XMod
 ردگيري با چشم 
ردگيري با چشم زنگ تفريح كامپيوتر
استفاده از تکنولوژی ردیابی چشم در رایانه‌ها

 

دستگاه‌های ردیابی چشم بیشتر شبیه به تجهیزات علمی گران‌قیمت هستند تا وسیله‌ای برای بازی. اما با توجه به آخرین اطلاعیه‌های مربوط به بازی Assassin’s Creed، به زودی این وسیله جزو تجهیزات معمول رایانه‌ها و به خصوص بازی‌های رایانه‌ای خواهد شد.
ردیاب‌های چشم می‌توانند با دنبال کردن موقعیت افراد، جهت نگاه آنها را در هر لحظه در اختیار کامپیوتر بگذارند. این ردیاب‌ها می‌توانند مستقیماً بر روی صورت انسان قرار بگیرند مثلاً در یک عینک، و یا می‌توانند در مقابل افراد باشند مثل پایین صفحه‌ی مانیتور کامپیوتر.
ردیاب‌های چشم معمولاً از دوربین و نور مادون قرمز جهت روشن کردن چشم ساخته شده‌اند. هرچند این نور برای چشم انسان غیر قابل مشاهده است، دوربین‌ها با استفاده از آن می‌توانند یک تصویر سیاه و سفید تولید کنند که شخص مورد نظر را با کمک آن به راحتی تشخیص دهند. با توجه به موقعیت فرد در عکس، نرم‌افزار ردیاب چشم جهت نگاه فرد را تشخیص می‌دهد، چه فرد به یک صفحه‌ی کامپیوتر نگاه کند و چه در حال نگاه کردن به محیط اطراف خود باشد.
اما این دستگاه چه کاربردی دارد؟ چشم انسان می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد اهداف، افکار و اعمال یک فرد به ما نشان دهد چرا که چشم به خوبی علایق ما را نشان می‌دهد. در تعامل با افراد دیگر، اغلب به طور ناخودآگاه از طریق چشم ارتباط برقرار می‌کنیم و حس طرف مقابل را دریافت می‌کنیم. پس این امکان وجود دارد که از این اطلاعات ناخودآگاه استفاده کنیم تا درک بهتری از افکار، علایق و عادات یک فرد بدست بیاوریم و یا بتوانیم رابطه‌ی بهتری بین شخص و کامپیوتری که از آن استفاده می‌کند برقرار کنیم.

 

 


فراتر از آزمايشگاه
ردیاب‌های چشم کاربردهای فراوانی دارند. بعنوان مثال در حیطه‌ی تبلیغات و بازاریابی معمولاً از ردیاب‌های چشم جهت بررسی تأثیر تبلیغات خاص یا طراحی وب‌سایت‌ها بر روی افراد استفاده می‌شود. افرادی که توانایی استفاده از دست خود را ندارند و یا به طور کامل فلج هستند، می‌توانند از این ردیاب‌ها جهت کار با کامپیوتر استفاده کنند: نرم‌افزارهای مبتنی بر چشم به این افراد برای حرکت دادن موس کامپیوتر مطابق با حرکت چشمانشان کمک می‌کند. همچنین این نرم‌افزارها با بررسی حرکات چشم فردی که قادر به صحبت کردن نیست، جملات داخل ذهنش را بازگو می‌کند.
کاربردهای دیگری نیز برای این تکنولوژی در حال توسعه است. برای مثال، لوازم خانگی که با نگاه کردن به آنها فرمان مخاطب را انجام می‌دهند، مانند دادن فرمان روشن و خاموش به لامپ یا تلویزیون خانگی. نمونه‌های دیگر شامل پایین رفتن اتوماتیک یک صفحه‌ی متن در کامپیوتر زمانی که به انتهای متن آن صفحه می‌رسید و یا توقف فیلم به محض آنکه نگاه خود را از تصویر بردارید هستند.

 


در حال حاضر ردیاب‌های چشم در صنعت و همچنین در میان محققان کاردبرد دارد. بعلاوه شرکت‌های مختلف سعی دارند از این تکنولوژی در سطح عمومی استفاده کنند. شرکت Tobii که قبلاً تکنولوژی سفارش پیتزا از طریق کنترل ذهنی را ابداع کرده بود، با تازگی کالایی جدید به نام Tobii EyeX با قیمت 139 دلار در اختیار مشتریان خود قرار داده است در حالیکه ردیاب‌های چشم آزمایشگاهی حدود 20 هزار دلار قیمت دارند. هدف این شرکت از این کار تشویق سازندگان بازی‌های ویدیویی به اضافه کردن ردیاب چشم به محصولاتشان است.
یکی دیگر از کمپانی‌های بزرگ سازنده‌ی ردیاب چشم به نام SMI اعلام کرده است که قصد دارد در یک همکاری با شرکت Sony از ردیاب چشم در بازی‌های مخصوص PlayStation 4 استفاده کند.


بازی‌های ویدیویی

ردیابی چشم در بازی‌های ویدیویی کاربرد فراوانی دارد. برای مثال، در مواردی که شخص بازی را به صورت سه بعدی از دید نقش اول بازی می‌بیند، با استفاده از ردیابی چشم شخص در حال بازی می‌تواند با نگاه کردن به جهت‌های مختلف، تصویر بازی را به آنجا هدایت کند، کاری که در حالت عادی باید با موس انجام شود. همچنین می‌توان با چشم هنگام استفاده از سلاح نشانه‌گیری نمود.
یکی از کاردبردهای بسیار جالب این تکنولوژی، برقراری ارتباط با شخصیت‌های بازی است. در بازی‌هایی که مجهز به تکنولوژی ردیابی چشم هستند، می‌توان شخصیت‌ها را به گونه‌ای ساخت که مانند انسان واقعی به شخص در حال بازی واکنش نشان دهند. تصور کنید که در بازی وارد یک فروشگاه می‌شوید و به شمشیری که از آن خوشتان آمده است نگاه می‌کنید. فروشنده می‌تواند مستقیماً درمورد آن کالا به شما توضیح دهد و باعث شود این تعامل واقعی‌تر به نظر بیاید. یا اینکه اگر در حین صحبت با یک شخص در بازی به جای نگاه کردن به او به فرد دیگری نگاه کنید، ممکن است وی ناراحت شود. چشم وسیله‌ای بسیار قدرتمند برای برقراری ارتباطات غیر کلامی است و شبیه‌سازی این ارتباطات واقعی انسان‌ها در بازی‌های ویدیویی پیشرفتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود.  
به غیر از بازی‌های ویدیویی، ردیابی چشم در زمینه‌های دیگری نیز کاربردهای جالبی دارد. یکی از آنها عینک‌های هوشمند است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که عینک گوگل ردیاب چشم دارد درحالیکه این‌گونه نیست. اما ورود نسل جدید عینک‌های هوشمند مجهز به ردیاب چشم چندان هم دور از ذهن نیست. این تکنولوژی باعث راحتی هرچه بیشتر افراد برای استفاده از کامپیوتر می‌شود. آنها می‌توانند بدون استفاده از موس صفحات اینترنتی و متن‌ را عوض کنند و کارهای دیگری که همگی باعث می‌شوند دست فرد در حین کار با کامپیوتر آزاد باشد.

 


منبع:

Eye Tracking
 
 

1393/10/5 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 ردگيري با چشم 
ردگيري با چشم زنگ تفريح كامپيوتر
استفاده از تکنولوژی ردیابی چشم در رایانه‌ها

 

دستگاه‌های ردیابی چشم بیشتر شبیه به تجهیزات علمی گران‌قیمت هستند تا وسیله‌ای برای بازی. اما با توجه به آخرین اطلاعیه‌های مربوط به بازی Assassin’s Creed، به زودی این وسیله جزو تجهیزات معمول رایانه‌ها و به خصوص بازی‌های رایانه‌ای خواهد شد.
ردیاب‌های چشم می‌توانند با دنبال کردن موقعیت افراد، جهت نگاه آنها را در هر لحظه در اختیار کامپیوتر بگذارند. این ردیاب‌ها می‌توانند مستقیماً بر روی صورت انسان قرار بگیرند مثلاً در یک عینک، و یا می‌توانند در مقابل افراد باشند مثل پایین صفحه‌ی مانیتور کامپیوتر.
ردیاب‌های چشم معمولاً از دوربین و نور مادون قرمز جهت روشن کردن چشم ساخته شده‌اند. هرچند این نور برای چشم انسان غیر قابل مشاهده است، دوربین‌ها با استفاده از آن می‌توانند یک تصویر سیاه و سفید تولید کنند که شخص مورد نظر را با کمک آن به راحتی تشخیص دهند. با توجه به موقعیت فرد در عکس، نرم‌افزار ردیاب چشم جهت نگاه فرد را تشخیص می‌دهد، چه فرد به یک صفحه‌ی کامپیوتر نگاه کند و چه در حال نگاه کردن به محیط اطراف خود باشد.
اما این دستگاه چه کاربردی دارد؟ چشم انسان می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد اهداف، افکار و اعمال یک فرد به ما نشان دهد چرا که چشم به خوبی علایق ما را نشان می‌دهد. در تعامل با افراد دیگر، اغلب به طور ناخودآگاه از طریق چشم ارتباط برقرار می‌کنیم و حس طرف مقابل را دریافت می‌کنیم. پس این امکان وجود دارد که از این اطلاعات ناخودآگاه استفاده کنیم تا درک بهتری از افکار، علایق و عادات یک فرد بدست بیاوریم و یا بتوانیم رابطه‌ی بهتری بین شخص و کامپیوتری که از آن استفاده می‌کند برقرار کنیم.

 

 


فراتر از آزمايشگاه
ردیاب‌های چشم کاربردهای فراوانی دارند. بعنوان مثال در حیطه‌ی تبلیغات و بازاریابی معمولاً از ردیاب‌های چشم جهت بررسی تأثیر تبلیغات خاص یا طراحی وب‌سایت‌ها بر روی افراد استفاده می‌شود. افرادی که توانایی استفاده از دست خود را ندارند و یا به طور کامل فلج هستند، می‌توانند از این ردیاب‌ها جهت کار با کامپیوتر استفاده کنند: نرم‌افزارهای مبتنی بر چشم به این افراد برای حرکت دادن موس کامپیوتر مطابق با حرکت چشمانشان کمک می‌کند. همچنین این نرم‌افزارها با بررسی حرکات چشم فردی که قادر به صحبت کردن نیست، جملات داخل ذهنش را بازگو می‌کند.
کاربردهای دیگری نیز برای این تکنولوژی در حال توسعه است. برای مثال، لوازم خانگی که با نگاه کردن به آنها فرمان مخاطب را انجام می‌دهند، مانند دادن فرمان روشن و خاموش به لامپ یا تلویزیون خانگی. نمونه‌های دیگر شامل پایین رفتن اتوماتیک یک صفحه‌ی متن در کامپیوتر زمانی که به انتهای متن آن صفحه می‌رسید و یا توقف فیلم به محض آنکه نگاه خود را از تصویر بردارید هستند.

 


در حال حاضر ردیاب‌های چشم در صنعت و همچنین در میان محققان کاردبرد دارد. بعلاوه شرکت‌های مختلف سعی دارند از این تکنولوژی در سطح عمومی استفاده کنند. شرکت Tobii که قبلاً تکنولوژی سفارش پیتزا از طریق کنترل ذهنی را ابداع کرده بود، با تازگی کالایی جدید به نام Tobii EyeX با قیمت 139 دلار در اختیار مشتریان خود قرار داده است در حالیکه ردیاب‌های چشم آزمایشگاهی حدود 20 هزار دلار قیمت دارند. هدف این شرکت از این کار تشویق سازندگان بازی‌های ویدیویی به اضافه کردن ردیاب چشم به محصولاتشان است.
یکی دیگر از کمپانی‌های بزرگ سازنده‌ی ردیاب چشم به نام SMI اعلام کرده است که قصد دارد در یک همکاری با شرکت Sony از ردیاب چشم در بازی‌های مخصوص PlayStation 4 استفاده کند.


بازی‌های ویدیویی

ردیابی چشم در بازی‌های ویدیویی کاربرد فراوانی دارد. برای مثال، در مواردی که شخص بازی را به صورت سه بعدی از دید نقش اول بازی می‌بیند، با استفاده از ردیابی چشم شخص در حال بازی می‌تواند با نگاه کردن به جهت‌های مختلف، تصویر بازی را به آنجا هدایت کند، کاری که در حالت عادی باید با موس انجام شود. همچنین می‌توان با چشم هنگام استفاده از سلاح نشانه‌گیری نمود.
یکی از کاردبردهای بسیار جالب این تکنولوژی، برقراری ارتباط با شخصیت‌های بازی است. در بازی‌هایی که مجهز به تکنولوژی ردیابی چشم هستند، می‌توان شخصیت‌ها را به گونه‌ای ساخت که مانند انسان واقعی به شخص در حال بازی واکنش نشان دهند. تصور کنید که در بازی وارد یک فروشگاه می‌شوید و به شمشیری که از آن خوشتان آمده است نگاه می‌کنید. فروشنده می‌تواند مستقیماً درمورد آن کالا به شما توضیح دهد و باعث شود این تعامل واقعی‌تر به نظر بیاید. یا اینکه اگر در حین صحبت با یک شخص در بازی به جای نگاه کردن به او به فرد دیگری نگاه کنید، ممکن است وی ناراحت شود. چشم وسیله‌ای بسیار قدرتمند برای برقراری ارتباطات غیر کلامی است و شبیه‌سازی این ارتباطات واقعی انسان‌ها در بازی‌های ویدیویی پیشرفتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود.  
به غیر از بازی‌های ویدیویی، ردیابی چشم در زمینه‌های دیگری نیز کاربردهای جالبی دارد. یکی از آنها عینک‌های هوشمند است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که عینک گوگل ردیاب چشم دارد درحالیکه این‌گونه نیست. اما ورود نسل جدید عینک‌های هوشمند مجهز به ردیاب چشم چندان هم دور از ذهن نیست. این تکنولوژی باعث راحتی هرچه بیشتر افراد برای استفاده از کامپیوتر می‌شود. آنها می‌توانند بدون استفاده از موس صفحات اینترنتی و متن‌ را عوض کنند و کارهای دیگری که همگی باعث می‌شوند دست فرد در حین کار با کامپیوتر آزاد باشد.

 


منبع:

Eye Tracking
 
 

1393/10/5 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content