XMod
 انگيزه بهتر است يا برنامه‌ريزي!!! (مشاوره‌يِ شماره‌ي 14)
انگيزه بهتر است يا برنامه‌ريزي!!! (مشاوره‌يِ شماره‌ي 14)
رابطه‌ي مستقيم انگيزه‌ي درس‌خواندن و برنامه‌ريزي درسي...

در يك سري از نظرات بچه‌ها از من خواسته بودن در مورد برنامه ريزي درسي بنويسم. با خوندن اين نظرات به خودم گفتم چه كسي هم مي‌خواد راجع به اين موضوع مطلب بنويسه، كسي كه خودش يه عمر با برنامه ريزي مشكل داشته.

جاهاي مختلف راجع به نحوه‌ي درس خوندن صحبت شده. كافيه در Google واژه‌هاي مرتبط با اين موضوع رو جستجو كنيد. پس شايد بهتر باشه راجع به موضوع ديگري صحبت كنيم. چيزي كه شايد با دستيابي به اون تمام مشكلات درس خوندن و نحوه‌ي برنامه ريزي حل بشه.

كسب انگيزه كافي براي مطالعه!!!

يه مثال ساده مي‌زنم،
من عاشق يادگرفتن درسام هستم. مطالعه دغدغه‌ي من شده. مي‌خوام كاري كنم كه براي همشون وقت كافي داشته باشم. كلي مجهولات در ذهنم وجود داره كه بايد زودتر جوابي براشون پيدا كنم. 8 ساعت مي‌خوابم، 8 ساعت مدرسم. فقط 8 ساعت ديگه در روز وقت دارم كه به موضوعات مورد علاقم برسم. يعني بايد چه كار كنم. اين موضوع باعث مي‌شه بدون هيچ اجبار يا نگراني زمانم برنامه ريزي شه.


عمل كردن به برنامه‌اي كه از روي علاقه‌مندي به مطالعه دروس تنظيم شده باشه خيلي كاراتر از برنامه‌اي كه از روي اجبار تنظيم شده و با اون برنامه مي‌خواهيد خودتون رو مجبور به درس خوندن كنيد.

من قديما خيلي وقتا سعي مي‌كردم برنامه روزانه بنويسم و طبق اون عمل كنم اما نمي‌دونم چرا هيچ وقت نتونستم از روي برنامه پيش برم.
از اين ساعت تا اين ساعت فلان درس با 10 دقيقه استراحت.
شايد يكي دو روز اول با برنامه پيش مي‌رفتم اما اين برنامه به همان يكي دو روز ختم مي‌شد و رها برمي‌گشت به بي برنامگي قبل.

يعني كجاي كار اشتباه بود؟

ساعت 5 تا 6 مطالعه‌ي ادبيات. اما اون لحظه حوصله‌ي ادبيات خوندن نداشتم دلم مي‌خواست روي مسئله‌اي كه معلم هندسمون تو كلاس مطرح كرده بود كار كنم.
پس اشكال برنامه اينجا بود. برنامه براي من نوشته نشده بود. يه چيز كلي بود كه نمي‌شد تغييرش داد.

اشكالات برنامه رها:

• عدم انعطاف پذيري در مقابل تغييرات
• تقسيم زمان استرس ايجاد مي كرد. وقتي به ساعت نگاه مي‌كردم و سرعت حركت عقربه‌ها رو مي ديدم و مي‌فهميدم از برنامه عقب موندم استرس مي‌گرفتم و نمي‌تونستم دوباره تمركز كنم.
• 45 دقيقه براي خوندن فلان درس، وقتي به 35 دقيقه مي‌رسيد خوب ديگه بسه خسته شدم. 10 دقيقه زودتر به خودم استراحت مي‌دم.
• يا حتي برعكس. بعضي وقت‌ها دلم مي‌خواسته بيشتر درسي رو بخونم اما با برنامه جور در نمي‌اومد.
• بيشتر از اوني كه روي درسا تمركز كنم به ساعت نگاه مي‌كردم.
• اگر حتي حال و حوصله‌ي درس خوندن هم داشتم ولي چون برنامه گفته بود از ساعت 4 درس خوندن رو شروع كنم منم مثل يه دختر حرف گوش كن به برنامه عمل مي‌كردم.


به خاطر اين دلايل و البته تنبلي اينجانب برنامه‌ي بيچاره هيچ وقت مورد عنايت قرار نگرفت.

نتيجه‌هاي اخلاقي:

هيچ كس و هيچ توصيه‌اي نمي‌تونه در بهتر درس خودن شما به شما كمك كنه. هر كس شيوه‌ي خودش رو داره. با آزمون و خطا شيوه‌ي درس خودنتون رو پيدا كنيد.
وقتي خودتون رو محدود به كتاب‌هاي درسي و امتحانات كنيد به مرور از علاقه‌ي شما به آموختن كاسته مي‌شه.
برنامه ‌ي خشكي براي خودتون ننويسيد كه بعدا در اجراي اون بمونيد.
وقتي انگيزه‌ي خوندن درس‌ها رو در خودتون قوي كنيد خود به خود برنامه‌ي درسيتون منظم مي‌شه.


روش‌ها براي بالا بردن انگيزه:

مثلا براي هر كدوم از درس‌هاتون فكر كنيد كه چه كار جديدي مي تونيد انجام بديد.
براي ادبيات مي‌تونيد با دوستاتون كلاس شاهنامه خواني بذاريد يا شروع كنيد دنبال كردن رمان‌هاي معروف يا خيلي چيزهاي ديگه.
براي رياضي مي‌تونيد بريد دنبال كاربرد رياضي در علوم. ببينيد مطالعه رياضي به چه درد مي‌خوره و...
مي‌تونيد در هر كدوم از درساتون كلي تحقيق و مقاله جور كنيد.
اينطوري خوندن درسا خيلي لذت بخش مي‌شه و اونقدر سرتون شلوغ مي‌شه كه به جاي اينكه از ديگران بخواهيد براتون برنامه ريزي كنند خود به خود خودتون بهترين برنامه رو براي رسيدن به هدفتون تنظيم مي‌كنيد.

بهترين مكان:

خيلي ‌ها مي‌گن يه مكان آروم رو انتخاب كنيد و اونجا رو اتاق مطالعه نام‌گذاري كنيد و اكثر اوقات اونجا درس بخونيد.
من با اين نظريه موافق نيستم.
بستگي به خودتون داره.
بعضي‌ها جلوي تلويزيون خيلي راحتتر مي‌تونن تمركز كنن و درس بخونن. بعضي‌ها كوچيكترين صدايي اذيتشون مي‌كنه.
من تقريبا هر جايي رو براي درس خوندن امتحان كردم. هال، اتاق، بالكن و حتي آشپزخونه.
پس بازبهترين مكان رو هم خودتون بايد تشخيص بديد.

بهترين زمان:

صبح، ظهر، شب يا حتي نيمه شب.
من دم دماي صبح با اينكه حسابي خواب ‌آلود بودم اما امكان نداشت مطلبي رو بخونم و فراموش كنم.
پس هيچ كس در اين زمينه هم نمي‌تونه كمكتون كنه.


در درس خوندن محدوديتي براي خودتون نذاريد. در اين ساعت، در اينجا، با اين شرايط. چون اينطوري نه تنها زمان و انرژي زيادي رو براي فراهم آوردن شرايط درست از دست مي‌ديدن بلكه با فكر كردن به اين موضوعات علاقتون به درس خوندن كم مي‌شه. به جاي
فكر كردن به اين موضوعات به مسائل درسيتون فكر كنيد، چون يادگيري فقط با خوندن نيست بلكه فكر كردن به درس‌ها به اندازه‌ي مطالعه يا حتي بيشتر اهميت داره. شما هر جا و هر زماني مي تونيد مطالعه كنيد. حتي وقتي تو اتوبوس ايستادين و با هر ترمز مي‌افتين رو كناريتون. درس خوندن در شرايط سخت شما رو براي يادگيري مشتاق‌تر مي‌كنه.


بعد از خوندن زودي نپريد برگه بياريد و شروع كنيد به نوشتن برنامه روزانه بلكه يه مبحث از درسي رو كه دوست نداريد انتخاب كنيد و بريد در رابطه با اون تو اينترنت مطلب پيدا كنيد. همه رو جمع كنيد و يه مقاله براي خودتون دست‌ و پا كنيد. حتي مي‌تونيد يه نشريه درست كنيد تمام مطالبي رو كه جمع كرديد تو اون درج كنيد و تو مدرستون بفروشيد.

در آخر اينو مي‌خوام بگم انگيزه و علاقه در درس خوندن برنامه منظم و جامعي رو به همراه مي‌ياره پس اول سعي كنيد راهي براي لذت بردن از مطالعه پيدا كنيد و بعد روشي براي مطالعه.

دوست شما
رها

1386/1/11 لينک مستقيم

فرستنده :
sanaz HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : salam raha jan man 15 sal sen daram harvaght tasmime jediyi mikham baraye khodam begiram baraye darsam ye barname rizi baraye khodam minevisam ama aslan be on barname pish nemiram va az in chiz kheyli narfahat misham masalan terme 1 oo moadele payinio avordam mikham baraye inke dar terme 2 jobran konam azat komak mikham baraye yek barnameye khob
saite kheeeeeeeeeeeeeeeeeeyli khobiye tashakor
پاسـخ : ساناز جان احتمالا اشکال از اینه که برنامه تون یه خرده غیر واقعی نوشته شده. مثلا اگر من برای خودم برنامه ریزی کنم که امروز بیست کیلومتر بدوم بعد دویست تا وزنه بزنم و بعدش 10 کیلومتر شنا کنم، مسلما نمی تونم به برنامه ام عمل کنم.
بهتره که برنامه تون سبک و راحت و عملی باشه و بهش عمل کنید تا اینکه آرزوها و رویاهاتون رو تو برنامه بیارید.
خیلی متشکرم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : age mishe dar morede dars khoondan dar zamane 12_5 sob etelaaati bedin chon az harki miporsam behem mige giraiie maghz oon zaman miad paiin merci
پاسـخ : خوب درست میگن. درضمن درس خوندن در اون زمان گیرایی مغز رو فردا صبحش هم پایین میاره و اصلا به نفعتون نیست.

فرستنده :
سارا HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : رها جون من يه تيزهوشاني ام امسال هم سال سومه و دردسر امتحان تيزهوشان .من بعضي وقت ها نميرسم درس هاي خودم رو بخونم تا اينكه بخوام تست هاي رياضي بزنم ولي خداييش عاشق رياضي ام .ولي مگه اين فوتبال ميذاره من رياضي بخونم!!!!!!!!
پاسـخ : تیزهوشی و هزار دردسر...
یه نگاهی به این مطلب بنداز ;)

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : سلام
قبولی در دانشگاه شریف رشته ی کامپیوتر نرم افزار چه رتبه ای می خاد
معدل سومم14.99 مدرسه ی معمولی
پاسـخ : عزیزم این موضوع نباید دغدغه ذهن شما باشه. شما باید این دغدغه ذهنت باشه که مطالب رو درست درک کردی یا نه؟ درسهات رو می تونی تو زندگی درست استفاده کنی یا نه؟ و ... اگر این چیزها برات مهم باشه مطمئن باش که تو زندگیت خیلی موفقتر خواهی بود.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : خوب بود ولی می تونه بهتر بشه
پاسـخ : خیلی ممنونم. لطف می کنید اگر نظراتتون رو برای بهتر شدن بفرمایید.

فرستنده :
zahra HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : خيلي ممنونم از راهنمايي هاتون اگه ميتونيد نمونه سوالات المپياد زبان در مرحله ناحيه و استان سوم راهنمايي راهم درسايتتون بگذاريد

فرستنده :
sanaz HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : salam raha jan man 15 sal sen daram harvaght tasmime jediyi mikham baraye khodam begiram baraye darsam ye barname rizi baraye khodam minevisam ama aslan be on barname pish nemiram va az in chiz kheyli narfahat misham masalan terme 1 oo moadele payinio avordam mikham baraye inke dar terme 2 jobran konam azat komak mikham baraye yek barnameye khob
saite kheeeeeeeeeeeeeeeeeeyli khobiye tashakor
پاسـخ : ساناز جان ممنون و موفق باشي. چه كمكي از دست من برمياد

فرستنده :
soosan HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : salam va mamnun az site khubetun.................ye chizi mikhastam begam iinke aslan madarese tizhushan royaee nistan taze shayad be adam ham zarbe bezanan aval ke miri migi cheghadr sakhte vali badesh mifahmi che forstaeeio az dast dadi.daghighan mesle alane man bazi mogheha az daste in shansam asabam khurd mishe inke nemitunam nomre biyaram rahateha man nemitunam bi deghatiyam hameye in avamel dast be daste ham midan man emtahanamo gand mizanam?jedi nemidunam chi kar konam
پاسـخ : سوسن جان ممنون از تظرات و درد دلت.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : خوب بود ولی می تونه بهتر بشه

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/9
مـتـن : salam man az yek shahre kam emkanati hastam .baraye ghabooli dar olampiad bayad che konam.
پاسـخ : سوالت رو لطفا از بخش مشاوره هر المپياد در سايت بپرس. لينك اونها در پايين صفحه سمت چپه.

موفق باشي.

فرستنده :
ali HyperLink HyperLink 1386/4/9
مـتـن : MAN MIKHAHAM DAR OLAMPIAD ZIST MOVAFAGH SHAVAM.AMA SHAHRE MAN YEK SHAHRE KAM EMKANATI AST.HALA BAYAD CHE KAR KONAM
پاسـخ : كتاب‌هايي رو كه نتونستي اونجا پيدا كني در بخش مشاوره المپياد زيست مطرح كن.


لينكش اينه: http://olympiad.roshd.ir/Consult/Consult.aspx?OlympiadName=Biology&number=354&cat=4&qmode=0

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : برای شرکت در جشنواره خوارزمی چه کنم
پاسـخ : http://www.kharazmi.medu.ir/

به این سایت یه سری بزن

فرستنده :
مهدیه HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : سلام میشه لطف کنید سایتی رو که نتایج مراحل مدارس تیز هوشان (برای اول راهنمایی) معرفی کنید برای فامیلی میخوام
مهدیه سوم راهنمایی

فرستنده :
دنا HyperLink HyperLink 1386/3/29
مـتـن : سلام
رها جان یه سوالی داشتم
من به دلیل المپیادی بودن معدل امسالم که توی کنکور تاثیر داره افتضاح شد دورو ور 5/18 بعدش مطمئن هستم که مرحله دوم هم قبول نمیشم و الان میخوام کنکور بخونم من حالا نمیدونم با این معدل واقعا میتونم به چیزی که میخوام برسم یا نه بیخیال شم
با تشکر
پاسـخ : معدل 18 معدل خوبیه. مطمئنا نباید بی خیال شی. اگر بخوای حتما به اون چیزی که می خوای می رسی.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : درمورد برنامه ريزي درسي اگه بزاري بهتره قربان شما اقا حامد

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : سلام من مي خوام مدرسه نمونه قبول شم برام خيلي مهمه 12 روز ئقت دارم اما نمي دونم تو اين چند روز بايد چي كار كنم نظر شما چيه
پاسـخ : درسات رو مرور كن.

فرستنده :
پارمیس HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : حالا بعد از این همه برنامه ریزی خیلی ضد حال می شه اگه بهت نگن المپیاد کی؟راستی از وبلاگ خوبت ممنون.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : از عربي نمونه سوال وپاسخ بدهيد

فرستنده :
علي HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : من مي خوام المپياد شيمي مدال طلا بيارم از شما مي خوام كه مرا در اين امر ياري فرماييد در ضمن من نيمي از راهي را كه بايد طي كنم را طي كرده ام و مي خواهم در درس عادي ام نيز تا حدودي موفق شوم از شما خواستار راهنمايي هستم با تشكر
پاسـخ : از بخش مشاوره المپياد شيمي سوالت رو مطرح كن. اونجا حتما كمكت مي‌كنن.

http://olympiad.roshd.ir/Consult/Consult.aspx?OlympiadName=Chemistry&number=383&cat=6&qmode=0


لينكش سمت چپ،‌پايين صفحه هم هست.

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1386/1/15
مـتـن : سلام رها من در تیزهوشان درس می خوانم و می خواهم در المپیاد ریاضی و زیست شرکت کنم با توجه به اینکه حجم کتب و درسهای ما بسیار زیاد می باشد نمی دانم چه طور به اینها برسم.لطفا برنامه ای را برای من تنظیم کنید خواهش می کنم جواب دهید
پاسـخ : سلام فاطمه جان،

معلومات كتاب درسي براي مرحله اول المپياد تقريبا كافي هستند پس وقت اصليت رو براي درس‌هاي خودت بزار. شب‌ها يا زمان‌هاي خاليت رو مي‌توني به خوندن كتاب‌هاي معرفي شده بگذروني. اما خودت رو خسته نكن. تا زمانيكه از چيزهايي كه مي‌خوني لذت مي‌بري درس بخون. چون المپيادها بهانه‌اي براي افزايش دانش‌اموزان علاقه‌مند به علوم‌ مختلف است.

موفق باشي.

فرستنده :
saeedeh HyperLink HyperLink 1386/1/15
مـتـن : all right بسیار خوب

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 انگيزه بهتر است يا برنامه‌ريزي!!! (مشاوره‌يِ شماره‌ي 14)
انگيزه بهتر است يا برنامه‌ريزي!!! (مشاوره‌يِ شماره‌ي 14)
رابطه‌ي مستقيم انگيزه‌ي درس‌خواندن و برنامه‌ريزي درسي...

در يك سري از نظرات بچه‌ها از من خواسته بودن در مورد برنامه ريزي درسي بنويسم. با خوندن اين نظرات به خودم گفتم چه كسي هم مي‌خواد راجع به اين موضوع مطلب بنويسه، كسي كه خودش يه عمر با برنامه ريزي مشكل داشته.

جاهاي مختلف راجع به نحوه‌ي درس خوندن صحبت شده. كافيه در Google واژه‌هاي مرتبط با اين موضوع رو جستجو كنيد. پس شايد بهتر باشه راجع به موضوع ديگري صحبت كنيم. چيزي كه شايد با دستيابي به اون تمام مشكلات درس خوندن و نحوه‌ي برنامه ريزي حل بشه.

كسب انگيزه كافي براي مطالعه!!!

يه مثال ساده مي‌زنم،
من عاشق يادگرفتن درسام هستم. مطالعه دغدغه‌ي من شده. مي‌خوام كاري كنم كه براي همشون وقت كافي داشته باشم. كلي مجهولات در ذهنم وجود داره كه بايد زودتر جوابي براشون پيدا كنم. 8 ساعت مي‌خوابم، 8 ساعت مدرسم. فقط 8 ساعت ديگه در روز وقت دارم كه به موضوعات مورد علاقم برسم. يعني بايد چه كار كنم. اين موضوع باعث مي‌شه بدون هيچ اجبار يا نگراني زمانم برنامه ريزي شه.


عمل كردن به برنامه‌اي كه از روي علاقه‌مندي به مطالعه دروس تنظيم شده باشه خيلي كاراتر از برنامه‌اي كه از روي اجبار تنظيم شده و با اون برنامه مي‌خواهيد خودتون رو مجبور به درس خوندن كنيد.

من قديما خيلي وقتا سعي مي‌كردم برنامه روزانه بنويسم و طبق اون عمل كنم اما نمي‌دونم چرا هيچ وقت نتونستم از روي برنامه پيش برم.
از اين ساعت تا اين ساعت فلان درس با 10 دقيقه استراحت.
شايد يكي دو روز اول با برنامه پيش مي‌رفتم اما اين برنامه به همان يكي دو روز ختم مي‌شد و رها برمي‌گشت به بي برنامگي قبل.

يعني كجاي كار اشتباه بود؟

ساعت 5 تا 6 مطالعه‌ي ادبيات. اما اون لحظه حوصله‌ي ادبيات خوندن نداشتم دلم مي‌خواست روي مسئله‌اي كه معلم هندسمون تو كلاس مطرح كرده بود كار كنم.
پس اشكال برنامه اينجا بود. برنامه براي من نوشته نشده بود. يه چيز كلي بود كه نمي‌شد تغييرش داد.

اشكالات برنامه رها:

• عدم انعطاف پذيري در مقابل تغييرات
• تقسيم زمان استرس ايجاد مي كرد. وقتي به ساعت نگاه مي‌كردم و سرعت حركت عقربه‌ها رو مي ديدم و مي‌فهميدم از برنامه عقب موندم استرس مي‌گرفتم و نمي‌تونستم دوباره تمركز كنم.
• 45 دقيقه براي خوندن فلان درس، وقتي به 35 دقيقه مي‌رسيد خوب ديگه بسه خسته شدم. 10 دقيقه زودتر به خودم استراحت مي‌دم.
• يا حتي برعكس. بعضي وقت‌ها دلم مي‌خواسته بيشتر درسي رو بخونم اما با برنامه جور در نمي‌اومد.
• بيشتر از اوني كه روي درسا تمركز كنم به ساعت نگاه مي‌كردم.
• اگر حتي حال و حوصله‌ي درس خوندن هم داشتم ولي چون برنامه گفته بود از ساعت 4 درس خوندن رو شروع كنم منم مثل يه دختر حرف گوش كن به برنامه عمل مي‌كردم.


به خاطر اين دلايل و البته تنبلي اينجانب برنامه‌ي بيچاره هيچ وقت مورد عنايت قرار نگرفت.

نتيجه‌هاي اخلاقي:

هيچ كس و هيچ توصيه‌اي نمي‌تونه در بهتر درس خودن شما به شما كمك كنه. هر كس شيوه‌ي خودش رو داره. با آزمون و خطا شيوه‌ي درس خودنتون رو پيدا كنيد.
وقتي خودتون رو محدود به كتاب‌هاي درسي و امتحانات كنيد به مرور از علاقه‌ي شما به آموختن كاسته مي‌شه.
برنامه ‌ي خشكي براي خودتون ننويسيد كه بعدا در اجراي اون بمونيد.
وقتي انگيزه‌ي خوندن درس‌ها رو در خودتون قوي كنيد خود به خود برنامه‌ي درسيتون منظم مي‌شه.


روش‌ها براي بالا بردن انگيزه:

مثلا براي هر كدوم از درس‌هاتون فكر كنيد كه چه كار جديدي مي تونيد انجام بديد.
براي ادبيات مي‌تونيد با دوستاتون كلاس شاهنامه خواني بذاريد يا شروع كنيد دنبال كردن رمان‌هاي معروف يا خيلي چيزهاي ديگه.
براي رياضي مي‌تونيد بريد دنبال كاربرد رياضي در علوم. ببينيد مطالعه رياضي به چه درد مي‌خوره و...
مي‌تونيد در هر كدوم از درساتون كلي تحقيق و مقاله جور كنيد.
اينطوري خوندن درسا خيلي لذت بخش مي‌شه و اونقدر سرتون شلوغ مي‌شه كه به جاي اينكه از ديگران بخواهيد براتون برنامه ريزي كنند خود به خود خودتون بهترين برنامه رو براي رسيدن به هدفتون تنظيم مي‌كنيد.

بهترين مكان:

خيلي ‌ها مي‌گن يه مكان آروم رو انتخاب كنيد و اونجا رو اتاق مطالعه نام‌گذاري كنيد و اكثر اوقات اونجا درس بخونيد.
من با اين نظريه موافق نيستم.
بستگي به خودتون داره.
بعضي‌ها جلوي تلويزيون خيلي راحتتر مي‌تونن تمركز كنن و درس بخونن. بعضي‌ها كوچيكترين صدايي اذيتشون مي‌كنه.
من تقريبا هر جايي رو براي درس خوندن امتحان كردم. هال، اتاق، بالكن و حتي آشپزخونه.
پس بازبهترين مكان رو هم خودتون بايد تشخيص بديد.

بهترين زمان:

صبح، ظهر، شب يا حتي نيمه شب.
من دم دماي صبح با اينكه حسابي خواب ‌آلود بودم اما امكان نداشت مطلبي رو بخونم و فراموش كنم.
پس هيچ كس در اين زمينه هم نمي‌تونه كمكتون كنه.


در درس خوندن محدوديتي براي خودتون نذاريد. در اين ساعت، در اينجا، با اين شرايط. چون اينطوري نه تنها زمان و انرژي زيادي رو براي فراهم آوردن شرايط درست از دست مي‌ديدن بلكه با فكر كردن به اين موضوعات علاقتون به درس خوندن كم مي‌شه. به جاي
فكر كردن به اين موضوعات به مسائل درسيتون فكر كنيد، چون يادگيري فقط با خوندن نيست بلكه فكر كردن به درس‌ها به اندازه‌ي مطالعه يا حتي بيشتر اهميت داره. شما هر جا و هر زماني مي تونيد مطالعه كنيد. حتي وقتي تو اتوبوس ايستادين و با هر ترمز مي‌افتين رو كناريتون. درس خوندن در شرايط سخت شما رو براي يادگيري مشتاق‌تر مي‌كنه.


بعد از خوندن زودي نپريد برگه بياريد و شروع كنيد به نوشتن برنامه روزانه بلكه يه مبحث از درسي رو كه دوست نداريد انتخاب كنيد و بريد در رابطه با اون تو اينترنت مطلب پيدا كنيد. همه رو جمع كنيد و يه مقاله براي خودتون دست‌ و پا كنيد. حتي مي‌تونيد يه نشريه درست كنيد تمام مطالبي رو كه جمع كرديد تو اون درج كنيد و تو مدرستون بفروشيد.

در آخر اينو مي‌خوام بگم انگيزه و علاقه در درس خوندن برنامه منظم و جامعي رو به همراه مي‌ياره پس اول سعي كنيد راهي براي لذت بردن از مطالعه پيدا كنيد و بعد روشي براي مطالعه.

دوست شما
رها

1386/1/11 لينک مستقيم

فرستنده :
sanaz HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : salam raha jan man 15 sal sen daram harvaght tasmime jediyi mikham baraye khodam begiram baraye darsam ye barname rizi baraye khodam minevisam ama aslan be on barname pish nemiram va az in chiz kheyli narfahat misham masalan terme 1 oo moadele payinio avordam mikham baraye inke dar terme 2 jobran konam azat komak mikham baraye yek barnameye khob
saite kheeeeeeeeeeeeeeeeeeyli khobiye tashakor
پاسـخ : ساناز جان احتمالا اشکال از اینه که برنامه تون یه خرده غیر واقعی نوشته شده. مثلا اگر من برای خودم برنامه ریزی کنم که امروز بیست کیلومتر بدوم بعد دویست تا وزنه بزنم و بعدش 10 کیلومتر شنا کنم، مسلما نمی تونم به برنامه ام عمل کنم.
بهتره که برنامه تون سبک و راحت و عملی باشه و بهش عمل کنید تا اینکه آرزوها و رویاهاتون رو تو برنامه بیارید.
خیلی متشکرم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : age mishe dar morede dars khoondan dar zamane 12_5 sob etelaaati bedin chon az harki miporsam behem mige giraiie maghz oon zaman miad paiin merci
پاسـخ : خوب درست میگن. درضمن درس خوندن در اون زمان گیرایی مغز رو فردا صبحش هم پایین میاره و اصلا به نفعتون نیست.

فرستنده :
سارا HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : رها جون من يه تيزهوشاني ام امسال هم سال سومه و دردسر امتحان تيزهوشان .من بعضي وقت ها نميرسم درس هاي خودم رو بخونم تا اينكه بخوام تست هاي رياضي بزنم ولي خداييش عاشق رياضي ام .ولي مگه اين فوتبال ميذاره من رياضي بخونم!!!!!!!!
پاسـخ : تیزهوشی و هزار دردسر...
یه نگاهی به این مطلب بنداز ;)

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : سلام
قبولی در دانشگاه شریف رشته ی کامپیوتر نرم افزار چه رتبه ای می خاد
معدل سومم14.99 مدرسه ی معمولی
پاسـخ : عزیزم این موضوع نباید دغدغه ذهن شما باشه. شما باید این دغدغه ذهنت باشه که مطالب رو درست درک کردی یا نه؟ درسهات رو می تونی تو زندگی درست استفاده کنی یا نه؟ و ... اگر این چیزها برات مهم باشه مطمئن باش که تو زندگیت خیلی موفقتر خواهی بود.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : خوب بود ولی می تونه بهتر بشه
پاسـخ : خیلی ممنونم. لطف می کنید اگر نظراتتون رو برای بهتر شدن بفرمایید.

فرستنده :
zahra HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : خيلي ممنونم از راهنمايي هاتون اگه ميتونيد نمونه سوالات المپياد زبان در مرحله ناحيه و استان سوم راهنمايي راهم درسايتتون بگذاريد

فرستنده :
sanaz HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : salam raha jan man 15 sal sen daram harvaght tasmime jediyi mikham baraye khodam begiram baraye darsam ye barname rizi baraye khodam minevisam ama aslan be on barname pish nemiram va az in chiz kheyli narfahat misham masalan terme 1 oo moadele payinio avordam mikham baraye inke dar terme 2 jobran konam azat komak mikham baraye yek barnameye khob
saite kheeeeeeeeeeeeeeeeeeyli khobiye tashakor
پاسـخ : ساناز جان ممنون و موفق باشي. چه كمكي از دست من برمياد

فرستنده :
soosan HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : salam va mamnun az site khubetun.................ye chizi mikhastam begam iinke aslan madarese tizhushan royaee nistan taze shayad be adam ham zarbe bezanan aval ke miri migi cheghadr sakhte vali badesh mifahmi che forstaeeio az dast dadi.daghighan mesle alane man bazi mogheha az daste in shansam asabam khurd mishe inke nemitunam nomre biyaram rahateha man nemitunam bi deghatiyam hameye in avamel dast be daste ham midan man emtahanamo gand mizanam?jedi nemidunam chi kar konam
پاسـخ : سوسن جان ممنون از تظرات و درد دلت.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : خوب بود ولی می تونه بهتر بشه

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/9
مـتـن : salam man az yek shahre kam emkanati hastam .baraye ghabooli dar olampiad bayad che konam.
پاسـخ : سوالت رو لطفا از بخش مشاوره هر المپياد در سايت بپرس. لينك اونها در پايين صفحه سمت چپه.

موفق باشي.

فرستنده :
ali HyperLink HyperLink 1386/4/9
مـتـن : MAN MIKHAHAM DAR OLAMPIAD ZIST MOVAFAGH SHAVAM.AMA SHAHRE MAN YEK SHAHRE KAM EMKANATI AST.HALA BAYAD CHE KAR KONAM
پاسـخ : كتاب‌هايي رو كه نتونستي اونجا پيدا كني در بخش مشاوره المپياد زيست مطرح كن.


لينكش اينه: http://olympiad.roshd.ir/Consult/Consult.aspx?OlympiadName=Biology&number=354&cat=4&qmode=0

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : برای شرکت در جشنواره خوارزمی چه کنم
پاسـخ : http://www.kharazmi.medu.ir/

به این سایت یه سری بزن

فرستنده :
مهدیه HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : سلام میشه لطف کنید سایتی رو که نتایج مراحل مدارس تیز هوشان (برای اول راهنمایی) معرفی کنید برای فامیلی میخوام
مهدیه سوم راهنمایی

فرستنده :
دنا HyperLink HyperLink 1386/3/29
مـتـن : سلام
رها جان یه سوالی داشتم
من به دلیل المپیادی بودن معدل امسالم که توی کنکور تاثیر داره افتضاح شد دورو ور 5/18 بعدش مطمئن هستم که مرحله دوم هم قبول نمیشم و الان میخوام کنکور بخونم من حالا نمیدونم با این معدل واقعا میتونم به چیزی که میخوام برسم یا نه بیخیال شم
با تشکر
پاسـخ : معدل 18 معدل خوبیه. مطمئنا نباید بی خیال شی. اگر بخوای حتما به اون چیزی که می خوای می رسی.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : درمورد برنامه ريزي درسي اگه بزاري بهتره قربان شما اقا حامد

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : سلام من مي خوام مدرسه نمونه قبول شم برام خيلي مهمه 12 روز ئقت دارم اما نمي دونم تو اين چند روز بايد چي كار كنم نظر شما چيه
پاسـخ : درسات رو مرور كن.

فرستنده :
پارمیس HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : حالا بعد از این همه برنامه ریزی خیلی ضد حال می شه اگه بهت نگن المپیاد کی؟راستی از وبلاگ خوبت ممنون.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : از عربي نمونه سوال وپاسخ بدهيد

فرستنده :
علي HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : من مي خوام المپياد شيمي مدال طلا بيارم از شما مي خوام كه مرا در اين امر ياري فرماييد در ضمن من نيمي از راهي را كه بايد طي كنم را طي كرده ام و مي خواهم در درس عادي ام نيز تا حدودي موفق شوم از شما خواستار راهنمايي هستم با تشكر
پاسـخ : از بخش مشاوره المپياد شيمي سوالت رو مطرح كن. اونجا حتما كمكت مي‌كنن.

http://olympiad.roshd.ir/Consult/Consult.aspx?OlympiadName=Chemistry&number=383&cat=6&qmode=0


لينكش سمت چپ،‌پايين صفحه هم هست.

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1386/1/15
مـتـن : سلام رها من در تیزهوشان درس می خوانم و می خواهم در المپیاد ریاضی و زیست شرکت کنم با توجه به اینکه حجم کتب و درسهای ما بسیار زیاد می باشد نمی دانم چه طور به اینها برسم.لطفا برنامه ای را برای من تنظیم کنید خواهش می کنم جواب دهید
پاسـخ : سلام فاطمه جان،

معلومات كتاب درسي براي مرحله اول المپياد تقريبا كافي هستند پس وقت اصليت رو براي درس‌هاي خودت بزار. شب‌ها يا زمان‌هاي خاليت رو مي‌توني به خوندن كتاب‌هاي معرفي شده بگذروني. اما خودت رو خسته نكن. تا زمانيكه از چيزهايي كه مي‌خوني لذت مي‌بري درس بخون. چون المپيادها بهانه‌اي براي افزايش دانش‌اموزان علاقه‌مند به علوم‌ مختلف است.

موفق باشي.

فرستنده :
saeedeh HyperLink HyperLink 1386/1/15
مـتـن : all right بسیار خوب

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content