XMod
 انتخاب سلطان در جنگل! (مسابقه‌ي شماره‌ي 32)
انتخاب سلطان در جنگل! (مسابقه‌ي شماره‌ي 32)مسابقه كامپيوتر
در این مسابقه، سری به جنگل متمدنی زده‌ایم که برای انتخاب سلطان در آن انتخابات برگزار می‌شود! باز هم در جهت هدفمند شدن مسابقات، سعی کنید این مسابقه را با عنایت به گراف‌ها حل كنيد! ... سؤال همراه با جواب

انتخاب سلطان جنگل




 سؤال
در جنگلی 9 حیوان در لانه‌های‌اشان زندگی می‌کنند و دقیقاً یک راه جداگانه بین هر دو تا از این لانه‌ها وجود دارد.

پیش از مراسم انتخاب «سلطان جنگل»، برخی از حیوانات در مبارزه‌ی انتخاباتی شرکت مي‌کنند. هر نامزدي به هریک از لانه‌های دیگر دقیقاً یک‌بار سر می‌زند؛ فقط از راه‌های میان لانه‌ها برای رفت و آمد استفاده می‌کند.

هیچ‌گاه در مسیر بین دو لانه از هیچ راهی به راهی دیگر نمی‌پیچد و در پایان مبارزه‌ي انتخاباتی به لانه‌ی خودش باز می‌گردد.
هم‌چنین می‌دانیم که هیچ راهی بین دو لانه را بیش از یک نفر از نامزدها طی نکرده است.

تازه همه‌ی این‌ مطالبي كه گفته شد صورت مسابقه بود!

اما سؤال ما چیست!؟
باید بیش‌ترین تعداد نامزدها را پیدا کنید؟


 راهنمایی
مسأله را به‌زبان«گراف» بر گردانید و فرض کنید که هر لانه یک رأس باشد و هر راه میان دو لانه،«یالی» بوده که این دو رأس را به‌هم وصل می‌کند.

 جواب
مسأله را به‌زبان گراف برمی‌گردانیم. فرض کنید که هر لانه یک راس باشد و هر راه میان دولانه (دو رأس) یالی باشد که این دو رأس را به‌هم وصل می‌کند.

به این ترتیب گراف کامل  را به‌دست می‌آوریم. بیش‌ترین تعداد دورهای همیلتونی در این گراف کامل را می‌خواهیم که یال مشترک نداشته باشند (هیچ راهی بین دو لانه را بیش از یک‌نفر نامزد طی نکرده است).

به‌سادگی می‌توان تحقیق کرد که تعداد دورهای همیلتونی در این گراف، از تعداد رأس‌ها کم‌تر است. بنابر این همواره می‌توانیم برای هر دور همیلتونی، یک نامزد انتخاب کنیم.

نتیجه‌ی کلی این است که در گراف کامل ،  دور همیلتونی جدا از هم وجود دارد:

در مسأله n=9 است. بنابراین تعداد دورهای همیلتونی از رابطه‌ی ، 4 تا می‌شود. در نتیجه بیش‌ترین تعداد نامزدها 4تاست.

برای اثبات رابطه‌ي  به‌شکل ذيل عمل می‌کنیم:

چون در گراف کامل ،  یال وجود دارد و هر دور همیلتونی n یال دارد حداکثر  دور همیلتونی در  وجود دارد.

حالت‌های ذيل را در نظر می‌گیریم:


حالت 1 - n فرد است
فرض کنید به‌ازای عدد طبیعی مانند: k ،n=2k+1 (چون حالت n=1 بی‌معنی است). رأس‌های  را به‌ترتیب در جهت ساعتگرد روی دایره‌ای به فاصله‌های برابر می‌چینیم و رأس  را در مرکز دایره قرار می‌دهیم.

اولین دور همیلتونی

است.

می‌توانیم این دور را با زاویه‌های  در جهت ساعتگرد بچرخانیم و k-1 دور دیگر به‌دست بیاوریم که در مجموع تعداد دورها برابر می‌شود با:


 




حالت 2 - n زوج است
فرض می‌کنیم که به‌ازای اعداد طبیعی مانند: k ،n=2k+2. رأس‌های  را به‌ترتیب در جهت ساعتگرد روی دایره‌ای به فاصله‌های برابر می‌چینیم و رأس  را در مرکز دایره قرار می‌دهیم.

می‌توانیم رأس  را جایی درون دایره قرار دهیم. در هر دور همیلتونی که در حالت 1 تعریف کردیم،  را سمت راست وسط این دور قرار می‌دهیم و به این ترتیب  را به‌دست می‌آوریم.

 

1386/2/24لينک مستقيم

فرستنده :
دبیر سرویس المپیاد کامپیوتر HyperLink HyperLink 1386/6/10
مـتـن : man nemidonam in soalha chian ke shoma tarh mikonid avaze inke zehne ensan tagviat beshe kami ham sot mikeshe va khengtar mishe!!!!
پاسـخ : تاريخ پاسخ: 09/06/1386

فرستنده :
HyperLink HyperLink 1386/5/19
مـتـن : سلام
من ازشما یه سوال داشتم و اون اینکه چرا اونهای که رشته شون انسانی رو آدم حساب نمی کنید؟
پاسـخ : با سلام به شما برادر بزرگوار
اگر منظور اين سؤال‌اتان اين است كه چرا به «»المپياد ادبي» نمي‌پردازيم مي‌توانيد از مسؤولين محترم سايت رشد اين تقاضا را داشته باشيد.
قطعاً در صورت صلاحديد و بالا رفتن تقاضاها، به آن به‌شكل مناسب و برنامه‌ريزي شده‌اي، جواب مساعد خواهند داد.

فرستنده :
hamed HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : 8
پاسـخ : سلام حامد جان !
چقدر مختصر !!!
متاسفانه جواب شما نادرست است و تازه اگر درست هم بود شما هم مثل آقا محمود هیچ راه حلی ارائه نداده بودید و فقط یه عدد گفته بودید.
شما می تونید جواب صحیح را در این قسمت مشاهده کنید.
موفق باشید.

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : سلام . من یه اشتباه کوچک در قسمت دوم جوابم کرده ام. در آنجا گفتم که به هر راس 2 یال متناظر می کنیم. اما درست این است که به هر راس 2 درجه متناظر خمی کنیم. این طوری 72 درجه داریم که اگر بر 18 یعنی تعداد درجه مورد نیاز برای هر دور همیلتونی مجزا تقسیم کنیم، تعداد دورهای همیلتونی مجزا از هم می شود 4. پس حداکثر 4 نامزد می توانیم داشته باشیم. متشکرم.
پاسـخ : به به آقا مولی !
آدم لذت می بره این جوونا رو می بینه !
بله جواب شما کاملا درسته شما برنده این مسابقه شدید.
آفرین.

فرستنده :
محمد محمودی HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : بیشترین تعداد نامزد باید 4 تا باشه .
پاسـخ :سلام محمد جان ، جوابی که دادی درست است ولی کامل نیست . چون هیچ دلیل و بر هانی واسه جوابت نیاوردی و اصلا نگفتی که از کجا به این جواب رسیدی.
الان می تونی جاب را بخونی.
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : يکي بگه اين جا دقيقا دست کياست؟ يعني مي شه بگين سوالا و زنگ تفريحا و اينا رو دقيقا کي مي نويسه؟
پاسـخ :سلام دوست عزیز !
چی شده !؟
چرا انقدر عصبانی !؟
ما می تونیم این مسئله رو دوستانه حل کنیم !
مشکل کجای کاره ؟
اگه بگی ممنون میشم !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : مسئله ها را جوری قرا دهید که کسی که می خواهد مسئله را بخواندبفهمد داره چه چیزی را دارد می خواند من که به همه مسئله ها رجوع کردم اصلاً معلوم نیست چی به چی ((( بعداً مسئله ها در حد دانش اموزان باشند نه در حد لیسانس ها که تجربه های زیادی رو کسب کرده اند
پاسـخ : سلام دوست عزیز ،
انتقاد شما تا حدودی به جاست واقعا از شما متشکریم که انقدر با دقت مسئله رو پی گیری کردید. در این مورد اگر هر گونه پیشنهادی برای بهتر شدن این قسمت دارید می تونید با در میان بذارین .
ممنون از توجهتون.

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : همانطور که از صورت سوال بر می آید، از آنجا که بین هر دو راس راهی جداگانه وجود دارد، پس اگر همانطور که شما گفتید گرافی با شرایط شما بسازیم، آن گراف گرافی کامل خواهد بود. و از آنجا که هر نامزد باید از خانه خود شروع و از همه راس ها بگذرد و به خانه خود برگردد، پس باید از خانه هر نامزد یک دور همیلتونی وجود داشته باشد. گفته شد که گراف کامل است، پس تعداد یال ها برابر است با تعداد اضلاع 9 ضلعی + تعداد اقطار 9 ضلعی که به راحتی بدست می آید و آن را x می نامیم. در واقع سوال از ما تعداد دورهای همیلتونی مجزا از هم را میخواهد. من الان وقت کافی ندارم. شاید بعدا ادامه جواب را برایتان فرستادم.

ادامه‌ی جواب: گقتم که برای پیدا کردن جواب سوال، باید تعداد دورهای همیلتونی مجزا از هم را در یک گراف کامل 9 راسی پیدا کرد. می دانیم که تعداد اضلاع و قطر ها در یک n ضلعی برابر ترکیب 2 شی از n شی است و چون در اینجا n=9 پس تعداد اضلاع و اقطار برابر ترکیب 2 شی از 9 شی است که می شود 36. اما برای اینکه یک دور همیلتونی بسازیم، باید از تمام راس های این 9 ضلعی بگذریم و برای این کار، باید 1 بار به هر راس وارد و 1 بار از هر راس خارج شویم. پس به هر راس 2 یال متناظر می کنیم یکی برای ورود و دیگری برای خروج. چون 9 راس داریم پس برای به وجود آمدن هر دور همیلتونی باید 18=2*9 یال داشته باشیم و چون کلا 36 یال داریم، پس با این تعداد یال می توانیم حداکثر 2 دور همیلتونی مجزا داشته باشیم پس بیشترین تعداد نامزدها برابر است با 2.
متشکرم.
پاسـخ :سلام آقا مولی !!
مثل اینکه اخورده هل شدی آ !!
جوابی که بعدا دادی جواب درسته !!
باریکلااااا !!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 انتخاب سلطان در جنگل! (مسابقه‌ي شماره‌ي 32)
انتخاب سلطان در جنگل! (مسابقه‌ي شماره‌ي 32)مسابقه كامپيوتر
در این مسابقه، سری به جنگل متمدنی زده‌ایم که برای انتخاب سلطان در آن انتخابات برگزار می‌شود! باز هم در جهت هدفمند شدن مسابقات، سعی کنید این مسابقه را با عنایت به گراف‌ها حل كنيد! ... سؤال همراه با جواب

انتخاب سلطان جنگل




 سؤال
در جنگلی 9 حیوان در لانه‌های‌اشان زندگی می‌کنند و دقیقاً یک راه جداگانه بین هر دو تا از این لانه‌ها وجود دارد.

پیش از مراسم انتخاب «سلطان جنگل»، برخی از حیوانات در مبارزه‌ی انتخاباتی شرکت مي‌کنند. هر نامزدي به هریک از لانه‌های دیگر دقیقاً یک‌بار سر می‌زند؛ فقط از راه‌های میان لانه‌ها برای رفت و آمد استفاده می‌کند.

هیچ‌گاه در مسیر بین دو لانه از هیچ راهی به راهی دیگر نمی‌پیچد و در پایان مبارزه‌ي انتخاباتی به لانه‌ی خودش باز می‌گردد.
هم‌چنین می‌دانیم که هیچ راهی بین دو لانه را بیش از یک نفر از نامزدها طی نکرده است.

تازه همه‌ی این‌ مطالبي كه گفته شد صورت مسابقه بود!

اما سؤال ما چیست!؟
باید بیش‌ترین تعداد نامزدها را پیدا کنید؟


 راهنمایی
مسأله را به‌زبان«گراف» بر گردانید و فرض کنید که هر لانه یک رأس باشد و هر راه میان دو لانه،«یالی» بوده که این دو رأس را به‌هم وصل می‌کند.

 جواب
مسأله را به‌زبان گراف برمی‌گردانیم. فرض کنید که هر لانه یک راس باشد و هر راه میان دولانه (دو رأس) یالی باشد که این دو رأس را به‌هم وصل می‌کند.

به این ترتیب گراف کامل  را به‌دست می‌آوریم. بیش‌ترین تعداد دورهای همیلتونی در این گراف کامل را می‌خواهیم که یال مشترک نداشته باشند (هیچ راهی بین دو لانه را بیش از یک‌نفر نامزد طی نکرده است).

به‌سادگی می‌توان تحقیق کرد که تعداد دورهای همیلتونی در این گراف، از تعداد رأس‌ها کم‌تر است. بنابر این همواره می‌توانیم برای هر دور همیلتونی، یک نامزد انتخاب کنیم.

نتیجه‌ی کلی این است که در گراف کامل ،  دور همیلتونی جدا از هم وجود دارد:

در مسأله n=9 است. بنابراین تعداد دورهای همیلتونی از رابطه‌ی ، 4 تا می‌شود. در نتیجه بیش‌ترین تعداد نامزدها 4تاست.

برای اثبات رابطه‌ي  به‌شکل ذيل عمل می‌کنیم:

چون در گراف کامل ،  یال وجود دارد و هر دور همیلتونی n یال دارد حداکثر  دور همیلتونی در  وجود دارد.

حالت‌های ذيل را در نظر می‌گیریم:


حالت 1 - n فرد است
فرض کنید به‌ازای عدد طبیعی مانند: k ،n=2k+1 (چون حالت n=1 بی‌معنی است). رأس‌های  را به‌ترتیب در جهت ساعتگرد روی دایره‌ای به فاصله‌های برابر می‌چینیم و رأس  را در مرکز دایره قرار می‌دهیم.

اولین دور همیلتونی

است.

می‌توانیم این دور را با زاویه‌های  در جهت ساعتگرد بچرخانیم و k-1 دور دیگر به‌دست بیاوریم که در مجموع تعداد دورها برابر می‌شود با:


 




حالت 2 - n زوج است
فرض می‌کنیم که به‌ازای اعداد طبیعی مانند: k ،n=2k+2. رأس‌های  را به‌ترتیب در جهت ساعتگرد روی دایره‌ای به فاصله‌های برابر می‌چینیم و رأس  را در مرکز دایره قرار می‌دهیم.

می‌توانیم رأس  را جایی درون دایره قرار دهیم. در هر دور همیلتونی که در حالت 1 تعریف کردیم،  را سمت راست وسط این دور قرار می‌دهیم و به این ترتیب  را به‌دست می‌آوریم.

 

1386/2/24لينک مستقيم

فرستنده :
دبیر سرویس المپیاد کامپیوتر HyperLink HyperLink 1386/6/10
مـتـن : man nemidonam in soalha chian ke shoma tarh mikonid avaze inke zehne ensan tagviat beshe kami ham sot mikeshe va khengtar mishe!!!!
پاسـخ : تاريخ پاسخ: 09/06/1386

فرستنده :
HyperLink HyperLink 1386/5/19
مـتـن : سلام
من ازشما یه سوال داشتم و اون اینکه چرا اونهای که رشته شون انسانی رو آدم حساب نمی کنید؟
پاسـخ : با سلام به شما برادر بزرگوار
اگر منظور اين سؤال‌اتان اين است كه چرا به «»المپياد ادبي» نمي‌پردازيم مي‌توانيد از مسؤولين محترم سايت رشد اين تقاضا را داشته باشيد.
قطعاً در صورت صلاحديد و بالا رفتن تقاضاها، به آن به‌شكل مناسب و برنامه‌ريزي شده‌اي، جواب مساعد خواهند داد.

فرستنده :
hamed HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : 8
پاسـخ : سلام حامد جان !
چقدر مختصر !!!
متاسفانه جواب شما نادرست است و تازه اگر درست هم بود شما هم مثل آقا محمود هیچ راه حلی ارائه نداده بودید و فقط یه عدد گفته بودید.
شما می تونید جواب صحیح را در این قسمت مشاهده کنید.
موفق باشید.

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : سلام . من یه اشتباه کوچک در قسمت دوم جوابم کرده ام. در آنجا گفتم که به هر راس 2 یال متناظر می کنیم. اما درست این است که به هر راس 2 درجه متناظر خمی کنیم. این طوری 72 درجه داریم که اگر بر 18 یعنی تعداد درجه مورد نیاز برای هر دور همیلتونی مجزا تقسیم کنیم، تعداد دورهای همیلتونی مجزا از هم می شود 4. پس حداکثر 4 نامزد می توانیم داشته باشیم. متشکرم.
پاسـخ : به به آقا مولی !
آدم لذت می بره این جوونا رو می بینه !
بله جواب شما کاملا درسته شما برنده این مسابقه شدید.
آفرین.

فرستنده :
محمد محمودی HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : بیشترین تعداد نامزد باید 4 تا باشه .
پاسـخ :سلام محمد جان ، جوابی که دادی درست است ولی کامل نیست . چون هیچ دلیل و بر هانی واسه جوابت نیاوردی و اصلا نگفتی که از کجا به این جواب رسیدی.
الان می تونی جاب را بخونی.
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : يکي بگه اين جا دقيقا دست کياست؟ يعني مي شه بگين سوالا و زنگ تفريحا و اينا رو دقيقا کي مي نويسه؟
پاسـخ :سلام دوست عزیز !
چی شده !؟
چرا انقدر عصبانی !؟
ما می تونیم این مسئله رو دوستانه حل کنیم !
مشکل کجای کاره ؟
اگه بگی ممنون میشم !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : مسئله ها را جوری قرا دهید که کسی که می خواهد مسئله را بخواندبفهمد داره چه چیزی را دارد می خواند من که به همه مسئله ها رجوع کردم اصلاً معلوم نیست چی به چی ((( بعداً مسئله ها در حد دانش اموزان باشند نه در حد لیسانس ها که تجربه های زیادی رو کسب کرده اند
پاسـخ : سلام دوست عزیز ،
انتقاد شما تا حدودی به جاست واقعا از شما متشکریم که انقدر با دقت مسئله رو پی گیری کردید. در این مورد اگر هر گونه پیشنهادی برای بهتر شدن این قسمت دارید می تونید با در میان بذارین .
ممنون از توجهتون.

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/4/26
مـتـن : همانطور که از صورت سوال بر می آید، از آنجا که بین هر دو راس راهی جداگانه وجود دارد، پس اگر همانطور که شما گفتید گرافی با شرایط شما بسازیم، آن گراف گرافی کامل خواهد بود. و از آنجا که هر نامزد باید از خانه خود شروع و از همه راس ها بگذرد و به خانه خود برگردد، پس باید از خانه هر نامزد یک دور همیلتونی وجود داشته باشد. گفته شد که گراف کامل است، پس تعداد یال ها برابر است با تعداد اضلاع 9 ضلعی + تعداد اقطار 9 ضلعی که به راحتی بدست می آید و آن را x می نامیم. در واقع سوال از ما تعداد دورهای همیلتونی مجزا از هم را میخواهد. من الان وقت کافی ندارم. شاید بعدا ادامه جواب را برایتان فرستادم.

ادامه‌ی جواب: گقتم که برای پیدا کردن جواب سوال، باید تعداد دورهای همیلتونی مجزا از هم را در یک گراف کامل 9 راسی پیدا کرد. می دانیم که تعداد اضلاع و قطر ها در یک n ضلعی برابر ترکیب 2 شی از n شی است و چون در اینجا n=9 پس تعداد اضلاع و اقطار برابر ترکیب 2 شی از 9 شی است که می شود 36. اما برای اینکه یک دور همیلتونی بسازیم، باید از تمام راس های این 9 ضلعی بگذریم و برای این کار، باید 1 بار به هر راس وارد و 1 بار از هر راس خارج شویم. پس به هر راس 2 یال متناظر می کنیم یکی برای ورود و دیگری برای خروج. چون 9 راس داریم پس برای به وجود آمدن هر دور همیلتونی باید 18=2*9 یال داشته باشیم و چون کلا 36 یال داریم، پس با این تعداد یال می توانیم حداکثر 2 دور همیلتونی مجزا داشته باشیم پس بیشترین تعداد نامزدها برابر است با 2.
متشکرم.
پاسـخ :سلام آقا مولی !!
مثل اینکه اخورده هل شدی آ !!
جوابی که بعدا دادی جواب درسته !!
باریکلااااا !!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content