XMod
 روزهای عادی یک شیفته‌ی اطلاعات کوانتمی: جِد کانیفسکی
روزهای عادی یک شیفته‌ی اطلاعات کوانتمی: جِد کانیفسکی
دانشجوی دکترای اطلاعات کوانتمی

 

 

 

مقدمه: این مصاحبه‌ی کوتاه را برای مشاوره‌ی این بخش انتخاب کردیم که در قالب سوال و جواب‌هایی که از یک دانشجوی در حال پژوهش می‌شود، نکاتی آموزشی را به دانش آموختگان، و دانش‌پژوهان در تمام مقاطع متذکر شویم. قبل از آن لازم است چند نکته را به یاد داشته باشیم و در مطالب بعدی بحث‌های بیشتری در این مورد خواهیم داشت.

در هر مقطعی از تحصیل که هستید و حتی اگر به شغل یا فعالیت متفاوتی نسبت به محیط مدرسه یا دانشگاه، مشغولید، بدانید که سختی‌های هر کاری ممکن است بیش از آسانی مسیر باشد و سختی دلیل بر انتخاب غلط راه شما نیست و دلیل بر اشتباه نبودن نیز نیست. به عبارتی، با سختی یا آسانی یک مسیر نمی‌توانید تعیین کنید که اصلا مسیر را درست آمده‌اید یا خیر.

 

نکته‌ی بعدی، فعالیت‌های جانبی در کنار کار شما لازم است. ورزش، موسیقی یا هر هر فعالیت، هنری، علمی و غیره که دوست دارید، ذهن شما را بازتر می‌کند و البته بخشی از زمان شما را هم می‌گیرید. ولی اگر علاقه‌ی اصلی شما مشخص باشد، نگران زمان نباشید.

 

گاهی باید مشکلات را به حال خودشان رها کنید و دوباره به آنها بدون ترس حمله کنید. از حل مسائل علمی گرفته تا مشکلات زندگی و روحی و روانی. در مطالب بعد به طور مستقیم وارد این مباحث می‌شویم. پیش از آن اگر سوال یا نکته‌ای داشتید به صورت کامنت در پایین مطلب بنویسید.



1.    خودتان را معرفی کنید و از چه کشوری آمده‌اید؟

-    اسمم جد کانیسفکی است و اهل ورشوی لهستان متولد ۱۹۸۷ هستم.

 

2.    چطور شد که به فیزیک کوانتمی علاقه مند شدید؟
-    در واقع مدرک لیسانس من شیمی است. و ارشدم را ریاضیات کاربردی خواندم، و در حال حاضر در مرز بین ریاضیات، فیزیک و علوم کامپیوتر کار می‌کنم. بنابراین اگر من را فیزیکدان کوانتمی بخوانید، ساده سازی کرده‌اید. ولی علت اصلی که آمدم به این سمت، اطلاعات کوانتمی است که حوزه‌ی جدید و  بین رشته ای است و برای جوانان بسیار جذاب. نیازی نیست ۵۰ سال کار روی مقالات را بخوانید تا پیشروی کار خودتان شوید و همچنان بسیاری از مسائل طبیعت تقریباً حل نشده باقی بمانند.

 

3.    پژوهش شما در چه زمینه‌ای ست؟
-    روی رمزنگاری کار می‌کنم که شیوه‌ی تبادل و تحلیل داده‌ها را در فضای امن مورد بررسی قرار می‌دهد؛ به این معنی که کاری که انجام می‌شود، سری باقی بماند. به نظر می‌رسد که دنیای کوانتمی بسیار پُر رمز و رازتر از دنیای کلاسیک باشد. بسیاری از کارهایی که در فیزیک کلاسیک غیر ممکن است به شکل زیبایی در اثرهای کوانتمی می‌توانید ببینید و حل کنید.

 4. غیر از کار، چه فعالیت‌هایی دارید؟

-  بیشتر وقتم را پای کامپیوتر می‌گذرانم، در نتیجه بقیه‌ی وقتم صرف فعالیت‌های فیزیکی متعددی می‌شود. از جایی‌ که جنوب غرب آسیا محل خوبی برای صخره نوردی‌ست، در سنگاپور بیشتر وقتم را به این ورزش می‌پردازم. در سنگاپور صخره نوردی مصنوعی را آموزش می‌دهیم ولی هر آخر هفته‌ی طولانی بهانه‌ی خوبی است برای سفر به تایلند، مالزی، یا هنگ کنگ، چراکه صخره‌های واقعی دارند. دوی استقامت هم دوست دارم، بخصوص اگر دوی ماراتُن باشد. نیمه شب شروع می‌شود و شما تمام شب را می‌دوید. تجربه‌ی جالبی ست که بین ۲۰ هزار نفر در حال دویدن باشید و همه‌ی این‌ها در نیمه شب اتفاق بیفتد. آنهم در مرکز شهر.

5. چه چیزی در کارتان مطلوب شماست؟


- آزادی و انعطاف‌پذیری در دوره‌ی دکترا. می‌توانم مسائلی که دلم می‌خواهد انتخاب کنم، همکارانم را خودم انتخاب کنم، و کنفرانس‌های که لازم است بروم را هم خودم انتخاب کنم. همچنین نکته‌ی مطلوب اینجاست که اگر حس کنم باید چیز جدیدی از ریاضیات یا علوم یاد بگیرم، می‌توانم وقتم را روی آن بگذارم و به انجام برسانم. این بخشی از کار من است.

سال گذشته، بخشی از زمانم را در کانادا در مدرسه‌ی تابستانی دانشجویی اطلاعات کوانتمی گذراندم. بیش از صد دانشجوی جوان از تمام دنیا در یک مکان برای دو هفته گِرد هم آمده بودند و همین فرصت خوبی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، در فاصله‌ی بین کلاس‌ها و یا دوره‌های مشترکی که اساتید برگزار می‌کنند، فراهم می‌کند. و البته فوتبال در فرصت‌های آزاد! بعضی از این رویدادهای علمی، در فضایی دوستانه برگزار می‌شوند. وقتی به کنفرانس یا کارگاهی تخصصی می‌روید، دیدن کسانی که می‌شناسید مایه‌ی خرسندی است و در نتیجه زمان سپری شده در آنجا لذتبخش تر خواهد بود.

 

 


6. از سختی‌ها بگویید.


- عدم پیشرفت در کار گران تمام می‌شود. گاهی در می‌یابید در موقعیتی هستید که روی موضوعی دارید کار می‌کنید، ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اید. می‌خواهید از زوایای مختلفی به آن مساله حمله کنید، روش‌های متعددی به کار بگیرید، و رهیافت‌های متفاوتی را امتحان کنید، و همچنان به ناکجاآباد می‌رسید. خیلی برایتان گران تمام می‌شود و تصمیم می‌گیرید مساله را رها کنید. دقیقا شبیه انتخاب مسیری در کوهنوردی است که در نهایت بی پایان می‌ماند. همواره این تصمیم سخت است، و حس خوبی ندارید، ولی حداقل به خودتان می‌گویید که تلاشم را کرده‌ام. ولی خارج شدن از جای راحتی که خوب می‌شناسیدش لازم است، حتی پژوهشگران بزرگ هم پوشه‌های بزرگی از مسائلی حل نشده دارند که قبلا تلاش کرده‌اند ولی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.



7. بزرگترین رویای شما در حوزه‌ی علم چیست؟


- فکر می‌کنم برای بیشتر نظریه پردازان در علم، رویای بزرگ این باشد که نظریه‌شان در عمل کار کند. من واقعا دوست دارم ابزاری را ببینم که با رمزنگاری کوانتمی کار می‌کنند. کاربردهای مشخصی چون تولید اعداد کاتوره‌ای (رندوم) یا تولید رمز کلیدی. چنین ابزارهایی که همین الان هم وجود دارند، ولی برای اهدافی چون احراز هویت، همچنان مساله حل نشده‌ای هستند.

 


منبع:

 

APPN 2013 August, Vol 2, No.2. WS

 

منابع مفید:

امنیت بالاتر فضای مجازی

 

رمزنگاری کوانتمی: بخش اول


رمزنگاری کوانتمی: بخش دوم 


رمزنگاری کوانتمی: بخش سوم


کامپیوترهای کوانتمی چگونه کار می‌کنند؟


آشنایی با رمزنگاری


تاریخچه امنیت شبکه


رمزنگاری کوانتمی-ویکیپدیا


صفحه‌ی آکادمیک کانیفسکی

 

How Quantum Cryptography works?
CQT


 

1394/6/15 لينک مستقيم

فرستنده :
طه HyperLink HyperLink 1395/3/25
مـتـن : من یه دانشجوی پزشکی هستم.
این متنو اتفاقی توی کلاس خوندم.
خیلی عالیه...
کلی انگیزه گرفتم و کلی فکر به ذهنم رسید.
ممنون
همیشه علمی و پژوهشگر باشیم، انشاءالله...

فرستنده :
بی نهایت ... HyperLink HyperLink 1395/3/25
مـتـن : بسیار مفید و آموزنده بود لطفا سریع مطالب را به روز کنید مدتی است که سایت کم کار شده و مطالب دارند قدیمی می شوند باتشکر

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1394/11/29
مـتـن : عالی
پاسـخ : ممنون از دلگرمی شما :)

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 روزهای عادی یک شیفته‌ی اطلاعات کوانتمی: جِد کانیفسکی
روزهای عادی یک شیفته‌ی اطلاعات کوانتمی: جِد کانیفسکی
دانشجوی دکترای اطلاعات کوانتمی

 

 

 

مقدمه: این مصاحبه‌ی کوتاه را برای مشاوره‌ی این بخش انتخاب کردیم که در قالب سوال و جواب‌هایی که از یک دانشجوی در حال پژوهش می‌شود، نکاتی آموزشی را به دانش آموختگان، و دانش‌پژوهان در تمام مقاطع متذکر شویم. قبل از آن لازم است چند نکته را به یاد داشته باشیم و در مطالب بعدی بحث‌های بیشتری در این مورد خواهیم داشت.

در هر مقطعی از تحصیل که هستید و حتی اگر به شغل یا فعالیت متفاوتی نسبت به محیط مدرسه یا دانشگاه، مشغولید، بدانید که سختی‌های هر کاری ممکن است بیش از آسانی مسیر باشد و سختی دلیل بر انتخاب غلط راه شما نیست و دلیل بر اشتباه نبودن نیز نیست. به عبارتی، با سختی یا آسانی یک مسیر نمی‌توانید تعیین کنید که اصلا مسیر را درست آمده‌اید یا خیر.

 

نکته‌ی بعدی، فعالیت‌های جانبی در کنار کار شما لازم است. ورزش، موسیقی یا هر هر فعالیت، هنری، علمی و غیره که دوست دارید، ذهن شما را بازتر می‌کند و البته بخشی از زمان شما را هم می‌گیرید. ولی اگر علاقه‌ی اصلی شما مشخص باشد، نگران زمان نباشید.

 

گاهی باید مشکلات را به حال خودشان رها کنید و دوباره به آنها بدون ترس حمله کنید. از حل مسائل علمی گرفته تا مشکلات زندگی و روحی و روانی. در مطالب بعد به طور مستقیم وارد این مباحث می‌شویم. پیش از آن اگر سوال یا نکته‌ای داشتید به صورت کامنت در پایین مطلب بنویسید.



1.    خودتان را معرفی کنید و از چه کشوری آمده‌اید؟

-    اسمم جد کانیسفکی است و اهل ورشوی لهستان متولد ۱۹۸۷ هستم.

 

2.    چطور شد که به فیزیک کوانتمی علاقه مند شدید؟
-    در واقع مدرک لیسانس من شیمی است. و ارشدم را ریاضیات کاربردی خواندم، و در حال حاضر در مرز بین ریاضیات، فیزیک و علوم کامپیوتر کار می‌کنم. بنابراین اگر من را فیزیکدان کوانتمی بخوانید، ساده سازی کرده‌اید. ولی علت اصلی که آمدم به این سمت، اطلاعات کوانتمی است که حوزه‌ی جدید و  بین رشته ای است و برای جوانان بسیار جذاب. نیازی نیست ۵۰ سال کار روی مقالات را بخوانید تا پیشروی کار خودتان شوید و همچنان بسیاری از مسائل طبیعت تقریباً حل نشده باقی بمانند.

 

3.    پژوهش شما در چه زمینه‌ای ست؟
-    روی رمزنگاری کار می‌کنم که شیوه‌ی تبادل و تحلیل داده‌ها را در فضای امن مورد بررسی قرار می‌دهد؛ به این معنی که کاری که انجام می‌شود، سری باقی بماند. به نظر می‌رسد که دنیای کوانتمی بسیار پُر رمز و رازتر از دنیای کلاسیک باشد. بسیاری از کارهایی که در فیزیک کلاسیک غیر ممکن است به شکل زیبایی در اثرهای کوانتمی می‌توانید ببینید و حل کنید.

 4. غیر از کار، چه فعالیت‌هایی دارید؟

-  بیشتر وقتم را پای کامپیوتر می‌گذرانم، در نتیجه بقیه‌ی وقتم صرف فعالیت‌های فیزیکی متعددی می‌شود. از جایی‌ که جنوب غرب آسیا محل خوبی برای صخره نوردی‌ست، در سنگاپور بیشتر وقتم را به این ورزش می‌پردازم. در سنگاپور صخره نوردی مصنوعی را آموزش می‌دهیم ولی هر آخر هفته‌ی طولانی بهانه‌ی خوبی است برای سفر به تایلند، مالزی، یا هنگ کنگ، چراکه صخره‌های واقعی دارند. دوی استقامت هم دوست دارم، بخصوص اگر دوی ماراتُن باشد. نیمه شب شروع می‌شود و شما تمام شب را می‌دوید. تجربه‌ی جالبی ست که بین ۲۰ هزار نفر در حال دویدن باشید و همه‌ی این‌ها در نیمه شب اتفاق بیفتد. آنهم در مرکز شهر.

5. چه چیزی در کارتان مطلوب شماست؟


- آزادی و انعطاف‌پذیری در دوره‌ی دکترا. می‌توانم مسائلی که دلم می‌خواهد انتخاب کنم، همکارانم را خودم انتخاب کنم، و کنفرانس‌های که لازم است بروم را هم خودم انتخاب کنم. همچنین نکته‌ی مطلوب اینجاست که اگر حس کنم باید چیز جدیدی از ریاضیات یا علوم یاد بگیرم، می‌توانم وقتم را روی آن بگذارم و به انجام برسانم. این بخشی از کار من است.

سال گذشته، بخشی از زمانم را در کانادا در مدرسه‌ی تابستانی دانشجویی اطلاعات کوانتمی گذراندم. بیش از صد دانشجوی جوان از تمام دنیا در یک مکان برای دو هفته گِرد هم آمده بودند و همین فرصت خوبی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، در فاصله‌ی بین کلاس‌ها و یا دوره‌های مشترکی که اساتید برگزار می‌کنند، فراهم می‌کند. و البته فوتبال در فرصت‌های آزاد! بعضی از این رویدادهای علمی، در فضایی دوستانه برگزار می‌شوند. وقتی به کنفرانس یا کارگاهی تخصصی می‌روید، دیدن کسانی که می‌شناسید مایه‌ی خرسندی است و در نتیجه زمان سپری شده در آنجا لذتبخش تر خواهد بود.

 

 


6. از سختی‌ها بگویید.


- عدم پیشرفت در کار گران تمام می‌شود. گاهی در می‌یابید در موقعیتی هستید که روی موضوعی دارید کار می‌کنید، ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اید. می‌خواهید از زوایای مختلفی به آن مساله حمله کنید، روش‌های متعددی به کار بگیرید، و رهیافت‌های متفاوتی را امتحان کنید، و همچنان به ناکجاآباد می‌رسید. خیلی برایتان گران تمام می‌شود و تصمیم می‌گیرید مساله را رها کنید. دقیقا شبیه انتخاب مسیری در کوهنوردی است که در نهایت بی پایان می‌ماند. همواره این تصمیم سخت است، و حس خوبی ندارید، ولی حداقل به خودتان می‌گویید که تلاشم را کرده‌ام. ولی خارج شدن از جای راحتی که خوب می‌شناسیدش لازم است، حتی پژوهشگران بزرگ هم پوشه‌های بزرگی از مسائلی حل نشده دارند که قبلا تلاش کرده‌اند ولی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.



7. بزرگترین رویای شما در حوزه‌ی علم چیست؟


- فکر می‌کنم برای بیشتر نظریه پردازان در علم، رویای بزرگ این باشد که نظریه‌شان در عمل کار کند. من واقعا دوست دارم ابزاری را ببینم که با رمزنگاری کوانتمی کار می‌کنند. کاربردهای مشخصی چون تولید اعداد کاتوره‌ای (رندوم) یا تولید رمز کلیدی. چنین ابزارهایی که همین الان هم وجود دارند، ولی برای اهدافی چون احراز هویت، همچنان مساله حل نشده‌ای هستند.

 


منبع:

 

APPN 2013 August, Vol 2, No.2. WS

 

منابع مفید:

امنیت بالاتر فضای مجازی

 

رمزنگاری کوانتمی: بخش اول


رمزنگاری کوانتمی: بخش دوم 


رمزنگاری کوانتمی: بخش سوم


کامپیوترهای کوانتمی چگونه کار می‌کنند؟


آشنایی با رمزنگاری


تاریخچه امنیت شبکه


رمزنگاری کوانتمی-ویکیپدیا


صفحه‌ی آکادمیک کانیفسکی

 

How Quantum Cryptography works?
CQT


 

1394/6/15 لينک مستقيم

فرستنده :
طه HyperLink HyperLink 1395/3/25
مـتـن : من یه دانشجوی پزشکی هستم.
این متنو اتفاقی توی کلاس خوندم.
خیلی عالیه...
کلی انگیزه گرفتم و کلی فکر به ذهنم رسید.
ممنون
همیشه علمی و پژوهشگر باشیم، انشاءالله...

فرستنده :
بی نهایت ... HyperLink HyperLink 1395/3/25
مـتـن : بسیار مفید و آموزنده بود لطفا سریع مطالب را به روز کنید مدتی است که سایت کم کار شده و مطالب دارند قدیمی می شوند باتشکر

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1394/11/29
مـتـن : عالی
پاسـخ : ممنون از دلگرمی شما :)

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content