XMod
  پیشرفتم به‌خاطر دعای خیر پدر و مادرم است - قسمت دوم (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 31)
پیشرفتم به‌خاطر دعای خیر پدر و مادرم است - قسمت دوم (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 31)
- شما وقتی برای چیزی تلاش می‌کنید که عاشق آن باشید.

دکتر حسین کاظمیان:
مهم‌ترین چیزی که باعث پیشرفتم بوده
دعای خیر پدر و مادرم است
قسمت دوم


اگر ممکن است یک مقدار از زمان دبیرستان و دانشگاه خودتان بگویید؟

من در یک شهر کوچک بزرگ شدم و علاقه‌ی شدیدی به رشته‌ی ریاضي، فیزیک داشتم اما از بین یازده نفر دانش‌اموز کلاس ما تنها من می‌خواستم وارد این رشته‌ی مورد علاقه‌ام شوم و به‌همین دلیل نتوانستم به رشته‌ی مورد علاقه‌ام بروم و مجبور شدم رشته‌ی تجربی را انتخاب کنم.

از بین یازده نفر، من شاگرد اول بودم و همه‌ی سال‌های دبیرستان را با معدل‌های خیلی خوب پشت سر گذاشتم و در سال چهارم دبیرستان در حدود سه‌ماه جبهه بودم و سه‌ماه هم به‌علت علاقه‌ی من به تئاتر، بازیگری می‌کردم اما چون به درس خیلی علاقه داشتم قبول شدم و جالب است که من تنها قبولی از بین یازده نفر بودم که فکر می‌کنم به‌دلیل اعتماد به نفسی بود که داشتم.

پدر و مادر من بی‌سواد هستند. پدرم کشاورز و مادرم خانه‌دار است. احترام بسیار زیادی برای آن‌ها قایل هستم چون مهم‌ترین چیزی که باعث پیشرفتم بوده دعای خیر آن‌ها است.

این توصیه را به همه می‌کنم: کسانی که پدر و مادر دارند قدر آن‌ها را بدانند و آن‌هایی که پدر و مادر خود را از دست داده‌اند همیشه قدرشناس آن‌ها باشند.

به اعتقاد من اگر کسی دعای خیر پدر و مادر داشته باشد «یکِ» آن «دو» نمی‌شود بلکه «هزار» می‌شود.

به هر حال سال چهارم را تمام کردم و به‌خاطر دارم در آن زمان یک نشریه به‌نام «رزمندگان اسلام» چاپ می‌شد که کتابچه‌ی تست بود و از طریق برادرم در یزد، یک هفته قبل از کنکور به‌دستم رسید و تازه فهمیدم تست زدن چگونه است.

تنها یکی از معلم‌هایم به من گفت که آن سال کنکور ندهم و تا سال بعد صبر کنم تا «پزشکی» قبول بشوم. به هر حال شرکت کردم و رشته‌ی پزشکی را زدم و بعد از آن «دبیری شیمی» اصفهان را انتخاب کردم و جالب این که آن سال در شهرمان از بین دانش‌اموزان رشته‌ی تجربی تنها نفری بودم که قبول شدم.

در سال 1365 برای اولین بار، تنها به اصفهان آمدم. چهار سال دوره‌ی لیسانس را با معدل نسبتاً خوب به پایان رساندم. در یکی، دو سال اول تنها به‌دلیل احساس سرخوردگی و به‌دلیل قبول نشدن در رشته‌ی پزشکی بعضی از درس‌هایم خوب نبود چون فکر می‌کردم باید «پزشکی» قبول می‌شدم.

اما این افتخار را داشتم که با بعضی از اساتیدم که تعدادی از آن‌ها دانشجوی فوق‌لیسانس بودند ارتباط خوبی را برقرار کنم و جنگ هم تمام شده بود و بهانه‌ی جنگ هم نداشتم چون به جبهه می‌رفتم و درس نمی‌خواندم.

اما از ترم هفتم یکی از استادهایم من را صدا زد و در اتاقش نشستم و به من گفت: دیگر جنگ تمام شده و اگر رزمنده هستی الان باید درس بخوانی. چون دبیری بودم شعار می‌دادم که پول مالیات مردم خرج من شده است و بچه‌های همشهری من در دهات‌ها منتظرند تا بروم و دبیر آن‌ها بشوم.

اما دکتر «فیروز» - که مدتی رئیس دانشگاه شهرکرد بودند - به من گفتند: الان جبهه‌ی تو درس خواندن است. اگر می‌خواهی به دهات بروی و چندتا دانش‌اموز را پرورش بدهی با این‌که خیلی قابل‌احترام است اما تو توان این را داری که استاد دانشگاه بشوی و صدها معلم را تربیت کنی و آن‌ها به دهات‌ها بروند و تدریس کنند.

آن حرف‌ها باعث شد که از آن روز به بعد من فقط در کتابخانه بودم و خدا را شکر می‌کنم که این دوستان را داشتم. صبح‌ها اولین نفری بودم که به کتابخانه می‌رفتم و شب‌ها هم وقتی بیرون می‌آمدم که چراغ‌ها خاموش شده بود.

شاید حدوداً دو ترم درس را جدی خواندم و خدا را شکر فوق‌لیسانس را در رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه و در همان دانشگاه اصفهان قبول شدم.

در آن زمان اولین کسی بودم که دوره‌ی فوق‌لیسانسم را در دو سال تمام کردم. در آن دوره با زئولیت آشنا شدم و آن‌قدر برای من جذاب بود که از همان موقع عنوان تز دکترایم را انتخاب کرده بودم. می‌دانستم که برای دکترا می‌خواهم چه کار بکنم و الان شرط این‌که کسی بخواهد در کارشناسی ارشد با من کار کند این است که تز دکترایش را تا پایان دوره‌ی فوق‌لیسانس تعریف کند یعنی از هدف خود آگاه باشد.

آن زمان دانشگاه اصفهان دکترا ارائه نمی‌داد و حدود شش ماه فاصله افتاد که در آن فاصله عضو هیأت علمی پیام نور اردکان یزد بودم.

من در رشته‌ی خودم تلاش کردم و سختی‌های زیادی را هم متحمل شدم. قصه‌ی انسان‌های زرنگ مثل قصه‌ی کسی است که تا شطرنج یاد نگرفته همه به او یاد می‌دهند اما به‌محض این‌که در شطرنج حرفه‌ای شد همه می‌خواهند او را شکست دهند. این افراد همیشه مخالف دارند یعنی کسانی هستند که تلاش می‌کنند برای شکست دادن او که اتفاقاً خیلی هم جذاب است (البته من فقط یک معلم علاقه‌مند و عاشقم و نه یک انسان بزرگ).



در همان دانشگاه اردکان یک کتابخانه‌ی شبانه‌روزی راه انداختم و هزینه‌ی ساخت آن تماماً با پول دانشجویان بود و حتی یک تومان هم از دانشگاه کمک نگرفتیم. دکترای من محصول آن کتابخانه است و اسم آن «کتابخانه‌ی علوم» بود که اولین کتابخانه‌ی شبانه‌روزی یزد محسوب می‌شد البته بنا به‌دلایلی بیش‌تر از شش ماه دوام نداشت!!

در اصفهان امتحان دکترا دادم و به یزد برگشتم. یک روز یکی از دوستانم از اصفهان زنگ زد و گفت برای مصاحبه‌ی دکترا به اصفهان بروم. من باورم نمی‌شد و فکر می‌کردم او شوخی می‌کند. بعد از آن «آقای فیروز» زنگ زد و فهمیدم که واقعاً قبول شده‌ام. به اصفهان رفتم و مصاحبه‌ی خوبی دادم و یکی، دو ماه بعد اسامی را اعلام کردند و قبول شده بودم.

قرار بود از بهمن 1373 دکترا را شروع کنم و این در حالی بود که در مهر همان سال بورس «سازمان انرژی اتمی» شده بودم چون به ایده‌های من برای پساب‌های رادیواکتیو با زئولیت‌ها احتیاج داشتند.

دکترا را هم در چهار سال تمام کردم و اولین نفری در دانشگاه اصفهان بودم که در رشته‌ی شیمی تجزیه فارغ‌التحصیل شدم. آن زمان حدود دوازده مقاله داشتم و الان با یک وضعیت خیلی خوبی ادامه می‌دهم و تاکنون حدود بیست دانشجوی فوق‌لیسانس و دکترا را فارغ‌التحصیل کرده‌ام و بیش از یکصد و بیست مقاله‌ي علمی و دو کتاب منتشر کرده‌ام.


تزهای شما در فوق‌لیسانس و دکترا چه بوده است؟

تز فوق‌لیسانسم «شناسایی زئولیت طبیعی منطقه‌ی عرب‌آباد طبس» بود که خیلی کاربرد صنعتی ندارد اما خیلی مفید بود به‌دلیل این‌که مسیر من را باز کرد.

تز دکترايم هم «حذف سزیم و استرانسیوم از پساب‌های رادیواکتیو به‌وسیله‌ی زئولیت‌های طبیعی ایران» بود.



رمز موفقیت خودتان را چه می‌دانید؟

اول پشتکار خودم که شک نکنید نقش بسیار زیادی داشت. من در دوره‌ی دیپلم همه‌ی تابستان‌ها تمام پنجشنبه و جمعه‌ها کار می‌کردم. هر کاری هم که فکر کنید انجام دادم مثل: چوپانی، کارگری و ...

سخت‌ترین دورانم در راهنمایی و اوایل دبیرستان بود که سر کوره‌ی آجرپزی می‌رفتم و یادم است آن‌قدر سخت‌کوش بودم که به من «ماشین آجرزنی» می‌گفتند.

یکی از ویژگی‌های من این است که وقتی به یک کاری وارد می‌شوم آن‌قدر تلاش می‌کنم تا به آخر آن کار برسم. تمام سعی من در طول زندگی‌ام این بود که در سطح درک و فهم‌ام از «اخلاقیات» دور نشوم. اخلاقیات خیلی ربطی به دین ندارد چون در تمام ادیان الهی مشترک است.

برای هدفم هم هیچ تلاشی را دریغ نمی‌کنم. من شاید از لحاظ مالی از خیلی از دوست‌هایم عقب باشم اما فکر می‌کنم چیزهایی دارم (مثلاً: دوستان بسیار خوب) که خیلی‌ها حسرت داشتن آن‌ها را می‌خورند.

دوم خواست خدا بوده که همیشه شامل حال من بوده است و سوم هدایت بعضی از اساتیدم که خیلی به من کمک کردند.

همیشه این عقیده را داشتم که اگر در بهاباد باشم در نهایت یک بهابادی هستم اما اگر یزد باشم نه‌تنها بهابادی هستم بلکه یزدی هم هستم؛ منظورم این است که نه‌تنها نفعم به یزدی‌ها می‌رسد بلکه به بهابادی‌ها هم می‌رسد.

در کارنامه‌ی کاری من شاید بیش از 120 مقاله باشد که برخی از آن‌ها در مجله‌های معتبر دنیا چاپ شده و همه‌ی این مقاله‌ها در مورد زئولیت است. تیم من تنها تیم ایرانی است که «فقط روی زئولیت» کار می‌کند.

این در حالی است که حدود 50 تیم دیگر در ایران نیز روی زئولیت‌ها هم کار می‌کنند که شاید خیلی بهتر از من کار کنند اما فعالیت آن‌ها به‌طور تخصصی روی زئولیت نیست.

توصیه‌ي من این است که به انسان‌های موفق دنیا و شکست‌خورده‌های اطراف‌اتان نگاه کنید. ببینید شکست‌خورده‌ها چه ضعفی داشتند که به این روز افتادند و در انسان‌های موفق ببینید چه عواملی باعث پیروزی‌اشان شده است.

در زمینه‌ی علمی دانشمندان و اساتید برجسته‌ی دنیا - که هزاران مقاله و همایش داشته‌اند - تنها عاملی که باعث سرشناسی آن‌ها شده است این است که روی یک موضوع کار می‌کردند.

به‌عقیده‌ی یکی از دانشمندان که من هم به آن اعتقاد دارم 95 درصد موفقیت تلاش است و تنها 5 درصد آن نبوغ است. پس هیچ‌موقع بچه‌ها به هوش خودشان غره نشوند. با این‌که IQ بالا خیلی خوب است اما اگر از آن استفاده نکنند هیچ فایده‌ای ندارد. اگر شما هوش زیادی دارید و پدر و مادرتان می‌گویند شما با این هوش باید به ریاضی بروید اما شما به ادبیات علاقه دارید به ریاضی نروید (البته احترام به والدین واجب و توجیه آن‌ها ضروری است). اگر شما ادبیات بخوانید و حکیم بزرگی مثل: شهریار بشوید بهتر است. شهریار پزشکی می‌خوانده است آن را رها کرده و شهریار شده است.

شما وقتی برای چیزی تلاش می‌کنید که عاشق آن باشید.

به‌نظر من زئولیت‌ها آن‌قدر خوب هستند که هر کسی عاشق‌اشان می‌شود.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم - سرزنش‌ها گر کنند خوار مغیلان غم نخور.

و این برای پدرها و مادرها خیلی سخت است. الان دارم با خودم مبارزه می‌کنم که اگر روزی پسر و دخترم خواستند رشته‌ای غیر از رشته‌ی من و راهی غیر از راه من بروند با آن‌ها مقابله نکنم.

توصیه‌ی دیگر من این است که دوست خوب انتخاب کنید. یکی از معضلات بچه‌ها نداشتن دوست خوب است. به حرف بزرگ‌ترها گوش کنید چون بیش‌تر دوست‌ها همیشگی نیستند و شما به کسی احتیاج دارید که همیشه بتوانید روی او حساب کنید که والدین از آن جمله هستند.

هر روزی که شما با وجدان خود خلوت کردید و فهمیدید که حرف بزرگ‌تر شما درست است و شما عمل نکردید، آن روز، روز افت شما خواهد بود.

به‌طور خلاصه همیشه کاری را انجام بدهید که سربلند باشید. جمله‌ای از «لویی پاستور» - که همیشه در پایان اولین جلسه‌ی کلاس‌هایم به دانشجویان می‌گویم - این است که: اگر در دنیا تلاشی کردید و پاداش آن را نگرفتید نگران نباشید؛ باید جوری کار کرده باشید که حق این را داشته باشید که فریاد بزنید: من هر آن‌چه در توان داشتم انجام دادم. تصمیمی را بگیرید که این تصمیم باعث سربلندی شما بشود. همیشه کار کنیم برای زندگی‌امان نه زندگی کنیم برای کارمان.



سردبیر

برای کسب اطلاعات بیش‌تر از «اولين همايش ملي زئوليت ايران» و مشاهده‌ي سايت اختصاصي «دکتر کاظمیان» می‌توانید به‌ترتيب از لینک‌های ذيل دیدن فرمایید:


- سايت همایش

- سايت شخصي


پایان قسمت دوم



















کسانی که پدر و مادر دارند قدر آن‌ها را بدانند و آن‌هایی که پدر و مادر خود را از دست داده‌اند همیشه قدرشناس آن‌ها باشند.
















صبح‌ها اولین نفری بودم که
 به کتابخانه می‌رفتم و شب‌ها
 هم وقتی بیرون می‌آمدم که
 چراغ‌ها خاموش شده بود.


















دکترای من محصول کتابخانه‌اي است كه در دانشگاه اردكان راه انداختم.


















رمز موفقيت من پشتکارم است. شک نکنید نقش بسیار زیادی داشته است.


















تمام سعی من در طول زندگی‌ام
این بود که در سطح درک و فهم‌ام از «اخلاقیات» دور نشوم.


















برای رسيدن به هدفم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

1386/4/17 لينک مستقيم

فرستنده :
لعیا HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : فقط میتونم بهشون تبریک بگم...
پاسـخ : ايميل فرستنده: yal1102008@yahoo.com
لعيلا جان!
اولاً: به‌خاطر ابراز لطف شما ممنون هستيم
ثانياً: ما هم براي شما آرزوي موفقيت مي‌كنيم.
انشاءالله در يك زمينه‌ي علمي - كه مورد علاقهتون هم باشد - به‌صورت كاملاً حرفه‌اي فعاليت را شروع كن و اون مسير را تا آن‌جايي طي كن كه پشت سرت هم هيچ فردي پيدا نشه!

فرستنده :
امیرحسین HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : سایت بسیار عالیی است ولی در بخش المپیادها مثلا در بخش اموزش المپیاد شیمی بعضی از گزینه ها خاموش است (مثلا دستگاه طیف سنج جرمی)
پاسـخ : ايميل فرستنده: amirhosseinnadri@yahoo.com
از اظهار لطفت ممنون هستيم. راستي نگفتي از كدام بخش‌هاي بيش‌تر رضايت داشتي و چرا؟
از اين‌كه اشكالات ما را گوشزد مي‌كني ممنون هستيم. به‌نظر ما بهترين ناظر و مشوق ما شما دوستان خوب هستيد. انشاءالله در همه‌ِ صحنه‌هاي زندگي موفق و مؤيد باشي.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
  پیشرفتم به‌خاطر دعای خیر پدر و مادرم است - قسمت دوم (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 31)
پیشرفتم به‌خاطر دعای خیر پدر و مادرم است - قسمت دوم (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 31)
- شما وقتی برای چیزی تلاش می‌کنید که عاشق آن باشید.

دکتر حسین کاظمیان:
مهم‌ترین چیزی که باعث پیشرفتم بوده
دعای خیر پدر و مادرم است
قسمت دوم


اگر ممکن است یک مقدار از زمان دبیرستان و دانشگاه خودتان بگویید؟

من در یک شهر کوچک بزرگ شدم و علاقه‌ی شدیدی به رشته‌ی ریاضي، فیزیک داشتم اما از بین یازده نفر دانش‌اموز کلاس ما تنها من می‌خواستم وارد این رشته‌ی مورد علاقه‌ام شوم و به‌همین دلیل نتوانستم به رشته‌ی مورد علاقه‌ام بروم و مجبور شدم رشته‌ی تجربی را انتخاب کنم.

از بین یازده نفر، من شاگرد اول بودم و همه‌ی سال‌های دبیرستان را با معدل‌های خیلی خوب پشت سر گذاشتم و در سال چهارم دبیرستان در حدود سه‌ماه جبهه بودم و سه‌ماه هم به‌علت علاقه‌ی من به تئاتر، بازیگری می‌کردم اما چون به درس خیلی علاقه داشتم قبول شدم و جالب است که من تنها قبولی از بین یازده نفر بودم که فکر می‌کنم به‌دلیل اعتماد به نفسی بود که داشتم.

پدر و مادر من بی‌سواد هستند. پدرم کشاورز و مادرم خانه‌دار است. احترام بسیار زیادی برای آن‌ها قایل هستم چون مهم‌ترین چیزی که باعث پیشرفتم بوده دعای خیر آن‌ها است.

این توصیه را به همه می‌کنم: کسانی که پدر و مادر دارند قدر آن‌ها را بدانند و آن‌هایی که پدر و مادر خود را از دست داده‌اند همیشه قدرشناس آن‌ها باشند.

به اعتقاد من اگر کسی دعای خیر پدر و مادر داشته باشد «یکِ» آن «دو» نمی‌شود بلکه «هزار» می‌شود.

به هر حال سال چهارم را تمام کردم و به‌خاطر دارم در آن زمان یک نشریه به‌نام «رزمندگان اسلام» چاپ می‌شد که کتابچه‌ی تست بود و از طریق برادرم در یزد، یک هفته قبل از کنکور به‌دستم رسید و تازه فهمیدم تست زدن چگونه است.

تنها یکی از معلم‌هایم به من گفت که آن سال کنکور ندهم و تا سال بعد صبر کنم تا «پزشکی» قبول بشوم. به هر حال شرکت کردم و رشته‌ی پزشکی را زدم و بعد از آن «دبیری شیمی» اصفهان را انتخاب کردم و جالب این که آن سال در شهرمان از بین دانش‌اموزان رشته‌ی تجربی تنها نفری بودم که قبول شدم.

در سال 1365 برای اولین بار، تنها به اصفهان آمدم. چهار سال دوره‌ی لیسانس را با معدل نسبتاً خوب به پایان رساندم. در یکی، دو سال اول تنها به‌دلیل احساس سرخوردگی و به‌دلیل قبول نشدن در رشته‌ی پزشکی بعضی از درس‌هایم خوب نبود چون فکر می‌کردم باید «پزشکی» قبول می‌شدم.

اما این افتخار را داشتم که با بعضی از اساتیدم که تعدادی از آن‌ها دانشجوی فوق‌لیسانس بودند ارتباط خوبی را برقرار کنم و جنگ هم تمام شده بود و بهانه‌ی جنگ هم نداشتم چون به جبهه می‌رفتم و درس نمی‌خواندم.

اما از ترم هفتم یکی از استادهایم من را صدا زد و در اتاقش نشستم و به من گفت: دیگر جنگ تمام شده و اگر رزمنده هستی الان باید درس بخوانی. چون دبیری بودم شعار می‌دادم که پول مالیات مردم خرج من شده است و بچه‌های همشهری من در دهات‌ها منتظرند تا بروم و دبیر آن‌ها بشوم.

اما دکتر «فیروز» - که مدتی رئیس دانشگاه شهرکرد بودند - به من گفتند: الان جبهه‌ی تو درس خواندن است. اگر می‌خواهی به دهات بروی و چندتا دانش‌اموز را پرورش بدهی با این‌که خیلی قابل‌احترام است اما تو توان این را داری که استاد دانشگاه بشوی و صدها معلم را تربیت کنی و آن‌ها به دهات‌ها بروند و تدریس کنند.

آن حرف‌ها باعث شد که از آن روز به بعد من فقط در کتابخانه بودم و خدا را شکر می‌کنم که این دوستان را داشتم. صبح‌ها اولین نفری بودم که به کتابخانه می‌رفتم و شب‌ها هم وقتی بیرون می‌آمدم که چراغ‌ها خاموش شده بود.

شاید حدوداً دو ترم درس را جدی خواندم و خدا را شکر فوق‌لیسانس را در رشته‌ی شیمی گرایش تجزیه و در همان دانشگاه اصفهان قبول شدم.

در آن زمان اولین کسی بودم که دوره‌ی فوق‌لیسانسم را در دو سال تمام کردم. در آن دوره با زئولیت آشنا شدم و آن‌قدر برای من جذاب بود که از همان موقع عنوان تز دکترایم را انتخاب کرده بودم. می‌دانستم که برای دکترا می‌خواهم چه کار بکنم و الان شرط این‌که کسی بخواهد در کارشناسی ارشد با من کار کند این است که تز دکترایش را تا پایان دوره‌ی فوق‌لیسانس تعریف کند یعنی از هدف خود آگاه باشد.

آن زمان دانشگاه اصفهان دکترا ارائه نمی‌داد و حدود شش ماه فاصله افتاد که در آن فاصله عضو هیأت علمی پیام نور اردکان یزد بودم.

من در رشته‌ی خودم تلاش کردم و سختی‌های زیادی را هم متحمل شدم. قصه‌ی انسان‌های زرنگ مثل قصه‌ی کسی است که تا شطرنج یاد نگرفته همه به او یاد می‌دهند اما به‌محض این‌که در شطرنج حرفه‌ای شد همه می‌خواهند او را شکست دهند. این افراد همیشه مخالف دارند یعنی کسانی هستند که تلاش می‌کنند برای شکست دادن او که اتفاقاً خیلی هم جذاب است (البته من فقط یک معلم علاقه‌مند و عاشقم و نه یک انسان بزرگ).



در همان دانشگاه اردکان یک کتابخانه‌ی شبانه‌روزی راه انداختم و هزینه‌ی ساخت آن تماماً با پول دانشجویان بود و حتی یک تومان هم از دانشگاه کمک نگرفتیم. دکترای من محصول آن کتابخانه است و اسم آن «کتابخانه‌ی علوم» بود که اولین کتابخانه‌ی شبانه‌روزی یزد محسوب می‌شد البته بنا به‌دلایلی بیش‌تر از شش ماه دوام نداشت!!

در اصفهان امتحان دکترا دادم و به یزد برگشتم. یک روز یکی از دوستانم از اصفهان زنگ زد و گفت برای مصاحبه‌ی دکترا به اصفهان بروم. من باورم نمی‌شد و فکر می‌کردم او شوخی می‌کند. بعد از آن «آقای فیروز» زنگ زد و فهمیدم که واقعاً قبول شده‌ام. به اصفهان رفتم و مصاحبه‌ی خوبی دادم و یکی، دو ماه بعد اسامی را اعلام کردند و قبول شده بودم.

قرار بود از بهمن 1373 دکترا را شروع کنم و این در حالی بود که در مهر همان سال بورس «سازمان انرژی اتمی» شده بودم چون به ایده‌های من برای پساب‌های رادیواکتیو با زئولیت‌ها احتیاج داشتند.

دکترا را هم در چهار سال تمام کردم و اولین نفری در دانشگاه اصفهان بودم که در رشته‌ی شیمی تجزیه فارغ‌التحصیل شدم. آن زمان حدود دوازده مقاله داشتم و الان با یک وضعیت خیلی خوبی ادامه می‌دهم و تاکنون حدود بیست دانشجوی فوق‌لیسانس و دکترا را فارغ‌التحصیل کرده‌ام و بیش از یکصد و بیست مقاله‌ي علمی و دو کتاب منتشر کرده‌ام.


تزهای شما در فوق‌لیسانس و دکترا چه بوده است؟

تز فوق‌لیسانسم «شناسایی زئولیت طبیعی منطقه‌ی عرب‌آباد طبس» بود که خیلی کاربرد صنعتی ندارد اما خیلی مفید بود به‌دلیل این‌که مسیر من را باز کرد.

تز دکترايم هم «حذف سزیم و استرانسیوم از پساب‌های رادیواکتیو به‌وسیله‌ی زئولیت‌های طبیعی ایران» بود.



رمز موفقیت خودتان را چه می‌دانید؟

اول پشتکار خودم که شک نکنید نقش بسیار زیادی داشت. من در دوره‌ی دیپلم همه‌ی تابستان‌ها تمام پنجشنبه و جمعه‌ها کار می‌کردم. هر کاری هم که فکر کنید انجام دادم مثل: چوپانی، کارگری و ...

سخت‌ترین دورانم در راهنمایی و اوایل دبیرستان بود که سر کوره‌ی آجرپزی می‌رفتم و یادم است آن‌قدر سخت‌کوش بودم که به من «ماشین آجرزنی» می‌گفتند.

یکی از ویژگی‌های من این است که وقتی به یک کاری وارد می‌شوم آن‌قدر تلاش می‌کنم تا به آخر آن کار برسم. تمام سعی من در طول زندگی‌ام این بود که در سطح درک و فهم‌ام از «اخلاقیات» دور نشوم. اخلاقیات خیلی ربطی به دین ندارد چون در تمام ادیان الهی مشترک است.

برای هدفم هم هیچ تلاشی را دریغ نمی‌کنم. من شاید از لحاظ مالی از خیلی از دوست‌هایم عقب باشم اما فکر می‌کنم چیزهایی دارم (مثلاً: دوستان بسیار خوب) که خیلی‌ها حسرت داشتن آن‌ها را می‌خورند.

دوم خواست خدا بوده که همیشه شامل حال من بوده است و سوم هدایت بعضی از اساتیدم که خیلی به من کمک کردند.

همیشه این عقیده را داشتم که اگر در بهاباد باشم در نهایت یک بهابادی هستم اما اگر یزد باشم نه‌تنها بهابادی هستم بلکه یزدی هم هستم؛ منظورم این است که نه‌تنها نفعم به یزدی‌ها می‌رسد بلکه به بهابادی‌ها هم می‌رسد.

در کارنامه‌ی کاری من شاید بیش از 120 مقاله باشد که برخی از آن‌ها در مجله‌های معتبر دنیا چاپ شده و همه‌ی این مقاله‌ها در مورد زئولیت است. تیم من تنها تیم ایرانی است که «فقط روی زئولیت» کار می‌کند.

این در حالی است که حدود 50 تیم دیگر در ایران نیز روی زئولیت‌ها هم کار می‌کنند که شاید خیلی بهتر از من کار کنند اما فعالیت آن‌ها به‌طور تخصصی روی زئولیت نیست.

توصیه‌ي من این است که به انسان‌های موفق دنیا و شکست‌خورده‌های اطراف‌اتان نگاه کنید. ببینید شکست‌خورده‌ها چه ضعفی داشتند که به این روز افتادند و در انسان‌های موفق ببینید چه عواملی باعث پیروزی‌اشان شده است.

در زمینه‌ی علمی دانشمندان و اساتید برجسته‌ی دنیا - که هزاران مقاله و همایش داشته‌اند - تنها عاملی که باعث سرشناسی آن‌ها شده است این است که روی یک موضوع کار می‌کردند.

به‌عقیده‌ی یکی از دانشمندان که من هم به آن اعتقاد دارم 95 درصد موفقیت تلاش است و تنها 5 درصد آن نبوغ است. پس هیچ‌موقع بچه‌ها به هوش خودشان غره نشوند. با این‌که IQ بالا خیلی خوب است اما اگر از آن استفاده نکنند هیچ فایده‌ای ندارد. اگر شما هوش زیادی دارید و پدر و مادرتان می‌گویند شما با این هوش باید به ریاضی بروید اما شما به ادبیات علاقه دارید به ریاضی نروید (البته احترام به والدین واجب و توجیه آن‌ها ضروری است). اگر شما ادبیات بخوانید و حکیم بزرگی مثل: شهریار بشوید بهتر است. شهریار پزشکی می‌خوانده است آن را رها کرده و شهریار شده است.

شما وقتی برای چیزی تلاش می‌کنید که عاشق آن باشید.

به‌نظر من زئولیت‌ها آن‌قدر خوب هستند که هر کسی عاشق‌اشان می‌شود.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم - سرزنش‌ها گر کنند خوار مغیلان غم نخور.

و این برای پدرها و مادرها خیلی سخت است. الان دارم با خودم مبارزه می‌کنم که اگر روزی پسر و دخترم خواستند رشته‌ای غیر از رشته‌ی من و راهی غیر از راه من بروند با آن‌ها مقابله نکنم.

توصیه‌ی دیگر من این است که دوست خوب انتخاب کنید. یکی از معضلات بچه‌ها نداشتن دوست خوب است. به حرف بزرگ‌ترها گوش کنید چون بیش‌تر دوست‌ها همیشگی نیستند و شما به کسی احتیاج دارید که همیشه بتوانید روی او حساب کنید که والدین از آن جمله هستند.

هر روزی که شما با وجدان خود خلوت کردید و فهمیدید که حرف بزرگ‌تر شما درست است و شما عمل نکردید، آن روز، روز افت شما خواهد بود.

به‌طور خلاصه همیشه کاری را انجام بدهید که سربلند باشید. جمله‌ای از «لویی پاستور» - که همیشه در پایان اولین جلسه‌ی کلاس‌هایم به دانشجویان می‌گویم - این است که: اگر در دنیا تلاشی کردید و پاداش آن را نگرفتید نگران نباشید؛ باید جوری کار کرده باشید که حق این را داشته باشید که فریاد بزنید: من هر آن‌چه در توان داشتم انجام دادم. تصمیمی را بگیرید که این تصمیم باعث سربلندی شما بشود. همیشه کار کنیم برای زندگی‌امان نه زندگی کنیم برای کارمان.



سردبیر

برای کسب اطلاعات بیش‌تر از «اولين همايش ملي زئوليت ايران» و مشاهده‌ي سايت اختصاصي «دکتر کاظمیان» می‌توانید به‌ترتيب از لینک‌های ذيل دیدن فرمایید:


- سايت همایش

- سايت شخصي


پایان قسمت دوم



















کسانی که پدر و مادر دارند قدر آن‌ها را بدانند و آن‌هایی که پدر و مادر خود را از دست داده‌اند همیشه قدرشناس آن‌ها باشند.
















صبح‌ها اولین نفری بودم که
 به کتابخانه می‌رفتم و شب‌ها
 هم وقتی بیرون می‌آمدم که
 چراغ‌ها خاموش شده بود.


















دکترای من محصول کتابخانه‌اي است كه در دانشگاه اردكان راه انداختم.


















رمز موفقيت من پشتکارم است. شک نکنید نقش بسیار زیادی داشته است.


















تمام سعی من در طول زندگی‌ام
این بود که در سطح درک و فهم‌ام از «اخلاقیات» دور نشوم.


















برای رسيدن به هدفم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

1386/4/17 لينک مستقيم

فرستنده :
لعیا HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : فقط میتونم بهشون تبریک بگم...
پاسـخ : ايميل فرستنده: yal1102008@yahoo.com
لعيلا جان!
اولاً: به‌خاطر ابراز لطف شما ممنون هستيم
ثانياً: ما هم براي شما آرزوي موفقيت مي‌كنيم.
انشاءالله در يك زمينه‌ي علمي - كه مورد علاقهتون هم باشد - به‌صورت كاملاً حرفه‌اي فعاليت را شروع كن و اون مسير را تا آن‌جايي طي كن كه پشت سرت هم هيچ فردي پيدا نشه!

فرستنده :
امیرحسین HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : سایت بسیار عالیی است ولی در بخش المپیادها مثلا در بخش اموزش المپیاد شیمی بعضی از گزینه ها خاموش است (مثلا دستگاه طیف سنج جرمی)
پاسـخ : ايميل فرستنده: amirhosseinnadri@yahoo.com
از اظهار لطفت ممنون هستيم. راستي نگفتي از كدام بخش‌هاي بيش‌تر رضايت داشتي و چرا؟
از اين‌كه اشكالات ما را گوشزد مي‌كني ممنون هستيم. به‌نظر ما بهترين ناظر و مشوق ما شما دوستان خوب هستيد. انشاءالله در همه‌ِ صحنه‌هاي زندگي موفق و مؤيد باشي.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content