XMod
 المپياد كامپيوتر (مشاوره‌ي شماره‌ي 13)
المپياد كامپيوتر (مشاوره‌ي شماره‌ي 13)
شكل‌گيري، تاريخچه، آمادگي براي المپياد كامپيوتر و ...

تا حالا در مورد 4 تا از المپيادها صحبت كرديم. حتما با خودتون مي‌گين بابا اين دختره هر 200 سال يه بار يه چيزي پيدا مي‌كنه از يه جايي مي‌ذاره و حتي نظرات ما رو تاييد هم نمي‌كنه. واي! واي! عجب دخرتيه اين رها.

نه!

هم بد نيستم. فقط زيادي سر خودم رو شلوغ كردم. حتما شما دركم مي‌كنيد. فكر كنم ديگه مثل چوپان دروغ‌گو شدم. هر دفعه قول مي‌دم كه كارها را سرموقع انجام بدم ولي بازم بدقولي مي‌كنم.



خوب بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره نوبت به المپياد كامپيوتر شد.

قبل از اينكه شروع به خوندن اين پست كنيد، بذاريد يكي از تجربه‌هام رو براتون بگم.
زماني، هميشه در فكر اين بودم كه از همه برتر باشم و تمام تلاشم رو براي اين موضوع مي‌كردم. در هر زمينه‌اي. اونقدر اين موضوع در من استرس ايجاد مي‌كرد كه هيچ لذتي از كارهايي كه مي‌كردم نمي‌بردم. اضطراب اينكه نكنه اول نباشي، نكنه خيلي از دوستات ازت جلو بزنن. همه چيز رو رقابتي مي‌ديدم. اما بعد از مدتي ديدم اين استرس من رو نابود ميكنه. عمرم داره مي‌گذره و من بدون اينكه احساس كنم دارم زندگي مي‌كنم وقتم رو مي‌گذرونم.
پس با يه ترمز ناگهاني ايستادم. خيلي خوب به دور و برم نگاه كردم. فكر كردم و تصميم گرفتم كه ديدگاهم رو عوض كنم. قبل ار انجام هر كاري تنها چيزي كه از خودم مي‌پرسيدم اين بود كه با انجام اين كار خوشحال خواهم شد؟ اين بار طور ديگه‌اي به كارهايي كه انجام مي‌دادم نگاه كردم. از مطالعاتم لذت مي‌بردم. از ورزش، موسيقي، زندگي و حتي امتحانات. مهم نبود اول بشم. مهم اين بود كه دارم لذت مي‌برم. تلاشم رو مي‌كردم نه به خاطر اينكه برتر ميدون باشم. براي اينكه به بهترين نحو از كاري كه مي‌كنم لذت ببرم.حتما منظورم رو از گفتن اين مطلب فهميدين...

حالا بريم سراغ اصل مطلب،

شكل گيري المپياد كامپيوتر:

در بيست و چهارمين كنفرانس عمومي يونسكو سال 1987در فرانسه ايده‌ي برگزاري المپياد كامپيوتر براي اولين بار مطرح گرديد . اهداف اصلي برگزاري اين آزمون، به عنوان گسترده‌ترين مسابقه‌ي علمي دانش‌آموزان در زمينه علوم كامپيوتر در دنيا، ايجاد انگيزه و علاقه در فراگيري و پ‍‍ژوهش در علوم كامپيوتر و انفورماتيك و همچنين گسترش مناسبات علمي و فرهنگي بين ملت‌ها مي‌باشد .

(يه كم صبر كنيد. عجله نكنيد. تا آخر مطلب رو بخونيد. به جاهاي خوبش هم مي رسيم)

تاريخچه المپياد كامپيوتر:

المپياد كامپيوتر به عنوان يكي از المپياد‌هاي شش گانه علوم براي اولين بار در سال 1989 در كشور بلغارستان و با حضور سيزده كشور برگزار گرديد. در دومين دوره اين مسابقات روسيه سفيد (شوروي سابق) در سال 1990 ميزبان بيست و پنج كشور شد. و بالاخره شانزدهمين دوره نيز به ميزباني كشور يونان و با حضور هشتاد و يك كشور برگزار گرديد. هفدهمين دوره از اين مسابقات نيز در كشور لهستان برگزار خواهد شد.

المپياد داخلي كامپيوتر:

مسابقه‌هاي داخلي المپياد كامپيوتر به منظور انتخاب تيم اعزامي به المپياد جهاني برگزار مي‌شود. شكل اين مسابقه‌ها از ابتداي آن تا كنون، تغييرات زيادي يافته است. در حال حاضر اين مسابقات در دو مرحله برگزار مي‌شود كه در مرحله اول از ميان شركت‌كنندگان، حدود هزار نفر انتخاب مي‌شوند و در مرحله بعد، از ميان اين افراد 30 نفر برگزيده‌ مي‌شوند. يك دوره تابستاني براي آموزش اين افراد برگزار مي‌شود كه در انتهاي آن 6 نفر انتخاب مي‌شوند.

(نكته مثبت براي كسايي كه مي‌گن اگه برنده نشم چي مي‌شه:اينقدر تو اين دوره‌ي تابستوني ازتون امتحان مي‌گيرن كه ديگه امتحاناي دانشگاه براتون مي‌شه آب خوردن. استرستون كامل از بين مي ره. پس نتيجه‌ي اخلاقي اينكه اين آزمون‌هاي متعدد و مطالعات خارج از محدوده‌ي مدرسه اعتماد به نفستون رو بالا مي‌بره.)



آزمون مرحله دوم نيز به صورت تشريحي است و با توجه به نتايج آن آزمون و همچنين نتايج مرحله اول حدود 30 نفر از دانش‌آموزان براي شركت در اردوي تابستاني كه در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برقرار است انتخاب مي‌شوند. سوالات مرحله اول بيشتر به تست‌هاي هوش شباهت دارد تا به سوالات كامپيوتر يا رياضي. موضوعاتي كه همواره در بين سوالات مرحله اول ديده مي‌شود مباحث شمارش، بررسي حالات، معماهاي منطقي، مسائلي از گراف و مسائلي كه به نوعي به طراحي الگوريتم‌ها مربوط مي‌شوند، نظريه بازيها و مسائل بازگشتي است.

مرحله دوم سوالها به صورت تشريحي بوده و بيشتر به رياضيات گسسته و مباحث طراحي الگوريتم نزديك مي‌شود.

آزمون مرحله سوم به صورت تئوري – عملي برگزار مي‌شود آشنايي قبلي با زبان برنامه‌نويسي (به خصوص پاسكال) در اين مرحله مفيد است.

چگونگي بر گزاري مسابقات بين المللي المپياد كامپيوتر در خارج از ايران:

همانطوركه گفتيم،المپياد جهاني كامپيوتر ، از سال 1989 آغاز شد.
از هر كشور ، يك تيم حداكثر 4 نفره ، مي‌تواند در اين مسابقات شركت كند.به طور كلي ، در مسابقات المپياد رقابت بين افراد است ، نه تيم ها.بنابراين هيچ رتبه بندي اي بين كشورهاي شركت كننده در المپياد به طور رسمي اعلام نمي‌شود.(البته لازم به ذكر است كه بعضي از كشورها مانند ايران ، براي مقايسه‌ي وضعيت خود با كشورهاي ديگر ، خودشان رتبه‌ي تيم‌ها را محاسبه مي‌كنند.البته در هر صورت بايد به خاطر داشت كه اين رتبه‌بندي ، يك رتبه‌بندي رسمي نيست و در بسياري از موارد نيز به دليل اين كه امتياز شركت كنندگاني كه نمره آنها كم شده است ، اعلام نمي‌شود، رتبه‌بندي ، يك رتبه‌بندي تقريبي است.)
دانش‌آموزان شركت كننده در المپياد كامپيوتر بايد در 2 جلسه 4 ساعته به حل مسأله اي كه بايد با طراحي الگوريتم مناسب براي آن(به يكي از زبانهاي پاسكال ،C يا بيسيك) برنامه‌نويسي كنند، مي‌پردازند. محور اصلي مسائل مطرح شده، تفكر نظم يافته براي كشف مجهول يا «تفكر الگوريتمي» است. اين طرح دقيقاً همان هدفي است كه درس كامپيوتر و انفورماتيك در دوره متوسطه در كشور ما براساس آن تدوين شده است . در هنگام امتحان به هر دانش‌آموز يك كامپيوتر اختصاص داده مي‌شود. كامپيوتر‌ها از نوع سازگار با I.B.M و با صفحه كليد استاندارد است. هر كامپيوتر به يك ديسك سخت مجهز است كه نرم افزار‌هاي موردنياز دانش‌آموزان روي آن قرار داده شده است.
نحوه‌ي تصحيح نيز به اين صورت است كه براي هر مسئله تعدادي تست به برنامه داده مي‌شود و بسته به جوابي كه برنامه به اين تست‌ها مي‌دهد نمره برنامه تعيين مي‌شود بنابراين در ارزشيابي برنامه‌ها، متن آنها هيچ‌گاه مورد بررسي قرار نمي‌گيرد به همين دليل "دقت"يك عنصر مهم در المپياد كامپيوتر است.
اعضاي هر تيم بايد حداكثر 4 نفر بوده و زير 20 سال سن داشته باشند. اين گروه به همراه يك سرپرست و يك دستيار در مسابقات حضور خواهند يافت. در هيات ژوري، سرپرستان هر تيم حضور دارند و با نظر آنان تصحيح نهايي صورت مي گيرد (سرپرستان هر تيم كار ترجمه را نيز انجام مي‌دهند). دانش‌آموزان شركت كننده فرصت اضافي براي تهيه 2 ليست چاپي و 2 كپي روي ديسكت از برنامه خود را دارند. يك نسخه تصحيح شده در اختيار سرپرست تيم‌ها قرار مي‌گيرد. در نهايت امتياز دانش‌آموزان با توافق طرفين مشخص مي‌شود. تعيين حدود نمرات براي جوايز اول، دوم و سوم توسط هيات ژوري انجام مي‌شود. رده‌بندي امتيازات فردي نيز صورت مي‌گيرد.

نحوه آمادگي براي شركت در المپياد كامپيوتر:


المپياد كامپيوتر، در ابتدا مانند المپياد رياضي است و مانند آن، محتاج به خواندن عميق و مفهومي مطالب است و در نهايت به حل مسئله ختم خواهد شد.
در ابتدا لازم است بدانيد كه: فقط بچه ‌ها در سال دوم دبيرستان شرايط پذيرش در المپياد رو دارند و سال اولي ‌ها آزمايشي شرکت مي‌کنند.
مباحثي كه در مراحل مختلف المپياد كامپيوتر مطرح مي‌شوند، عبارتند از تركيبيات، نظريه گراف، نظريه احتمال، الگوريتم و ساختمان داده ‌ها و زبان‌هاي برنامه نويسي و ماشين‌ها مي‌باشند.

براي شروع توصيه‌ي ما هميشه به دانش‌آموزان مطالعه‌ و حل مسائل تركيبيات و شمارشي است. اين مبحث علاوه بر اينكه درصد زيادي از سوالات مرحله‌ي اول را در بر مي‌گيرد و پيش‌نياز مباحث ارائه شده در مراحل بعدي هست، باعث تقويت قدرت حل مساله و خلاقيت در دانش‌آموزان نيز مي‌گردد. براي مطالعه مبحث تركيبيات و شمارش ما كتاب " رياضيات انتخاب "‌ اثر " نيون "‌ را پيشنهاد مي‌كنيم كه ترجمه‌ي آن را " مركز نشر دانشگاهي "‌ منتشر كرده و در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است.

ابتدايي ترين و در عين حال كليدي ترين مباحث، براي المپياد كامپيوتر، اثبات ‌ها و استقرا هستند. مهم‌ترين خاصيتش، حل كردن مسائل در مرحله دوم المپياد هست. تسلط به استقرا، باعث موفقيت در پاسخگويي به سوالات الگوريتمي مي‌شود. بهترين كتابي كه در اين زمينه، پيشنهاد مي‌شود، كتاب الفباي المپياد كامپيوتر، نوشته مرتضي محمد آبادي هست.

بعد از پيشروي تا اين مرحله، نوبت به حل مسئله مي‌رسد.

کتاب کريتيو (CREATIVE) فصل مناسبي براي استقرا دارد و با حل مسائل آن کتاب، توانايي شما در مبحث استقرا تکميل مي‌شود! كار بعدي كه توصيه مي‌شود در آموزش آن تمام تلاش خودتان را بكنيد، يادگيري روش‌هاي اثبات است.
براي اين منظور به شما توصيه مي‌كنم كه كتاب "استراتژي حل مسئله "، خصوصا پنج فصل اول را مطالعه كنيد.

كتاب بعدي كه در زمينه تركيبيات، معرفي مي‌كنيم، كتاب تركيبيات، نوشته علي‌پور هست كه فصل اول آن براي حل مسائل تركيبيات، بسيار عالي مي‌باشد.

مبحث بعدي كه بايد به مطالعه آن بپردازيم، اصل لانه كبوتري است كه براي يادگيري آن، همان كتاب "تركيبيات " علي‌پور، پيشنهاد مي‌شود كه با مطالعه و حل مسائلش، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه در اين مبحث نيز توانايي لازم براي حل مسئله را داريد.
اكنون زماني است كه مي‌توان گفت شما براي مبحث تركيبيات، آمادگي نسبتا كامل داريد. براي آمادگي كامل در اين موضوع، كتاب بعدي كه به شما توصيه مي‌شود، كتاب "اصول و فنون تركيبيات" است.

در مورد مبحث گراف هم عرض مي‌كنم كه:

كتاب‌هايي كه در اين زمينه به شما عزيزان، پيشنهاد مي‌كنم، كتاب‌هاي "نظريه گراف" نوشته باندي و مورتي، و يا "نظريه گراف"، نوشته وست و "تركيبيات" نوشته علي‌‌پور هستند.
نكته اي كه شما بايد مد نظر داشته باشيد، حل مسئله زياد هست.
براي مسائل الگوريتمي هم، كتاب "مسائل الگوريتمي" نوشته دكتر قدسي پيشنهاد مي‌شود. براي الگوريتم هم، كتاب CLRS (آشنايي با الگوريتم ‌ها ) و كتاب كريتيو معرفي مي شوند.

اما براي حل مسائل دوره ‌هاي قبل، به بخش آموزش همين وب سايت، مراجعه كنيد .

اميدوارم به دردتون خورده باشه.
تو عيد هر 5 روز يه بار يه پست جديد مي‌ذارم. مي‌خوام يه كم هم برم سراغ مباحث روانشناسي.

دوست شما
رها

1385/12/16 لينک مستقيم

فرستنده :
سميرا HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : ازتوضيحات و كمكهاي ارزشمند شما خيلي ممنونم اگه ممكنه كمي در مورد جشنواره خوارزمي(از همه نظر)توضيح بدي من ودوست دانش آموذاي اول نظري هستيم و داريم روي يه پروژه كار مي كنيم خواهش مي كنم كمكمون كن.
رها جون ما منتظريم
پاسـخ :

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : salam
khasteh nabashid mikhastam bedoonam manbaee vojood dareh ke nemooneh soalate azmoone tizhooshan doreh rahnamaee oonja vojood dashteh basheh.
پاسـخ : نسیم جان من در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم. اما تا آنجا که یادم است، کتابهایی در این زمینه در بازار پیدا می شوند. می توانید به آنجا مراجعه فرمایید.

فرستنده :
ali HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : با سلام خدمت رها خانم
من دانش آموز سال دوم رياضي هستم در واقع امسال به دوم مي روم .در حال حاضر مشغول به خواندن رياضيات انتخاب هستم مي خواستم بدانم قسمت هايي را كه من از اين كتاب را نمي فهمم ر ا بايد چه كار كنم در شهرم ما هم كسي نيست كه خيلي از اين كتاب بفهمد يا اگر بفهمد به من و دوستانم نمي گويد و پول مي خواهند؟
مي خواستم اگه ممكنه قسمت هايي يا سوالي را كه ما نمي فهميم را در همين بخش از شما بپرسيم ؟
در ضمن لطفا پاسخ اين نظر من را به ايميل من بفرستيد.
پاسـخ : علی جان پیشنهاد می کنم به بخش پرسش و پاسخ علمی المپیاد ریاضی مراجعه بفرمایید. از منوی سمت راست همین صفحه به صفحه المپیاد ریاضی رفته و سپس به بخش پرسش و پاسخ علمی بروید.

فرستنده :
HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : نتيجه آزمون تيز هوشان مقطع پنجم ابتدايي را كدوم سايت اعلام كرده است لطفا راهنمايي بفرماييد

فرستنده :
armin varshokar HyperLink HyperLink 1386/1/11
مـتـن : salam khanome raha
khobid?
omidvaram ke khobi bashid.ma montazere olampiade nojom hastim(albate nemikham vasash behonam va sherkat konam)
be nazare man age shoma mibinid ye mabhasi kheili binande nadare behtare ke be soraghe mozoe badi berid va be in shekl binandegane bishtari ro khahid dasht.
omidvaram mozoate baditon jazab bashe va nazarate bishtari ro binandegan be matalebeton bedan.
ba tashkor.
armin-v
پاسـخ : ممنون از نظرت،

درست مي‌گي.

اميدوارم موضوع اين دفعه جذاب‌‌ تر باشه.

فرستنده :
شاهین HyperLink HyperLink 1386/1/11
مـتـن : سلام رها . نمیخوام زیاد صحبت کنم اما منم به نحوی سرمو خیلی خیلی شلوغ کردم ، دانش آموز پیش هستم ر.ریاضی . تونستم توی المپیاد کامپوتر در پانزدهمین دوره تو شهرمون مقام بیارم ، پارسال هم تو المپیادهای عملی کامپیوتر اول شدم ، در رشته های دیگه هم مقام اول رو دارم ( مسابقات برنامه نویسی ،شطرنج ،جودو و ... ) ضمنا امسال منو به عنوان بهترین دانش آموز پیش تو استان معرفی کردن ( به علت داشتن مقام در مسابقات علمی، داشتن یک ثبت اختراع ،تسلط به زبان انگلیسی آشنایی با زبان آلمانی در سطح اینتر مدیت و... ) و دارم رو یه اختراع دیگه کار میکنم . از یه طرف اگه بتونم با این اختراع تو خوارزمی مقام بیارم رفتن به دانشگاهم راحتتر میشه .
منظور من از این حرفا : " به خدا دیگه بریدم ، خسته شدم ، نمیتونم درس بخونم ، نمیتونم زبان بخونم ،نمیتونم برنامه نویسی کنم ، الگوریتم بخونم ،ورزش کنم ، نمیتونم بخوابم . "
دارم دیونه میشم چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟
از این اطلاعاتم نمیتونم استفاده کنم انگاره مردم یه جوره دیگن تو ایران .
Help me if you can
پاسـخ : سلام، اين چيزهايي كه گفتي عاليه.

البته انتظار جمله‌ي آخرت رو نداشتم.

شاهين بايد اينو بدوني كه تو مجبور به انجام هيچ كاري نيسيتي. اگر علاقه‌اي به انجام اين كارها نداري كه مطمئن اينطوري نيست خوب انجامشون نده.

اينكه هيچ كاربردي ندارن نه اصلا اينطوري نيست. ممكنه الان اينظوري فكر كني اما مطمئنم سال ديگه كه بري دانشگاه يا سال‌هاي آينده كه بخواي كار كني اثرات اونها رو مي‌بيني و كلي خوشحال مي‌شي از اينكه اون زماني كه فرصت داشتي مهارت‌هاي زيادي رو كسب كردي. زبان‌هاي خارجي، برنامه‌نويسي، ورزش همه از مهارت‌هاي خيلي عالي هستن. شاهين شايد بهتره يه كم به خودت استراحت بدي. بعضي وقت‌ها هم تفريح كن يا حتي يه زماني رو بدون اينكه كاري بكني بشين و فكر كن. به آيندت، به هدفت، به زندگيت، به اطرافيانت و خيلي چيز‌هاي ديگه. بعضي وقت‌ها من هم اينطوري مي‌شم. اونقدر خسته مي‌شم كه مي‌خوام همه چيز رو رها كنم اما وقتي زمان مي‌گذره خدا رو شكر مي‌كنم كه اين كار رو نكردم.

موفق باشي دوست من.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/1/6
مـتـن : در رابطه با المپياد نجوم هم بنويسيد . حتماً خوانندگان زيادي خواهد داشت .
پاسـخ : چشم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 المپياد كامپيوتر (مشاوره‌ي شماره‌ي 13)
المپياد كامپيوتر (مشاوره‌ي شماره‌ي 13)
شكل‌گيري، تاريخچه، آمادگي براي المپياد كامپيوتر و ...

تا حالا در مورد 4 تا از المپيادها صحبت كرديم. حتما با خودتون مي‌گين بابا اين دختره هر 200 سال يه بار يه چيزي پيدا مي‌كنه از يه جايي مي‌ذاره و حتي نظرات ما رو تاييد هم نمي‌كنه. واي! واي! عجب دخرتيه اين رها.

نه!

هم بد نيستم. فقط زيادي سر خودم رو شلوغ كردم. حتما شما دركم مي‌كنيد. فكر كنم ديگه مثل چوپان دروغ‌گو شدم. هر دفعه قول مي‌دم كه كارها را سرموقع انجام بدم ولي بازم بدقولي مي‌كنم.



خوب بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره نوبت به المپياد كامپيوتر شد.

قبل از اينكه شروع به خوندن اين پست كنيد، بذاريد يكي از تجربه‌هام رو براتون بگم.
زماني، هميشه در فكر اين بودم كه از همه برتر باشم و تمام تلاشم رو براي اين موضوع مي‌كردم. در هر زمينه‌اي. اونقدر اين موضوع در من استرس ايجاد مي‌كرد كه هيچ لذتي از كارهايي كه مي‌كردم نمي‌بردم. اضطراب اينكه نكنه اول نباشي، نكنه خيلي از دوستات ازت جلو بزنن. همه چيز رو رقابتي مي‌ديدم. اما بعد از مدتي ديدم اين استرس من رو نابود ميكنه. عمرم داره مي‌گذره و من بدون اينكه احساس كنم دارم زندگي مي‌كنم وقتم رو مي‌گذرونم.
پس با يه ترمز ناگهاني ايستادم. خيلي خوب به دور و برم نگاه كردم. فكر كردم و تصميم گرفتم كه ديدگاهم رو عوض كنم. قبل ار انجام هر كاري تنها چيزي كه از خودم مي‌پرسيدم اين بود كه با انجام اين كار خوشحال خواهم شد؟ اين بار طور ديگه‌اي به كارهايي كه انجام مي‌دادم نگاه كردم. از مطالعاتم لذت مي‌بردم. از ورزش، موسيقي، زندگي و حتي امتحانات. مهم نبود اول بشم. مهم اين بود كه دارم لذت مي‌برم. تلاشم رو مي‌كردم نه به خاطر اينكه برتر ميدون باشم. براي اينكه به بهترين نحو از كاري كه مي‌كنم لذت ببرم.حتما منظورم رو از گفتن اين مطلب فهميدين...

حالا بريم سراغ اصل مطلب،

شكل گيري المپياد كامپيوتر:

در بيست و چهارمين كنفرانس عمومي يونسكو سال 1987در فرانسه ايده‌ي برگزاري المپياد كامپيوتر براي اولين بار مطرح گرديد . اهداف اصلي برگزاري اين آزمون، به عنوان گسترده‌ترين مسابقه‌ي علمي دانش‌آموزان در زمينه علوم كامپيوتر در دنيا، ايجاد انگيزه و علاقه در فراگيري و پ‍‍ژوهش در علوم كامپيوتر و انفورماتيك و همچنين گسترش مناسبات علمي و فرهنگي بين ملت‌ها مي‌باشد .

(يه كم صبر كنيد. عجله نكنيد. تا آخر مطلب رو بخونيد. به جاهاي خوبش هم مي رسيم)

تاريخچه المپياد كامپيوتر:

المپياد كامپيوتر به عنوان يكي از المپياد‌هاي شش گانه علوم براي اولين بار در سال 1989 در كشور بلغارستان و با حضور سيزده كشور برگزار گرديد. در دومين دوره اين مسابقات روسيه سفيد (شوروي سابق) در سال 1990 ميزبان بيست و پنج كشور شد. و بالاخره شانزدهمين دوره نيز به ميزباني كشور يونان و با حضور هشتاد و يك كشور برگزار گرديد. هفدهمين دوره از اين مسابقات نيز در كشور لهستان برگزار خواهد شد.

المپياد داخلي كامپيوتر:

مسابقه‌هاي داخلي المپياد كامپيوتر به منظور انتخاب تيم اعزامي به المپياد جهاني برگزار مي‌شود. شكل اين مسابقه‌ها از ابتداي آن تا كنون، تغييرات زيادي يافته است. در حال حاضر اين مسابقات در دو مرحله برگزار مي‌شود كه در مرحله اول از ميان شركت‌كنندگان، حدود هزار نفر انتخاب مي‌شوند و در مرحله بعد، از ميان اين افراد 30 نفر برگزيده‌ مي‌شوند. يك دوره تابستاني براي آموزش اين افراد برگزار مي‌شود كه در انتهاي آن 6 نفر انتخاب مي‌شوند.

(نكته مثبت براي كسايي كه مي‌گن اگه برنده نشم چي مي‌شه:اينقدر تو اين دوره‌ي تابستوني ازتون امتحان مي‌گيرن كه ديگه امتحاناي دانشگاه براتون مي‌شه آب خوردن. استرستون كامل از بين مي ره. پس نتيجه‌ي اخلاقي اينكه اين آزمون‌هاي متعدد و مطالعات خارج از محدوده‌ي مدرسه اعتماد به نفستون رو بالا مي‌بره.)



آزمون مرحله دوم نيز به صورت تشريحي است و با توجه به نتايج آن آزمون و همچنين نتايج مرحله اول حدود 30 نفر از دانش‌آموزان براي شركت در اردوي تابستاني كه در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برقرار است انتخاب مي‌شوند. سوالات مرحله اول بيشتر به تست‌هاي هوش شباهت دارد تا به سوالات كامپيوتر يا رياضي. موضوعاتي كه همواره در بين سوالات مرحله اول ديده مي‌شود مباحث شمارش، بررسي حالات، معماهاي منطقي، مسائلي از گراف و مسائلي كه به نوعي به طراحي الگوريتم‌ها مربوط مي‌شوند، نظريه بازيها و مسائل بازگشتي است.

مرحله دوم سوالها به صورت تشريحي بوده و بيشتر به رياضيات گسسته و مباحث طراحي الگوريتم نزديك مي‌شود.

آزمون مرحله سوم به صورت تئوري – عملي برگزار مي‌شود آشنايي قبلي با زبان برنامه‌نويسي (به خصوص پاسكال) در اين مرحله مفيد است.

چگونگي بر گزاري مسابقات بين المللي المپياد كامپيوتر در خارج از ايران:

همانطوركه گفتيم،المپياد جهاني كامپيوتر ، از سال 1989 آغاز شد.
از هر كشور ، يك تيم حداكثر 4 نفره ، مي‌تواند در اين مسابقات شركت كند.به طور كلي ، در مسابقات المپياد رقابت بين افراد است ، نه تيم ها.بنابراين هيچ رتبه بندي اي بين كشورهاي شركت كننده در المپياد به طور رسمي اعلام نمي‌شود.(البته لازم به ذكر است كه بعضي از كشورها مانند ايران ، براي مقايسه‌ي وضعيت خود با كشورهاي ديگر ، خودشان رتبه‌ي تيم‌ها را محاسبه مي‌كنند.البته در هر صورت بايد به خاطر داشت كه اين رتبه‌بندي ، يك رتبه‌بندي رسمي نيست و در بسياري از موارد نيز به دليل اين كه امتياز شركت كنندگاني كه نمره آنها كم شده است ، اعلام نمي‌شود، رتبه‌بندي ، يك رتبه‌بندي تقريبي است.)
دانش‌آموزان شركت كننده در المپياد كامپيوتر بايد در 2 جلسه 4 ساعته به حل مسأله اي كه بايد با طراحي الگوريتم مناسب براي آن(به يكي از زبانهاي پاسكال ،C يا بيسيك) برنامه‌نويسي كنند، مي‌پردازند. محور اصلي مسائل مطرح شده، تفكر نظم يافته براي كشف مجهول يا «تفكر الگوريتمي» است. اين طرح دقيقاً همان هدفي است كه درس كامپيوتر و انفورماتيك در دوره متوسطه در كشور ما براساس آن تدوين شده است . در هنگام امتحان به هر دانش‌آموز يك كامپيوتر اختصاص داده مي‌شود. كامپيوتر‌ها از نوع سازگار با I.B.M و با صفحه كليد استاندارد است. هر كامپيوتر به يك ديسك سخت مجهز است كه نرم افزار‌هاي موردنياز دانش‌آموزان روي آن قرار داده شده است.
نحوه‌ي تصحيح نيز به اين صورت است كه براي هر مسئله تعدادي تست به برنامه داده مي‌شود و بسته به جوابي كه برنامه به اين تست‌ها مي‌دهد نمره برنامه تعيين مي‌شود بنابراين در ارزشيابي برنامه‌ها، متن آنها هيچ‌گاه مورد بررسي قرار نمي‌گيرد به همين دليل "دقت"يك عنصر مهم در المپياد كامپيوتر است.
اعضاي هر تيم بايد حداكثر 4 نفر بوده و زير 20 سال سن داشته باشند. اين گروه به همراه يك سرپرست و يك دستيار در مسابقات حضور خواهند يافت. در هيات ژوري، سرپرستان هر تيم حضور دارند و با نظر آنان تصحيح نهايي صورت مي گيرد (سرپرستان هر تيم كار ترجمه را نيز انجام مي‌دهند). دانش‌آموزان شركت كننده فرصت اضافي براي تهيه 2 ليست چاپي و 2 كپي روي ديسكت از برنامه خود را دارند. يك نسخه تصحيح شده در اختيار سرپرست تيم‌ها قرار مي‌گيرد. در نهايت امتياز دانش‌آموزان با توافق طرفين مشخص مي‌شود. تعيين حدود نمرات براي جوايز اول، دوم و سوم توسط هيات ژوري انجام مي‌شود. رده‌بندي امتيازات فردي نيز صورت مي‌گيرد.

نحوه آمادگي براي شركت در المپياد كامپيوتر:


المپياد كامپيوتر، در ابتدا مانند المپياد رياضي است و مانند آن، محتاج به خواندن عميق و مفهومي مطالب است و در نهايت به حل مسئله ختم خواهد شد.
در ابتدا لازم است بدانيد كه: فقط بچه ‌ها در سال دوم دبيرستان شرايط پذيرش در المپياد رو دارند و سال اولي ‌ها آزمايشي شرکت مي‌کنند.
مباحثي كه در مراحل مختلف المپياد كامپيوتر مطرح مي‌شوند، عبارتند از تركيبيات، نظريه گراف، نظريه احتمال، الگوريتم و ساختمان داده ‌ها و زبان‌هاي برنامه نويسي و ماشين‌ها مي‌باشند.

براي شروع توصيه‌ي ما هميشه به دانش‌آموزان مطالعه‌ و حل مسائل تركيبيات و شمارشي است. اين مبحث علاوه بر اينكه درصد زيادي از سوالات مرحله‌ي اول را در بر مي‌گيرد و پيش‌نياز مباحث ارائه شده در مراحل بعدي هست، باعث تقويت قدرت حل مساله و خلاقيت در دانش‌آموزان نيز مي‌گردد. براي مطالعه مبحث تركيبيات و شمارش ما كتاب " رياضيات انتخاب "‌ اثر " نيون "‌ را پيشنهاد مي‌كنيم كه ترجمه‌ي آن را " مركز نشر دانشگاهي "‌ منتشر كرده و در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است.

ابتدايي ترين و در عين حال كليدي ترين مباحث، براي المپياد كامپيوتر، اثبات ‌ها و استقرا هستند. مهم‌ترين خاصيتش، حل كردن مسائل در مرحله دوم المپياد هست. تسلط به استقرا، باعث موفقيت در پاسخگويي به سوالات الگوريتمي مي‌شود. بهترين كتابي كه در اين زمينه، پيشنهاد مي‌شود، كتاب الفباي المپياد كامپيوتر، نوشته مرتضي محمد آبادي هست.

بعد از پيشروي تا اين مرحله، نوبت به حل مسئله مي‌رسد.

کتاب کريتيو (CREATIVE) فصل مناسبي براي استقرا دارد و با حل مسائل آن کتاب، توانايي شما در مبحث استقرا تکميل مي‌شود! كار بعدي كه توصيه مي‌شود در آموزش آن تمام تلاش خودتان را بكنيد، يادگيري روش‌هاي اثبات است.
براي اين منظور به شما توصيه مي‌كنم كه كتاب "استراتژي حل مسئله "، خصوصا پنج فصل اول را مطالعه كنيد.

كتاب بعدي كه در زمينه تركيبيات، معرفي مي‌كنيم، كتاب تركيبيات، نوشته علي‌پور هست كه فصل اول آن براي حل مسائل تركيبيات، بسيار عالي مي‌باشد.

مبحث بعدي كه بايد به مطالعه آن بپردازيم، اصل لانه كبوتري است كه براي يادگيري آن، همان كتاب "تركيبيات " علي‌پور، پيشنهاد مي‌شود كه با مطالعه و حل مسائلش، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه در اين مبحث نيز توانايي لازم براي حل مسئله را داريد.
اكنون زماني است كه مي‌توان گفت شما براي مبحث تركيبيات، آمادگي نسبتا كامل داريد. براي آمادگي كامل در اين موضوع، كتاب بعدي كه به شما توصيه مي‌شود، كتاب "اصول و فنون تركيبيات" است.

در مورد مبحث گراف هم عرض مي‌كنم كه:

كتاب‌هايي كه در اين زمينه به شما عزيزان، پيشنهاد مي‌كنم، كتاب‌هاي "نظريه گراف" نوشته باندي و مورتي، و يا "نظريه گراف"، نوشته وست و "تركيبيات" نوشته علي‌‌پور هستند.
نكته اي كه شما بايد مد نظر داشته باشيد، حل مسئله زياد هست.
براي مسائل الگوريتمي هم، كتاب "مسائل الگوريتمي" نوشته دكتر قدسي پيشنهاد مي‌شود. براي الگوريتم هم، كتاب CLRS (آشنايي با الگوريتم ‌ها ) و كتاب كريتيو معرفي مي شوند.

اما براي حل مسائل دوره ‌هاي قبل، به بخش آموزش همين وب سايت، مراجعه كنيد .

اميدوارم به دردتون خورده باشه.
تو عيد هر 5 روز يه بار يه پست جديد مي‌ذارم. مي‌خوام يه كم هم برم سراغ مباحث روانشناسي.

دوست شما
رها

1385/12/16 لينک مستقيم

فرستنده :
سميرا HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : ازتوضيحات و كمكهاي ارزشمند شما خيلي ممنونم اگه ممكنه كمي در مورد جشنواره خوارزمي(از همه نظر)توضيح بدي من ودوست دانش آموذاي اول نظري هستيم و داريم روي يه پروژه كار مي كنيم خواهش مي كنم كمكمون كن.
رها جون ما منتظريم
پاسـخ :

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : salam
khasteh nabashid mikhastam bedoonam manbaee vojood dareh ke nemooneh soalate azmoone tizhooshan doreh rahnamaee oonja vojood dashteh basheh.
پاسـخ : نسیم جان من در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم. اما تا آنجا که یادم است، کتابهایی در این زمینه در بازار پیدا می شوند. می توانید به آنجا مراجعه فرمایید.

فرستنده :
ali HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : با سلام خدمت رها خانم
من دانش آموز سال دوم رياضي هستم در واقع امسال به دوم مي روم .در حال حاضر مشغول به خواندن رياضيات انتخاب هستم مي خواستم بدانم قسمت هايي را كه من از اين كتاب را نمي فهمم ر ا بايد چه كار كنم در شهرم ما هم كسي نيست كه خيلي از اين كتاب بفهمد يا اگر بفهمد به من و دوستانم نمي گويد و پول مي خواهند؟
مي خواستم اگه ممكنه قسمت هايي يا سوالي را كه ما نمي فهميم را در همين بخش از شما بپرسيم ؟
در ضمن لطفا پاسخ اين نظر من را به ايميل من بفرستيد.
پاسـخ : علی جان پیشنهاد می کنم به بخش پرسش و پاسخ علمی المپیاد ریاضی مراجعه بفرمایید. از منوی سمت راست همین صفحه به صفحه المپیاد ریاضی رفته و سپس به بخش پرسش و پاسخ علمی بروید.

فرستنده :
HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : نتيجه آزمون تيز هوشان مقطع پنجم ابتدايي را كدوم سايت اعلام كرده است لطفا راهنمايي بفرماييد

فرستنده :
armin varshokar HyperLink HyperLink 1386/1/11
مـتـن : salam khanome raha
khobid?
omidvaram ke khobi bashid.ma montazere olampiade nojom hastim(albate nemikham vasash behonam va sherkat konam)
be nazare man age shoma mibinid ye mabhasi kheili binande nadare behtare ke be soraghe mozoe badi berid va be in shekl binandegane bishtari ro khahid dasht.
omidvaram mozoate baditon jazab bashe va nazarate bishtari ro binandegan be matalebeton bedan.
ba tashkor.
armin-v
پاسـخ : ممنون از نظرت،

درست مي‌گي.

اميدوارم موضوع اين دفعه جذاب‌‌ تر باشه.

فرستنده :
شاهین HyperLink HyperLink 1386/1/11
مـتـن : سلام رها . نمیخوام زیاد صحبت کنم اما منم به نحوی سرمو خیلی خیلی شلوغ کردم ، دانش آموز پیش هستم ر.ریاضی . تونستم توی المپیاد کامپوتر در پانزدهمین دوره تو شهرمون مقام بیارم ، پارسال هم تو المپیادهای عملی کامپیوتر اول شدم ، در رشته های دیگه هم مقام اول رو دارم ( مسابقات برنامه نویسی ،شطرنج ،جودو و ... ) ضمنا امسال منو به عنوان بهترین دانش آموز پیش تو استان معرفی کردن ( به علت داشتن مقام در مسابقات علمی، داشتن یک ثبت اختراع ،تسلط به زبان انگلیسی آشنایی با زبان آلمانی در سطح اینتر مدیت و... ) و دارم رو یه اختراع دیگه کار میکنم . از یه طرف اگه بتونم با این اختراع تو خوارزمی مقام بیارم رفتن به دانشگاهم راحتتر میشه .
منظور من از این حرفا : " به خدا دیگه بریدم ، خسته شدم ، نمیتونم درس بخونم ، نمیتونم زبان بخونم ،نمیتونم برنامه نویسی کنم ، الگوریتم بخونم ،ورزش کنم ، نمیتونم بخوابم . "
دارم دیونه میشم چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟
از این اطلاعاتم نمیتونم استفاده کنم انگاره مردم یه جوره دیگن تو ایران .
Help me if you can
پاسـخ : سلام، اين چيزهايي كه گفتي عاليه.

البته انتظار جمله‌ي آخرت رو نداشتم.

شاهين بايد اينو بدوني كه تو مجبور به انجام هيچ كاري نيسيتي. اگر علاقه‌اي به انجام اين كارها نداري كه مطمئن اينطوري نيست خوب انجامشون نده.

اينكه هيچ كاربردي ندارن نه اصلا اينطوري نيست. ممكنه الان اينظوري فكر كني اما مطمئنم سال ديگه كه بري دانشگاه يا سال‌هاي آينده كه بخواي كار كني اثرات اونها رو مي‌بيني و كلي خوشحال مي‌شي از اينكه اون زماني كه فرصت داشتي مهارت‌هاي زيادي رو كسب كردي. زبان‌هاي خارجي، برنامه‌نويسي، ورزش همه از مهارت‌هاي خيلي عالي هستن. شاهين شايد بهتره يه كم به خودت استراحت بدي. بعضي وقت‌ها هم تفريح كن يا حتي يه زماني رو بدون اينكه كاري بكني بشين و فكر كن. به آيندت، به هدفت، به زندگيت، به اطرافيانت و خيلي چيز‌هاي ديگه. بعضي وقت‌ها من هم اينطوري مي‌شم. اونقدر خسته مي‌شم كه مي‌خوام همه چيز رو رها كنم اما وقتي زمان مي‌گذره خدا رو شكر مي‌كنم كه اين كار رو نكردم.

موفق باشي دوست من.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/1/6
مـتـن : در رابطه با المپياد نجوم هم بنويسيد . حتماً خوانندگان زيادي خواهد داشت .
پاسـخ : چشم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content