XMod
 مصاحبه با «پراناويش» دارنده‌ي مدال طلاي المپياد ملي زيست‌شناسي هند (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 18)
مصاحبه با «پراناويش» دارنده‌ي مدال طلاي المپياد ملي زيست‌شناسي هند (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 18)
سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي‌شده كليد موفقيت خواهد بود

 

 

«پراناويش» (Pranav Ish) دارنده‌ي مدال طلاي المپياد ملي زيست‌شناسي هند:
سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي شده
كليد موفقيت خواهد بود
 

 

 

اشاره

هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي از 18 تا 25 تير 1385 (9 تا 16 ژولاي 2006 ميلادي) در دانشگاه ملي شهر «ريوكورتو» آرژانتين انجام شد. اگر بخواهيم از محل برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1385 (2006 ميلادي) سخن بياوريم بايد بگوييم دانشگاه مذكور - كه داراي آزمايشگاه‌هاي مدرن بوده و پشتيباني‌هاي فني لازم بر روي تأسيسات آن انجام مي‌شود – در 11 ارديبهشت 1350 (اول مي سال 1971 ميلادي) تأسيس شده و در فاصله‌ي شش‌ كيلومتري مركز شهر قرار داشته و داراي پنجاه هزار متر مربع مساحت است.

در قسمت اول، ضمن ارائه‌ي مقدمه‌اي براي آشنايي با المپياد جهاني زيست‌شناسي از تاريخچه و برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي آن صحبت شده با تيم‌هاي ملي ايران و هند آشنا مي‌شويم. ضمناً مصاحبه‌اي كوتاه با يكي از برندگان مدال طلاي المپياد ملي هند ارائه خواهد شد.

در قسمت دوم، از برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي آشنا شده، با دانش‌اموزي‌ از كشور تركيه و دارنده‌ي مدال طلاي المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين هم‌چنين پدر و مادرش مصاحبه‌اي خواهيم داشت.

 

 

آشنايي با المپياد جهاني زيست‌شناسي

المپياد جهاني زيست‌شناسي (The International Biology Olympiad) (IBO) رقابتي براي دانش‌اموزان مدارس نوع دوم است. مهارت حل مسائل زيست‌شناسي و تجربه‌‌ها در اين حوزه مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.

براي موفقيت در اين آزمون، علاقه به زيست‌شناسي، قدرت ابتكار، نواوري و پشتكار مورد نياز است.

هر كشور شركت‌كننده چهار دانش‌اموز به اين مسابقه‌ها اعزام مي‌كند كه منتخبان از بين برندگان مسابقه‌هاي ملي المپياد زيست‌شناسي محسوب مي‌شوند. هر تيم شامل دو تيم از سرپرستان به‌عنوان نمايندگان آن كشور هستند.

المپياد جهاني زيست‌شناسي با برگزاري گردهمايي اين دانش‌اموزان سعي مي‌كند رقابت و انگيزه‌اي در آنان براي توسعه‌ي استعدادهايشان و ارتقاي سطح فعاليت‌هايشان به‌عنوان دانشمند ايجاد كند؛ بدين‌ترتيب استعدادهاي زيست‌شناسي هدر نخواهد رفت.

المپياد جهاني زيست‌شناسي هم‌چنين بر روي «زيست‌شناسي» به عنوان موضوعي زيبا و ارزشمند تأكيد مي‌كند. تأكيد بعضي از بخش‌هاي زيست‌شناسي مثل: «رفتارشناسي جانوري» (Ethology) و «اكولوژي» (Echology) دليلي بر اهميت زيست‌شناسي براي جامعه به‌ويژه موضوع‌هايي نظير: حفاظت از محيط زيست است.

المپياد فرصتي را براي مقايسه‌ي رؤوس مطالب و مسائل در كشورهاي مختلف ايجاد مي‌كند. بدين‌ترتيب فرصتي براي ارائه‌ي اطلاعات مفيدي براي توسعه‌ي آموزش زيست‌شناسي در سطح ملي ايجاد مي‌شود.

بسياري از انجمن‌ها با سازمان‌هاي المپيادهاي ملي در كشورها (در ايران باشگاه دانش‌پژوهان جوان) مشاركت مي‌كنند نظير: وزارت علوم و صنايع، انجمن‌هاي معلمان، دانشگاه‌ها و مدارس. با ارتباط بين اين انجمن‌ها، درك و ارتباط بهتري در زمينه‌هاي مشترك در حوزه‌ي زيست‌شناسي ايجاد خواهد شد.

موارد فوق از اهداف اين مسابقه‌هاي بين‌المللي محسوب مي‌شود. «آرژانتين» كشوري بوده است كه هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي را در سال 2006 به‌خوبي در آن كشور برگزار شده و روحيه‌ي مشاركت در بين شركت‌كنندگان ايجاد گرديده است.

 

 

تاريخچه

برگزاري اولين رقابت زيست‌شناسي بين‌المللي بين دانش‌اموزان كشورهاي «لهستان» و «چكسلواكي» در طي سال‌هاي 1985 تا 1989 زمينه‌اي براي برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي ايجاد كرد.

تجربه‌ي مثبت در خلال المپيادهاي بين‌المللي در علوم طبيعي ديگر و رياضيات منجر به عقيده‌ي شروع برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي شد. بنابراين يونسكو از مسؤولين كشور چكسلواكي سابق خواست كه شروع‌كننده‌ي اين فعاليت جهاني باشند.

شش كشور علاقمند با عنوان: بلژيك، بلغارستان، چكسلواكي، جمهوري دموكراتيك آلمان، لهستان و اتحاد جماهير شوروي در سال 1989 در شهرهاي پراگ و برنو (Brno) در چكسلواكي گردهم آمده و المپياد جهاني زيست‌شناسي را تأسيس كردند؛ هم‌چنين اولين دوره‌ي اين مسابقه‌ها را در شهر «الوموك» (Olomouc) در چكسلواكي در سال 1990 برگزار كردند. با وجود بروز پاره‌اي از مشكلات، اين المپياد موفقيت بزرگي محسوب شده و تصميم گرفته شد كه برگزاري آن در سال‌هاي بعدي نيز ادامه يابد. در المپيادهاي بعدي، تعداد كشورهاي شركت‌كننده به‌طور فزاينده‌اي افزايش يافت (جدول 1).

 

جدول 1 - كشورهاي برگزاركننده‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي از ابتدا تاكنون.

سال كشور شهر

تعداد

شركت‌كنندگان

1990 چكسلواكي الوموك 6
1991 روسيه ماچاتسكالا 9
1992 جمهوري اسلواكي پروپراد 12
1993 هلند آتراخت 15
1994 بلغارستان وارنا 18
1995 تايلند بانكوك 22
1996 اوكراين آرتك 23
1997 تركمنستان عشق‌آباد 28
1998 آلمان كيل 33
1999 سوئد آپسالا 36
2000 تركيه آنتاليا 38
2001 بلژيك بروكسل 38
2002 لاتويا ريگا 40
2003 بلاروس مينسك 41
2004 استراليا بريس‌بين 40
2005 چين بيجينگ 57
2006 آرژانتين ريوكوارتو 58

 

تيم اعزامي از جمهوري اسلامي ايران


 

آشنايي با تيم ملي ايران

تيم ملي ايران شركت‌كننده در المپياد جهاني آرژانتين در سال 2006 از چهار نفر به‌اسامي ذيل تشكيل شده بودند:

- «آريا شاكري»
- «كوشا پايداري»
- خانم «سيده فرانك فتاحي»
- «نيما حافظي‌نژاد»

در اين دوره از مسابقه‌ها، «آريا شاكري»، «كوشا پايداري» و خانم «سيده فرانك فتاحي» به‌ترتيب با كسب امتيازهاي 19042254/91، 15802817/90 و 64690141/91 در آزمون عملي، 9/130، 45/124 و 9/120 در آزمون تئوري با كسب رتبه‌هاي 45، 54 و 56 مدال نقره و «نيما حافظي‌نژاد» با كسب امتيازهاي 77070423/94 و 25/114 به‌ترتيب در آزمون‌هاي عملي و تئوري و رتبه‌ي 64 موفق به كسب مدال برنز شدند.

 

نيما حافظي‌نژاد
يكي از اعضاي تيم ملي ايران

تيم اعزامي از هند


 

آشنايي با تيم ملي هند

مسابقه‌ي المپياد ملي هند براي انتخاب افراد براي شركت در دوره‌ي تابستاني 10 بهمن 1384 (29 ژانويه‌ي 2006 ميلادي) انجام شد. از 46 نفري كه در اين‌ مسابقه‌ها برگزيده شدند چهار نفر به اسامي ذيل به المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين راه يافتند:

- «ديوام نارولا» (Divm Narula)
- «اسميتا پاراخ» (Smita Parakh)
- «روهان خرا» (Rohan Khera)
- «آژاي سوبرامانيان» (Ajay Subramanian)

در اين دوره از مسابقه‌ها، «ديوام نارولا» (Divm Narula)، «اسميتا پاراخ» (Smita Parakh) و «روهان خرا» (Rohan Khera) به‌ترتيب با كسب امتيازهاي 28887324/99، 59204225/98 و 31248826/83 در آزمون عملي، 45/119، 7/113 و 05/127 در آزمون تئوري با كسب رتبه‌هاي 50، 59 و 60 موفق به كسب مدال نقره و «آژاي سوبرامانيان» (Ajay Subramanian) با كسب امتيازهاي 36084507/90 و 25/94 به‌ترتيب در آزمون‌هاي عملي و تئوري و رتبه‌ي 110 موفق به كسب مدال برنز شدند


يكي از اعضاي تيم هند در حال دريافت مدال

 

«پراناويش» (Pranav Ish)


 

مصاحبه با «پراناويش» (Pranav Ish)

«پراناويش»‌ (Pranav Ish) دارنده‌ي رتبه‌ي چهارم «آزمون‌هاي پزشكي مدرسه‌ي دلفي در سال 2006» (Delhi Pre Medical Test) (DPMT) و دانش‌اموز «مدرسه‌ي دلفي» (Delphi Public School) وابسته با «انجمن آموزش‌هاي برتر هند» (Vasant Kunj) (India's Premier Learning Institution) مربيان خود را در موفقيت خود سهيم مي‌داند. اگرچه وي در انتخاب نهايي براي راهيابي به المپياد جهاني زيست‌شناسي انتخاب نشد خلاصه‌اي از مصاحبه‌ي انجام شده با وي قبل از گزينش نهايي - كه توسط «دانشگاه آزاد پزشكي مائولانا» (Maulana Azad Medical Collage) شهر دهلي انجام شده است - ذيلاً تقديم مي‌شود.

 

 

به‌عنوان اولين سؤال، ضمن ارائه‌ي

توضيح‌هايي راجع به محل‌هاي تحصيل‌اتان  بفرماييد در چه آزمون‌هايي تاكنون شركت كرده‌ايد؟

علاوه بر كسب رتبه‌ي چهارم در «آزمون‌هاي پزشكي مدرسه‌ي دلفي در سال 2006» (Delhi Pre Medical Test) (DPMT) منتخب شهر «ماني‌پال» (واقع در جنوب شرقي هند) هستم. دانشجوي ممتاز «دانشگاه اسلامي آليگاره» در رشته‌ي (MBBS) بوده و در آزمون «سراسري پزشكي هيأت مركزي آموزش‌هاي ثانوي» (CBSE AIPMT) (Central Board Of Secondary Education All India Pre-Medical) رتبه‌ي 426 را كسب كرده‌ام.

 

 

غير از فعاليت‌هاي آماده‌سازي خود براي

دانشگاه پزشكي به چه فعاليت‌هاي ديگري مي‌پردازيد؟

همان‌طور كه مي‌دانيد در مسابقه‌ي المپياد ملي هند مدال طلا گرفته و براي دوره‌ي تابستاني برگزيده شده‌ام؛ در حال حاضر نيز در دوره‌ي آموزشي در «مركز پژوهشي اتمي باب‌ها» (Bhabha Atomic Research Centre) در شهر «مومبي» (Mumbai) براي انتخاب نهايي جهت حضور در «المپياد جهاني زيست‌شناسي» - كه در «آرژانتين» برگزار خواهد شد – شركت مي‌كنم

 

 

چه كساني بيش‌تر به شما كمك كرده‌اند؟

موفقيت‌هايم در دانشگاه، موهبتي از فعاليت‌هايم در مدرسه است. با وجود حمايت‌هاي مدرسه، فعاليت‌هاي شديدم نيز به من كمك كرده است.

 

 

آيا براي دوستانتان در «مدرسه‌ي

دلفي» (Delphi Public School) در منطقه‌ي مهاجرنشين «وازانت كونجي» (Vasant Kunj) و ديگر دانش‌اموزان پيامي داريد؟

فقط مي‌خواهم بگويم يك‌درصد از موفقيت مربوط به القاي آن به خود است و 99 درصد بقيه مربوط به سخت‌كوشي است؛ به‌گونه‌اي كه سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي شده كليد موفقيت خواهد بود. حداقل اين موضوع در من صدق مي‌كرده است.

از مسؤولين محل تحصيل اعم از مربيان و كاركنان - كه مرا در رسيدن به اهدافم همواره حمايت و تشويق كرده‌اند – تشكر مي‌كنم. از صميم قلب خواستار موفقيت براي همگان هستم.



المپياد جهاني زيست‌شناسي





ü سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي شده كليد موفقيت خواهد بود.






































 



 




 







 






 


















 










 

1385/8/23 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : ba aghaye sasan aminy tanha darande medale talaye olampiade zistejahany mosahebe konid
پاسـخ : دوست خوبم!
اگر دوستان المپيادي وقتشون رو در اختيار ما بگذارند تا ما نظراتشون رو براي شما منعكس كنيم ما امادگي داريم.
انشاءالله در اولين فرصت اين كار را خواهيم كرد.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : اگر ممكن ايميل پويا ناصري رو به من ميل كنيد
پاسـخ : ايميل فرستنده: B_I_O_L_G_Y@YAHOO.COM
دوست عزيز!
از اين‌كه ما را قابل دونستي و خواستي ارتباط با المپيادي‌ها از طريق ما انجام شود تشكر مي‌كنيم. ولي با عرض معذرت امكان اين‌كه ايميل اين دوستان را در اختيار دوستان ديگر قرار دهيم موجود نيست.
شايد بتونيد با جستجوي نام ايشان احتمالاً به ايميل‌شون دست پيدا كنيد.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : اگر سوالات المپیاد ادبی را بگذارید ناراحت نمی شویم
پاسـخ : دوست خوبم!
ما هم از اين‌كه بخش المپياد ادبي داشته باشيم خيلي خوشحال مي‌شويم!
گذشته از شوخي، بنا داريم در آينده المپياد ادبي را به ساير بخش‌ها اضافه كنيم. منتظر باشيد!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 مصاحبه با «پراناويش» دارنده‌ي مدال طلاي المپياد ملي زيست‌شناسي هند (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 18)
مصاحبه با «پراناويش» دارنده‌ي مدال طلاي المپياد ملي زيست‌شناسي هند (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 18)
سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي‌شده كليد موفقيت خواهد بود

 

 

«پراناويش» (Pranav Ish) دارنده‌ي مدال طلاي المپياد ملي زيست‌شناسي هند:
سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي شده
كليد موفقيت خواهد بود
 

 

 

اشاره

هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي از 18 تا 25 تير 1385 (9 تا 16 ژولاي 2006 ميلادي) در دانشگاه ملي شهر «ريوكورتو» آرژانتين انجام شد. اگر بخواهيم از محل برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1385 (2006 ميلادي) سخن بياوريم بايد بگوييم دانشگاه مذكور - كه داراي آزمايشگاه‌هاي مدرن بوده و پشتيباني‌هاي فني لازم بر روي تأسيسات آن انجام مي‌شود – در 11 ارديبهشت 1350 (اول مي سال 1971 ميلادي) تأسيس شده و در فاصله‌ي شش‌ كيلومتري مركز شهر قرار داشته و داراي پنجاه هزار متر مربع مساحت است.

در قسمت اول، ضمن ارائه‌ي مقدمه‌اي براي آشنايي با المپياد جهاني زيست‌شناسي از تاريخچه و برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي آن صحبت شده با تيم‌هاي ملي ايران و هند آشنا مي‌شويم. ضمناً مصاحبه‌اي كوتاه با يكي از برندگان مدال طلاي المپياد ملي هند ارائه خواهد شد.

در قسمت دوم، از برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي آشنا شده، با دانش‌اموزي‌ از كشور تركيه و دارنده‌ي مدال طلاي المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين هم‌چنين پدر و مادرش مصاحبه‌اي خواهيم داشت.

 

 

آشنايي با المپياد جهاني زيست‌شناسي

المپياد جهاني زيست‌شناسي (The International Biology Olympiad) (IBO) رقابتي براي دانش‌اموزان مدارس نوع دوم است. مهارت حل مسائل زيست‌شناسي و تجربه‌‌ها در اين حوزه مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.

براي موفقيت در اين آزمون، علاقه به زيست‌شناسي، قدرت ابتكار، نواوري و پشتكار مورد نياز است.

هر كشور شركت‌كننده چهار دانش‌اموز به اين مسابقه‌ها اعزام مي‌كند كه منتخبان از بين برندگان مسابقه‌هاي ملي المپياد زيست‌شناسي محسوب مي‌شوند. هر تيم شامل دو تيم از سرپرستان به‌عنوان نمايندگان آن كشور هستند.

المپياد جهاني زيست‌شناسي با برگزاري گردهمايي اين دانش‌اموزان سعي مي‌كند رقابت و انگيزه‌اي در آنان براي توسعه‌ي استعدادهايشان و ارتقاي سطح فعاليت‌هايشان به‌عنوان دانشمند ايجاد كند؛ بدين‌ترتيب استعدادهاي زيست‌شناسي هدر نخواهد رفت.

المپياد جهاني زيست‌شناسي هم‌چنين بر روي «زيست‌شناسي» به عنوان موضوعي زيبا و ارزشمند تأكيد مي‌كند. تأكيد بعضي از بخش‌هاي زيست‌شناسي مثل: «رفتارشناسي جانوري» (Ethology) و «اكولوژي» (Echology) دليلي بر اهميت زيست‌شناسي براي جامعه به‌ويژه موضوع‌هايي نظير: حفاظت از محيط زيست است.

المپياد فرصتي را براي مقايسه‌ي رؤوس مطالب و مسائل در كشورهاي مختلف ايجاد مي‌كند. بدين‌ترتيب فرصتي براي ارائه‌ي اطلاعات مفيدي براي توسعه‌ي آموزش زيست‌شناسي در سطح ملي ايجاد مي‌شود.

بسياري از انجمن‌ها با سازمان‌هاي المپيادهاي ملي در كشورها (در ايران باشگاه دانش‌پژوهان جوان) مشاركت مي‌كنند نظير: وزارت علوم و صنايع، انجمن‌هاي معلمان، دانشگاه‌ها و مدارس. با ارتباط بين اين انجمن‌ها، درك و ارتباط بهتري در زمينه‌هاي مشترك در حوزه‌ي زيست‌شناسي ايجاد خواهد شد.

موارد فوق از اهداف اين مسابقه‌هاي بين‌المللي محسوب مي‌شود. «آرژانتين» كشوري بوده است كه هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي را در سال 2006 به‌خوبي در آن كشور برگزار شده و روحيه‌ي مشاركت در بين شركت‌كنندگان ايجاد گرديده است.

 

 

تاريخچه

برگزاري اولين رقابت زيست‌شناسي بين‌المللي بين دانش‌اموزان كشورهاي «لهستان» و «چكسلواكي» در طي سال‌هاي 1985 تا 1989 زمينه‌اي براي برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي ايجاد كرد.

تجربه‌ي مثبت در خلال المپيادهاي بين‌المللي در علوم طبيعي ديگر و رياضيات منجر به عقيده‌ي شروع برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي شد. بنابراين يونسكو از مسؤولين كشور چكسلواكي سابق خواست كه شروع‌كننده‌ي اين فعاليت جهاني باشند.

شش كشور علاقمند با عنوان: بلژيك، بلغارستان، چكسلواكي، جمهوري دموكراتيك آلمان، لهستان و اتحاد جماهير شوروي در سال 1989 در شهرهاي پراگ و برنو (Brno) در چكسلواكي گردهم آمده و المپياد جهاني زيست‌شناسي را تأسيس كردند؛ هم‌چنين اولين دوره‌ي اين مسابقه‌ها را در شهر «الوموك» (Olomouc) در چكسلواكي در سال 1990 برگزار كردند. با وجود بروز پاره‌اي از مشكلات، اين المپياد موفقيت بزرگي محسوب شده و تصميم گرفته شد كه برگزاري آن در سال‌هاي بعدي نيز ادامه يابد. در المپيادهاي بعدي، تعداد كشورهاي شركت‌كننده به‌طور فزاينده‌اي افزايش يافت (جدول 1).

 

جدول 1 - كشورهاي برگزاركننده‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي از ابتدا تاكنون.

سال كشور شهر

تعداد

شركت‌كنندگان

1990 چكسلواكي الوموك 6
1991 روسيه ماچاتسكالا 9
1992 جمهوري اسلواكي پروپراد 12
1993 هلند آتراخت 15
1994 بلغارستان وارنا 18
1995 تايلند بانكوك 22
1996 اوكراين آرتك 23
1997 تركمنستان عشق‌آباد 28
1998 آلمان كيل 33
1999 سوئد آپسالا 36
2000 تركيه آنتاليا 38
2001 بلژيك بروكسل 38
2002 لاتويا ريگا 40
2003 بلاروس مينسك 41
2004 استراليا بريس‌بين 40
2005 چين بيجينگ 57
2006 آرژانتين ريوكوارتو 58

 

تيم اعزامي از جمهوري اسلامي ايران


 

آشنايي با تيم ملي ايران

تيم ملي ايران شركت‌كننده در المپياد جهاني آرژانتين در سال 2006 از چهار نفر به‌اسامي ذيل تشكيل شده بودند:

- «آريا شاكري»
- «كوشا پايداري»
- خانم «سيده فرانك فتاحي»
- «نيما حافظي‌نژاد»

در اين دوره از مسابقه‌ها، «آريا شاكري»، «كوشا پايداري» و خانم «سيده فرانك فتاحي» به‌ترتيب با كسب امتيازهاي 19042254/91، 15802817/90 و 64690141/91 در آزمون عملي، 9/130، 45/124 و 9/120 در آزمون تئوري با كسب رتبه‌هاي 45، 54 و 56 مدال نقره و «نيما حافظي‌نژاد» با كسب امتيازهاي 77070423/94 و 25/114 به‌ترتيب در آزمون‌هاي عملي و تئوري و رتبه‌ي 64 موفق به كسب مدال برنز شدند.

 

نيما حافظي‌نژاد
يكي از اعضاي تيم ملي ايران

تيم اعزامي از هند


 

آشنايي با تيم ملي هند

مسابقه‌ي المپياد ملي هند براي انتخاب افراد براي شركت در دوره‌ي تابستاني 10 بهمن 1384 (29 ژانويه‌ي 2006 ميلادي) انجام شد. از 46 نفري كه در اين‌ مسابقه‌ها برگزيده شدند چهار نفر به اسامي ذيل به المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين راه يافتند:

- «ديوام نارولا» (Divm Narula)
- «اسميتا پاراخ» (Smita Parakh)
- «روهان خرا» (Rohan Khera)
- «آژاي سوبرامانيان» (Ajay Subramanian)

در اين دوره از مسابقه‌ها، «ديوام نارولا» (Divm Narula)، «اسميتا پاراخ» (Smita Parakh) و «روهان خرا» (Rohan Khera) به‌ترتيب با كسب امتيازهاي 28887324/99، 59204225/98 و 31248826/83 در آزمون عملي، 45/119، 7/113 و 05/127 در آزمون تئوري با كسب رتبه‌هاي 50، 59 و 60 موفق به كسب مدال نقره و «آژاي سوبرامانيان» (Ajay Subramanian) با كسب امتيازهاي 36084507/90 و 25/94 به‌ترتيب در آزمون‌هاي عملي و تئوري و رتبه‌ي 110 موفق به كسب مدال برنز شدند


يكي از اعضاي تيم هند در حال دريافت مدال

 

«پراناويش» (Pranav Ish)


 

مصاحبه با «پراناويش» (Pranav Ish)

«پراناويش»‌ (Pranav Ish) دارنده‌ي رتبه‌ي چهارم «آزمون‌هاي پزشكي مدرسه‌ي دلفي در سال 2006» (Delhi Pre Medical Test) (DPMT) و دانش‌اموز «مدرسه‌ي دلفي» (Delphi Public School) وابسته با «انجمن آموزش‌هاي برتر هند» (Vasant Kunj) (India's Premier Learning Institution) مربيان خود را در موفقيت خود سهيم مي‌داند. اگرچه وي در انتخاب نهايي براي راهيابي به المپياد جهاني زيست‌شناسي انتخاب نشد خلاصه‌اي از مصاحبه‌ي انجام شده با وي قبل از گزينش نهايي - كه توسط «دانشگاه آزاد پزشكي مائولانا» (Maulana Azad Medical Collage) شهر دهلي انجام شده است - ذيلاً تقديم مي‌شود.

 

 

به‌عنوان اولين سؤال، ضمن ارائه‌ي

توضيح‌هايي راجع به محل‌هاي تحصيل‌اتان  بفرماييد در چه آزمون‌هايي تاكنون شركت كرده‌ايد؟

علاوه بر كسب رتبه‌ي چهارم در «آزمون‌هاي پزشكي مدرسه‌ي دلفي در سال 2006» (Delhi Pre Medical Test) (DPMT) منتخب شهر «ماني‌پال» (واقع در جنوب شرقي هند) هستم. دانشجوي ممتاز «دانشگاه اسلامي آليگاره» در رشته‌ي (MBBS) بوده و در آزمون «سراسري پزشكي هيأت مركزي آموزش‌هاي ثانوي» (CBSE AIPMT) (Central Board Of Secondary Education All India Pre-Medical) رتبه‌ي 426 را كسب كرده‌ام.

 

 

غير از فعاليت‌هاي آماده‌سازي خود براي

دانشگاه پزشكي به چه فعاليت‌هاي ديگري مي‌پردازيد؟

همان‌طور كه مي‌دانيد در مسابقه‌ي المپياد ملي هند مدال طلا گرفته و براي دوره‌ي تابستاني برگزيده شده‌ام؛ در حال حاضر نيز در دوره‌ي آموزشي در «مركز پژوهشي اتمي باب‌ها» (Bhabha Atomic Research Centre) در شهر «مومبي» (Mumbai) براي انتخاب نهايي جهت حضور در «المپياد جهاني زيست‌شناسي» - كه در «آرژانتين» برگزار خواهد شد – شركت مي‌كنم

 

 

چه كساني بيش‌تر به شما كمك كرده‌اند؟

موفقيت‌هايم در دانشگاه، موهبتي از فعاليت‌هايم در مدرسه است. با وجود حمايت‌هاي مدرسه، فعاليت‌هاي شديدم نيز به من كمك كرده است.

 

 

آيا براي دوستانتان در «مدرسه‌ي

دلفي» (Delphi Public School) در منطقه‌ي مهاجرنشين «وازانت كونجي» (Vasant Kunj) و ديگر دانش‌اموزان پيامي داريد؟

فقط مي‌خواهم بگويم يك‌درصد از موفقيت مربوط به القاي آن به خود است و 99 درصد بقيه مربوط به سخت‌كوشي است؛ به‌گونه‌اي كه سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي شده كليد موفقيت خواهد بود. حداقل اين موضوع در من صدق مي‌كرده است.

از مسؤولين محل تحصيل اعم از مربيان و كاركنان - كه مرا در رسيدن به اهدافم همواره حمايت و تشويق كرده‌اند – تشكر مي‌كنم. از صميم قلب خواستار موفقيت براي همگان هستم.



المپياد جهاني زيست‌شناسي





ü سخت‌كوشي و مطالعه‌ي برنامه‌ريزي شده كليد موفقيت خواهد بود.






































 



 




 







 






 


















 










 

1385/8/23 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : ba aghaye sasan aminy tanha darande medale talaye olampiade zistejahany mosahebe konid
پاسـخ : دوست خوبم!
اگر دوستان المپيادي وقتشون رو در اختيار ما بگذارند تا ما نظراتشون رو براي شما منعكس كنيم ما امادگي داريم.
انشاءالله در اولين فرصت اين كار را خواهيم كرد.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : اگر ممكن ايميل پويا ناصري رو به من ميل كنيد
پاسـخ : ايميل فرستنده: B_I_O_L_G_Y@YAHOO.COM
دوست عزيز!
از اين‌كه ما را قابل دونستي و خواستي ارتباط با المپيادي‌ها از طريق ما انجام شود تشكر مي‌كنيم. ولي با عرض معذرت امكان اين‌كه ايميل اين دوستان را در اختيار دوستان ديگر قرار دهيم موجود نيست.
شايد بتونيد با جستجوي نام ايشان احتمالاً به ايميل‌شون دست پيدا كنيد.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : اگر سوالات المپیاد ادبی را بگذارید ناراحت نمی شویم
پاسـخ : دوست خوبم!
ما هم از اين‌كه بخش المپياد ادبي داشته باشيم خيلي خوشحال مي‌شويم!
گذشته از شوخي، بنا داريم در آينده المپياد ادبي را به ساير بخش‌ها اضافه كنيم. منتظر باشيد!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content