XMod
 مصاحبه با «آنس سيف‌اله كوتيل» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 19)
مصاحبه با «آنس سيف‌اله كوتيل» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 19)
موفقيت تصادفي نيست بلكه نيازمند از دست دادن برخي چيزها است

 

 

«آنس سيف‌اله كوتيل»
دارنده‌ي مدال طلاي المپياد جهاني زيست‌شناسي:
موفقيت تصادفي نيست
 بلكه نيازمند از دست دادن برخي چيزها است

 

 

 

اشاره

در قسمت اول، ضمن ارائه‌ي مقدمه‌اي براي آشنايي با المپياد جهاني زيست‌شناسي از تاريخچه و برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي آن صحبت شده با تيم‌هاي ملي ايران و هند آشنا مي‌شويم. ضمناً مصاحبه‌اي كوتاه با يكي از برندگان مدال طلاي المپياد ملي هند ارائه خواهد شد.

در اين قسمت، از برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي آشنا شده، با دانش‌اموزي‌ از كشور تركيه و دارنده‌ي مدال طلاي المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين هم‌چنين پدر و مادرش مصاحبه‌اي خواهيم داشت.

 

 

برنامه‌ي برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي

برنامه‌ي برگزاري هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين در جدول 3 ارائه شده است.

 

جدول 3 - برنامه‌ي برگزاري هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي

در سال 2006 در آرژانتين.

اولين روز

يكشنبه

18 تير 1385

n ورود تيم‌هاي شركت‌كننده

دومين روز

دوشنبه

19 تير

 1385

n مراسم افتتاحيه در صبح

n هيأت داوران در بعد از ظهر

ü معرفي تيم برگزاركننده

ü اهداف كلي از رقابت‌ها

ü توضيح ساختار آزمون‌ها

ü توضيح‌هاي كلي از آزمون‌هاي تئوري و عملي

ü ارائه‌ي آزمون عملي به‌همراه رويه‌ي ارزيابي شامل ابزار و محتواي لازم براي تكميل برگه‌هاي آن

ü خاطر نشان كردن اين موضوع كه ناظران به‌كار گرفته شده از سازمان‌هاي برگزاركننده‌ي قبلي و آينده به‌طور اتفاقي بر جلسه‌هاي آزمون عملي نظارت خواهند كرد

ü بحث و تأييد بخش‌هاي آزمون عملي و روش‌ ارزيابي آن‌

ü ترجمه‌ي سؤال‌هاي آزمون عملي به زبان‌هاي ملي تيم‌هاي شركت‌كننده

ü بررسي كيفيت ترجمه‌هاي انجام شده

سومين روز

سه‌شنبه

20 تير

 1385

n اجراي آزمون عملي بر دانش‌اموزان در زمان‌هاي معين

n بعد از آزمون:

ü راه‌حل‌هاي ايده‌ال براي دانش اموزان و هيأت‌ همراه دردسترس قرار خواهد گرفت

چهارمين روز

چهارشنبه

21 تير

 1385

n جلسه‌ي داوري:

ü گزارش ناظران از برگزاري آزمون عملي

ü بيان سؤال‌هاي آزمون تئوري و رويه‌ي ارزيابي

ü خاطر نشان كردن اين موضوع كه ناظران به‌طور اتفاقي بر جلسه‌هاي آزمون تئوري نظارت خواهند كرد

ü بحث و تأييد بخش‌هاي آزمون تئوري و روش‌ ارزيابي آن‌

ü ترجمه‌ي سؤال‌هاي آزمون تئوري به‌زبان‌هاي ملي تيم‌هاي شركت‌كننده

پنجمين روز

پنجشنبه

22 تير

 1385

n اجراي آزمون تئوري بر دانش‌اموزان:

n جلسه‌ي داوري (بعد از ظهر):

ü بررسي تصحيح‌هاي انجام شده:

سرپرستان تيم‌ها راجع به امتيازهاي داده شده بحث و بررسي كرده و امتيازهاي داده شده را با تيم مصحح تأييد مي‌كنند؛ هم‌چنين ارزيابي‌هاي آماري از نتايج آزمون عملي انجام مي‌شود.

 

ياداوري – برگه‌هاي آزمون و تصوير برگه‌ي جواب بايد در اختيار سرپرستان تيم‌هاي شركت‌كننده قرار گيرد.

 

ü گزارش ناظران از برگزاري آزمون تئوري:

بازبيني و تأييد كليد جواب آزمون تئوري

جلسه‌ي هماهنگي بعد از ظهر انجام خواهد شد.

ششمين روز

جمعه

23 تير

 1385

n جلسه‌ي داوري (بعد از ظهر يا مغرب):

ü بررسي تصحيح‌هاي انجام شده:

سرپرستان تيم‌ها راجع به امتيازهاي داده شده بحث و بررسي كرده و امتيازهاي داده شده را با تيم مصحح تأييد مي‌كنند؛ هم‌چنين ارزيابي‌هاي آماري از نتايج آزمون تئوري انجام مي‌شود.

 

ياداوري – برگه‌هاي آزمون و تصوير برگه‌ي جواب بايد در اختيار سرپرستان تيم‌هاي شركت‌كننده قرار گيرد.

 

ü امتيازهاي تئوري و عملي (معمولاً با ضريب 50 درصد براي هريك) در رتبه‌بندي نهايي جمع‌بندي مي‌شود. نسبت 50: 50 بايد براساس ارزيابي هاي آماري باشد.

هفتمين روز

شنبه

24 تير

 1385

n جلسه‌ي داوري (بعد از ظهر يا جمعه شب):

ü نتايج آزمون تأييد شده و اهداي جوايز انجام مي‌شود.

n مراسم اختتاميه (بعد از ظهر)

ü بررسي تصحيح‌هاي انجام شده:

هشتمين روز

يكشنبه

25 تير

 1385

n بازگشت تيم‌هاي شركت‌كننده به موطن خود

 

ياداوري – فعاليت‌هاي فرهنگي و گردش، هيأت داوران و ناظران در اوقات فراغت در طي برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي براي دانش‌اموزان ترتيب داده مي‌شود. در رقابت‌هاي عملي و تئوري ‌بايد به‌طور نسبي از جداسازي هيأت داوران از دانش‌اموزان اطمينان حاصل شود.

 

مراسم استقبال از تيم ملي تركيه
 در فرودگاه آنكارا



 

آشنايي با تيم ملي تركيه

تيم ملي تركيه در المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين از چهار نفر به‌اسامي ذيل تشكيل شده بود:

- «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)
- «عاصم زليها ارگان» (Ecem Zeliha Ergun)
- «آلپ بوگرا باسات» (Alp Bugra Basat)
- «گوزده تونسر» (Gozde Tuncer)

در اين دوره از مسابقه‌ها، «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) با رتبه‌ي 20 موفق به كسب مدال طلا شد. هم‌چنين «عاصم زليها ارگان» (Ecem Zeliha Ergun) با رتبه‌ي 53 نقره گرفت و «آلپ بوگرا باسات» (Alp Bugra Basat) و «گوزده تونسر» (Gozde Tuncer) با رتبه‌هاي 62 و 67 صاحب گردن‌اويز برنز شدند

  

يكي از اعضاي تيم ملي تركيه
شركت‌كننده در المپياد جهاني زيست‌شناسي



 

 

 

مصاحبه با «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)

«آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) يكي از شركت‌كنندگان در المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين از كشور تركيه است. وي با كسب امتياز 0853521/113 و 4/125 در بخش‌هاي عملي و تئوري با رتبه‌ي 20 موفق به كسب مدال طلا شد.

خبرگزاري «زمان» وابسته به كشور تركيه مصاحبه‌اي را با وي و پدر و مادرش ترتيب داده است كه توجه شما را به آن جلب مي‌كنيم.

  

 

 

 

به‌عنوان اولين سؤال لطفاً خودتان را معرفي كرده، راجع به

سوابق‌ و محل تحصيلات خود صحبت بفرماييد.

اينجانب «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) هستم. شش پايه‌ي اول دوران تحصيل را در مدارس تركيه گذراندم. سپس به‌علت فعاليت‌هاي تجاري خانواده، پايه‌هاي هفتم و هشتم را در مدارس امريكا درس خواندم.

  

 

 

 

آيا تاكنون در مسابقه‌هاي المپياد شركت كرده‌ايد؟

«بله در المپياد رياضي منطقه‌اي در نيويورك شر كت كرده و رتبه‌ي سوم را بدست آورده‌ام. بايد خاطر نشان كنم كه شركت در رقابت‌ها – كه به‌زبان انگليسي برگزار مي‌شد – باعث شد كه براي شركت در المپياد جهاني آمادگي بيش‌تري داشته باشم؛ بدين‌ترتيب خواندن كتاب‌هاي ترجمه‌شده برايم بسيار ساده‌ است.

به‌نظر من براي فوق‌العاده بودن و موفقيت دانستن زبان انگليسي لازم است كه خوشبختانه از آن بهره‌مند هستم. مطالعه‌ي متون انگليسي با نگاه دايمي به فرهنگ لغت بسيار مشكل است

  

  

 

اوقات فراغت‌اتان را چگونه مي‌گذرانيد؟

در سال اول تحصيل در مدرسه در تعطيل‌هاي تابستاني به منزل برنمي‌گشتم! معمولاً بازي فوتبال و رفتن به كافي‌نت‌ها براي نوجوانان لذت‌بخش است اما هرگز فوتبال بازي نكردم تا اين‌كه در مرحله‌ي اول آزمون المپياد شركت كردم.

هم‌چنين هرگز به كافي‌نت‌ها مراجعه نداشته‌ام. لازم است براي رسيدن به موفقيت از خيلي چيزها بگذريد. معمولاً پنج ساعت و گاهي اوقات شش ساعت در روز مي‌خوابم.

  

 

 

 

بعد از شركت در المپياد جهاني چه كار مي‌كنيد؟

مي‌خواهم در المپياد جهاني سال بعد نيز شركت كنم! دوست دارم در دانشگاهي در امريكا ادامه‌ي تحصيل بدهم. هدفم آن است كه دانشمندي باشم به‌گونه‌اي كه بتوانم همه‌ي علوم را بياموزم!! اگر حداقل بتوانم زيست‌شناسي را تدريس كنم برايم كافي است.

هرقدر انسان بيش‌تر بداند بيش‌تر مي‌تواند توضيح داده و به چيزهاي جديدتري دسترسي پيدا كند.

90 درصد از اطلاعات مربوط به آموزش‌هاي دانشگاهي پايين‌تر از سطح دكترا را براي آمادگي شركت در المپيادها مي‌آموزيم.

تمام علوم در دنيا مي‌تواند با برنامه‌اي سخت‌گيرانه‌تر آموزش داده شود. دكتر شدن براي من هدفي كوچك است. مجبورم كه بيش‌تر مطالعه كنم تا يك دانشمند شوم. به‌نظر من بايد بچه‌ها را با علوم حتي در مقطع ابتدايي آشنا كرد.

 

آنس سيف‌اله كوتيل
در حال انجام آزمون عملي

 

  

 

به‌نظر شما رمز موفقيت چيست؟

اگر شخصي بخواهد موفق باشد نياز به برنامه‌ريزي آموزشي براي دانشمند شدن دارد. اين نوع برنامه‌ريزي را از پدرم آموخته‌ام. وقتي كودكي كوچك بودم عادت داشتم ميليون‌ها سؤال از پدرم بپرسم.

پدرم به‌دقت به سؤال‌هايم جواب مي‌داد بدون آن‌كه عصباني شود. اگرچه حرف‌هاي او را به‌طور كامل درك نمي‌كردم ولي از روش وي براي توضيح مسائل لذت مي‌بردم.

اگر شخصي به مثال‌هاي زنده نياز داشته باشد اين مثال خوبي براي وي است كه او را بسيار تحت‌تأثير قرار مي‌دهد.

  

 

 

چه آرزويي داريد؟

از بچگي آرزو داشتم كه يك دانشمند باشم. خانواده‌ام تأثير زيادي بر من داشته‌اند.

 

  

 

 

مصاحبه با پدر «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)

«تميل كوتيل» (Temel Kotil) پدر «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) استاديار دانشگاه است. وي تا سال 2001 در دانشكده‌ي هوا، فضاي دانشگاه فني استانبول (Istanbul Technical University) تدريس مي‌كرد.

سپس عازم دانشگاه «ايليونز» در امريكا شد و به‌عنوان استاد مهمان به‌تدريس مشغول شد. هم‌اكنون مدير امور عمومي خطوط هوايي تركيه (THY) است.



Interview-Bio2006-126


 
 

 

به‌عنوان اولين سؤال ممكن است مقايسه‌اي بين سيستم آموزشي امريكا و تركيه داشته باشيد؟

دو سالي كه «آنس» در مدارس امريكا درس خواند به وي كمك زيادي كرد. سيستم آموزشي امريكا از سيستم آموزشي تركيه متفاوت است.

سيستم آموزشي امريكا براساس خلاقيت و پيشرفت افراد بنا نهاده شده است؛ در حالي كه در تركيه، حافظه حرف اول را مي‌زند.

«آنس» تازه از تركيه آمده است. انگليسي را خيلي خوب بلد نيست. وي بچه‌اي باهوش، سخت‌كوش و در عين حال شيطان است.

وي در مدرسه‌ي خيلي خوبي در منطقه‌ي «اوربانا» (از مناطق نيويورك امريكا)‌ در پايه‌ي تحصيلي هفتم درس مي‌خواند. اگرچه انگليسي را خوب بلد نيست ولي موفق است.

مدرسه‌ي وي روزي يك‌ساعت فعاليت‌هايي را براي كسب مهارت‌هاي عملي شامل: نجاري براي دانش‌اموزان در نظر گرفته است.

دروس پايه‌ي تحصيلي با توجه به سن و سال و زمينه‌ي قبلي آموزشي «آنس» در تركيه بسيار سخت به‌نظر مي‌رسد ولي وي در اين زمينه كاملاً موفق است.

 

 

انگيزه‌ي فرزندتان براي شركت در

المپياد جهاني زيست‌شناسي چيست؟ چه افرادي در ايجاد اين انگيزه مؤثر بوده‌اند؟

به‌نظر من موفق شدن در آزمون المپياد جهاني زيست‌شناسي كليدي است براي ادامه‌ي مسير موفقيت‌هاي ديگر فرزندم. يك دانش‌اموز موفق اگر بخواهد مي‌تواند درس‌هايي را از افراد در پايه‌هاي تحصيلي بالاتر بياموزد.

«آنس» درس‌هايي از زيست‌شناسي را از دانشمندي در دبيرستان و در پايه‌ي هشتم آموخت؛ بنابراين هر دو عاشق زيست‌شناسي هستند و در اين درس‌ها موفق هستند.

معلم «آنس» به‌نام «ظفر زنگين» (Zafar Zengin) نقش بسياري در موفقيت فرزندم داشته است و در دوره‌اي كه فرزندم دانش‌اموز وي بود با معلمش دوست و رفيق شده بود؛ به‌طوري كه وقتي «آنس» با مشكل مواجه مي‌شد از معلمش كمك مي‌گرفتند.

 

  

 

 

مصاحبه با مادر «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)

در ادامه، خبرنگار «خبرگزاري زمان» با «رمزي» (Remziye) مادر «آنس» گفتگويي ترتيب داده است كه خواندن آن خالي از لطف نيست.

 

  

 

 

به‌عنوان اولين سؤال از ويژگي‌هاي فرزندتان «آنس» بگوييد.

«آنس» بچه‌اي سخت‌كوش بود به‌گونه‌اي كه وقتي تنها كودكي كوچك بود هرگز با درس‌هاي مدرسه مشكل نداشت اگرچه خيلي به مطالعه نمي‌پرداخت.

  

 

 

 

با فرزندتان چگونه رفتار مي‌كنيد؟ چگونه وي را تربيت كرده‌ايد؟

بچه‌هاي موفق و سخت‌كوش بايد به‌دنبال فعاليت‌هاي مفيد براي خودشان باشند تا اين‌كه پاي تلويزيون نشسته و يا خود را مشغول بازي‌هاي كامپيوتري نمايند. بايد انرژي آنان به يك هدف مشخص متمركز شود.

اگر بچه‌اي خيلي شيطنت كند پدر و مادرش بايد به‌دنبال هدفي باشند كه توجه وي را به خود جلب مي‌كند.

اما بعد از اجراي اين فرايند بايد شاهد نتيجه‌ي مثبت آن نيز باشند. مثلاً: وقتي «آنس» در پايه‌ي سوم تحصيلي به نقاشي مشغول مي‌شد آرام مي‌شد. «بايال» (Bial) برادر بزرگ‌تر «آنس» دانش‌اموز سال سوم دبيرستان است و خواهرش در پايه‌ي ششم دبستان درس مي‌خواند. اين روشي است كه در مورد همه‌ي بچه‌هايم به‌كار مي‌برم.

دوست دارم فرزندانم به‌دنبال اهداف والايي بوده و به آن دست يابند. من آن‌ها را به آرام نشستن عادت نداده‌ام در حالي كه مي‌توانند شلوغ كنند. البته در بعضي روزهاي خاص آنان را وادار مي‌كنم لباس‌هاي مرتبي بپوشند و بر روي صندلي نشسته و با آنان صحبت مي‌كنم. عادت دارم از آنان سؤال‌هايي نظير موارد ذيل بپرسم:

- دوست داريد چگونه زندگي كنيد؟
- دوست داريد پدر و مادرتان چگونه با شما رفتار كنند؟

حتي قبل از آن‌كه ياد خواندن را بگيرند برايشان كتاب مي‌خواندم. وقتي «آنس» در پايه‌ي اول تحصيلي بود نمي‌توانستم وي را به نوشتن وادار كنم. بنابراين عادت داشتيم با هم بنويسيم. وي را به‌سمت بازي‌هاي كامپيوتري هدايت مي‌كردم؛ او در اين زمينه خيلي فعال بود و اين تنها اشتباه من راجع به وي محسوب مي‌شد! آرزو داشتم اجازه نمي‌دادم كه وي در مقابل كامپيوتر بنشيند.

در عين حال وي از خواندن خوشش نمي‌آمد. بنابراين عادت داشتم در حالي كه وي مشغول بازي‌هاي كامپيوتري است برايش كتاب بخوانم تا او را وادار كنم كه به مطالب كتاب گوش فرا دهد.

ü اگر شخصي بخواهد موفق باشد نياز به برنامه‌ريزي آموزشي براي دانشمند شدن دارد.





 ü از بچگي آرزو داشتم كه
 يك دانشمند باشم.



 

ü به‌نظر من موفق شدن در آزمون المپياد جهاني زيست‌شناسي كليدي است براي ادامه‌ي مسير موفقيت‌هاي ديگر دانش‌اموزان.





ü يك دانش‌اموز موفق اگر بخواهد مي‌تواند درس‌هايي را از افراد در پايه‌هاي تحصيلي بالاتر بياموزد.





ü بايد انرژي بچه‌هاي موفق و سخت‌كوش به يك هدف مشخص متمركز شود.





ü اگر بچه‌اي خيلي شيطنت كند پدر و مادرش بايد به‌دنبال هدفي باشند كه توجه وي را به خود
جلب مي‌كند.









 





 





 





 






 






 






  






 











 











 





 






 





 


















 Interview-Bio2006-69







Interview-Bio2006-70




 

Interview-Bio2006-81







Interview-Bio2006-95







Interview-Bio2006-96

 





Interview-Bio2006-94

  

 

1385/8/24 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 مصاحبه با «آنس سيف‌اله كوتيل» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 19)
مصاحبه با «آنس سيف‌اله كوتيل» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 19)
موفقيت تصادفي نيست بلكه نيازمند از دست دادن برخي چيزها است

 

 

«آنس سيف‌اله كوتيل»
دارنده‌ي مدال طلاي المپياد جهاني زيست‌شناسي:
موفقيت تصادفي نيست
 بلكه نيازمند از دست دادن برخي چيزها است

 

 

 

اشاره

در قسمت اول، ضمن ارائه‌ي مقدمه‌اي براي آشنايي با المپياد جهاني زيست‌شناسي از تاريخچه و برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي آن صحبت شده با تيم‌هاي ملي ايران و هند آشنا مي‌شويم. ضمناً مصاحبه‌اي كوتاه با يكي از برندگان مدال طلاي المپياد ملي هند ارائه خواهد شد.

در اين قسمت، از برنامه‌ي برگزاري هفدهمين دوره‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي آشنا شده، با دانش‌اموزي‌ از كشور تركيه و دارنده‌ي مدال طلاي المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين هم‌چنين پدر و مادرش مصاحبه‌اي خواهيم داشت.

 

 

برنامه‌ي برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي

برنامه‌ي برگزاري هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين در جدول 3 ارائه شده است.

 

جدول 3 - برنامه‌ي برگزاري هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي

در سال 2006 در آرژانتين.

اولين روز

يكشنبه

18 تير 1385

n ورود تيم‌هاي شركت‌كننده

دومين روز

دوشنبه

19 تير

 1385

n مراسم افتتاحيه در صبح

n هيأت داوران در بعد از ظهر

ü معرفي تيم برگزاركننده

ü اهداف كلي از رقابت‌ها

ü توضيح ساختار آزمون‌ها

ü توضيح‌هاي كلي از آزمون‌هاي تئوري و عملي

ü ارائه‌ي آزمون عملي به‌همراه رويه‌ي ارزيابي شامل ابزار و محتواي لازم براي تكميل برگه‌هاي آن

ü خاطر نشان كردن اين موضوع كه ناظران به‌كار گرفته شده از سازمان‌هاي برگزاركننده‌ي قبلي و آينده به‌طور اتفاقي بر جلسه‌هاي آزمون عملي نظارت خواهند كرد

ü بحث و تأييد بخش‌هاي آزمون عملي و روش‌ ارزيابي آن‌

ü ترجمه‌ي سؤال‌هاي آزمون عملي به زبان‌هاي ملي تيم‌هاي شركت‌كننده

ü بررسي كيفيت ترجمه‌هاي انجام شده

سومين روز

سه‌شنبه

20 تير

 1385

n اجراي آزمون عملي بر دانش‌اموزان در زمان‌هاي معين

n بعد از آزمون:

ü راه‌حل‌هاي ايده‌ال براي دانش اموزان و هيأت‌ همراه دردسترس قرار خواهد گرفت

چهارمين روز

چهارشنبه

21 تير

 1385

n جلسه‌ي داوري:

ü گزارش ناظران از برگزاري آزمون عملي

ü بيان سؤال‌هاي آزمون تئوري و رويه‌ي ارزيابي

ü خاطر نشان كردن اين موضوع كه ناظران به‌طور اتفاقي بر جلسه‌هاي آزمون تئوري نظارت خواهند كرد

ü بحث و تأييد بخش‌هاي آزمون تئوري و روش‌ ارزيابي آن‌

ü ترجمه‌ي سؤال‌هاي آزمون تئوري به‌زبان‌هاي ملي تيم‌هاي شركت‌كننده

پنجمين روز

پنجشنبه

22 تير

 1385

n اجراي آزمون تئوري بر دانش‌اموزان:

n جلسه‌ي داوري (بعد از ظهر):

ü بررسي تصحيح‌هاي انجام شده:

سرپرستان تيم‌ها راجع به امتيازهاي داده شده بحث و بررسي كرده و امتيازهاي داده شده را با تيم مصحح تأييد مي‌كنند؛ هم‌چنين ارزيابي‌هاي آماري از نتايج آزمون عملي انجام مي‌شود.

 

ياداوري – برگه‌هاي آزمون و تصوير برگه‌ي جواب بايد در اختيار سرپرستان تيم‌هاي شركت‌كننده قرار گيرد.

 

ü گزارش ناظران از برگزاري آزمون تئوري:

بازبيني و تأييد كليد جواب آزمون تئوري

جلسه‌ي هماهنگي بعد از ظهر انجام خواهد شد.

ششمين روز

جمعه

23 تير

 1385

n جلسه‌ي داوري (بعد از ظهر يا مغرب):

ü بررسي تصحيح‌هاي انجام شده:

سرپرستان تيم‌ها راجع به امتيازهاي داده شده بحث و بررسي كرده و امتيازهاي داده شده را با تيم مصحح تأييد مي‌كنند؛ هم‌چنين ارزيابي‌هاي آماري از نتايج آزمون تئوري انجام مي‌شود.

 

ياداوري – برگه‌هاي آزمون و تصوير برگه‌ي جواب بايد در اختيار سرپرستان تيم‌هاي شركت‌كننده قرار گيرد.

 

ü امتيازهاي تئوري و عملي (معمولاً با ضريب 50 درصد براي هريك) در رتبه‌بندي نهايي جمع‌بندي مي‌شود. نسبت 50: 50 بايد براساس ارزيابي هاي آماري باشد.

هفتمين روز

شنبه

24 تير

 1385

n جلسه‌ي داوري (بعد از ظهر يا جمعه شب):

ü نتايج آزمون تأييد شده و اهداي جوايز انجام مي‌شود.

n مراسم اختتاميه (بعد از ظهر)

ü بررسي تصحيح‌هاي انجام شده:

هشتمين روز

يكشنبه

25 تير

 1385

n بازگشت تيم‌هاي شركت‌كننده به موطن خود

 

ياداوري – فعاليت‌هاي فرهنگي و گردش، هيأت داوران و ناظران در اوقات فراغت در طي برگزاري المپياد جهاني زيست‌شناسي براي دانش‌اموزان ترتيب داده مي‌شود. در رقابت‌هاي عملي و تئوري ‌بايد به‌طور نسبي از جداسازي هيأت داوران از دانش‌اموزان اطمينان حاصل شود.

 

مراسم استقبال از تيم ملي تركيه
 در فرودگاه آنكارا



 

آشنايي با تيم ملي تركيه

تيم ملي تركيه در المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين از چهار نفر به‌اسامي ذيل تشكيل شده بود:

- «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)
- «عاصم زليها ارگان» (Ecem Zeliha Ergun)
- «آلپ بوگرا باسات» (Alp Bugra Basat)
- «گوزده تونسر» (Gozde Tuncer)

در اين دوره از مسابقه‌ها، «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) با رتبه‌ي 20 موفق به كسب مدال طلا شد. هم‌چنين «عاصم زليها ارگان» (Ecem Zeliha Ergun) با رتبه‌ي 53 نقره گرفت و «آلپ بوگرا باسات» (Alp Bugra Basat) و «گوزده تونسر» (Gozde Tuncer) با رتبه‌هاي 62 و 67 صاحب گردن‌اويز برنز شدند

  

يكي از اعضاي تيم ملي تركيه
شركت‌كننده در المپياد جهاني زيست‌شناسي



 

 

 

مصاحبه با «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)

«آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) يكي از شركت‌كنندگان در المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 2006 در آرژانتين از كشور تركيه است. وي با كسب امتياز 0853521/113 و 4/125 در بخش‌هاي عملي و تئوري با رتبه‌ي 20 موفق به كسب مدال طلا شد.

خبرگزاري «زمان» وابسته به كشور تركيه مصاحبه‌اي را با وي و پدر و مادرش ترتيب داده است كه توجه شما را به آن جلب مي‌كنيم.

  

 

 

 

به‌عنوان اولين سؤال لطفاً خودتان را معرفي كرده، راجع به

سوابق‌ و محل تحصيلات خود صحبت بفرماييد.

اينجانب «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) هستم. شش پايه‌ي اول دوران تحصيل را در مدارس تركيه گذراندم. سپس به‌علت فعاليت‌هاي تجاري خانواده، پايه‌هاي هفتم و هشتم را در مدارس امريكا درس خواندم.

  

 

 

 

آيا تاكنون در مسابقه‌هاي المپياد شركت كرده‌ايد؟

«بله در المپياد رياضي منطقه‌اي در نيويورك شر كت كرده و رتبه‌ي سوم را بدست آورده‌ام. بايد خاطر نشان كنم كه شركت در رقابت‌ها – كه به‌زبان انگليسي برگزار مي‌شد – باعث شد كه براي شركت در المپياد جهاني آمادگي بيش‌تري داشته باشم؛ بدين‌ترتيب خواندن كتاب‌هاي ترجمه‌شده برايم بسيار ساده‌ است.

به‌نظر من براي فوق‌العاده بودن و موفقيت دانستن زبان انگليسي لازم است كه خوشبختانه از آن بهره‌مند هستم. مطالعه‌ي متون انگليسي با نگاه دايمي به فرهنگ لغت بسيار مشكل است

  

  

 

اوقات فراغت‌اتان را چگونه مي‌گذرانيد؟

در سال اول تحصيل در مدرسه در تعطيل‌هاي تابستاني به منزل برنمي‌گشتم! معمولاً بازي فوتبال و رفتن به كافي‌نت‌ها براي نوجوانان لذت‌بخش است اما هرگز فوتبال بازي نكردم تا اين‌كه در مرحله‌ي اول آزمون المپياد شركت كردم.

هم‌چنين هرگز به كافي‌نت‌ها مراجعه نداشته‌ام. لازم است براي رسيدن به موفقيت از خيلي چيزها بگذريد. معمولاً پنج ساعت و گاهي اوقات شش ساعت در روز مي‌خوابم.

  

 

 

 

بعد از شركت در المپياد جهاني چه كار مي‌كنيد؟

مي‌خواهم در المپياد جهاني سال بعد نيز شركت كنم! دوست دارم در دانشگاهي در امريكا ادامه‌ي تحصيل بدهم. هدفم آن است كه دانشمندي باشم به‌گونه‌اي كه بتوانم همه‌ي علوم را بياموزم!! اگر حداقل بتوانم زيست‌شناسي را تدريس كنم برايم كافي است.

هرقدر انسان بيش‌تر بداند بيش‌تر مي‌تواند توضيح داده و به چيزهاي جديدتري دسترسي پيدا كند.

90 درصد از اطلاعات مربوط به آموزش‌هاي دانشگاهي پايين‌تر از سطح دكترا را براي آمادگي شركت در المپيادها مي‌آموزيم.

تمام علوم در دنيا مي‌تواند با برنامه‌اي سخت‌گيرانه‌تر آموزش داده شود. دكتر شدن براي من هدفي كوچك است. مجبورم كه بيش‌تر مطالعه كنم تا يك دانشمند شوم. به‌نظر من بايد بچه‌ها را با علوم حتي در مقطع ابتدايي آشنا كرد.

 

آنس سيف‌اله كوتيل
در حال انجام آزمون عملي

 

  

 

به‌نظر شما رمز موفقيت چيست؟

اگر شخصي بخواهد موفق باشد نياز به برنامه‌ريزي آموزشي براي دانشمند شدن دارد. اين نوع برنامه‌ريزي را از پدرم آموخته‌ام. وقتي كودكي كوچك بودم عادت داشتم ميليون‌ها سؤال از پدرم بپرسم.

پدرم به‌دقت به سؤال‌هايم جواب مي‌داد بدون آن‌كه عصباني شود. اگرچه حرف‌هاي او را به‌طور كامل درك نمي‌كردم ولي از روش وي براي توضيح مسائل لذت مي‌بردم.

اگر شخصي به مثال‌هاي زنده نياز داشته باشد اين مثال خوبي براي وي است كه او را بسيار تحت‌تأثير قرار مي‌دهد.

  

 

 

چه آرزويي داريد؟

از بچگي آرزو داشتم كه يك دانشمند باشم. خانواده‌ام تأثير زيادي بر من داشته‌اند.

 

  

 

 

مصاحبه با پدر «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)

«تميل كوتيل» (Temel Kotil) پدر «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil) استاديار دانشگاه است. وي تا سال 2001 در دانشكده‌ي هوا، فضاي دانشگاه فني استانبول (Istanbul Technical University) تدريس مي‌كرد.

سپس عازم دانشگاه «ايليونز» در امريكا شد و به‌عنوان استاد مهمان به‌تدريس مشغول شد. هم‌اكنون مدير امور عمومي خطوط هوايي تركيه (THY) است.



Interview-Bio2006-126


 
 

 

به‌عنوان اولين سؤال ممكن است مقايسه‌اي بين سيستم آموزشي امريكا و تركيه داشته باشيد؟

دو سالي كه «آنس» در مدارس امريكا درس خواند به وي كمك زيادي كرد. سيستم آموزشي امريكا از سيستم آموزشي تركيه متفاوت است.

سيستم آموزشي امريكا براساس خلاقيت و پيشرفت افراد بنا نهاده شده است؛ در حالي كه در تركيه، حافظه حرف اول را مي‌زند.

«آنس» تازه از تركيه آمده است. انگليسي را خيلي خوب بلد نيست. وي بچه‌اي باهوش، سخت‌كوش و در عين حال شيطان است.

وي در مدرسه‌ي خيلي خوبي در منطقه‌ي «اوربانا» (از مناطق نيويورك امريكا)‌ در پايه‌ي تحصيلي هفتم درس مي‌خواند. اگرچه انگليسي را خوب بلد نيست ولي موفق است.

مدرسه‌ي وي روزي يك‌ساعت فعاليت‌هايي را براي كسب مهارت‌هاي عملي شامل: نجاري براي دانش‌اموزان در نظر گرفته است.

دروس پايه‌ي تحصيلي با توجه به سن و سال و زمينه‌ي قبلي آموزشي «آنس» در تركيه بسيار سخت به‌نظر مي‌رسد ولي وي در اين زمينه كاملاً موفق است.

 

 

انگيزه‌ي فرزندتان براي شركت در

المپياد جهاني زيست‌شناسي چيست؟ چه افرادي در ايجاد اين انگيزه مؤثر بوده‌اند؟

به‌نظر من موفق شدن در آزمون المپياد جهاني زيست‌شناسي كليدي است براي ادامه‌ي مسير موفقيت‌هاي ديگر فرزندم. يك دانش‌اموز موفق اگر بخواهد مي‌تواند درس‌هايي را از افراد در پايه‌هاي تحصيلي بالاتر بياموزد.

«آنس» درس‌هايي از زيست‌شناسي را از دانشمندي در دبيرستان و در پايه‌ي هشتم آموخت؛ بنابراين هر دو عاشق زيست‌شناسي هستند و در اين درس‌ها موفق هستند.

معلم «آنس» به‌نام «ظفر زنگين» (Zafar Zengin) نقش بسياري در موفقيت فرزندم داشته است و در دوره‌اي كه فرزندم دانش‌اموز وي بود با معلمش دوست و رفيق شده بود؛ به‌طوري كه وقتي «آنس» با مشكل مواجه مي‌شد از معلمش كمك مي‌گرفتند.

 

  

 

 

مصاحبه با مادر «آنس سيف‌اله كوتيل» (Enes Seyfullah Kotil)

در ادامه، خبرنگار «خبرگزاري زمان» با «رمزي» (Remziye) مادر «آنس» گفتگويي ترتيب داده است كه خواندن آن خالي از لطف نيست.

 

  

 

 

به‌عنوان اولين سؤال از ويژگي‌هاي فرزندتان «آنس» بگوييد.

«آنس» بچه‌اي سخت‌كوش بود به‌گونه‌اي كه وقتي تنها كودكي كوچك بود هرگز با درس‌هاي مدرسه مشكل نداشت اگرچه خيلي به مطالعه نمي‌پرداخت.

  

 

 

 

با فرزندتان چگونه رفتار مي‌كنيد؟ چگونه وي را تربيت كرده‌ايد؟

بچه‌هاي موفق و سخت‌كوش بايد به‌دنبال فعاليت‌هاي مفيد براي خودشان باشند تا اين‌كه پاي تلويزيون نشسته و يا خود را مشغول بازي‌هاي كامپيوتري نمايند. بايد انرژي آنان به يك هدف مشخص متمركز شود.

اگر بچه‌اي خيلي شيطنت كند پدر و مادرش بايد به‌دنبال هدفي باشند كه توجه وي را به خود جلب مي‌كند.

اما بعد از اجراي اين فرايند بايد شاهد نتيجه‌ي مثبت آن نيز باشند. مثلاً: وقتي «آنس» در پايه‌ي سوم تحصيلي به نقاشي مشغول مي‌شد آرام مي‌شد. «بايال» (Bial) برادر بزرگ‌تر «آنس» دانش‌اموز سال سوم دبيرستان است و خواهرش در پايه‌ي ششم دبستان درس مي‌خواند. اين روشي است كه در مورد همه‌ي بچه‌هايم به‌كار مي‌برم.

دوست دارم فرزندانم به‌دنبال اهداف والايي بوده و به آن دست يابند. من آن‌ها را به آرام نشستن عادت نداده‌ام در حالي كه مي‌توانند شلوغ كنند. البته در بعضي روزهاي خاص آنان را وادار مي‌كنم لباس‌هاي مرتبي بپوشند و بر روي صندلي نشسته و با آنان صحبت مي‌كنم. عادت دارم از آنان سؤال‌هايي نظير موارد ذيل بپرسم:

- دوست داريد چگونه زندگي كنيد؟
- دوست داريد پدر و مادرتان چگونه با شما رفتار كنند؟

حتي قبل از آن‌كه ياد خواندن را بگيرند برايشان كتاب مي‌خواندم. وقتي «آنس» در پايه‌ي اول تحصيلي بود نمي‌توانستم وي را به نوشتن وادار كنم. بنابراين عادت داشتيم با هم بنويسيم. وي را به‌سمت بازي‌هاي كامپيوتري هدايت مي‌كردم؛ او در اين زمينه خيلي فعال بود و اين تنها اشتباه من راجع به وي محسوب مي‌شد! آرزو داشتم اجازه نمي‌دادم كه وي در مقابل كامپيوتر بنشيند.

در عين حال وي از خواندن خوشش نمي‌آمد. بنابراين عادت داشتم در حالي كه وي مشغول بازي‌هاي كامپيوتري است برايش كتاب بخوانم تا او را وادار كنم كه به مطالب كتاب گوش فرا دهد.

ü اگر شخصي بخواهد موفق باشد نياز به برنامه‌ريزي آموزشي براي دانشمند شدن دارد.





 ü از بچگي آرزو داشتم كه
 يك دانشمند باشم.



 

ü به‌نظر من موفق شدن در آزمون المپياد جهاني زيست‌شناسي كليدي است براي ادامه‌ي مسير موفقيت‌هاي ديگر دانش‌اموزان.





ü يك دانش‌اموز موفق اگر بخواهد مي‌تواند درس‌هايي را از افراد در پايه‌هاي تحصيلي بالاتر بياموزد.





ü بايد انرژي بچه‌هاي موفق و سخت‌كوش به يك هدف مشخص متمركز شود.





ü اگر بچه‌اي خيلي شيطنت كند پدر و مادرش بايد به‌دنبال هدفي باشند كه توجه وي را به خود
جلب مي‌كند.









 





 





 





 






 






 






  






 











 











 





 






 





 


















 Interview-Bio2006-69







Interview-Bio2006-70




 

Interview-Bio2006-81







Interview-Bio2006-95







Interview-Bio2006-96

 





Interview-Bio2006-94

  

 

1385/8/24 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content