XMod
 فوتونیک و اینترنت نسل پنجم
فوتونیک و اینترنت نسل پنجمزنگ تفريح فيزيك
فوتونیک علمی است که به مطالعه رفتار ذرات نوری می پردازد. منظور از رفتار شیوه ی انتشار، انتقال، مدولاسیون و تقویت ذرات نوری است. به واسطه ی این علم، بشر توانست به لیزر، لِد و فیبرهای نوری دست یازد.

 

پیش بینی می شود تا چند سال آینده دانش در این زمینه گسترش بسیار یافته و دست آوردهای قابل توجهی از جمله کریستال های فوتونی و رایانه های کوانتومی به دنبال داشته باشد. اولین «دست آورد» علم فوتونیک لیزر بود که در دهه ۶۰ میلادی ساخته شد. این ابزار قادر است با انتقال فوتون به تولید پرتوهای نور با طول موج مشخص بپردازد. به دنبال ساخت لیزر، فیبرهای نوری تولید شدند که میزان پراکندگی نور در آنها جزئی است.

 

ادغام این دو ابداع سبب انقلاب عظیمی در دنیای ارتباطات شد. بشر توانست به یاری فیبرهای نوری و فناوری هایی که منجر به تغییراتی در فوتون می شوند، به انتقال داده ها با سرعت نور بپردازد. یک گروه پژوهشی ایتالیایی که در مرکز فناوری اطلاعات موسسه عالی سنت آنای پیزا در حیطه فوتونیک در حال مطالعه و فعالیت می باشد، توانست در زمینه انتقال داده ها به رکوردی معادل ۱۰۰۰ گیگابایت در ثانیه دست یابد.

 

 

 

 

بخش اعظمی از وسایل الکترونیکی که در حال حاضر در اختیار بشر قراردارد برپایه علم فوتونیک استوار است. از جمله تلویزیون های LED که امروزه مصرف بالایی دارند و در مدت زمانی کوتاه پیشترفتهای قابل توجهی داشته اند. حال، بشر چشم به راه رایانه های کوانتومی است. تفاوت این دستگاه‌ها که در واقع تشابه بسیاری با رایانه های کنونی دارند، در ساختار فوتونی آنهاست. اما ذکر این نکته ضروری است که ساخت این نوع رایانه ها به مدت زمان زیادی نیاز دارد. چراکه اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ها در مرحله ساخت و آزمایش قرار دارند.

 

 

 

 

در حال حاضر تلاش پژوهشگران بر آن است تا از طریق علم فوتونیک بتوان به شبکه نسل پنجم 5 G اینترنت تلفن همراه دست یافت. با استفاده از این شبکه نتنها انسان بلکه اشیا نیز قادر خواهند بود به اینترنت اتصال یافته و در نتیجه به تبادل اطلاعات بپردازند. موسسه عالی سنت آنای پیزا که سی سال قبل برای نخستین بار توانست به اینترنت متصل گردد، حال به یاری مرکز تحقیقات شرکت اریکسون در تلاش است انقلاب عظیم دیگری در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات ایجاد کند. 

 

با تلاشهای مرکز اینفوتک (InPhoTec) که با سرمایه گذاری استان توسکانی کشور ایتالیا ساخته شده ، بنظر می رسد چند گامی بیشتر تا دستیابی به اینترنت نسل پنجم G5 باقی نمانده است. این مرکز مجهز به اتاقی بنام «اتاق سفید» به مساحت ۷۰۰ متر مکعب می باشد که هزینه احداث آن معادل ۱۲ میلیون یورو بوده و تمامی آزمایشات فوتونیکی در خصوص تولید این شبکه ی اینترنتی در آن صورت می گیرد. گفتنی است این مرکز تنها مرکز پژوهشی در کشور ایتالیا می باشد که تمامی آزمایشات فوتونیکی بر سیلیکون در آن اجرا می شود. 

 

 

همکاری مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات موسسه عالی سنت آنای پیزا با پژوهشگاه اریکسون برای کشور ایتالیا این  فرصت را فراهم آورد تا در زمینه سرعت انتقال داده ها به رکورد قابل توجهی در سطح جهانی دست یابد. طبق آمار، حداکثر سرعت انتقال داده ها یک ترابایت بر فیبر اوبتیکی بود که به سال ۲۰۱۳ و  استرالیا به ویژه ملبورن و سیدنی بر می گردد. مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات پیزا و پژوهشگاه اریکسون هم اکنون در حال مطالعه و طراحی سیستم های فوتونیک نوینی هستند که در ساخت اینترنت نسل پنجم نقش بسزایی خواهند داشت. حاصل این مطالعات هم اکنون در بخش بیوروباتیک سنت آنای پیزا و تعدادی از شرکتهای استان توسکانی در مرحله ی آزمایش قرار دارد. استفاده از شبکه 5G  در زمینه رباتیک منجر به ساخت اولین نمونه ابر رباتیک شده است.

 

 

 

در حال حاضر نگاه مراکز تحقیقاتی معطوف به فوتونیک و اینترنت نسل پنجم است. این شبکه که از پهنای باند گسترده برخوردار می باشد، در سال ۲۰۲۰ در اختیار همگان قرار خواهد گرفت و بر همین اساس تخمین زده می شود تعداد مشترکین اینترنت نسل پنجم به 7.5 میلیارد برسد و این بدین معنی است که میزان ترافیک داده ها ۱۰ برابر ترافیک کنونی خواهد بود. از این رو برای انتقال داده ها به «بزرگراه‌های وسیع» نیاز خواهیم داشت.

 

اینترنت نسل پنجم هرگونه محدودیت دستیابی به اطلاعات را از بین خواهد برد و این امکان را برای بشر فراهم خواهد کرد تا بتواند در هر زمان، مکان و شرایطی داده ها را با دیگران به اشتراک بگذارد. این دست آورد همچنین برای شرکتهای تولید کننده فرصتی به وجود خواهد آورد تا به ساخت دستگاه های هوشمندی بپردازند که امروزه بشر تصوری از آنها ندارد.

 

به گفته ی جان کارلو پِرَتی مدیر موسسه عالی سنت آنا:« تا چند سال آینده شبکه های اینترنتی کاربردی فراتر از کاربرد امروزی خواهند داشت. بدین معنی که اینترنت تنها منحصر به انسان نبوده، بلکه اشیا نیز به نوعی از اینترنت بهره خواهند جست. بطور مثال اتومبیل‌ها قادر خواهند بود با اتومبیل‌های اطراف خود ارتباط برقرار کنند. یا چراغ راهنما قادر خواهد بود اطلاعات لازم را در اختیار رهگذران و یا جهانگردان قراردهد. جان بخشی به اشیا جهان را دگرگون خواهد کرد. تعداد داده ها افزایش خواهد یافت، از این رو برای اداره ی آنها به فناوری پیچیده تری نیاز است. این فناوری که در آستانه دستیابی به آن هستیم یکپارچه فوتونیک نام دارد.»

 

 

 

پرتی در ادامه می افزاید:« علم فوتونیک از انرژی نور برای ایجاد ارتباطات و تبادل اطلاعات بهره می جوید. فوتونها همانطور که می دانیم انرژی نوری هستند. حال آنکه الکترونیک حاصل حرکت و جابجایی الکترون‌ها می باشد. تفاوت چشم گیر این دو در سرعت و مصرف انرژی است. اینترنتی که امروزه در اختیار داریم در واقع حاصل فیبرها و آمپلی فیکاتورهای اپتیکی است که تنها جزئی از فوتونیک بشمار می روند.»

 

مدیر عامل نمایندگی اریکسون در ایتالیا، نونزیو میرتیلو اذعان می دارد:« موسسه عالی پیزا و و شرکت اریکسون همکاری های بسیاری تا کنون با یکدیگر داشته اند و ساخت و راه اندازی شبکه اینترنت نسل پنجم گواهی است از نقش بسزای اروپا به ویژه ایتالیا در گسترش ارتباطات تلفن های همراه آینده. امروزه همکاری بین شرکت های سازنده و مراکز پژوهشی عالی رتبه امری ضروری تلقی می شود و تلاش بر آن است این همکاری ها بیش از پیش افزایش یابند.»

 


منبع:
 
 
منابع مفید: 
 
 
 

 

1395/2/25 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 فوتونیک و اینترنت نسل پنجم
فوتونیک و اینترنت نسل پنجمزنگ تفريح فيزيك
فوتونیک علمی است که به مطالعه رفتار ذرات نوری می پردازد. منظور از رفتار شیوه ی انتشار، انتقال، مدولاسیون و تقویت ذرات نوری است. به واسطه ی این علم، بشر توانست به لیزر، لِد و فیبرهای نوری دست یازد.

 

پیش بینی می شود تا چند سال آینده دانش در این زمینه گسترش بسیار یافته و دست آوردهای قابل توجهی از جمله کریستال های فوتونی و رایانه های کوانتومی به دنبال داشته باشد. اولین «دست آورد» علم فوتونیک لیزر بود که در دهه ۶۰ میلادی ساخته شد. این ابزار قادر است با انتقال فوتون به تولید پرتوهای نور با طول موج مشخص بپردازد. به دنبال ساخت لیزر، فیبرهای نوری تولید شدند که میزان پراکندگی نور در آنها جزئی است.

 

ادغام این دو ابداع سبب انقلاب عظیمی در دنیای ارتباطات شد. بشر توانست به یاری فیبرهای نوری و فناوری هایی که منجر به تغییراتی در فوتون می شوند، به انتقال داده ها با سرعت نور بپردازد. یک گروه پژوهشی ایتالیایی که در مرکز فناوری اطلاعات موسسه عالی سنت آنای پیزا در حیطه فوتونیک در حال مطالعه و فعالیت می باشد، توانست در زمینه انتقال داده ها به رکوردی معادل ۱۰۰۰ گیگابایت در ثانیه دست یابد.

 

 

 

 

بخش اعظمی از وسایل الکترونیکی که در حال حاضر در اختیار بشر قراردارد برپایه علم فوتونیک استوار است. از جمله تلویزیون های LED که امروزه مصرف بالایی دارند و در مدت زمانی کوتاه پیشترفتهای قابل توجهی داشته اند. حال، بشر چشم به راه رایانه های کوانتومی است. تفاوت این دستگاه‌ها که در واقع تشابه بسیاری با رایانه های کنونی دارند، در ساختار فوتونی آنهاست. اما ذکر این نکته ضروری است که ساخت این نوع رایانه ها به مدت زمان زیادی نیاز دارد. چراکه اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ها در مرحله ساخت و آزمایش قرار دارند.

 

 

 

 

در حال حاضر تلاش پژوهشگران بر آن است تا از طریق علم فوتونیک بتوان به شبکه نسل پنجم 5 G اینترنت تلفن همراه دست یافت. با استفاده از این شبکه نتنها انسان بلکه اشیا نیز قادر خواهند بود به اینترنت اتصال یافته و در نتیجه به تبادل اطلاعات بپردازند. موسسه عالی سنت آنای پیزا که سی سال قبل برای نخستین بار توانست به اینترنت متصل گردد، حال به یاری مرکز تحقیقات شرکت اریکسون در تلاش است انقلاب عظیم دیگری در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات ایجاد کند. 

 

با تلاشهای مرکز اینفوتک (InPhoTec) که با سرمایه گذاری استان توسکانی کشور ایتالیا ساخته شده ، بنظر می رسد چند گامی بیشتر تا دستیابی به اینترنت نسل پنجم G5 باقی نمانده است. این مرکز مجهز به اتاقی بنام «اتاق سفید» به مساحت ۷۰۰ متر مکعب می باشد که هزینه احداث آن معادل ۱۲ میلیون یورو بوده و تمامی آزمایشات فوتونیکی در خصوص تولید این شبکه ی اینترنتی در آن صورت می گیرد. گفتنی است این مرکز تنها مرکز پژوهشی در کشور ایتالیا می باشد که تمامی آزمایشات فوتونیکی بر سیلیکون در آن اجرا می شود. 

 

 

همکاری مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات موسسه عالی سنت آنای پیزا با پژوهشگاه اریکسون برای کشور ایتالیا این  فرصت را فراهم آورد تا در زمینه سرعت انتقال داده ها به رکورد قابل توجهی در سطح جهانی دست یابد. طبق آمار، حداکثر سرعت انتقال داده ها یک ترابایت بر فیبر اوبتیکی بود که به سال ۲۰۱۳ و  استرالیا به ویژه ملبورن و سیدنی بر می گردد. مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات پیزا و پژوهشگاه اریکسون هم اکنون در حال مطالعه و طراحی سیستم های فوتونیک نوینی هستند که در ساخت اینترنت نسل پنجم نقش بسزایی خواهند داشت. حاصل این مطالعات هم اکنون در بخش بیوروباتیک سنت آنای پیزا و تعدادی از شرکتهای استان توسکانی در مرحله ی آزمایش قرار دارد. استفاده از شبکه 5G  در زمینه رباتیک منجر به ساخت اولین نمونه ابر رباتیک شده است.

 

 

 

در حال حاضر نگاه مراکز تحقیقاتی معطوف به فوتونیک و اینترنت نسل پنجم است. این شبکه که از پهنای باند گسترده برخوردار می باشد، در سال ۲۰۲۰ در اختیار همگان قرار خواهد گرفت و بر همین اساس تخمین زده می شود تعداد مشترکین اینترنت نسل پنجم به 7.5 میلیارد برسد و این بدین معنی است که میزان ترافیک داده ها ۱۰ برابر ترافیک کنونی خواهد بود. از این رو برای انتقال داده ها به «بزرگراه‌های وسیع» نیاز خواهیم داشت.

 

اینترنت نسل پنجم هرگونه محدودیت دستیابی به اطلاعات را از بین خواهد برد و این امکان را برای بشر فراهم خواهد کرد تا بتواند در هر زمان، مکان و شرایطی داده ها را با دیگران به اشتراک بگذارد. این دست آورد همچنین برای شرکتهای تولید کننده فرصتی به وجود خواهد آورد تا به ساخت دستگاه های هوشمندی بپردازند که امروزه بشر تصوری از آنها ندارد.

 

به گفته ی جان کارلو پِرَتی مدیر موسسه عالی سنت آنا:« تا چند سال آینده شبکه های اینترنتی کاربردی فراتر از کاربرد امروزی خواهند داشت. بدین معنی که اینترنت تنها منحصر به انسان نبوده، بلکه اشیا نیز به نوعی از اینترنت بهره خواهند جست. بطور مثال اتومبیل‌ها قادر خواهند بود با اتومبیل‌های اطراف خود ارتباط برقرار کنند. یا چراغ راهنما قادر خواهد بود اطلاعات لازم را در اختیار رهگذران و یا جهانگردان قراردهد. جان بخشی به اشیا جهان را دگرگون خواهد کرد. تعداد داده ها افزایش خواهد یافت، از این رو برای اداره ی آنها به فناوری پیچیده تری نیاز است. این فناوری که در آستانه دستیابی به آن هستیم یکپارچه فوتونیک نام دارد.»

 

 

 

پرتی در ادامه می افزاید:« علم فوتونیک از انرژی نور برای ایجاد ارتباطات و تبادل اطلاعات بهره می جوید. فوتونها همانطور که می دانیم انرژی نوری هستند. حال آنکه الکترونیک حاصل حرکت و جابجایی الکترون‌ها می باشد. تفاوت چشم گیر این دو در سرعت و مصرف انرژی است. اینترنتی که امروزه در اختیار داریم در واقع حاصل فیبرها و آمپلی فیکاتورهای اپتیکی است که تنها جزئی از فوتونیک بشمار می روند.»

 

مدیر عامل نمایندگی اریکسون در ایتالیا، نونزیو میرتیلو اذعان می دارد:« موسسه عالی پیزا و و شرکت اریکسون همکاری های بسیاری تا کنون با یکدیگر داشته اند و ساخت و راه اندازی شبکه اینترنت نسل پنجم گواهی است از نقش بسزای اروپا به ویژه ایتالیا در گسترش ارتباطات تلفن های همراه آینده. امروزه همکاری بین شرکت های سازنده و مراکز پژوهشی عالی رتبه امری ضروری تلقی می شود و تلاش بر آن است این همکاری ها بیش از پیش افزایش یابند.»

 


منبع:
 
 
منابع مفید: 
 
 
 

 

1395/2/25 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content