XMod
 گزارشی از مراسم پایانی! (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 40)
گزارشی از مراسم پایانی! (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 40)
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک در سال 2007 در اصفهان - قسمت نهم

 

پايان سي ‌و هشتمين المپياد جهاني فيزيك
با توزيع 214 مدال و ديپلم افتخار
چين، كره‌ي جنوبي و روسيه مقام‌هاي اول تا سوم
ايران با 5 مدال در جايگاه هفتم
گزارشي از مراسم پاياني المپياد جهاني فيزيك
در سال 2007 در اصفهان

 

 

 

اشاره

سي و هشتمين دوره‌ي المپياد جهاني فيزيک - كه از روز شنبه 23 تير 1386 با حضور 75 تيم شامل 69 تيم دانش‌اموزي رقابت‌كننده و 6 تيم صرفاً شركت‌كننده به‌منظور آشنايي با رقابت‌ها و كسب تجارب در اصفهان آغاز شده بود صبح 30 تير با معرفي نفرهاي برتر و پس از توزيع مدال‌ها طي مراسمي با حضور وزير آموزش و پرورش ايران به‌كار خود پايان داد.

به‌گزارش ايسنا، رقابت‌ها با آزمون تئوري و عملي در روزهاي يكشنبه 24 تير و سه‌شنبه 25 تير برگزار شد و عمده‌ي وقت المپياد به برنامه‌هاي تفريحي، فرهنگي و بازديد شركت‌كنندگان از اماكن تاريخي و مراكز تحقيقاتي اصفهان اختصاص يافت تا تيم‌ها شاهد مهمان‌نوازي ايرانيان در نصف جهان باشند.




لازم به‌ياداوري است كه در مسابقه‌هاي المپياد هر تيم حداكثر از پنج دانش‌اموز و دو سرپرست تشكيل شده بوداند. سرپرستان از استادان فيزيك دانشگاه و يا دبيران برجسته‌ي فيزيك دبيرستاني و اعضاي مجمع عمومي بودند و در مجمع حق رأي داشتند.

سؤال‌هاي دانش‌اموزان به‌زبان خود آن‌ها بوده و معمولاً طوري طرح مي‌شوند كه پاسخ آن‌ها چندان نياز به توضيح نداشته و در نتيجه مصححان با اتكا به فرمول‌ها، جداول داده‌ها، نمودارها و ساير نمادهاي رياضي پاسخ مسابقه‌دهندگان را تصحيح كردند.


سرپرستان كشورها حق داشتند به نمره‌ي تيم خود اعتراض كنند كه اين اعتراض نيز در روز خاصي انجام مي‌شد
.


دانش‌اموزان ايراني نيز پيش از سي‌ و هشتمين دوره‌ي رقابت‌ها، با 18 بار حضور در المپياد جهاني فيزيك موفق به كسب 28 مدال طلا، 28 نقره، 14 برنز و 10 ديپلم افتخار با شركت 90 دانش‌اموز (87 پسر و 3 دختر) شده بودند
.





در اين دوره از رقابت‌ها، ايران در حالي ميزبان بود كه با مذاكره‌هاي انجام شده موفق به دريافت عنوان «برگزاركننده‌ي مسابقه‌ها» شد و از سال 1384 بررسي‌هاي لازم براي انتخاب شهر برگزاركننده‌ي چنين رويداد مهم علمي، آغاز و در نهايت شهر اصفهان با بيش‌ترين جاذبه‌ي گردشگري كشور به‌عنوان ميزبان دانش‌اموزان نخبه‌ي فيزيك جهان معرفي شد

.





در مراسم افتتاحيه‌ي سي ‌و هشتمين المپياد جهاني فيزيك، دكتر «حداد عادل» رئيس مجلس شوراي اسلامي، برگزاري اين المپياد در ايران را نشان‌دهنده‌ي اثبات علاقه‌مندي كشورمان به پيشرفت دانش و گسترش صلح و دوستي در انظار ملت‌هاي جهان عنوان كرد.





وزير آموزش ‌و پرورش نيز طي سخناني در اين مراسم گفت: فيزيك علم پديده‌ها و شناخت خالق پديده‌هاست و بهره‌گيري عادلانه از آن براي پيشرفت همه‌ي كشورها ضروري است. با اين حال برخي قدرت‌هاي بزرگ با يك‌جانبه‌نگري تلاش مي‌كنند مانع بهره‌مندي كشورهايي نظير: ايران از برخي شاخه‌هاي فيزيك شوند
.


وي خطاب به شركت‌كنندگان گفت: شما دانش‌اموزان برجسته هم‌چنان كه امروز با همدلي و صميميت در كنار يكديگر در يك رقابت علمي شركت جسته‌ايد با خداي خود پيمان ببنديد حضور شما در دنياي آينده هم با همين همدلي و صميميت توأم و حضوري فعال براي پيشرفت و تعالي هم‌ي انسان‌ها با به‌كارگيري علوم در راه خدمت به تمام بشريت خصوصاً محرومان و نيازمندان جهان باشد.


اين گزارش مي‌افزايد: تيم‌هاي شركت‌كننده از حضور در جمهوري اسلامي ايران ابراز خرسندي كرده و بر پيشرفت علمي ايران برخلاف اظهارهاي مقام‌هاي غربي صحه گذاشتند؛ به‌طوري كه رئيس تيم المپياد فيزيك امريكا با تأكيد بر اين‌كه سياست نبايد مانع روابط كشورها شود اظهار كرده است كه اين مشاركت بايد علتي فراتر از فيزيك داشته باشد و تفكر صلح را در ذهن‌هاي جوانان‌امان به‌وجود آورد تا دانش‌اموزان‌امان بياموزند به جهان احترام بگذارند
.





اما عصر دومين روز (24 تير 1386) در حين برگزاري مسابقه‌ها، خبر تأسف برانگيزي از اصفهان به‌گوش رسيد و آن فوت ناگهاني پروفسور «ولاديمير گورژوفسكي» رئيس و بنيانگذار المپياد جهاني فيزيک در سن 68 سالگي به‌علت سکته‌ي قلبي بود كه تلاش‌هاي تيم پزشكي هم به‌نتيجه‌اي نرسيد و شركت در سي و هشتمين دوره‌ي المپياد جهاني فيزيک، وداع وي با المپيادها بود.


در همين راستا «مايجا اهتي» (Ahtee) معاون دبيرکل فقيد المپياد جهاني فيزيک و استاد دپارتمان تربيت معلم دانشگاه «ژيواسکيلا»ي (Jyvaskyla) فنلاند تا سال آينده مسؤوليت دبيرکلي المپياد جهاني فيزيک را عهده‌دار شد و خاطرنشان كرد كه افرادي از ايران شرايط لازم براي دبير كلي المپياد را دارند.

هم‌چنين پيكر آن فقيد به‌منظور انتقال به کشورش به تهران منتقل شد.


طبق ضوابط المپياد، نمره‌ي حداقلي که براي هر مدال پيشنهاد مي‌شود بايد به‌صورتي باشد که شش‌درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، 18 درصد مدال نقره، 36 درصد مدال برنز و 60 درصد مدال يا تقديرنامه بگيرند.





سرانجام سي‌ و هشتمين المپياد جهاني فيزيك در اصفهان پس از برگزاري آزمون‌هاي نظري و عملي و رسيدگي به اعتراض‌هاي سرپرستان تيم‌هاي شركت‌كننده تا ساعت 23 جمعه شب، صبح روز 30 تير 1386 با توزيع 214 مدال و ديپلم افتخار و معرفي نفرهاي برتر به‌كار خود پايان داد و در مجموع براساس محاسبه‌ي مدال‌ها و امتيازها، تيم‌هاي چين، كره‌ي جنوبي و روسيه به‌مقام‌هاي اول تا سوم رقابت‌ها دست يافتند.


در اين رقابت‌ها، تيم پنج‌نفره‌ي جمهوري اسلامي ايران نيز به‌عنوان ميزبان رقابت‌ها با كسب دو مدال طلا، دو نقره و يك برنز به‌مقام هفتم مسابقه‌ها دست يافت.





در مراسم اختتاميه هم‌چنين چهار جايزه‌ي ويژه شامل جايزه‌ي بهترين دانش‌اموز دختر، بهترين نمره‌ي تئوري، بهترين نمره‌ي عملي و بهترين شركت‌كننده اهدا شد:



- جايزه‌ي برترين دانش‌اموز دختر به شركت‌كننده‌اي از روسيه

- جايزه‌ي بهترين نمره‌ي تئوري مشتركاً به دو دانش‌اموز از چين و يك دانش‌اموز از مجارستان

- جايزه‌ي بهترين نمره‌ي عملي به دانش‌اموزي از تيم المپياد فيزيك «اسلواكي»

- جايزه‌ي برترين شركت‌كننده به دانش‌اموز «كره‌ي جنوبي»

بدين‌ترتيب از مجموع 326 دانش‌اموز شركت‌كننده در سي ‌و هشتمين المپياد جهاني فيزيك، 214 نفر (4/65 درصد) موفق به كسب ديپلم افتخار و مدال‌هاي طلا، نقره و برنز شدند
.


در اين رقابت‌ها، 3/11 درصد از شركت‌كنندگان (37 نفر) مدال طلا، 14 درصد (46 نفر) مدال نقره و 6/15 درصد (51 نفر) مدال برنز دريافت كردند. بدين‌ترتيب 6/42 درصد پسران و 8/20 درصد دختران شركت‌كننده در اين رقابت‌ها موفق به دريافت مدال شدند.

در اين گزارش آمده است: وزير آموزش و پرورش ايران در مراسم اختتاميه‌ي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك با اشاره به‌كسب رتبه‌ي هفتم اين دوره از المپياد توسط دانش‌اموزان ايراني از دانش‌اموزان المپيادي به‌عنوان برجسته‌ترين جلوه‌ي‌ نخبگان در كشور در سنين جواني ياد و بر حمايت بيش از پيش از اين دانش‌اموزان تأكيد كرد.


مهندس «فرشيدي» در حاشيه‌ي مراسم اختتاميه‌ي المپياد جهاني فيزيك در دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: ايران سال گذشته رتبه‌ي هشتم المپياد جهاني فيزيك را كسب كرد و امسال با يك گام ارتقا موفق به كسب مقام هفتم شد كه اميدواريم كه اين روند صعودي ادامه داشته باشد
.

وزير آموزش و پرورش در عين حال در پاسخ به اين سؤال كه آموزش و پرورش چه برنامه‌هايي براي حمايت از دانش‌اموزان برگزيده‌ي المپيادهاي علمي دارد گفت: وظيفه‌ي آموزش و پرورش شناسايي دانش‌اموزان نخبه است و يكي از بزرگ‌ترين وظايفي كه برعهده داريم شناسايي اين قبيل از دانش‌اموزان در بين حدود 14 ميليون دانش‌اموز است.

وي افزود: يكي از راه‌هاي شناسايي دانش‌اموزان نخبه، برگزاري المپيادهاي علمي است و در كنار آن توسعه‌ي مدارس پرورش استعدادهاي درخشان در شهرهاي مختلف و گسترش پژوهش‌سراهاي دانش‌اموزي به‌منظور شناسايي دانش‌اموزان نخبه در دستور كار قرار دارد.

وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين با همكاري معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور در حال آماده‌سازي طرحي هستيم كه براساس آن، هر همكار فرهنگي كه دانش‌اموز با استعدادي را شناسايي كند مي‌تواند آن را معرفي كند و هر دو مورد حمايت قرار گيرند.

وزير آموزش و پرورش در عين حال اضافه كرد: وظيفه‌ي اصلي حمايت از نخبگان در كشور برعهده‌ي «بنياد ملي نخبگان» است كه در اين راستا، تسهيلات مختلفي از قبيل: «نظام وظيفه» را براي نخبگان كشور در نظر گرفته است.

وي گفت: اغلب دانش‌اموزان المپيادي به‌عضويت «بنياد ملي نخبگان» درامده و براي ورود به دانشگاه مشكلي ندارند و مورد حمايت ويژه قرار مي‌گيرند.

«فرشيدي» در ادامه با تشكر از تمامي كساني كه در برگزاري سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك در اصفهان مشاركت داشتند به‌ويژه شهروندان اصفهاني و رسانه‌ها اظهار كرد: اين براي نخستين بار است كه كشور ما ميزباني يك المپياد علمي با شركت حدود 75 كشور را تجربه مي‌كرد و با اين حال به‌اذعان سرپرستان تيم‌هاي خارجي، اين دوره از المپياد از برتري‌هايي نسبت به دوره‌هاي پيشين نيز برخوردار بودذه است؛ از جمله اين‌كه براي نخستين‌بار در اين المپياد، هيچ سؤالي در مرحله‌ي گزينش سؤال‌ها حذف نشده و براي رسيدگي به اعتراض‌ها نيز از نرم‌افزار «اصفهان» - كه توسط اساتيد كشورمان طراحي شده - استفاده گرديده است كه اين امر، زمان رسيدگي به سؤال‌ها و اعتراض‌ها را به‌ميزان نصف روز كاهش داده است.

وي خاطرنشان كرد: استفاده از اين نر‌م‌افزار با توجه به صرفه‌جويي زماني به‌نفع همه‌ي شركت‌كنندگان است.

وزير آموزش و پرورش چگونگي پذيرايي، بازديدهاي پيش‌بيني شده و امكانات فراهم شده را از ديگر ويژگي‌هاي المپياد امسال عنوان كرد كه براي شركت‌كنندگان خارجي هم شگفت‌انگيز بوده است.




وي گفت: تجهيزاتي كه براي آزمون عملي المپياد جهاني فيزيك طراحي كرده بوديم به‌شدت مورد استقبال تيم‌هاي خارجي قرار گرفت به‌طوري كه 60 دستگاه از آن‌ها به‌درخواست كشورهاي ديگر براي انتقال تجربه به آن‌ها داده شد و تعدادي از تيم‌ها - كه ميزباني المپيادهاي سال‌هاي آينده را برعهده دارند - از ما دعوت كردند تا به‌عنوان مشاور آن‌ها را ياري كنيم.

«فرشيدي» اضافه كرد: برگزاري مطلوب اين المپياد به‌عنوان حركتي ملي پاسخي به‌همه‌ي كساني است كه مي‌خواهند نام ايران با محدوديت‌هايي همراه باشد و به‌گفته‌ي بسياري از شركت‌كنندگان، فضاي موجود در كشور ما و پيشرفت‌هاي صورت‌گرفته براي آن‌ها دور از انتظار بوده است.

وي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه طبق قوانين المپياد جهاني فيزيك اين رقابت‌ها حالت فردي دارد و نتايج تيمي اعلام نمي‌شود رتبه‌ي محاسبه شده‌ي ايران در اين رقابت‌ها را «هفتم» عنوان كرد و گفت: تيم‌هاي «چين»، «كره‌ي جنوبي» و «روسيه» به‌ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم اين المپياد را كسب كردند.




دبيركل موقت المپياد جهاني فيزيك نيز در سخنراني اختتاميه، ‌مردم ايران را مردمي دوست و همراه خواند و از آنان به‌عنوان برگزاركنندگان سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك تشكر كرد.


«مايا اهتي» طي سخناني كوتاه در مراسم اختتاميه ضمن تقدير و تشكر از برگزاركنندگان سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك گفت: تلاش برگزاركنندگان اين المپياد در ايران باعث شد تا اين رويداد به يك‌خاطره‌ي لذت‌بخش و به‌يادماندني در ذهن شركت‌كنندگان تبديل شود
.


وي خطاب به دانش‌اموزان شركت‌كننده در اين دوره از رقابت‌هاي المپياد جهاني فيزيك گفت: يافتن دوستان جديد علاوه بر تعامل‌هاي علمي، دستاوردي ارزشمند است و به‌شما به‌خاطر دستاوردهاي‌اتان تبريك مي‌گوييم.


«آهتي» در خاتمه ضمن ابراز تأسف از مرگ نابهنگام «گورژوفسكي» گفت: اميدوارم المپياد جهاني فيزيك - كه با همت اين فيزيكدان فقيد پايه‌گذاري شد - در سال‌هاي آينده نيز با انسجام به‌كار خود ادامه دهد.





رئيس كميته‌ي علمي المپياد نيز با تقدير از برگزاري با شكوه مسابقه‌ها و ميزباني به‌يادماندني ايراني‌ها، پرچم سي و نهمين دوره‌ي المپياد جهاني فيزيك را به مسؤولان كشور «ويتنام» واگذار كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1386/5/4 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 گزارشی از مراسم پایانی! (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 40)
گزارشی از مراسم پایانی! (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 40)
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک در سال 2007 در اصفهان - قسمت نهم

 

پايان سي ‌و هشتمين المپياد جهاني فيزيك
با توزيع 214 مدال و ديپلم افتخار
چين، كره‌ي جنوبي و روسيه مقام‌هاي اول تا سوم
ايران با 5 مدال در جايگاه هفتم
گزارشي از مراسم پاياني المپياد جهاني فيزيك
در سال 2007 در اصفهان

 

 

 

اشاره

سي و هشتمين دوره‌ي المپياد جهاني فيزيک - كه از روز شنبه 23 تير 1386 با حضور 75 تيم شامل 69 تيم دانش‌اموزي رقابت‌كننده و 6 تيم صرفاً شركت‌كننده به‌منظور آشنايي با رقابت‌ها و كسب تجارب در اصفهان آغاز شده بود صبح 30 تير با معرفي نفرهاي برتر و پس از توزيع مدال‌ها طي مراسمي با حضور وزير آموزش و پرورش ايران به‌كار خود پايان داد.

به‌گزارش ايسنا، رقابت‌ها با آزمون تئوري و عملي در روزهاي يكشنبه 24 تير و سه‌شنبه 25 تير برگزار شد و عمده‌ي وقت المپياد به برنامه‌هاي تفريحي، فرهنگي و بازديد شركت‌كنندگان از اماكن تاريخي و مراكز تحقيقاتي اصفهان اختصاص يافت تا تيم‌ها شاهد مهمان‌نوازي ايرانيان در نصف جهان باشند.




لازم به‌ياداوري است كه در مسابقه‌هاي المپياد هر تيم حداكثر از پنج دانش‌اموز و دو سرپرست تشكيل شده بوداند. سرپرستان از استادان فيزيك دانشگاه و يا دبيران برجسته‌ي فيزيك دبيرستاني و اعضاي مجمع عمومي بودند و در مجمع حق رأي داشتند.

سؤال‌هاي دانش‌اموزان به‌زبان خود آن‌ها بوده و معمولاً طوري طرح مي‌شوند كه پاسخ آن‌ها چندان نياز به توضيح نداشته و در نتيجه مصححان با اتكا به فرمول‌ها، جداول داده‌ها، نمودارها و ساير نمادهاي رياضي پاسخ مسابقه‌دهندگان را تصحيح كردند.


سرپرستان كشورها حق داشتند به نمره‌ي تيم خود اعتراض كنند كه اين اعتراض نيز در روز خاصي انجام مي‌شد
.


دانش‌اموزان ايراني نيز پيش از سي‌ و هشتمين دوره‌ي رقابت‌ها، با 18 بار حضور در المپياد جهاني فيزيك موفق به كسب 28 مدال طلا، 28 نقره، 14 برنز و 10 ديپلم افتخار با شركت 90 دانش‌اموز (87 پسر و 3 دختر) شده بودند
.





در اين دوره از رقابت‌ها، ايران در حالي ميزبان بود كه با مذاكره‌هاي انجام شده موفق به دريافت عنوان «برگزاركننده‌ي مسابقه‌ها» شد و از سال 1384 بررسي‌هاي لازم براي انتخاب شهر برگزاركننده‌ي چنين رويداد مهم علمي، آغاز و در نهايت شهر اصفهان با بيش‌ترين جاذبه‌ي گردشگري كشور به‌عنوان ميزبان دانش‌اموزان نخبه‌ي فيزيك جهان معرفي شد

.





در مراسم افتتاحيه‌ي سي ‌و هشتمين المپياد جهاني فيزيك، دكتر «حداد عادل» رئيس مجلس شوراي اسلامي، برگزاري اين المپياد در ايران را نشان‌دهنده‌ي اثبات علاقه‌مندي كشورمان به پيشرفت دانش و گسترش صلح و دوستي در انظار ملت‌هاي جهان عنوان كرد.





وزير آموزش ‌و پرورش نيز طي سخناني در اين مراسم گفت: فيزيك علم پديده‌ها و شناخت خالق پديده‌هاست و بهره‌گيري عادلانه از آن براي پيشرفت همه‌ي كشورها ضروري است. با اين حال برخي قدرت‌هاي بزرگ با يك‌جانبه‌نگري تلاش مي‌كنند مانع بهره‌مندي كشورهايي نظير: ايران از برخي شاخه‌هاي فيزيك شوند
.


وي خطاب به شركت‌كنندگان گفت: شما دانش‌اموزان برجسته هم‌چنان كه امروز با همدلي و صميميت در كنار يكديگر در يك رقابت علمي شركت جسته‌ايد با خداي خود پيمان ببنديد حضور شما در دنياي آينده هم با همين همدلي و صميميت توأم و حضوري فعال براي پيشرفت و تعالي هم‌ي انسان‌ها با به‌كارگيري علوم در راه خدمت به تمام بشريت خصوصاً محرومان و نيازمندان جهان باشد.


اين گزارش مي‌افزايد: تيم‌هاي شركت‌كننده از حضور در جمهوري اسلامي ايران ابراز خرسندي كرده و بر پيشرفت علمي ايران برخلاف اظهارهاي مقام‌هاي غربي صحه گذاشتند؛ به‌طوري كه رئيس تيم المپياد فيزيك امريكا با تأكيد بر اين‌كه سياست نبايد مانع روابط كشورها شود اظهار كرده است كه اين مشاركت بايد علتي فراتر از فيزيك داشته باشد و تفكر صلح را در ذهن‌هاي جوانان‌امان به‌وجود آورد تا دانش‌اموزان‌امان بياموزند به جهان احترام بگذارند
.





اما عصر دومين روز (24 تير 1386) در حين برگزاري مسابقه‌ها، خبر تأسف برانگيزي از اصفهان به‌گوش رسيد و آن فوت ناگهاني پروفسور «ولاديمير گورژوفسكي» رئيس و بنيانگذار المپياد جهاني فيزيک در سن 68 سالگي به‌علت سکته‌ي قلبي بود كه تلاش‌هاي تيم پزشكي هم به‌نتيجه‌اي نرسيد و شركت در سي و هشتمين دوره‌ي المپياد جهاني فيزيک، وداع وي با المپيادها بود.


در همين راستا «مايجا اهتي» (Ahtee) معاون دبيرکل فقيد المپياد جهاني فيزيک و استاد دپارتمان تربيت معلم دانشگاه «ژيواسکيلا»ي (Jyvaskyla) فنلاند تا سال آينده مسؤوليت دبيرکلي المپياد جهاني فيزيک را عهده‌دار شد و خاطرنشان كرد كه افرادي از ايران شرايط لازم براي دبير كلي المپياد را دارند.

هم‌چنين پيكر آن فقيد به‌منظور انتقال به کشورش به تهران منتقل شد.


طبق ضوابط المپياد، نمره‌ي حداقلي که براي هر مدال پيشنهاد مي‌شود بايد به‌صورتي باشد که شش‌درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، 18 درصد مدال نقره، 36 درصد مدال برنز و 60 درصد مدال يا تقديرنامه بگيرند.





سرانجام سي‌ و هشتمين المپياد جهاني فيزيك در اصفهان پس از برگزاري آزمون‌هاي نظري و عملي و رسيدگي به اعتراض‌هاي سرپرستان تيم‌هاي شركت‌كننده تا ساعت 23 جمعه شب، صبح روز 30 تير 1386 با توزيع 214 مدال و ديپلم افتخار و معرفي نفرهاي برتر به‌كار خود پايان داد و در مجموع براساس محاسبه‌ي مدال‌ها و امتيازها، تيم‌هاي چين، كره‌ي جنوبي و روسيه به‌مقام‌هاي اول تا سوم رقابت‌ها دست يافتند.


در اين رقابت‌ها، تيم پنج‌نفره‌ي جمهوري اسلامي ايران نيز به‌عنوان ميزبان رقابت‌ها با كسب دو مدال طلا، دو نقره و يك برنز به‌مقام هفتم مسابقه‌ها دست يافت.





در مراسم اختتاميه هم‌چنين چهار جايزه‌ي ويژه شامل جايزه‌ي بهترين دانش‌اموز دختر، بهترين نمره‌ي تئوري، بهترين نمره‌ي عملي و بهترين شركت‌كننده اهدا شد:



- جايزه‌ي برترين دانش‌اموز دختر به شركت‌كننده‌اي از روسيه

- جايزه‌ي بهترين نمره‌ي تئوري مشتركاً به دو دانش‌اموز از چين و يك دانش‌اموز از مجارستان

- جايزه‌ي بهترين نمره‌ي عملي به دانش‌اموزي از تيم المپياد فيزيك «اسلواكي»

- جايزه‌ي برترين شركت‌كننده به دانش‌اموز «كره‌ي جنوبي»

بدين‌ترتيب از مجموع 326 دانش‌اموز شركت‌كننده در سي ‌و هشتمين المپياد جهاني فيزيك، 214 نفر (4/65 درصد) موفق به كسب ديپلم افتخار و مدال‌هاي طلا، نقره و برنز شدند
.


در اين رقابت‌ها، 3/11 درصد از شركت‌كنندگان (37 نفر) مدال طلا، 14 درصد (46 نفر) مدال نقره و 6/15 درصد (51 نفر) مدال برنز دريافت كردند. بدين‌ترتيب 6/42 درصد پسران و 8/20 درصد دختران شركت‌كننده در اين رقابت‌ها موفق به دريافت مدال شدند.

در اين گزارش آمده است: وزير آموزش و پرورش ايران در مراسم اختتاميه‌ي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك با اشاره به‌كسب رتبه‌ي هفتم اين دوره از المپياد توسط دانش‌اموزان ايراني از دانش‌اموزان المپيادي به‌عنوان برجسته‌ترين جلوه‌ي‌ نخبگان در كشور در سنين جواني ياد و بر حمايت بيش از پيش از اين دانش‌اموزان تأكيد كرد.


مهندس «فرشيدي» در حاشيه‌ي مراسم اختتاميه‌ي المپياد جهاني فيزيك در دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: ايران سال گذشته رتبه‌ي هشتم المپياد جهاني فيزيك را كسب كرد و امسال با يك گام ارتقا موفق به كسب مقام هفتم شد كه اميدواريم كه اين روند صعودي ادامه داشته باشد
.

وزير آموزش و پرورش در عين حال در پاسخ به اين سؤال كه آموزش و پرورش چه برنامه‌هايي براي حمايت از دانش‌اموزان برگزيده‌ي المپيادهاي علمي دارد گفت: وظيفه‌ي آموزش و پرورش شناسايي دانش‌اموزان نخبه است و يكي از بزرگ‌ترين وظايفي كه برعهده داريم شناسايي اين قبيل از دانش‌اموزان در بين حدود 14 ميليون دانش‌اموز است.

وي افزود: يكي از راه‌هاي شناسايي دانش‌اموزان نخبه، برگزاري المپيادهاي علمي است و در كنار آن توسعه‌ي مدارس پرورش استعدادهاي درخشان در شهرهاي مختلف و گسترش پژوهش‌سراهاي دانش‌اموزي به‌منظور شناسايي دانش‌اموزان نخبه در دستور كار قرار دارد.

وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين با همكاري معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور در حال آماده‌سازي طرحي هستيم كه براساس آن، هر همكار فرهنگي كه دانش‌اموز با استعدادي را شناسايي كند مي‌تواند آن را معرفي كند و هر دو مورد حمايت قرار گيرند.

وزير آموزش و پرورش در عين حال اضافه كرد: وظيفه‌ي اصلي حمايت از نخبگان در كشور برعهده‌ي «بنياد ملي نخبگان» است كه در اين راستا، تسهيلات مختلفي از قبيل: «نظام وظيفه» را براي نخبگان كشور در نظر گرفته است.

وي گفت: اغلب دانش‌اموزان المپيادي به‌عضويت «بنياد ملي نخبگان» درامده و براي ورود به دانشگاه مشكلي ندارند و مورد حمايت ويژه قرار مي‌گيرند.

«فرشيدي» در ادامه با تشكر از تمامي كساني كه در برگزاري سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك در اصفهان مشاركت داشتند به‌ويژه شهروندان اصفهاني و رسانه‌ها اظهار كرد: اين براي نخستين بار است كه كشور ما ميزباني يك المپياد علمي با شركت حدود 75 كشور را تجربه مي‌كرد و با اين حال به‌اذعان سرپرستان تيم‌هاي خارجي، اين دوره از المپياد از برتري‌هايي نسبت به دوره‌هاي پيشين نيز برخوردار بودذه است؛ از جمله اين‌كه براي نخستين‌بار در اين المپياد، هيچ سؤالي در مرحله‌ي گزينش سؤال‌ها حذف نشده و براي رسيدگي به اعتراض‌ها نيز از نرم‌افزار «اصفهان» - كه توسط اساتيد كشورمان طراحي شده - استفاده گرديده است كه اين امر، زمان رسيدگي به سؤال‌ها و اعتراض‌ها را به‌ميزان نصف روز كاهش داده است.

وي خاطرنشان كرد: استفاده از اين نر‌م‌افزار با توجه به صرفه‌جويي زماني به‌نفع همه‌ي شركت‌كنندگان است.

وزير آموزش و پرورش چگونگي پذيرايي، بازديدهاي پيش‌بيني شده و امكانات فراهم شده را از ديگر ويژگي‌هاي المپياد امسال عنوان كرد كه براي شركت‌كنندگان خارجي هم شگفت‌انگيز بوده است.




وي گفت: تجهيزاتي كه براي آزمون عملي المپياد جهاني فيزيك طراحي كرده بوديم به‌شدت مورد استقبال تيم‌هاي خارجي قرار گرفت به‌طوري كه 60 دستگاه از آن‌ها به‌درخواست كشورهاي ديگر براي انتقال تجربه به آن‌ها داده شد و تعدادي از تيم‌ها - كه ميزباني المپيادهاي سال‌هاي آينده را برعهده دارند - از ما دعوت كردند تا به‌عنوان مشاور آن‌ها را ياري كنيم.

«فرشيدي» اضافه كرد: برگزاري مطلوب اين المپياد به‌عنوان حركتي ملي پاسخي به‌همه‌ي كساني است كه مي‌خواهند نام ايران با محدوديت‌هايي همراه باشد و به‌گفته‌ي بسياري از شركت‌كنندگان، فضاي موجود در كشور ما و پيشرفت‌هاي صورت‌گرفته براي آن‌ها دور از انتظار بوده است.

وي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه طبق قوانين المپياد جهاني فيزيك اين رقابت‌ها حالت فردي دارد و نتايج تيمي اعلام نمي‌شود رتبه‌ي محاسبه شده‌ي ايران در اين رقابت‌ها را «هفتم» عنوان كرد و گفت: تيم‌هاي «چين»، «كره‌ي جنوبي» و «روسيه» به‌ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم اين المپياد را كسب كردند.




دبيركل موقت المپياد جهاني فيزيك نيز در سخنراني اختتاميه، ‌مردم ايران را مردمي دوست و همراه خواند و از آنان به‌عنوان برگزاركنندگان سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك تشكر كرد.


«مايا اهتي» طي سخناني كوتاه در مراسم اختتاميه ضمن تقدير و تشكر از برگزاركنندگان سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك گفت: تلاش برگزاركنندگان اين المپياد در ايران باعث شد تا اين رويداد به يك‌خاطره‌ي لذت‌بخش و به‌يادماندني در ذهن شركت‌كنندگان تبديل شود
.


وي خطاب به دانش‌اموزان شركت‌كننده در اين دوره از رقابت‌هاي المپياد جهاني فيزيك گفت: يافتن دوستان جديد علاوه بر تعامل‌هاي علمي، دستاوردي ارزشمند است و به‌شما به‌خاطر دستاوردهاي‌اتان تبريك مي‌گوييم.


«آهتي» در خاتمه ضمن ابراز تأسف از مرگ نابهنگام «گورژوفسكي» گفت: اميدوارم المپياد جهاني فيزيك - كه با همت اين فيزيكدان فقيد پايه‌گذاري شد - در سال‌هاي آينده نيز با انسجام به‌كار خود ادامه دهد.





رئيس كميته‌ي علمي المپياد نيز با تقدير از برگزاري با شكوه مسابقه‌ها و ميزباني به‌يادماندني ايراني‌ها، پرچم سي و نهمين دوره‌ي المپياد جهاني فيزيك را به مسؤولان كشور «ويتنام» واگذار كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1386/5/4 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content