XMod
 برنده و بازنده ... (مشاوره‌ي شماره‌ي 15)
برنده و بازنده ... (مشاوره‌ي شماره‌ي 15)
آيا شما برنده‌ايد؟

كلمات ساخته‌ي بشر هستند. ما كلمات رو مي‌سازيم و تعاريف خودمون رو براش مي‌ذاريم و بعدش با همون تعاريفي كه خودمون ساختيم كارهامون رو مي‌سنجيم و قضاوت مي‌كنيم. خوب چرا جور بهتري كلمات رو تعريف نكنيم.

مثلا تعريف زيبايي،
مي‌گن دماغ ‌هاي قلمي و سربالا زيبا هستند اما من همين الان تعريف ام رو عوض مي‌كنم. دماغ‌هاي كشيده و بزرگ زيبا هستند.
به همين راحتي.

چرا ما خودمون رو نسبت به تعاريف عوض كنيم. چرا بريم دماغمون رو عمل كنيم تا كوچيك بشه. خوب تعريف زيبايي رو عوض مي‌كنيم.

دقيقا مثل كلمات برنده و بازنده،
بعضي‌ها فكر مي‌كنن برنده يعني كسي كه بالاترين امتباز رو بياره . بعد خوشون رو مي‌كشن تا ازهمه بهتر باشن، تا اول باشن. استرس مي‌گيرن. شب وروز ندارن. زندگيشون مي‌شه جهنم تا اول باشن.

من برنده رو يه جور ديگه تعريف مي‌كنم،

برنده كسي كه از هر كاري كه مي‌كنه لذت ببره بدون اينكه احساس ناراحتي كنه. ممكنه سختي بكشه تا به اون چيزي كه علاقه داره برسه اما همون سختي هم براش لذت به حساب مي‌ياد. برنده كسي كه از هر لحظش براي يادگيري استفاده كنه. يادگيري مي‌تونه به طرق مختلف صورت بگيره: با مطالعه، با سفر كردن، با گوش كردن و اظهار نظر كردن، با انديشيدن، با كمك كردن و خيلي چيزهاي ديگه.

مثال:
من ماه آينده مسابقه‌اي در پيش دارم، مي‌تونم جور‌هاي مختلف فكر كنم. به نظر شما كدوم يكيش بهتره؟

فكر اول: من حتما بايد اول بشم. چون من هميشه بهترين بودم. اگه نفر اول بشم مي‌تونم اين كار و اين كار و اين كار رو بكنم اما اگه نشم بيچارم. ديگه هيچ راهي ندارم. ديگه نمي‌تونم به چيزهايي كه مي‌خوام برسم. موفقيت و زندگي من به برنده شدن در اين مسابقه بستگي داره پس حتما بايد بهترين بشم.

فكر دوم: بي‌خيال بابا. اينم مثل همه‌ي امتحان‌ها و مسابقات ديگه. چه اهميتي داره. خوش باش. فقط به خاطر خانوادم تو اين مسابقه شركت كردم. مي‌رم سر امتحان ويه بيسكويت مي‌خورم و برمي‌گردم. مي‌تونم زودتر هم دودر كنم برم با بچه‌ها سينما. توي اين ايران هيچي به درد نمي‌خوره. حالا قبول هم بشم كه چي. اصلا حال ندارم براش زحمت بكشم.

فكر سوم: واي، خداي من. من مي‌دونم كه مثل هميشه بازندم. چقدر نگرانم. پس اين بچه‌ها كه هميشه برندن چي ‌كار مي‌كنن؟ من كه اين همه دارم تلاش مي‌كنم اما بازم بدترين خواهم بود.

فكر چهارم: من سعي خودم رو مي‌كنم چون از لحظه به لحظه‌ي تلاشم لذت مي‌برم. با هر كوششي كه مي‌كنم مطلبي ياد مي‌گيرم و اين من رو خوشحال مي‌كنه. سر آزمون هم مي‌تونم چيزهاي زيادي ياد بگيرم چون هر كدوم از سوالايي كه جواب مي‌دم و هر ثانيه ‌اي كه از مغزم استفاده مي‌كنم نكته‌اي رو آموختم و از لحظاتم استفاده كردم. من برنده واقعي هستم و بازنده كسي كه از ترس قبول نشدن در آزمون شركت نكرده.

شما دوست داريد چه طوري فكر كنيد؟

مي‌تونيد مثل نفر اول باشيد و احتمال قبول شدنتون هم زياده چون هم تلا ش كرديد و هم اعتماد به نفس كافي داريد ولي آيا از لحظه‌ لحظه‌ي زندگيون لذت برديد؟

با خودتون رو راست باشيد.

نذاريد تعاريف بر شما غالب بشن.

شما مي‌تونيد با افكار درست زندگيتون رو به بهترين نحو تغيير بدبد. راز خوشبختي در فكر شماست.

هر چيزي كه دور و برتون مي‌بينيد ساخته‌ي ذهن بشره. قدرت ذهن رو دست ‌كم نگيريد.
نظرات زيادي با اين مضمون ديدم: اگه من در امتحان ورودي فلان جا قبول نشم! اگه من در اين آزمون قبول نشم! اگه! اگه! اگه!


نگران نباشيد. هيچ اتفاقي نمي‌افته. موفقيت و خوشبختي شما به اين آزمون‌ها بستگي نداره بلكه به خود شما بستگي داره. اگر اراده داشته باشين، اگر افكارتون رو اصلاح كنيد، اگر به دنبال علايق و استعداد‌هاتون بريد، اون وقت شما موفقيد. به ديگران نگاه نكنيد چه كار كردن شما هم همون كار رو بكنيد. اگه فلان كس در آزموني شركت كرده و با قبول شدن در اون آزمون آدم موفقي شده دليل نمي‌شه براي شما هم همين اتفاق بيفته. برنامه ‌ي خودتون رو داشته باشيد. آدم‌ها با هم فرق مي‌كنن. استعدادها و علايقشون با هم فرق مي‌كنه. در جامعه ما يك سري چيزها بدون دليل شده ارزش. فلاني اين كارها رو كرده، عجب كارش درسته. كاش كه منم مثل اون بودم. شما هم مي‌تونيد كار درست باشد اما به روش خودتون. برنامه‌ي زندگي ما شده مثل يه نسخه‌اي كه از قبل برامون نوشته شده. يه روند كه بخوايم يا نخوايم بايد طي كنيم تا در جامعه آدم موفقي به حساب بيايم. نسخه‌ي زندگيتون رو خودتون تنظيم كنيد. فكرتون رو از تعاريف مشخص شده توسط افراد پاك كنيد و با يك ذهن فرمت شده شروع كنيد به فكر كردن. اونقدر فكر كنيد تا خودتون بتونيد نسبت به سود و زيان و علايقتون تعاريفاتون رو بسازيد. اگر نتونستيد اين كار رو بكنيد پس شما آدم موفقي نخواهيد شد. اگر از اين كار مي‌ترسيد پس بازنده ‌ي واقعي شما هستيد. اگر خودتون نسخه‌ي زندگيتون رو بنويسيد تا لحظه‌ي آخر مسئوليت كارهاتون رو مي‌پذيريد و از هيچ تلاشي براي رسيدن به خواسته‌هاتون ممانعت نمي‌كنيد. و اين يعني مشخص كردن هدف زندگيتون.

يك بعدي زندگي نكنيد. براي علايقتون وقت بذاريد.

دوست شما

رها شيرزادي

1386/1/25 لينک مستقيم

فرستنده :
يك دوست HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : من امسال ميرم سال دوم راهنمايي.ميخوام در ازمون علمي مدرسمون ثبت نام كنم ولي سوالاتش(مخصوصارياضي)خيلي سخته لطفا راهنماييم كنيد.

فرستنده :
tara HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : من دوم راهنمایی هستم چند تا سوال داشتم مدرسه ی ما خیلی کم کار است من تمام نمونه ها ی المپیاد ریاضی را بلد بودم ولی مدرسه از ما امتحان المپیاد را نگرفت من از کجا باید زمان امتحان را بفهمم
پاسـخ : لطفا به سایت باشگاه دانش پژوهان جوان به آدرس
ysc.ac.ir
یا به همین سایت مراجعه فرمایید. از طریق مدرسه می توانید ثبت نام کنید. مدرسه فرم ثبت نام شما را به منطقه خواهد فرستاد.
امیدوارم شاد و پیروز باشید.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : با سلام من سوم راهنمايي تيزهوشان هستم و امسال ازمون ورودي دبيرستان را دارم يك ذره استرس دارم و مي خواستم بدانم چه كار كنم تا اين استرس برداشته شود؟ممنون
پاسـخ : در همین وبلاگ در این خصوص مطلبی نوشته شده است. از منوی سمت چپ همین صفحه لطفا به سراغ مطلب با عنوان استرس بروید. با احترام

فرستنده :
فرشاد HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : روي جاي درست درست دست گذاشتيد

فرستنده :
sifel HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : همه بخونیدو نظر بدید
ممنون از مطالبت
دوستانی که این مطلب و خوندن لطف زیادی به شما داشتن
من تا به حال کتابای روانشناسی زیادی خوندم و از نظر روانشناسی گزینه ی 4 گزینه ی غلطیه چون کلمه ی سعی می کنم خودش بار منفی داره و کلمه ایه برای فرار از مسئولیت .همه می دونیم که آدما در پی توجیه کارهاشونن پس مطمئن باش با این جمله همه سست میشن و کمتر تلاش میکنن و آخر می گن همه ی تلاشمو کردم نشد و این اشتباه محضه
گزینه ی 5:
من اول میشم چون توانایی که لازم است رو دارم و فقط کافیه شخصیت درونی مو نشون بدم
اینطوری هم اعتماد به نفس بالا میره هم آرامش به دست میاد و میشه لذت برد هم به جهت طرز تفکر اول میشه
عزیزم به جهت سخت بودن یا عدم تغایر با 1 چیز نباید صورت مساله رو حذف کنیم مثلا اگر من زیبا نیستم لازم نیست تعریف زیبایی رو عوض کنم تا خودمو راضی نگه دارم بلکه باید بپذیرم و جنبه های دیگه ی زندگیمو تقویت کنم
منتظر نظراتتون هستم

پاسـخ : ممنون از نظراتت دوست عزيز

فرستنده :
سارا HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : رها جون سايت تون تك تك تكه.
مي تونم بگم همه ي مقالاتو خوندم و از شون استفاده كردم .
در اين مورد با نظر 4 موافقم وبا همين نظر واميد امتحان نمونه دولتي(راهنمايي) دادم وقبول شدم.
البته ميتونم بگم قبل از مطالعه ي مقالات اميد چنداني نداشتم.
پاسـخ : ممنون سارا جان

فرستنده :
soosan HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : raha junam salam.....................omidvaram halet khub bashe.raha jun khodet begu alan man avalam az alan daram vaght mizaram baraye olampiyad tamame fekrozekram shode olampiyad hala age ghabul nasham ke hatman misham ham az konkur miyoftam ham az olampiyad hala ki miyad be man mige na to baladi boro daneshgah ?khodetun begid?dige tu in jameeye ma bedun madrak hich kari nemituni anjam bedi hata baraye dele khodet. .
پاسـخ : سوسن جان سلام. فكر كنم متن بالا را بهتره يه بار ديگه بخوني. اينقدر هم نگران نباش

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : من کلاس پنجم هستم امسال امتحان تیز هوشان دارم اما نمونه سوالات ندارم پدرم مدرس دانشگاه ورشته فنی میباشد و اگر نمونه سوالات داشته باشم کمکم می کند در این مورد به من کمک کنید
پاسـخ : فاطمه جان من در اين زمينه اطلاعي ندارم

فرستنده :
saeedeh HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : رها جون شما چه رشته ای میخونید؟ تو روانشناسی خیلی استعداد دارید
پاسـخ : ممنون عزیزم. من لیسانس ریاضیم و اگه خدا بخواد چند ماه دیگه دانشجوی فوق می شم. چیز زیادی در مورد روانشناسی نمی دونم. فقط سعی می کنم خودم جای شما بذارم. اکثر این احساسات رو زمانی که هم سن شما بودم تجربه کردم.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : سلام خیلی جالبه

فرستنده :
سارينا HyperLink HyperLink 1386/3/29
مـتـن : درسته ولي اين اتفاق هاست كه (مسابقات و ...)موفقيت هاي بزرگ ايجاد ميكند. نمي توان در مورد هر چيزي اين طور فكر كرد.
پاسـخ : این تویی که موفقیت رو ایجاد می کنی نه اتفاق ها. نمی تونیم موفقیت زندگیمون رو وابسته به اتفاق ها کنیم. اینطوری اگر اون اتفاق نیفته دیگه نمی تونیم احساس موفقیت کنیم.

فرستنده :
رامین HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : این یعنی آزادی!
همین!

فرستنده :
الهه HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : از اینکه همه ی ممضوعات مبهم روبرامون روشن میکنید متشکرم

فرستنده :
GOL HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : بد نبود ولی خوب الان همه چیز تو مدرک های تحصیلی خلا صه مشه دیگه !

فرستنده :
شکوفه HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : رها جون سلام
هنوز که نظر قبلیمو نزدی اما یه نکته دیگه بگم
اینکه یک بعدی نگاه نکنیم رو نفهمیدم یعنی چی
اینکه برای علایقمون وقت بذاریم:
ببین من که به فبزیک علاقه دارم چه جوری با کنکور برای علاقم وقت بذارم؟؟؟
تو مدرسه ها(دبیرستان و اینا) چه جوری وقت بذارم؟؟
یه معلم های بیچاره مگه چقد بلدن که بخوان هالیدی رو به من درس بدن؟؟
استادا هم که ماشالااااااااااااااااااااا !!!!!!!!
باهاشون بحث می کنی قهر میکنن دیگه چه برسه بخوان به یکی مثل من درس بدن!!
اینم از علایق!!
راستی سنجش هم نرفتم
فعلا
بای
پاسـخ : اگر واقعا علاقه داشته باشي، راهت رو پيدا مي‌كني. معلم‌هات هاليدي رو بلدن مسلما چون جزو اولين واحدهايي هست كه در دانشگاه گذروندن. مي‌توني از دانشجويان رشته‌هاي فيزيك هم كمك بگيري.

فرستنده :
محمد لطفی HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : من توی تیز هوشان درس میخونم امسال برای دوره ی دبیرستان باید امتحان بدم از کمکتون ممنونم

فرستنده :
shokoofe HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : raha joon salam
chera nazare mano nemizariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
bye

فرستنده :
shokoofe HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : raha joon man aslan dge nazar nemidam
inja nazar midam nemizarid,tu bakhshe fizik soal miporsam nemizaran,tu ryazi soal miporsam nemizaran,tu bakhshe zange tafrihe fizik soal miporsam nemizaran
man che gonahi kardaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
bye
پاسـخ : شرمنده شكوفه جان، متاسفانه خيلي وقته نظرات رو نكاه نكرده بودم. تقريبا الان 80 تا نظر هست كه بايد جواب بدم. متاسفم كه دير شد.

فرستنده :
ّف HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : امیدوارم که همه اینطوری فکر بکنند

فرستنده :
mohammad HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : خیلی زیبا بود از اینکه این متن ها را می نویسید تشکر میکنم من رو در زمینه ی المپیاد فیزیک راهنمایی کنید

فرستنده :
شکوفه HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : رها جوووووووووووووووووون سلااااااااام
خیلی دلم برات تنگ شده بود.تازه از امتحان برگشتم.شیمی بود.آسون بود
من چند تا نکته میگم با اجازه
من دیدگاهم واقعا 4 است اما چند چیز هست که لازمه بگم
1. من جمعه سنجش دارم.پس فردا.تصمیم گرفتم نرم.به جاش بعدیو برم
به 2 دلیل
*. من تا الان از اختصاصیا فقط شیمیو کامل خوندم و بقیه تقریبا کممممممممممم. عمومی ها رو هم بجز ادبیات 3 و ادبیات پیش ا و عربی همه رو خوندم.اگه برم معلومه درصدام چه جوریه.بعدم هم خودم افسردگی میگیرم که چرا مثلا رتبم پایین شد. و هم اینکه معلمها گیر الکی میدن

**. اینکه تا 21 خرداد باید همه درسا رو ببندم که از اون موقع زرد قلمچی رو بزنم

2. من راجع به دیدگاه 3 چند تا نکته بگم.نظرت رو بگو لطفا
اولا من کاملا با این که تو ایران هیچی به درد نمیخوره موافقم
بعضی وقتا فکر می کنم من این همههه دارم درس میخونم.آخرش هم یا تو کنکور قبول میشم یا نمیشم.اگه نشم که یه سال دیگه علافی و اگه بشم مثلا میرم شریف(مثال ملموس!!!)
منی که میخوا علوم پایه برم باید تا دکترا برم که یه کار خوب(اگه گیر بیاد) دست و پا کنم
اونم اگه توی دانشگاه هایی مثل تهران یا شریف یا چند تا دانشگاه انگشت شمار دیگه درس خونده باشی
یکی از دوستام شیمی شریف خونده بود و همین 1-2 ماه پیش دفاع کرد و تموم شد.اسمش شده دکتر مهرناز ...
الان میخواست چند جا کار کنه اما نشد.میخواست استاد دانشگاه بشه که بهش گفتن باید چند سالی بری شهرستان
فک کن منی که میخوام فیزیک بخونم دیگه چیه
نکته ی بعدی اینکه معمولا دانشگاههای تهران رو مقرم میشمرن(برای کار یا هر چیز دیگه)
مگه دانشگاهه مثل چمران اهواز چشه؟؟
مثلا اگه بخوان جایی استخدام کنن میگن فارغ تحصیل ار دانشگاه های شریف-تهران-امیر کبیر
مگه شهرستانا چشونه؟؟
چرا این جور تبیض داریم؟؟
همه جا به رشته های علوم پایه اهمیت میدن اما تو ایران بر عکسه.چرا؟؟
منتظره نظرتم
بای
شکوفه


پاسـخ : سلام،

اينطوريا هم نيست. من هم رياضي خوندم و الان راضيم. بستگي به خودت داره. در ضمن فيزيك از نظر بازار كاري از رشته‌هاي علوم پايه ديگر وضعش بهتره. نگران نباش. اگر مطابق علايقت جلو بري، مطمئن باش هميشه بهترين‌ها براي تو خواهد بود.

فرستنده :
مهسا HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : سلام.متن تامل برانگيزي بود.اما چه فايده؟آدم وقتي به خاطر علايق خودش پيش بره و بخواد از لحظه لحظه زندگيش لذت ببره بايد نگاه هاي سنگين اطرافيانو تحمل كنه.چه جوري ميشه با اين نگاها از زندگي لذت برد؟
خيلي خوبه كه آدم بتونه فكر چهارمو داشته باشه.اما من :
هرگز فكر اولو نداشتم چون هميشه به طرز وحشتناكي از عدم اعتماد به نفس رنج بردم.اخيرا زدم به دنده بي خياليو تقريبا فكر دومو انتخاب كردم.فكر سوم هم گهگاهي با اينكه شاگرد اول كلاسم(تقريبا)مياد سراغم.در ضمن جديدا از امتحان دادن فرار مي كنم چون نمي خوام آبروم بره!حتي المپياد زيستو هم نمي خواستم بدم.اما پريروز نتايجشو دادن و من دوم شدم!!!
اما فكر چهارمو...خب قبول كنيد كه سخته!
راستي من دانش آموز سال سوم راهنمايي فرزانگان امين اصفهانم.
پاسـخ : براي خودت زندگي كن. نگاه‌ها، حرف‌ها، سرزنش‌ها و ... هميشه هستن. من هم زماني اينطوري بودم ولي خودم رو عوض كردم. گوش مي‌دم اما به حرف‌هاي مثبت. ممكنه سخت باشه اما شدنيه. فقط يه كم احتيا

فرستنده :
شکوفه HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : w-:
مرسی!!!!!

فرستنده :
ss HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : ممنون. دید من واقعا عوض شد
پاسـخ : ;)

فرستنده :
armin varshokar HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : bazam salam khanome raha:
harfaton ziba va ghabele taamol bod.be nazaram kheili khobe ke fekre 4 ro entekhab konim va mesle on bashim vali vaghean mesle on darim amal mikonim va be masael negah mikonim?hamontor ke goftid bayad khodemon noskheye zendegimono bepichim.
vali eykash jamee ba masael barkhorde behtari dasht....
be har hal ba in vazi ke hast bayad dorost masir ro entekhab kard.
montazere mozoate badi hastim.
ba tashakor.
a-v

فرستنده :
SAMIRA HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : خوب

فرستنده :
سميرا HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : خيلي خوبه ممنون

فرستنده :
صباح HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : عالیه

فرستنده :
صادق HyperLink HyperLink 1386/1/27
مـتـن : خيلي ممنون که کمکمون مي کني خسته نباشي
پاسـخ : ;)

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 برنده و بازنده ... (مشاوره‌ي شماره‌ي 15)
برنده و بازنده ... (مشاوره‌ي شماره‌ي 15)
آيا شما برنده‌ايد؟

كلمات ساخته‌ي بشر هستند. ما كلمات رو مي‌سازيم و تعاريف خودمون رو براش مي‌ذاريم و بعدش با همون تعاريفي كه خودمون ساختيم كارهامون رو مي‌سنجيم و قضاوت مي‌كنيم. خوب چرا جور بهتري كلمات رو تعريف نكنيم.

مثلا تعريف زيبايي،
مي‌گن دماغ ‌هاي قلمي و سربالا زيبا هستند اما من همين الان تعريف ام رو عوض مي‌كنم. دماغ‌هاي كشيده و بزرگ زيبا هستند.
به همين راحتي.

چرا ما خودمون رو نسبت به تعاريف عوض كنيم. چرا بريم دماغمون رو عمل كنيم تا كوچيك بشه. خوب تعريف زيبايي رو عوض مي‌كنيم.

دقيقا مثل كلمات برنده و بازنده،
بعضي‌ها فكر مي‌كنن برنده يعني كسي كه بالاترين امتباز رو بياره . بعد خوشون رو مي‌كشن تا ازهمه بهتر باشن، تا اول باشن. استرس مي‌گيرن. شب وروز ندارن. زندگيشون مي‌شه جهنم تا اول باشن.

من برنده رو يه جور ديگه تعريف مي‌كنم،

برنده كسي كه از هر كاري كه مي‌كنه لذت ببره بدون اينكه احساس ناراحتي كنه. ممكنه سختي بكشه تا به اون چيزي كه علاقه داره برسه اما همون سختي هم براش لذت به حساب مي‌ياد. برنده كسي كه از هر لحظش براي يادگيري استفاده كنه. يادگيري مي‌تونه به طرق مختلف صورت بگيره: با مطالعه، با سفر كردن، با گوش كردن و اظهار نظر كردن، با انديشيدن، با كمك كردن و خيلي چيزهاي ديگه.

مثال:
من ماه آينده مسابقه‌اي در پيش دارم، مي‌تونم جور‌هاي مختلف فكر كنم. به نظر شما كدوم يكيش بهتره؟

فكر اول: من حتما بايد اول بشم. چون من هميشه بهترين بودم. اگه نفر اول بشم مي‌تونم اين كار و اين كار و اين كار رو بكنم اما اگه نشم بيچارم. ديگه هيچ راهي ندارم. ديگه نمي‌تونم به چيزهايي كه مي‌خوام برسم. موفقيت و زندگي من به برنده شدن در اين مسابقه بستگي داره پس حتما بايد بهترين بشم.

فكر دوم: بي‌خيال بابا. اينم مثل همه‌ي امتحان‌ها و مسابقات ديگه. چه اهميتي داره. خوش باش. فقط به خاطر خانوادم تو اين مسابقه شركت كردم. مي‌رم سر امتحان ويه بيسكويت مي‌خورم و برمي‌گردم. مي‌تونم زودتر هم دودر كنم برم با بچه‌ها سينما. توي اين ايران هيچي به درد نمي‌خوره. حالا قبول هم بشم كه چي. اصلا حال ندارم براش زحمت بكشم.

فكر سوم: واي، خداي من. من مي‌دونم كه مثل هميشه بازندم. چقدر نگرانم. پس اين بچه‌ها كه هميشه برندن چي ‌كار مي‌كنن؟ من كه اين همه دارم تلاش مي‌كنم اما بازم بدترين خواهم بود.

فكر چهارم: من سعي خودم رو مي‌كنم چون از لحظه به لحظه‌ي تلاشم لذت مي‌برم. با هر كوششي كه مي‌كنم مطلبي ياد مي‌گيرم و اين من رو خوشحال مي‌كنه. سر آزمون هم مي‌تونم چيزهاي زيادي ياد بگيرم چون هر كدوم از سوالايي كه جواب مي‌دم و هر ثانيه ‌اي كه از مغزم استفاده مي‌كنم نكته‌اي رو آموختم و از لحظاتم استفاده كردم. من برنده واقعي هستم و بازنده كسي كه از ترس قبول نشدن در آزمون شركت نكرده.

شما دوست داريد چه طوري فكر كنيد؟

مي‌تونيد مثل نفر اول باشيد و احتمال قبول شدنتون هم زياده چون هم تلا ش كرديد و هم اعتماد به نفس كافي داريد ولي آيا از لحظه‌ لحظه‌ي زندگيون لذت برديد؟

با خودتون رو راست باشيد.

نذاريد تعاريف بر شما غالب بشن.

شما مي‌تونيد با افكار درست زندگيتون رو به بهترين نحو تغيير بدبد. راز خوشبختي در فكر شماست.

هر چيزي كه دور و برتون مي‌بينيد ساخته‌ي ذهن بشره. قدرت ذهن رو دست ‌كم نگيريد.
نظرات زيادي با اين مضمون ديدم: اگه من در امتحان ورودي فلان جا قبول نشم! اگه من در اين آزمون قبول نشم! اگه! اگه! اگه!


نگران نباشيد. هيچ اتفاقي نمي‌افته. موفقيت و خوشبختي شما به اين آزمون‌ها بستگي نداره بلكه به خود شما بستگي داره. اگر اراده داشته باشين، اگر افكارتون رو اصلاح كنيد، اگر به دنبال علايق و استعداد‌هاتون بريد، اون وقت شما موفقيد. به ديگران نگاه نكنيد چه كار كردن شما هم همون كار رو بكنيد. اگه فلان كس در آزموني شركت كرده و با قبول شدن در اون آزمون آدم موفقي شده دليل نمي‌شه براي شما هم همين اتفاق بيفته. برنامه ‌ي خودتون رو داشته باشيد. آدم‌ها با هم فرق مي‌كنن. استعدادها و علايقشون با هم فرق مي‌كنه. در جامعه ما يك سري چيزها بدون دليل شده ارزش. فلاني اين كارها رو كرده، عجب كارش درسته. كاش كه منم مثل اون بودم. شما هم مي‌تونيد كار درست باشد اما به روش خودتون. برنامه‌ي زندگي ما شده مثل يه نسخه‌اي كه از قبل برامون نوشته شده. يه روند كه بخوايم يا نخوايم بايد طي كنيم تا در جامعه آدم موفقي به حساب بيايم. نسخه‌ي زندگيتون رو خودتون تنظيم كنيد. فكرتون رو از تعاريف مشخص شده توسط افراد پاك كنيد و با يك ذهن فرمت شده شروع كنيد به فكر كردن. اونقدر فكر كنيد تا خودتون بتونيد نسبت به سود و زيان و علايقتون تعاريفاتون رو بسازيد. اگر نتونستيد اين كار رو بكنيد پس شما آدم موفقي نخواهيد شد. اگر از اين كار مي‌ترسيد پس بازنده ‌ي واقعي شما هستيد. اگر خودتون نسخه‌ي زندگيتون رو بنويسيد تا لحظه‌ي آخر مسئوليت كارهاتون رو مي‌پذيريد و از هيچ تلاشي براي رسيدن به خواسته‌هاتون ممانعت نمي‌كنيد. و اين يعني مشخص كردن هدف زندگيتون.

يك بعدي زندگي نكنيد. براي علايقتون وقت بذاريد.

دوست شما

رها شيرزادي

1386/1/25 لينک مستقيم

فرستنده :
يك دوست HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : من امسال ميرم سال دوم راهنمايي.ميخوام در ازمون علمي مدرسمون ثبت نام كنم ولي سوالاتش(مخصوصارياضي)خيلي سخته لطفا راهنماييم كنيد.

فرستنده :
tara HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : من دوم راهنمایی هستم چند تا سوال داشتم مدرسه ی ما خیلی کم کار است من تمام نمونه ها ی المپیاد ریاضی را بلد بودم ولی مدرسه از ما امتحان المپیاد را نگرفت من از کجا باید زمان امتحان را بفهمم
پاسـخ : لطفا به سایت باشگاه دانش پژوهان جوان به آدرس
ysc.ac.ir
یا به همین سایت مراجعه فرمایید. از طریق مدرسه می توانید ثبت نام کنید. مدرسه فرم ثبت نام شما را به منطقه خواهد فرستاد.
امیدوارم شاد و پیروز باشید.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : با سلام من سوم راهنمايي تيزهوشان هستم و امسال ازمون ورودي دبيرستان را دارم يك ذره استرس دارم و مي خواستم بدانم چه كار كنم تا اين استرس برداشته شود؟ممنون
پاسـخ : در همین وبلاگ در این خصوص مطلبی نوشته شده است. از منوی سمت چپ همین صفحه لطفا به سراغ مطلب با عنوان استرس بروید. با احترام

فرستنده :
فرشاد HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : روي جاي درست درست دست گذاشتيد

فرستنده :
sifel HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : همه بخونیدو نظر بدید
ممنون از مطالبت
دوستانی که این مطلب و خوندن لطف زیادی به شما داشتن
من تا به حال کتابای روانشناسی زیادی خوندم و از نظر روانشناسی گزینه ی 4 گزینه ی غلطیه چون کلمه ی سعی می کنم خودش بار منفی داره و کلمه ایه برای فرار از مسئولیت .همه می دونیم که آدما در پی توجیه کارهاشونن پس مطمئن باش با این جمله همه سست میشن و کمتر تلاش میکنن و آخر می گن همه ی تلاشمو کردم نشد و این اشتباه محضه
گزینه ی 5:
من اول میشم چون توانایی که لازم است رو دارم و فقط کافیه شخصیت درونی مو نشون بدم
اینطوری هم اعتماد به نفس بالا میره هم آرامش به دست میاد و میشه لذت برد هم به جهت طرز تفکر اول میشه
عزیزم به جهت سخت بودن یا عدم تغایر با 1 چیز نباید صورت مساله رو حذف کنیم مثلا اگر من زیبا نیستم لازم نیست تعریف زیبایی رو عوض کنم تا خودمو راضی نگه دارم بلکه باید بپذیرم و جنبه های دیگه ی زندگیمو تقویت کنم
منتظر نظراتتون هستم

پاسـخ : ممنون از نظراتت دوست عزيز

فرستنده :
سارا HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : رها جون سايت تون تك تك تكه.
مي تونم بگم همه ي مقالاتو خوندم و از شون استفاده كردم .
در اين مورد با نظر 4 موافقم وبا همين نظر واميد امتحان نمونه دولتي(راهنمايي) دادم وقبول شدم.
البته ميتونم بگم قبل از مطالعه ي مقالات اميد چنداني نداشتم.
پاسـخ : ممنون سارا جان

فرستنده :
soosan HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : raha junam salam.....................omidvaram halet khub bashe.raha jun khodet begu alan man avalam az alan daram vaght mizaram baraye olampiyad tamame fekrozekram shode olampiyad hala age ghabul nasham ke hatman misham ham az konkur miyoftam ham az olampiyad hala ki miyad be man mige na to baladi boro daneshgah ?khodetun begid?dige tu in jameeye ma bedun madrak hich kari nemituni anjam bedi hata baraye dele khodet. .
پاسـخ : سوسن جان سلام. فكر كنم متن بالا را بهتره يه بار ديگه بخوني. اينقدر هم نگران نباش

فرستنده :
فاطمه HyperLink HyperLink 1387/1/8
مـتـن : من کلاس پنجم هستم امسال امتحان تیز هوشان دارم اما نمونه سوالات ندارم پدرم مدرس دانشگاه ورشته فنی میباشد و اگر نمونه سوالات داشته باشم کمکم می کند در این مورد به من کمک کنید
پاسـخ : فاطمه جان من در اين زمينه اطلاعي ندارم

فرستنده :
saeedeh HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : رها جون شما چه رشته ای میخونید؟ تو روانشناسی خیلی استعداد دارید
پاسـخ : ممنون عزیزم. من لیسانس ریاضیم و اگه خدا بخواد چند ماه دیگه دانشجوی فوق می شم. چیز زیادی در مورد روانشناسی نمی دونم. فقط سعی می کنم خودم جای شما بذارم. اکثر این احساسات رو زمانی که هم سن شما بودم تجربه کردم.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/4
مـتـن : سلام خیلی جالبه

فرستنده :
سارينا HyperLink HyperLink 1386/3/29
مـتـن : درسته ولي اين اتفاق هاست كه (مسابقات و ...)موفقيت هاي بزرگ ايجاد ميكند. نمي توان در مورد هر چيزي اين طور فكر كرد.
پاسـخ : این تویی که موفقیت رو ایجاد می کنی نه اتفاق ها. نمی تونیم موفقیت زندگیمون رو وابسته به اتفاق ها کنیم. اینطوری اگر اون اتفاق نیفته دیگه نمی تونیم احساس موفقیت کنیم.

فرستنده :
رامین HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : این یعنی آزادی!
همین!

فرستنده :
الهه HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : از اینکه همه ی ممضوعات مبهم روبرامون روشن میکنید متشکرم

فرستنده :
GOL HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : بد نبود ولی خوب الان همه چیز تو مدرک های تحصیلی خلا صه مشه دیگه !

فرستنده :
شکوفه HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : رها جون سلام
هنوز که نظر قبلیمو نزدی اما یه نکته دیگه بگم
اینکه یک بعدی نگاه نکنیم رو نفهمیدم یعنی چی
اینکه برای علایقمون وقت بذاریم:
ببین من که به فبزیک علاقه دارم چه جوری با کنکور برای علاقم وقت بذارم؟؟؟
تو مدرسه ها(دبیرستان و اینا) چه جوری وقت بذارم؟؟
یه معلم های بیچاره مگه چقد بلدن که بخوان هالیدی رو به من درس بدن؟؟
استادا هم که ماشالااااااااااااااااااااا !!!!!!!!
باهاشون بحث می کنی قهر میکنن دیگه چه برسه بخوان به یکی مثل من درس بدن!!
اینم از علایق!!
راستی سنجش هم نرفتم
فعلا
بای
پاسـخ : اگر واقعا علاقه داشته باشي، راهت رو پيدا مي‌كني. معلم‌هات هاليدي رو بلدن مسلما چون جزو اولين واحدهايي هست كه در دانشگاه گذروندن. مي‌توني از دانشجويان رشته‌هاي فيزيك هم كمك بگيري.

فرستنده :
محمد لطفی HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : من توی تیز هوشان درس میخونم امسال برای دوره ی دبیرستان باید امتحان بدم از کمکتون ممنونم

فرستنده :
shokoofe HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : raha joon salam
chera nazare mano nemizariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
bye

فرستنده :
shokoofe HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : raha joon man aslan dge nazar nemidam
inja nazar midam nemizarid,tu bakhshe fizik soal miporsam nemizaran,tu ryazi soal miporsam nemizaran,tu bakhshe zange tafrihe fizik soal miporsam nemizaran
man che gonahi kardaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
bye
پاسـخ : شرمنده شكوفه جان، متاسفانه خيلي وقته نظرات رو نكاه نكرده بودم. تقريبا الان 80 تا نظر هست كه بايد جواب بدم. متاسفم كه دير شد.

فرستنده :
ّف HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : امیدوارم که همه اینطوری فکر بکنند

فرستنده :
mohammad HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : خیلی زیبا بود از اینکه این متن ها را می نویسید تشکر میکنم من رو در زمینه ی المپیاد فیزیک راهنمایی کنید

فرستنده :
شکوفه HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : رها جوووووووووووووووووون سلااااااااام
خیلی دلم برات تنگ شده بود.تازه از امتحان برگشتم.شیمی بود.آسون بود
من چند تا نکته میگم با اجازه
من دیدگاهم واقعا 4 است اما چند چیز هست که لازمه بگم
1. من جمعه سنجش دارم.پس فردا.تصمیم گرفتم نرم.به جاش بعدیو برم
به 2 دلیل
*. من تا الان از اختصاصیا فقط شیمیو کامل خوندم و بقیه تقریبا کممممممممممم. عمومی ها رو هم بجز ادبیات 3 و ادبیات پیش ا و عربی همه رو خوندم.اگه برم معلومه درصدام چه جوریه.بعدم هم خودم افسردگی میگیرم که چرا مثلا رتبم پایین شد. و هم اینکه معلمها گیر الکی میدن

**. اینکه تا 21 خرداد باید همه درسا رو ببندم که از اون موقع زرد قلمچی رو بزنم

2. من راجع به دیدگاه 3 چند تا نکته بگم.نظرت رو بگو لطفا
اولا من کاملا با این که تو ایران هیچی به درد نمیخوره موافقم
بعضی وقتا فکر می کنم من این همههه دارم درس میخونم.آخرش هم یا تو کنکور قبول میشم یا نمیشم.اگه نشم که یه سال دیگه علافی و اگه بشم مثلا میرم شریف(مثال ملموس!!!)
منی که میخوا علوم پایه برم باید تا دکترا برم که یه کار خوب(اگه گیر بیاد) دست و پا کنم
اونم اگه توی دانشگاه هایی مثل تهران یا شریف یا چند تا دانشگاه انگشت شمار دیگه درس خونده باشی
یکی از دوستام شیمی شریف خونده بود و همین 1-2 ماه پیش دفاع کرد و تموم شد.اسمش شده دکتر مهرناز ...
الان میخواست چند جا کار کنه اما نشد.میخواست استاد دانشگاه بشه که بهش گفتن باید چند سالی بری شهرستان
فک کن منی که میخوام فیزیک بخونم دیگه چیه
نکته ی بعدی اینکه معمولا دانشگاههای تهران رو مقرم میشمرن(برای کار یا هر چیز دیگه)
مگه دانشگاهه مثل چمران اهواز چشه؟؟
مثلا اگه بخوان جایی استخدام کنن میگن فارغ تحصیل ار دانشگاه های شریف-تهران-امیر کبیر
مگه شهرستانا چشونه؟؟
چرا این جور تبیض داریم؟؟
همه جا به رشته های علوم پایه اهمیت میدن اما تو ایران بر عکسه.چرا؟؟
منتظره نظرتم
بای
شکوفه


پاسـخ : سلام،

اينطوريا هم نيست. من هم رياضي خوندم و الان راضيم. بستگي به خودت داره. در ضمن فيزيك از نظر بازار كاري از رشته‌هاي علوم پايه ديگر وضعش بهتره. نگران نباش. اگر مطابق علايقت جلو بري، مطمئن باش هميشه بهترين‌ها براي تو خواهد بود.

فرستنده :
مهسا HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : سلام.متن تامل برانگيزي بود.اما چه فايده؟آدم وقتي به خاطر علايق خودش پيش بره و بخواد از لحظه لحظه زندگيش لذت ببره بايد نگاه هاي سنگين اطرافيانو تحمل كنه.چه جوري ميشه با اين نگاها از زندگي لذت برد؟
خيلي خوبه كه آدم بتونه فكر چهارمو داشته باشه.اما من :
هرگز فكر اولو نداشتم چون هميشه به طرز وحشتناكي از عدم اعتماد به نفس رنج بردم.اخيرا زدم به دنده بي خياليو تقريبا فكر دومو انتخاب كردم.فكر سوم هم گهگاهي با اينكه شاگرد اول كلاسم(تقريبا)مياد سراغم.در ضمن جديدا از امتحان دادن فرار مي كنم چون نمي خوام آبروم بره!حتي المپياد زيستو هم نمي خواستم بدم.اما پريروز نتايجشو دادن و من دوم شدم!!!
اما فكر چهارمو...خب قبول كنيد كه سخته!
راستي من دانش آموز سال سوم راهنمايي فرزانگان امين اصفهانم.
پاسـخ : براي خودت زندگي كن. نگاه‌ها، حرف‌ها، سرزنش‌ها و ... هميشه هستن. من هم زماني اينطوري بودم ولي خودم رو عوض كردم. گوش مي‌دم اما به حرف‌هاي مثبت. ممكنه سخت باشه اما شدنيه. فقط يه كم احتيا

فرستنده :
شکوفه HyperLink HyperLink 1386/3/2
مـتـن : w-:
مرسی!!!!!

فرستنده :
ss HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : ممنون. دید من واقعا عوض شد
پاسـخ : ;)

فرستنده :
armin varshokar HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : bazam salam khanome raha:
harfaton ziba va ghabele taamol bod.be nazaram kheili khobe ke fekre 4 ro entekhab konim va mesle on bashim vali vaghean mesle on darim amal mikonim va be masael negah mikonim?hamontor ke goftid bayad khodemon noskheye zendegimono bepichim.
vali eykash jamee ba masael barkhorde behtari dasht....
be har hal ba in vazi ke hast bayad dorost masir ro entekhab kard.
montazere mozoate badi hastim.
ba tashakor.
a-v

فرستنده :
SAMIRA HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : خوب

فرستنده :
سميرا HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : خيلي خوبه ممنون

فرستنده :
صباح HyperLink HyperLink 1386/2/11
مـتـن : عالیه

فرستنده :
صادق HyperLink HyperLink 1386/1/27
مـتـن : خيلي ممنون که کمکمون مي کني خسته نباشي
پاسـخ : ;)

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content