XMod
 گزارشي از المپياد جهاني رياضيات در اسلوني در سال 2006 (قسمت اول) (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 26)
گزارشي از المپياد جهاني رياضيات در اسلوني در سال 2006 (قسمت اول) (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 26)
يك مقدمه از المپياد جهاني رياضي و سپس تاريخچه‌ي المپياد

گزارشي از چهل و هفتمين المپياد جهاني رياضيات

در اسلوني در سال 2006 - قسمت اول



 


 

 

اشاره

در اين گزارش شما ابتدا با يك مقدمه از المپياد جهاني رياضي  و سپس با تاريخچه‌ي المپياد آشنا مي‌شويد.

در قسمت دوم شركت‌كنندگان سرشناس را مي‌شناسيد و در قسمت سوم به چگونگي برگزاري چهل ‌و‌ هفتمين المپياد رياضي و آشنايي با تيم ملي ايران مي‌پردازيم.


 

 

مقدمه

«المپياد جهاني رياضيات» (International Mathematical Olympiad) (IMO)يك مسابقه‌ي قهرماني جهاني رياضيات براي دانش‌اموزان دبيرستاني است كه هرساله در كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود.


ü اين مسابقه به جوانان فرصتي مي‌دهد
تا شجاعت خودشان را در رياضي نشان دهند

اولين المپياد رياضيات در سال 1338 (1959 ميلادي) در كشور روماني و با 7 كشور برگزار شد. به‌تدريج تعداد كشورها به 80 كشور از پنج قاره گسترش يافت.


üدر حين برگزاري مسابقه به شركت‌كنندگان اجازه داده مي‌شود تا از راهنمايان خود سؤال‌هايي براي شفاف‌سازي بپرسند


كشورهاي عضو «المپياد جهاني رياضيات» (IMO)مي‌توانند حداكثر شش دانش‌اموز و دو راهنما را به اين مسابقه‌ها اعزام كنند. هيچ سازماني نمي‌تواند گروهي مجزا اعزام نمايد.

دانش‌اموزان شركت‌كننده در دو روز پشت‌سرهم مسابقه داده و در هر روز پاسخگوي سه سؤال هستند. ارزش هر سؤال هفت امتياز است.


ü آزمون ذاتاً قابل تحمل است اگرچه هيچ‌گونه زنگ تفريحي در حين برگزاري آن وجود ندارد


حدوداً چهار ماه قبل از مسابقه‌ها، هر كشور دعوت شده مي‌تواند شش سؤال را پيشنهاد كند. اين سؤال‌ها توسط «كميته‌ي مسابقه‌هاي كشور ميزبان» بررسي و در نهايت در حدود 30 مورد (در سال‌هاي اخير 12 مورد) از آن‌ انتخاب مي‌شود. انتخاب نهايي توسط هيأت داوران جهاني انجام مي‌گيرد.



هيأت داوران از يك نفر سرپرست (راهنما) از هر كشور شركت‌كننده و چهار نفر عضو هيأت اجرايي داوران از كشور ميزبان تشكيل شده است. داوري براساس بيش‌ترين رأي هيأت داوران صورت مي‌گيرد. براي انتخاب سؤال‌ها، هيأت داوران در يك مكان مجزا (قرنطينه) گردهم مي‌آيند.

هيأت داوران در زمان ورودشان به اين مكان، فهرستي از سؤال‌ها را دريافت مي‌كنند. هيأت داوران قبل از اين‌كه همديگر را ملاقات كرده و درباره‌ي انتخاب سؤال‌ها بحث نمايند، زمان كمي را براي بررسي آن دارند. بعضي از سؤال‌هايي كه خيلي سخت يا خيلي راحت هستند، حذف مي‌شوند. بعد از مذاكره‌هاي قابل توجه، شش‌سؤال انتخاب مي‌شود.

دانش‌اموزان دو روز قبل از شروع مسابقه‌ي اصلي وارد كشور ميزبان مي‌شوند. دليل اين كار آن‌‌ها، تفاوت زماني و آب ‌و ‌هوايي بين كشور خودشان و محل برگزاري مسابقه و هم‌چنين استقرار آن‌ها در محل اقامت است.

مسابقه‌ي نهايي در دو روز برگزار ‌شده و در هر روز سه سؤال ارائه مي‌گردد. زمان براي پاسخگويي در هر روز چهار ساعت ‌و ‌نيم است. آزمون ذاتاً قابل‌تحمل است اگرچه هيچ‌گونه زنگ‌تفريحي در حين برگزاري آن وجود ندارد!


üمسابقه‌ي نهايي در دو روز برگزار ‌شده
و در هر روز سه سؤال ارائه مي‌گردد


طبق گفته‌ها اولين سؤال نسبتاً آسان و آخرين سؤال سخت‌ترين سؤال است.

اگرچه نظر راهنما‌ها در مورد سختي سؤال‌ها با دانش‌اموزان متفاوت است! فراموش نكنيد كه اين دانش‌اموزان، بهترين‌ها در كشور خود بوده‌اند.

سؤال‌ها در روز‌هاي متوالي ارائه مي‌شود. دانش‌اموزان بعد از پاسخگويي سؤال‌ها از هرگونه نگراني آزاد مي‌شوند!

براي آن‌ها تا زمان تصحيح اوراق، برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي در نظر گرفته خواهد شد.

به‌خاطر تنوع زباني شركت‌كنندگان، راهنماها در مرحله‌ي اول به سؤال‌هاي كشور خودشان امتياز مي‌دهند اما آن‌ها اجازه ندارند هيچ‌گونه علامتي هنگام تصحيح بر اوراق به دانش‌اموزان خودشان بگذارند. سپس سؤال‌ها را به گروه داوران از كشور ميزبان ارائه مي‌دهند. اين كار معمولاً ترجمه‌شده صورت مي‌گيرد.

گاهي اوقات گروه داوران از كشور ميزبان از راهنماها مي‌خواهند كه يك امتياز پيشنهاد كنند و گاهي اوقات نيز روشي برعكس انجام مي‌دهند. سرانجام گروه داوران از كشور ميزبان با راهنمايان بر سر امتياز به توافق ‌رسيده و امتياز در كتاب رسمي امتيازها ثبت و توسط هر دو گروه امضا مي‌شود.



«المپياد جهاني رياضيات» (International Mathmatical Olympic) (IMO) يك مسابقه‌ي فردي بوده و گروهي محسوب نمي‌شود.

متأسفانه بعضي از كشورها از جمع كردن امتيازهاي دانش‌اموزان، براي اعلام رتبه‌ي كشور خود استفاده مي‌كنند. به‌عنوان مثال اگر كسي به شما بگويد تيم كانادا از بين 48 تيم، مقام يازدهم را آورده است آن خبر كاملاً غيررسمي است.

مدال‌ها تقريباً به نيمي از دانش‌اموزان شركت كننده اهدا مي‌شود. طلا، نقره و برنز به‌ترتيب به‌نسبت 1،2،3 اهدا مي‌گردد. بدين‌ترتيب مدال طلا، نقره و برنز به‌ترتيب به يك‌ششم، يك‌سوم و يك‌دوم دانش‌اموزان تعلق مي‌گيرد.

در آزمون اخير المپياد جهاني رياضي، براي تشويق بيش‌تر دانش‌اموزان و تشويق آنان به «حل كامل» مسائل، به هر دانش‌اموزي كه مي‌توانست امتياز كامل حداقل يك سؤال را بگيرد، «گواهي‌نامه‌ي شايستگي» (Certificate of Honourable Mention) اهدا ‌شد.



دانش‌اموزان در حدود  9 روز در محل برگزاري المپياد جهاني رياضيات هستند. آن‌ها عموماً در روز چهارم و پنجم در مسابقه شركت مي‌كنند؛ تاوقتي‌كه تصحيح اوراق طول مي‌كشد (حدود سه روز) در برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي - كه توسط كشور ميزبان تدارك ديده شده است - شركت مي‌كنند. به‌عنوان مثال دانش‌اموزان در المپياد اخير به فعاليت‌هاي ذيل پرداختند:

- بازي‌هاي فردي و گروهي مثل: فوتبال، بسكتبال، واليبال، تنيس، تنيس روي ميز، بيس‌بال، بازي‌هاي كامپيوتري، بدن‌سازي و ...

- شركت در مراسم جشن تولد يكديگر

- شركت دسته‌جمعي در برنامه‌هاي نمايش فيلم

- بازديد از پارك ملي «تريگلاو» (Triglav)

- بازديد از شهر «لوبلانا» (Ljubljana) پايتخت و بزرگ‌ترين شهر اسلوني

- بازديد از منطقه‌ي باستاني «كارنيولا‌ي شمالي» (Upper Carniola) (Gorenjska)



بنابر سنت، المپياد جهاني رياضيات با دو رويداد خاتمه مي‌يابد:

- مراسم اهداي مدال‌ها به دانش‌اموزان

- جشن اختتاميه.

مراسم اهداي مدال‌ها، يك جشن رسمي و در عين حال شاد و پرنشاط است. در اين مراسم، بهترين دانش‌اموزان مدال‌هاي خود را با تشويق حضار دريافت مي‌كنند و اين مراسم توسط رسانه‌هاي مهم گروهي پوشش داده مي‌شود.



لازم به‌ذكر است كشورهاي مختلف، روش‌هاي متفاوتي را براي انتخاب و آماده‌سازي دانش‌اموزان براي المپياد جهاني رياضيات دارند. به‌عنوان مثال، گروه اعزامي از كانادا دوازده هفته‌ قبل از مسابقه در برنامه‌ي آماده‌سازي حاضر مي‌شود. بدين‌ترتيب مي‌توانند با روشي آسوده مهارت‌هاي‌اشان را در حل مسأله به‌كار گيرند.

بعد از اين‌كه فهرست اعضاي تيم‌هاي المپياد در اواسط ارديبهشت (اوايل ماه مي ميلادي) نهايي شدند افراد انتخاب‌شده بايد خود را براي سفر آماده كنند. به آن‌ها حداقل به دو روش كمك مي‌شود:

- تدارك سمينار براي قدرداني از اين دانش‌اموزان

- سميناري تدارك ديده مي‌شود و حداقل يكي از راهنماهاي‌اشان در سفر به المپياد جهاني در اين مراسم حضور مي‌يابند.

سپس دو هفته قبل از سفر به المپياد جهاني رياضيات، اعضاي تيم همه‌ي راهنماها را در يك «سمينار آموزشي» ديگر ملاقات مي‌كنند. در اين سمينار، دانش‌اموزان توانايي خود را به‌وسيله‌ي مرور عنوان‌هايي كه معمولاً از آن‌ها در المپياد جهاني رياضيات سؤال مي‌آيد توسعه مي‌دهند.



هم‌چنين آن‌ها در يك المپياد شبيه‌سازي شده به المپياد اصلي به‌مدت چهار ساعت ‌و ‌نيم، به سؤال‌هاي تدارك ديده شده پاسخ مي‌دهند تا تجربه و استقامت‌اشان افزايش يابد. «سمينار آموزشي» هم‌چنين باعث ساختن روحيه‌ي تيمي و يك فضاي دوستانه‌ي همكاري بين دانش‌اموزان مي‌شود. بعد از همه‌ي اين‌ها، دانش‌اموزان نماينده‌ي كشورشان مي‌شوند.



 

تاريخچه

اولين المپياد جهاني رياضي در سال 1338 (1959 ميلادي) در روماني برگزار شد. در ابتدا اين مسابقه تنها براي گروهي از كشورهاي بلوك شرق در نظر گرفته شده بود اما پس از آن، فهرست شركت‌كنندگان به بيش‌تر از 80 كشور از تمام دنيا رسيد.

مكان مسابقه‌ها هرساله تغيير كرده و فنلاند، هندوستان، كوبا، آرژانتين و بلغارستان كشورهاي برگزاركننده‌ي دوره‌هاي قبلي بوده‌اند. مسابقه‌ها به‌غير از سال 1359 (1980ميلادي) هرساله برگزار شده است (جدول 1).

جدول 1- كشورهاي ميزبان المپياد جهاني رياضي.

سال برگزاري

شهر، كشور

1959

بخارست، روماني

1960

سينايا، روماني

1961

ويبرون، مجارستان

1962

بودويس، چكسلواكي

1963

«وارسا» و «وكلاو»، لهستان

1964

مسكو، اتحاد جماهير شوروي

1965

برلين، آلمان شرقي

1966

صوفيه، بلغارستان

1967

ستينجي، يوگسلاوي

1968

مسكو، اتحاد جماهير شوروي

1969

بخارست، روماني

1970

قزتلي، مجارستان

1971

زيلينا، چكسلواكي

1972

تورون، لهستان

1973

مسكو، اتحاد جماهير شوروي

1974

«ارفورت» و «برلين شرقي»، آلمان شرقي

1975

«بورگاس» و «صوفيه»، بلغارستان

1976

لينز، اتريش

1977

بلگراد، يوگسلاوي

1978

بخارست، روماني

1979

لندن، انگلستان

1980

برگزار نشد

1981

واشنگتن، ايالات متحده‌ي آمريكا

1982

بوداپست، مجارستان

1983

پاريس، فرانسه

1984

پراگ، چكسلواكي

1985

ژوتسا، فنلاند

1986

وارسا، لهستان

1987

هاوانا، كوبا

1988

«سيدني» و «كانبرا»، استراليا

1989

برونسويك، جمهوري فدرال آلمان

1990

پكن، چين

1991

سيگتونا، سوئد

1992

مسكو، روسيه

1993

استانبول، تركيه

1994

هنگ كنك

1995

تورنتو، كانادا

1996

بمبئي، هند

1997

ماردل پلاتا، آرژانتين

1998

تايپه، تايوان

1999

بخارست، روماني

2000

تائه جون، كره‌ي جنوبي

2001

واشنگتن، ايالت متحده‌ي آمريكا

2002

گلاسكو، انگلستان

2003

توكيو، ژاپن

2004

آتن، يونان

2005

مريدا، مكزيك

2006

لوبلانا، اسلواني

در اولين المپياد، هر كشور مجاز به داشتن حداكثر هشت شركت‌كننده بود. در سال 1361 (1982ميلادي) اين تعداد به چهار نفر كاهش يافت اما در سال 1362(1983ميلادي) به شش نفر افزايش يافت كه هنوز هم اين تعداد پابرجاست.

سن شركت‌كنندگان نبايد بيش‌تر از 20 بوده و نبايد در دوره‌هاي آموزشي پس از دبيرستان شركت كرده باشند. هيچ محدوديتي براي تعداد دفعه‌هاي شركت در المپياد براي دانش‌اموزان وجود ندارد مشروط بر ‌اين‌كه ساير شرايط اعم از: سن و آموزش‌هاي پس از دبيرستاني رعايت شده باشد.



اين مسابقه به اين جوانان، فرصتي مي‌دهد تا شجاعت خودشان را در رياضي نشان دهند اما مسابقه‌ي اصلي فقط شامل دو روز از دو هفته‌ حضور در كشور ميزبان است.

زمان زياد مابقي، صرف حضور در مراسم اجتماعي و گردش در كشور ميزبان مي‌شود. براي خيلي از شركت‌كنندگان، دوستان و خاطرات از امتيازها و مدال‌ها باارزش‌تر است.

اين يك تجربه‌اي است كه كمك نمي‌كند ولي در عين حال در بيش‌تر دانش‌اموزان اين انگيزه را ايجاد مي‌كند كه در حوزه‌اي كه در برنامه‌هاي تفريحي به‌طور اعجاب‌اوري موفقيت كسب كردند فعاليت خود را در آينده ادامه دهند.

 

 

üسن شركت‌كنندگان نبايد بيش‌تر از 20 بوده و نبايد در دوره‌هاي آموزشي پس از دبيرستان شركت كرده باشند

  


 

 

 


 

üبراي خيلي از شركت‌كنندگان، دوستان و خاطرات از امتيازها و مدال‌ها باارزش‌تر است

 

 
  

 

  

 

üبراي دانش‌اموزان‌ تا زمان تصحيح اوراق، برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي
 در نظر گرفته خواهد شد

 


 


 

 

üمدال‌ها تقريباً به نيمي از دانش‌اموزان
 شركت كننده اهدا مي‌شود

 




 

   


ü
دانش‌اموزان در 9 روز  المپياد جهاني رياضيات عموماً در روز چهارم و پنجم

در مسابقه شركت مي‌كنند 
 

 


 


 




 

 

 


 

 


 

 



 

 


 


 



تيم اعزامي از كشور روسيه 

 


 



 


 

 



 

 



 

 



 

  



 

 



 

 

 


 

 


 


 



 

 


 

 



 

 


 

 



 

 


 

 



 

 

 


 



 

 


 


 



 

 


 


 


 


 



 


 

 


 


 



 

 



 

 


گروه ايران به‌عنوان اولين گروه
 براي استفاده از كامپيوتر

 

 

 

1385/12/16 لينک مستقيم

فرستنده :
شيلان عزيزي HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : سايت بسيار خوبي براي استفاده عموم سولات المپيادها را يه صورت فارسي درآورده تا مورد استفاده قرار گيرد باتشكر
پاسـخ : شيلان جان!
اگر به سؤال‌هاي المپيادهاي جهاني نياز داري مي‌توني به كتاب‌هايي كه در اين زمينه منتشر شده در «معرفي كتاب» مراجعه كني.
ولي در مورد پيشنهاد شما نيز بنا داريم اقدام‌هايي را انجام دهيم.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : واقعا خیلی خوبه کاش در مدارس هم به درس ریاضی به این شکل نگاه بشه
پاسـخ : دوست خوبم!
از اظهار لطف شما ممنون هستيم.

فرستنده :
mahsa HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : good
پاسـخ : مهسا جان!
از ابراز لطفت تشكر مي‌كنيم. انشاءالله شما هم Very Good باشي!

فرستنده :
احمد وجدی HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : خوب
پاسـخ : احمد جان!
از ابراز لطفت تشكر مي‌كنيم. راستي چه چيزي برايت جالب بود كه مطلب را خوب توصيف كردي؟!

فرستنده :
nikta niazi HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : چند سوال:
1/جواب مرحله ی اول ازمون المپیاد کی مشخص میشود؟
2/چند نفر از شرکت کنندگان به مرحله ی دوم راه پیدا می کنند؟
3/ایا در المپیاد رقابت صحیحی برقرار است؟
پاسـخ : نيكتا جان!
بنا شده است جواب مرحله‌ي اول آزمون المپياد رياضي كشور بيست و هشتم اسفند 1385 اعلام شود. انشاءالله به‌محض دريافت خبر مذكور، اسامي را اعلام خواهيم كرد.
از برندگان مرحله‌ي اول حدود 40 نفر براي شركت در دوره انتخاب مي‌شوند و از اين تعداد در نهايت پنج نفر مي‌توانند در مسابقه‌ي المپياد جهاني انتخاب شوند.
در مورد اين سؤال‌تان كه آيا در المپياد رقابت صحيحي برقرار است بايد بگوييم از نظر اصول تكنولوژي آموزشي، اصولاً برگزاري آزمون‌هايي از اين دست براي بررسي سطح يادگيري فراگيران روش مناسبي نمي‌باشد بلكه اگر هم قرار است آزموني اين‌گونه برگزار شود بايد قبلاً آموزش‌هايي خاص ارائه شود و از آن مطالب اموزش‌داده شده سؤال‌هايي مطرح شود.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 گزارشي از المپياد جهاني رياضيات در اسلوني در سال 2006 (قسمت اول) (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 26)
گزارشي از المپياد جهاني رياضيات در اسلوني در سال 2006 (قسمت اول) (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 26)
يك مقدمه از المپياد جهاني رياضي و سپس تاريخچه‌ي المپياد

گزارشي از چهل و هفتمين المپياد جهاني رياضيات

در اسلوني در سال 2006 - قسمت اول



 


 

 

اشاره

در اين گزارش شما ابتدا با يك مقدمه از المپياد جهاني رياضي  و سپس با تاريخچه‌ي المپياد آشنا مي‌شويد.

در قسمت دوم شركت‌كنندگان سرشناس را مي‌شناسيد و در قسمت سوم به چگونگي برگزاري چهل ‌و‌ هفتمين المپياد رياضي و آشنايي با تيم ملي ايران مي‌پردازيم.


 

 

مقدمه

«المپياد جهاني رياضيات» (International Mathematical Olympiad) (IMO)يك مسابقه‌ي قهرماني جهاني رياضيات براي دانش‌اموزان دبيرستاني است كه هرساله در كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود.


ü اين مسابقه به جوانان فرصتي مي‌دهد
تا شجاعت خودشان را در رياضي نشان دهند

اولين المپياد رياضيات در سال 1338 (1959 ميلادي) در كشور روماني و با 7 كشور برگزار شد. به‌تدريج تعداد كشورها به 80 كشور از پنج قاره گسترش يافت.


üدر حين برگزاري مسابقه به شركت‌كنندگان اجازه داده مي‌شود تا از راهنمايان خود سؤال‌هايي براي شفاف‌سازي بپرسند


كشورهاي عضو «المپياد جهاني رياضيات» (IMO)مي‌توانند حداكثر شش دانش‌اموز و دو راهنما را به اين مسابقه‌ها اعزام كنند. هيچ سازماني نمي‌تواند گروهي مجزا اعزام نمايد.

دانش‌اموزان شركت‌كننده در دو روز پشت‌سرهم مسابقه داده و در هر روز پاسخگوي سه سؤال هستند. ارزش هر سؤال هفت امتياز است.


ü آزمون ذاتاً قابل تحمل است اگرچه هيچ‌گونه زنگ تفريحي در حين برگزاري آن وجود ندارد


حدوداً چهار ماه قبل از مسابقه‌ها، هر كشور دعوت شده مي‌تواند شش سؤال را پيشنهاد كند. اين سؤال‌ها توسط «كميته‌ي مسابقه‌هاي كشور ميزبان» بررسي و در نهايت در حدود 30 مورد (در سال‌هاي اخير 12 مورد) از آن‌ انتخاب مي‌شود. انتخاب نهايي توسط هيأت داوران جهاني انجام مي‌گيرد.



هيأت داوران از يك نفر سرپرست (راهنما) از هر كشور شركت‌كننده و چهار نفر عضو هيأت اجرايي داوران از كشور ميزبان تشكيل شده است. داوري براساس بيش‌ترين رأي هيأت داوران صورت مي‌گيرد. براي انتخاب سؤال‌ها، هيأت داوران در يك مكان مجزا (قرنطينه) گردهم مي‌آيند.

هيأت داوران در زمان ورودشان به اين مكان، فهرستي از سؤال‌ها را دريافت مي‌كنند. هيأت داوران قبل از اين‌كه همديگر را ملاقات كرده و درباره‌ي انتخاب سؤال‌ها بحث نمايند، زمان كمي را براي بررسي آن دارند. بعضي از سؤال‌هايي كه خيلي سخت يا خيلي راحت هستند، حذف مي‌شوند. بعد از مذاكره‌هاي قابل توجه، شش‌سؤال انتخاب مي‌شود.

دانش‌اموزان دو روز قبل از شروع مسابقه‌ي اصلي وارد كشور ميزبان مي‌شوند. دليل اين كار آن‌‌ها، تفاوت زماني و آب ‌و ‌هوايي بين كشور خودشان و محل برگزاري مسابقه و هم‌چنين استقرار آن‌ها در محل اقامت است.

مسابقه‌ي نهايي در دو روز برگزار ‌شده و در هر روز سه سؤال ارائه مي‌گردد. زمان براي پاسخگويي در هر روز چهار ساعت ‌و ‌نيم است. آزمون ذاتاً قابل‌تحمل است اگرچه هيچ‌گونه زنگ‌تفريحي در حين برگزاري آن وجود ندارد!


üمسابقه‌ي نهايي در دو روز برگزار ‌شده
و در هر روز سه سؤال ارائه مي‌گردد


طبق گفته‌ها اولين سؤال نسبتاً آسان و آخرين سؤال سخت‌ترين سؤال است.

اگرچه نظر راهنما‌ها در مورد سختي سؤال‌ها با دانش‌اموزان متفاوت است! فراموش نكنيد كه اين دانش‌اموزان، بهترين‌ها در كشور خود بوده‌اند.

سؤال‌ها در روز‌هاي متوالي ارائه مي‌شود. دانش‌اموزان بعد از پاسخگويي سؤال‌ها از هرگونه نگراني آزاد مي‌شوند!

براي آن‌ها تا زمان تصحيح اوراق، برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي در نظر گرفته خواهد شد.

به‌خاطر تنوع زباني شركت‌كنندگان، راهنماها در مرحله‌ي اول به سؤال‌هاي كشور خودشان امتياز مي‌دهند اما آن‌ها اجازه ندارند هيچ‌گونه علامتي هنگام تصحيح بر اوراق به دانش‌اموزان خودشان بگذارند. سپس سؤال‌ها را به گروه داوران از كشور ميزبان ارائه مي‌دهند. اين كار معمولاً ترجمه‌شده صورت مي‌گيرد.

گاهي اوقات گروه داوران از كشور ميزبان از راهنماها مي‌خواهند كه يك امتياز پيشنهاد كنند و گاهي اوقات نيز روشي برعكس انجام مي‌دهند. سرانجام گروه داوران از كشور ميزبان با راهنمايان بر سر امتياز به توافق ‌رسيده و امتياز در كتاب رسمي امتيازها ثبت و توسط هر دو گروه امضا مي‌شود.



«المپياد جهاني رياضيات» (International Mathmatical Olympic) (IMO) يك مسابقه‌ي فردي بوده و گروهي محسوب نمي‌شود.

متأسفانه بعضي از كشورها از جمع كردن امتيازهاي دانش‌اموزان، براي اعلام رتبه‌ي كشور خود استفاده مي‌كنند. به‌عنوان مثال اگر كسي به شما بگويد تيم كانادا از بين 48 تيم، مقام يازدهم را آورده است آن خبر كاملاً غيررسمي است.

مدال‌ها تقريباً به نيمي از دانش‌اموزان شركت كننده اهدا مي‌شود. طلا، نقره و برنز به‌ترتيب به‌نسبت 1،2،3 اهدا مي‌گردد. بدين‌ترتيب مدال طلا، نقره و برنز به‌ترتيب به يك‌ششم، يك‌سوم و يك‌دوم دانش‌اموزان تعلق مي‌گيرد.

در آزمون اخير المپياد جهاني رياضي، براي تشويق بيش‌تر دانش‌اموزان و تشويق آنان به «حل كامل» مسائل، به هر دانش‌اموزي كه مي‌توانست امتياز كامل حداقل يك سؤال را بگيرد، «گواهي‌نامه‌ي شايستگي» (Certificate of Honourable Mention) اهدا ‌شد.



دانش‌اموزان در حدود  9 روز در محل برگزاري المپياد جهاني رياضيات هستند. آن‌ها عموماً در روز چهارم و پنجم در مسابقه شركت مي‌كنند؛ تاوقتي‌كه تصحيح اوراق طول مي‌كشد (حدود سه روز) در برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي - كه توسط كشور ميزبان تدارك ديده شده است - شركت مي‌كنند. به‌عنوان مثال دانش‌اموزان در المپياد اخير به فعاليت‌هاي ذيل پرداختند:

- بازي‌هاي فردي و گروهي مثل: فوتبال، بسكتبال، واليبال، تنيس، تنيس روي ميز، بيس‌بال، بازي‌هاي كامپيوتري، بدن‌سازي و ...

- شركت در مراسم جشن تولد يكديگر

- شركت دسته‌جمعي در برنامه‌هاي نمايش فيلم

- بازديد از پارك ملي «تريگلاو» (Triglav)

- بازديد از شهر «لوبلانا» (Ljubljana) پايتخت و بزرگ‌ترين شهر اسلوني

- بازديد از منطقه‌ي باستاني «كارنيولا‌ي شمالي» (Upper Carniola) (Gorenjska)



بنابر سنت، المپياد جهاني رياضيات با دو رويداد خاتمه مي‌يابد:

- مراسم اهداي مدال‌ها به دانش‌اموزان

- جشن اختتاميه.

مراسم اهداي مدال‌ها، يك جشن رسمي و در عين حال شاد و پرنشاط است. در اين مراسم، بهترين دانش‌اموزان مدال‌هاي خود را با تشويق حضار دريافت مي‌كنند و اين مراسم توسط رسانه‌هاي مهم گروهي پوشش داده مي‌شود.



لازم به‌ذكر است كشورهاي مختلف، روش‌هاي متفاوتي را براي انتخاب و آماده‌سازي دانش‌اموزان براي المپياد جهاني رياضيات دارند. به‌عنوان مثال، گروه اعزامي از كانادا دوازده هفته‌ قبل از مسابقه در برنامه‌ي آماده‌سازي حاضر مي‌شود. بدين‌ترتيب مي‌توانند با روشي آسوده مهارت‌هاي‌اشان را در حل مسأله به‌كار گيرند.

بعد از اين‌كه فهرست اعضاي تيم‌هاي المپياد در اواسط ارديبهشت (اوايل ماه مي ميلادي) نهايي شدند افراد انتخاب‌شده بايد خود را براي سفر آماده كنند. به آن‌ها حداقل به دو روش كمك مي‌شود:

- تدارك سمينار براي قدرداني از اين دانش‌اموزان

- سميناري تدارك ديده مي‌شود و حداقل يكي از راهنماهاي‌اشان در سفر به المپياد جهاني در اين مراسم حضور مي‌يابند.

سپس دو هفته قبل از سفر به المپياد جهاني رياضيات، اعضاي تيم همه‌ي راهنماها را در يك «سمينار آموزشي» ديگر ملاقات مي‌كنند. در اين سمينار، دانش‌اموزان توانايي خود را به‌وسيله‌ي مرور عنوان‌هايي كه معمولاً از آن‌ها در المپياد جهاني رياضيات سؤال مي‌آيد توسعه مي‌دهند.



هم‌چنين آن‌ها در يك المپياد شبيه‌سازي شده به المپياد اصلي به‌مدت چهار ساعت ‌و ‌نيم، به سؤال‌هاي تدارك ديده شده پاسخ مي‌دهند تا تجربه و استقامت‌اشان افزايش يابد. «سمينار آموزشي» هم‌چنين باعث ساختن روحيه‌ي تيمي و يك فضاي دوستانه‌ي همكاري بين دانش‌اموزان مي‌شود. بعد از همه‌ي اين‌ها، دانش‌اموزان نماينده‌ي كشورشان مي‌شوند.



 

تاريخچه

اولين المپياد جهاني رياضي در سال 1338 (1959 ميلادي) در روماني برگزار شد. در ابتدا اين مسابقه تنها براي گروهي از كشورهاي بلوك شرق در نظر گرفته شده بود اما پس از آن، فهرست شركت‌كنندگان به بيش‌تر از 80 كشور از تمام دنيا رسيد.

مكان مسابقه‌ها هرساله تغيير كرده و فنلاند، هندوستان، كوبا، آرژانتين و بلغارستان كشورهاي برگزاركننده‌ي دوره‌هاي قبلي بوده‌اند. مسابقه‌ها به‌غير از سال 1359 (1980ميلادي) هرساله برگزار شده است (جدول 1).

جدول 1- كشورهاي ميزبان المپياد جهاني رياضي.

سال برگزاري

شهر، كشور

1959

بخارست، روماني

1960

سينايا، روماني

1961

ويبرون، مجارستان

1962

بودويس، چكسلواكي

1963

«وارسا» و «وكلاو»، لهستان

1964

مسكو، اتحاد جماهير شوروي

1965

برلين، آلمان شرقي

1966

صوفيه، بلغارستان

1967

ستينجي، يوگسلاوي

1968

مسكو، اتحاد جماهير شوروي

1969

بخارست، روماني

1970

قزتلي، مجارستان

1971

زيلينا، چكسلواكي

1972

تورون، لهستان

1973

مسكو، اتحاد جماهير شوروي

1974

«ارفورت» و «برلين شرقي»، آلمان شرقي

1975

«بورگاس» و «صوفيه»، بلغارستان

1976

لينز، اتريش

1977

بلگراد، يوگسلاوي

1978

بخارست، روماني

1979

لندن، انگلستان

1980

برگزار نشد

1981

واشنگتن، ايالات متحده‌ي آمريكا

1982

بوداپست، مجارستان

1983

پاريس، فرانسه

1984

پراگ، چكسلواكي

1985

ژوتسا، فنلاند

1986

وارسا، لهستان

1987

هاوانا، كوبا

1988

«سيدني» و «كانبرا»، استراليا

1989

برونسويك، جمهوري فدرال آلمان

1990

پكن، چين

1991

سيگتونا، سوئد

1992

مسكو، روسيه

1993

استانبول، تركيه

1994

هنگ كنك

1995

تورنتو، كانادا

1996

بمبئي، هند

1997

ماردل پلاتا، آرژانتين

1998

تايپه، تايوان

1999

بخارست، روماني

2000

تائه جون، كره‌ي جنوبي

2001

واشنگتن، ايالت متحده‌ي آمريكا

2002

گلاسكو، انگلستان

2003

توكيو، ژاپن

2004

آتن، يونان

2005

مريدا، مكزيك

2006

لوبلانا، اسلواني

در اولين المپياد، هر كشور مجاز به داشتن حداكثر هشت شركت‌كننده بود. در سال 1361 (1982ميلادي) اين تعداد به چهار نفر كاهش يافت اما در سال 1362(1983ميلادي) به شش نفر افزايش يافت كه هنوز هم اين تعداد پابرجاست.

سن شركت‌كنندگان نبايد بيش‌تر از 20 بوده و نبايد در دوره‌هاي آموزشي پس از دبيرستان شركت كرده باشند. هيچ محدوديتي براي تعداد دفعه‌هاي شركت در المپياد براي دانش‌اموزان وجود ندارد مشروط بر ‌اين‌كه ساير شرايط اعم از: سن و آموزش‌هاي پس از دبيرستاني رعايت شده باشد.



اين مسابقه به اين جوانان، فرصتي مي‌دهد تا شجاعت خودشان را در رياضي نشان دهند اما مسابقه‌ي اصلي فقط شامل دو روز از دو هفته‌ حضور در كشور ميزبان است.

زمان زياد مابقي، صرف حضور در مراسم اجتماعي و گردش در كشور ميزبان مي‌شود. براي خيلي از شركت‌كنندگان، دوستان و خاطرات از امتيازها و مدال‌ها باارزش‌تر است.

اين يك تجربه‌اي است كه كمك نمي‌كند ولي در عين حال در بيش‌تر دانش‌اموزان اين انگيزه را ايجاد مي‌كند كه در حوزه‌اي كه در برنامه‌هاي تفريحي به‌طور اعجاب‌اوري موفقيت كسب كردند فعاليت خود را در آينده ادامه دهند.

 

 

üسن شركت‌كنندگان نبايد بيش‌تر از 20 بوده و نبايد در دوره‌هاي آموزشي پس از دبيرستان شركت كرده باشند

  


 

 

 


 

üبراي خيلي از شركت‌كنندگان، دوستان و خاطرات از امتيازها و مدال‌ها باارزش‌تر است

 

 
  

 

  

 

üبراي دانش‌اموزان‌ تا زمان تصحيح اوراق، برنامه‌هاي فرهنگي و تفريحي
 در نظر گرفته خواهد شد

 


 


 

 

üمدال‌ها تقريباً به نيمي از دانش‌اموزان
 شركت كننده اهدا مي‌شود

 




 

   


ü
دانش‌اموزان در 9 روز  المپياد جهاني رياضيات عموماً در روز چهارم و پنجم

در مسابقه شركت مي‌كنند 
 

 


 


 




 

 

 


 

 


 

 



 

 


 


 



تيم اعزامي از كشور روسيه 

 


 



 


 

 



 

 



 

 



 

  



 

 



 

 

 


 

 


 


 



 

 


 

 



 

 


 

 



 

 


 

 



 

 

 


 



 

 


 


 



 

 


 


 


 


 



 


 

 


 


 



 

 



 

 


گروه ايران به‌عنوان اولين گروه
 براي استفاده از كامپيوتر

 

 

 

1385/12/16 لينک مستقيم

فرستنده :
شيلان عزيزي HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : سايت بسيار خوبي براي استفاده عموم سولات المپيادها را يه صورت فارسي درآورده تا مورد استفاده قرار گيرد باتشكر
پاسـخ : شيلان جان!
اگر به سؤال‌هاي المپيادهاي جهاني نياز داري مي‌توني به كتاب‌هايي كه در اين زمينه منتشر شده در «معرفي كتاب» مراجعه كني.
ولي در مورد پيشنهاد شما نيز بنا داريم اقدام‌هايي را انجام دهيم.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : واقعا خیلی خوبه کاش در مدارس هم به درس ریاضی به این شکل نگاه بشه
پاسـخ : دوست خوبم!
از اظهار لطف شما ممنون هستيم.

فرستنده :
mahsa HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : good
پاسـخ : مهسا جان!
از ابراز لطفت تشكر مي‌كنيم. انشاءالله شما هم Very Good باشي!

فرستنده :
احمد وجدی HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : خوب
پاسـخ : احمد جان!
از ابراز لطفت تشكر مي‌كنيم. راستي چه چيزي برايت جالب بود كه مطلب را خوب توصيف كردي؟!

فرستنده :
nikta niazi HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : چند سوال:
1/جواب مرحله ی اول ازمون المپیاد کی مشخص میشود؟
2/چند نفر از شرکت کنندگان به مرحله ی دوم راه پیدا می کنند؟
3/ایا در المپیاد رقابت صحیحی برقرار است؟
پاسـخ : نيكتا جان!
بنا شده است جواب مرحله‌ي اول آزمون المپياد رياضي كشور بيست و هشتم اسفند 1385 اعلام شود. انشاءالله به‌محض دريافت خبر مذكور، اسامي را اعلام خواهيم كرد.
از برندگان مرحله‌ي اول حدود 40 نفر براي شركت در دوره انتخاب مي‌شوند و از اين تعداد در نهايت پنج نفر مي‌توانند در مسابقه‌ي المپياد جهاني انتخاب شوند.
در مورد اين سؤال‌تان كه آيا در المپياد رقابت صحيحي برقرار است بايد بگوييم از نظر اصول تكنولوژي آموزشي، اصولاً برگزاري آزمون‌هايي از اين دست براي بررسي سطح يادگيري فراگيران روش مناسبي نمي‌باشد بلكه اگر هم قرار است آزموني اين‌گونه برگزار شود بايد قبلاً آموزش‌هايي خاص ارائه شود و از آن مطالب اموزش‌داده شده سؤال‌هايي مطرح شود.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content