعزامي از ژاپن

تيم ژاپن مركب از 4 دانش‌اموز با نام‌هاي ذيل بود:
- «يوهاي هاتوري» (Yohei Hattori)
- «آساكو ايمامورا» (Asako Imamura)
- «توشياكي ناگاتا» (Toshiaki Nagata)
- «نارو تاناكا» (Naru Tanaka).

«آساكو ايمامورا» (Asako Imamura) با كسب رتبه‌ي 13 موفق به كسب مدال طلا، «توشياكي ناگاتا» (Toshiaki Nagata) دارنده‌ي رتبه‌ي 38 و «نارو تاناكا» (Naru Tanaka) با كسب رتبه‌ي 51 دارنده‌ي مدال نقره و «يوهاي هاتوري» (Yohei Hattori) با كسب رتبه‌ي 71 دارنده‌ي مدال نقره شدند.

 

شكل 12 - تيم اعزامي از ژاپن



 

چه چيز براي ايجاد انگيزه در شما براي شركت در المپياد جهاني شيمي

مؤثر بوده است؟

اكثر اعضاي تيم ما عضو باشگاه شيمي در مدارس‌مان هستيم. اين امر به ما اجازه مي‌دهد كه در المپياد ملي ژاپن شركت كنيم.

بدين‌ترتيب از المپياد جهاني شيمي مطلع بوده و در آن شركت كرديم.

 

 

چه چيز شما را به «شيمي» علاقمند كرده است؟

ابتدائاً واكنش‌ها و عناصر شيميايي باعث جذب ما به شيمي شد. با يادگيري مطالب بيش‌تر راجع به آن از جمله شيمي آلي و انجام آزمايش‌هاي شيميايي بيش‌تر و بيش‌تر به آن علاقمند شديم.

 

 

از كره چه شناختي بدست آورديد؟

از لحاظ مسافت، كره در نزديكي ژاپن قرار گرفته است؛ هم‌چنين از لحاظ فرهنگي نيز نقطه‌هاي مشتركي داريم. «بائكجي» ‌پادشاه باستاني كره «بوداييسم»‌را در ژاپن مرسوم كرد. كره‌اي‌ها از الفباي مشترك «هانگوئل» استفاده مي‌كنند؛ هم‌چنين از آداب ملي شرق تبعيت مي‌كنند كه توسط مكتب كنفوسيسم توصيه شده است.

كره‌اي‌ها از غذاهاي تند مانند: «كيمچي»، «بيم‌باپ» و «گوچوژانگ» لذت مي‌برند. افراد مشهور كره‌اي نيز وجود دارند نظير: «چونگ كيونگ وا» كه موسيقيدان و متخصص در ويولون است.

 

شكل 13 - تيم اعزامي از كانادا



 

آشنايي با تيم اعزامي از كانادا

تيم كانادا مركب از 4 دانش‌اموز با نام‌هاي ذيل بود:
- «پيتر لو» (Peter Lu)
- «كنت هيون» (Kent Huynh)
- «چارلي وانگ» (Charlie Wang)
- «ديميتري پيچوگين» (Dmitry Pichugin)

در اين دوره از مسابقه‌هاي جهاني، «پيتر لو» (Peter Lu)، «كنت هيون» (Kent Huynh)، «چارلي وانگ» (Charlie Wang) و «ديميتري پيچوگين» (Dmitry Pichugin) به‌ترتيب با رتبه‌هاي 14، 33، 72 و 154 موفق به كسب مدال‌هاي طلا، نقره، نقره و برنز شدند.

 

 

چه چيز براي ايجاد انگيزه در شما براي شركت در المپياد جهاني شيمي

مؤثر بوده است؟

از ميان چهار عضو تيم المپياد كانادا، دو نفر قبلاً در المپياد جهاني شيمي شركت كرده بودند و لذا با تجربه‌ي قبلي در اين المپياد حضور يافتند. با حمايت دوستان و مربيانشان، دو شركت‌كننده‌ي ديگر نيز تلاش كرده و فرصت حضور در المپياد جهاني شيمي در سال 2006 را پيدا كرده‌اند.

 

شكل 14 - تيم اعزامي از كانادا



 

چه چيز شما را به «شيمي» علاقمند كرده است؟

سؤال‌هاي اساسي از طبيعت نظير اين‌كه «پلاستيك به‌كار رفته در دستگاه راديو از كجا مي‌آيد؟» باعث شد كه «چارلي وانگ» (Charlie Wang) يكي از اعضاي تيم كانادا، شيمي را به‌طور عميق مطالعه كند.

«چارلي وانگ» (Charlie Wang) فكر مي‌كند شيمي هنوز دروازه‌اي براي تحقق چيزهايي غيرممكن است؛ شيمي اجازه مي‌دهد مواد جديد مانند مواد شيميايي نو توليد شده و باعث پيشرفت در زندگي ما شوند.

 

 

از كره چه شناختي بدست آورديد؟

در كانادا به‌خصوص در نزديكي «تورنتو»، فرصت‌هاي بسياري براي آشنايي با فرهنگ كره وجود دارد. دوستان كره‌اي و شهري از اهالي كره‌اي به ما امكان داده است كه از مناظر مختلف با فرهنگ كره آشنا شويم.


  شكل 1 - مراسم افتتاحيه.


















 شكل 2 - مراسم افتتاحيه.















شكل 3 - مراسم افتتاحيه.














شكل 4 - آزمون تئوري.













شكل 5 - آزمون تئوري















شكل 6 - ترجمه‌ي سؤال‌هاي عملي توسط مربيان همراه
















شكل 7 - ترجمه‌ي سؤال‌هاي آزمون عملي توسط مربيان همراه.















شكل 8 - آزمون عملي.














 
شكل 9 - آزمون عملي.
















شكل 10 - آزمون عملي.



 

1385/8/12 لينک مستقيم

فرستنده :
نازنين HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : سايت خوبييه من هميشه مطالبم را از اين سايت مي گيرم


ممنونم
پاسـخ : نازنين جان!
از اظهار لطفت تشكر مي‌كنيم. ما هم هميشه منتظر مشاركت فعال تو در بخش‌هاي مختلف سايت (مسابقه، زنگ تفريح، آموزش، مشاور، پرسش و پاسخ علمي و ...)‌ هستيم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 مصاحبه با تيم‌‌هاي ملي شركت‌كننده در سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 15)
مصاحبه با تيم‌‌هاي ملي شركت‌كننده در سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 15)
مسابقه‌هايي از اين نوع بايد ترويج دهنده‌ي دوستي‌ها و مشاركت‌ها بين مردم، نزديك‌كننده‌ي محققان جوان و مبادله‌كننده‌ي تجربه‌هاي علمي و آموزشي باشد.

 

 

مصاحبه با تيم‌‌هاي ملي شركت‌كننده
در سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي در كره‌ي جنوبي
در سال 2006 ميلادي – قسمت دوم

 

 

 

اشاره

همان‌طور كه در قسمت اول ذكر شد سي و هشتمين المپياد جهاني شيمي 11 تا 20 تير 1385 در كشور كره‌ي جنوبي با شركت 66 كشور برگزار شد. 

در اين قسمت با تاريخچه‌ي تأسيس المپياد جهاني و هم‌چنين تيم‌هاي شركت‌كننده‌‌ي ژاپن و كانادا و در قسمت سوم با تيم‌هاي شركت‌كننده‌ي تركيه، تايوان و لهستان آشنا خواهيد شد.

 

 

تاريخچه‌ي پايه‌گذاري المپياد جهاني شيمي

عقيده‌ي ترتيب دادن المپياد جهاني شيمي (International Chemistry Olympiad) (ICHO) در كشور چكسلواكي سابق شكل گرفت. موقعيت سياسي چكسلواكي در بهار 1347 خيلي به‌هم ريخته بود. تحت رهبري جديد،  چكسلواكي دوران تغييرهاي اقتصادي را طي مي‌كرد. گروه‌هاي نخبگان به‌دنبال شعار «سوسياليسم با چهره‌اي انساني» تلاش مي‌كردند.

بوي استقلال در فضا به‌مشام مي‌رسيد. مردم به‌شدت فعاليت مي‌كردند و مي‌خواستند با كشورهاي ديگر ارتباط بيش‌تري برقرار كنند. يكي از اين ايده‌ها، برگزاري يك المپياد جهاني شيمي بود.

در سال 1347، المپياد جهاني شيمي بخشي از يك سيستم مدرسه‌ي ثانوي در همه‌ي كشورهاي بلوك شرق محسوب مي‌شد.

المپياد جهاني در اتحاد جماهير شوروي، الگويي براي همه‌ي كشورهاي ديگر شده بود. فعاليت‌هاي آنان پايه‌اي بود كه عقايد مربوط به المپياد جهاني شيمي را شكل مي‌داد.


مربيان كشورهاي مذكور - كه با اين مسابقه‌ها و سيستم سخت آن اعم از مسابقه‌هاي مدرسه‌اي تا مسابقه‌هاي ملي آشنا بودند - اين عقايد را اجرا كرده و وزير آموزش و پرورش آن كشور نيز از اين رقابت‌ها حمايت مي‌نمود. علاوه بر آن، كميته‌هاي ملي المپيادهاي شيمي در كشورهاي خاصي ايجاد شد.

به‌خاطر آن‌كه همه‌ي اعضا، عضو بلوك اتحاد جماهير شوروي بودند گسترش اين روند به‌كندي انجام مي‌شد و از طرفي شكل‌گيري اين نوع ساختار نيز باعث شد كه از دعوت كشورهاي غربي خودداري ورزند.

در بهار 1347، كميته‌ي ملي چكسلواكي براي المپياد جهاني شيمي – كه توسط وزارت آموزش و پرورش آن كشور حمايت مي‌شد – نامه‌هايي به همه‌ي كشورهاي سوسياليستي ارسال كرد؛ البته به‌جز روماني كه در آن زمان رابطه‌ي خوبي با كشورهاي اتحاد جماهير شوروي نداشت.

اما به هر حال، در اواسط ارديبهشت 1347 روابط بين چكسلواكي و اتحاد جماهير شوروي متنشنج شد.

بنابراين تعجب‌برانگيز نبود كه اين دعوت‌نامه تنها توسط «لهستان» و «مجارستان» پذيرفته شود. سه كشور ديگر دعوت شده (اتحاد جماهير شوروي، بلغارستان و آلمان شرقي) جواب مثبتي به دعوت‌نامه ندادند.

در 15 ارديبهشت 1347، جلسه‌اي در «استراوا» (چكسلواكي) با هدف تدوين قوانين مسابقه‌هاي بين‌المللي - كه بعداً المپياد جهاني شيمي ناميده شد – تشكيل شد.

سه كشور با فرستادن نمايندگان المپيادهاي ملي‌شان در اين جلسه شركت كردند. اين جلسه به سؤال‌هاي اساسي‌اي پاسخ گفت قواعد مقدماتي مسابقه‌هاي المپياد جهاني جديد را تشكيل مي‌داد. قواعد اوليه بسيار ساده و مشتمل بر هفت نكته‌ي ذيل بود:

 - مسابقه‌هايي از اين نوع بايد ترويج دهنده‌ي دوستي‌ها و مشاركت‌ها بين مردم، نزديك‌كننده‌ي محققان جوان و مبادله‌كننده‌ي تجربه‌هاي علمي و آموزشي باشد.
 - مسابقه‌ها بايد در انتهاي سال تحصيلي ترتيب داده شود.
- تيم‌هاي ملي شركت‌كننده بايد شامل دانش‌اموزان و همراهان (مربيان) باشند.
- تنها دانش‌اموزان دبيرستاني بدون گرايش شيمي مي توانند در اين رقابت‌ها حاضر شوند.
- المپياد جهاني شيمي به‌صورت انفرادي (دانش‌اموزان) ‌برگزار مي‌شود نه تيمي.

بدين‌ترتيب اولين قواعد در 11 خرداد 1347 تصويب شد.
 

<>

شكل 11 - تيم اعزامي از ژاپن


 

آشنايي با تيم اعزامي از ژاپن

تيم ژاپن مركب از 4 دانش‌اموز با نام‌هاي ذيل بود:
- «يوهاي هاتوري» (Yohei Hattori)
- «آساكو ايمامورا» (Asako Imamura)
- «توشياكي ناگاتا» (Toshiaki Nagata)
- «نارو تاناكا» (Naru Tanaka).

«آساكو ايمامورا» (Asako Imamura) با كسب رتبه‌ي 13 موفق به كسب مدال طلا، «توشياكي ناگاتا» (Toshiaki Nagata) دارنده‌ي رتبه‌ي 38 و «نارو تاناكا» (Naru Tanaka) با كسب رتبه‌ي 51 دارنده‌ي مدال نقره و «يوهاي هاتوري» (Yohei Hattori) با كسب رتبه‌ي 71 دارنده‌ي مدال نقره شدند.

 

شكل 12 - تيم اعزامي از ژاپن



 

چه چيز براي ايجاد انگيزه در شما براي شركت در المپياد جهاني شيمي

مؤثر بوده است؟

اكثر اعضاي تيم ما عضو باشگاه شيمي در مدارس‌مان هستيم. اين امر به ما اجازه مي‌دهد كه در المپياد ملي ژاپن شركت كنيم.

بدين‌ترتيب از المپياد جهاني شيمي مطلع بوده و در آن شركت كرديم.

 

 

چه چيز شما را به «شيمي» علاقمند كرده است؟

ابتدائاً واكنش‌ها و عناصر شيميايي باعث جذب ما به شيمي شد. با يادگيري مطالب بيش‌تر راجع به آن از جمله شيمي آلي و انجام آزمايش‌هاي شيميايي بيش‌تر و بيش‌تر به آن علاقمند شديم.

 

 

از كره چه شناختي بدست آورديد؟

از لحاظ مسافت، كره در نزديكي ژاپن قرار گرفته است؛ هم‌چنين از لحاظ فرهنگي نيز نقطه‌هاي مشتركي داريم. «بائكجي» ‌پادشاه باستاني كره «بوداييسم»‌را در ژاپن مرسوم كرد. كره‌اي‌ها از الفباي مشترك «هانگوئل» استفاده مي‌كنند؛ هم‌چنين از آداب ملي شرق تبعيت مي‌كنند كه توسط مكتب كنفوسيسم توصيه شده است.

كره‌اي‌ها از غذاهاي تند مانند: «كيمچي»، «بيم‌باپ» و «گوچوژانگ» لذت مي‌برند. افراد مشهور كره‌اي نيز وجود دارند نظير: «چونگ كيونگ وا» كه موسيقيدان و متخصص در ويولون است.

 

شكل 13 - تيم اعزامي از كانادا



 

آشنايي با تيم اعزامي از كانادا

تيم كانادا مركب از 4 دانش‌اموز با نام‌هاي ذيل بود:
- «پيتر لو» (Peter Lu)
- «كنت هيون» (Kent Huynh)
- «چارلي وانگ» (Charlie Wang)
- «ديميتري پيچوگين» (Dmitry Pichugin)

در اين دوره از مسابقه‌هاي جهاني، «پيتر لو» (Peter Lu)، «كنت هيون» (Kent Huynh)، «چارلي وانگ» (Charlie Wang) و «ديميتري پيچوگين» (Dmitry Pichugin) به‌ترتيب با رتبه‌هاي 14، 33، 72 و 154 موفق به كسب مدال‌هاي طلا، نقره، نقره و برنز شدند.

 

 

چه چيز براي ايجاد انگيزه در شما براي شركت در المپياد جهاني شيمي

مؤثر بوده است؟

از ميان چهار عضو تيم المپياد كانادا، دو نفر قبلاً در المپياد جهاني شيمي شركت كرده بودند و لذا با تجربه‌ي قبلي در اين المپياد حضور يافتند. با حمايت دوستان و مربيانشان، دو شركت‌كننده‌ي ديگر نيز تلاش كرده و فرصت حضور در المپياد جهاني شيمي در سال 2006 را پيدا كرده‌اند.

 

شكل 14 - تيم اعزامي از كانادا



 

چه چيز شما را به «شيمي» علاقمند كرده است؟

سؤال‌هاي اساسي از طبيعت نظير اين‌كه «پلاستيك به‌كار رفته در دستگاه راديو از كجا مي‌آيد؟» باعث شد كه «چارلي وانگ» (Charlie Wang) يكي از اعضاي تيم كانادا، شيمي را به‌طور عميق مطالعه كند.

«چارلي وانگ» (Charlie Wang) فكر مي‌كند شيمي هنوز دروازه‌اي براي تحقق چيزهايي غيرممكن است؛ شيمي اجازه مي‌دهد مواد جديد مانند مواد شيميايي نو توليد شده و باعث پيشرفت در زندگي ما شوند.

 

 

از كره چه شناختي بدست آورديد؟

در كانادا به‌خصوص در نزديكي «تورنتو»، فرصت‌هاي بسياري براي آشنايي با فرهنگ كره وجود دارد. دوستان كره‌اي و شهري از اهالي كره‌اي به ما امكان داده است كه از مناظر مختلف با فرهنگ كره آشنا شويم.


  شكل 1 - مراسم افتتاحيه.


















 شكل 2 - مراسم افتتاحيه.















شكل 3 - مراسم افتتاحيه.














شكل 4 - آزمون تئوري.













شكل 5 - آزمون تئوري















شكل 6 - ترجمه‌ي سؤال‌هاي عملي توسط مربيان همراه
















شكل 7 - ترجمه‌ي سؤال‌هاي آزمون عملي توسط مربيان همراه.















شكل 8 - آزمون عملي.














 
شكل 9 - آزمون عملي.
















شكل 10 - آزمون عملي.



 

1385/8/12 لينک مستقيم

فرستنده :
نازنين HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : سايت خوبييه من هميشه مطالبم را از اين سايت مي گيرم


ممنونم
پاسـخ : نازنين جان!
از اظهار لطفت تشكر مي‌كنيم. ما هم هميشه منتظر مشاركت فعال تو در بخش‌هاي مختلف سايت (مسابقه، زنگ تفريح، آموزش، مشاور، پرسش و پاسخ علمي و ...)‌ هستيم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content