XMod
 عدد مخفي (مسابقه‌ي شماره‌ي 37)
عدد مخفي (مسابقه‌ي شماره‌ي 37)مسابقه كامپيوتر
مهدي عدد مخفي x از مجموعه اعداد 1 تا 53 را انتخاب مي‌كند. مريم مي‌خواهد با تعدادي سؤال از عدد x آگاه شود ... سؤال همراه با جواب

عدد مخفي






سؤال
مهدي عدد مخفي x از مجموعه اعداد 1 تا 53 را انتخاب مي‌كند. مريم مي‌خواهد با تعدادي سؤال از عدد  x آگاه شود. مريم در هر مرحله دو عدد  b و  a را با فرض   انتخاب مي‌كند.

اگر x = a يا x = b، مهدي مقدار x را به مريم مي‌گويد و كار تمام است. در غير اين صورت مهدي يكي از سه جواب ذيل را به مريم مي‌دهد كه عدد انتخابي او كوچك‌تر از a، بين a و  b، يا بزرگ‌تر از b است.

مريم با چند سؤال حتماً مي‌تواند عدد مهدي را پيدا كند؟



راهنمايي :
جواب عددي بين 1 تا 7 است !

جواب
ابتدا مريم دو عدد 18 و 36 را انتخاب مي‌كند. اگر  18  = x يا  36  = x كه مسأله حل است.

اگر غير اين باشد  x در يكي از بازه‌هاي  يا  قرار دارد كه هر يك از آن بازه‌ها داراي 17 عضو بوده و شرايط يكساني دارند.

فرض مي‌كنيم مهدي وجود  x را در بازه‌ي اول اعلام كند. در اين صورت مريم دو عدد 6 و 12 را انتخاب مي‌كند:

- اگر 6 = x يا 12 = x كه مسأله حل است.

- اگر غير اين باشد  x در يكي از بازه‌هاي  يا  قرار دارد كه هر يك از آن بازه‌ها داراي 5 عضو بوده و شرايط يكساني دارند.

فرض مي‌كنيم مهدي وجود  x را در بازه‌ي دوم اعلام كند. در اين صورت مريم دو عدد 8 و 10 را انتخاب كرده و  x را مي‌يابد زيرا:

- اگر 8  = x يا 10  = كه مسأله حل است

- اگر غير اين باشد x يكي از سه عدد 7، 9 يا 11 مي‌باشد كه مهدي آن را اعلام مي‌كند.

1386/7/11 لينک مستقيم

فرستنده :
آذین ح HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : سلام و با تشکر از سوالات خیلی خوبتان!
من روی این مسئله خیلی فکر کردم ولی متاسفانه موفق نشدم چون
من یه تازه کارم و تازه اول دبیرستانم. من جواب شما را خواندم ولی یک
نکته برایم مبهم است و آن این است که چرا حتما باید 18 و 36 را در نظر بگیریم؟؟
من باز هم روی این مسئله فکر خواهم کرد...شاید بتوانم به جواب برسم...
پاسـخ : سلام آذین جان ،
در مورد دلیل اینکه چرا 18 و 36 را باید در نظ ر بگیریم نکته این است که بازه 1 تا 53 را به بازه ی 17 تایی تقسیم می کنیم که مرز این 3 بازه روی 18 و 36 می افتند یعنی :

طول بازه = انتهای بازه - ابتدای بازه + 1

بازه ی اول : 1 تا 17 (17 -1 + 1 = 17 :طول بازه 17 است)
بازه ی دوم : 19 تا 35 (طول بازه 17 است)
بازه ی سوم : 37 تا 53 (طول بازه 17 است)
حالا اگر دقت کرده باشی می بینی که نقاط 18 و 36 که در بالا به آنها اشاره نشده ، به ترتیب مرز بین بازه اول دوم (18) و مرز بین بازه ی دوم و سوم (36) هستند.
حالا چرا این کار را می کنیم :
ما با افراز بازه ی 1 تا 53 به 3 بازه با دو مرز ، کل اعداد این بازه را پوشش داده ایم ، حال اگر در ابتدا مریم نقاط مرزی یعنی 18 و 36 را به مهدی بگوید ، یعنی بگوید که x یا 18 است یا 36 ، اگر یکی از این اعداد درست باشند که مهدی می گوید در غیر این صورت مهدی یکی از جوابهای : عدد انتخابي او كوچك‌تر از 18، بين 18 و 36، يا بزرگ‌تر از 36 است را به مریم می دهد .
مثلاٌ فرض میکنیم که مهدی بگوید عدد انتخابی کوچکتر از 18 است ، بنابراین مریم باید در بازه 1 تا 17 دنبال عدد مورد نظر بگرد ، بنابراین مریم می آید و کاری را که در مورد بازه ی 1تا 53 انجام داده بود را در مورد بازه ی 1 تا 17 تکرار می کند یعنی این بازه را به 3 زیر بازه ی با طول مساوی با دو نقطه ی مرزی تقسیم می کند . در واقع بازه ی 1 تا 17 را به 3 باز ه به طول 5 و دو نقطه ی مرزی تقسیم می کند :

بازه ی اول : 1 تا 5 (5 - 1 + 1 = 5 : طول بازه 5 است)
بازه دوم : 7 تا 11 (طول بازه 5 است)
بازه ی سوم : 13 تا 17 (طول بازه 5 است)

همانطور که مشخص است نقاط مرزی در این مرحله نقاط 6 و 12 هستند ، حالا این بار مریم این دو عدد را از مهدی می پرسد و بر اساس جواب مهدی ، یکی از بازه های فوق را انتخاب کرده و دوباره به 3 زیر بازه با دو مرز تقسیم می کند و آنقدر این کار را انجام می دهد که بازه ی ما به طول یک شود ، یعنی به عدد مورد نظر مهدی دست یابد !
به همین راحتی !
امیدوارم که جواب شوالت رو گرفته باشی ، باز هم اگر گنگ بود بپرس .
موفق باشی !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/7/20
مـتـن : ba arz salam,
az javabi ke be man dadid moteshakeram. vali agar in soalat jadid ra ba soalate ghabli(masalan mosabeghate 31, 32, 33...) moghayese onid vaghean motevejeh mishavid e an soalat jazab tar boodand.
dar zemn, momene khodetoon ra moarefi konid. chon ahtemalan fekr konam hamdigar ra mishnasim. in tor nist? ba tashakor
Nima
پاسـخ : سلام نیما جان !
در مورد مسابقه هایی که بهشون اشاره کردی ، کاملا درست میگی و حق با توست ولی از طرف دیگه استقبالِ مناسبی از اون مسابقات نشد که دلایل مختلفی داشت از جمله درجه ی سختی بالا و اینکه اون سوالات بیشتر در زمینه مسائل ترکیبیات بودند که علیرغم شیرینی خاصی که دارند برای دانش آموزان دبیرستانی کمی مشکل بودند چون آنها آشنایی زیادی با این گونه مسائل ندارند و فقط با گذراندن درس ریاضیات گسسته تا حدی با این مباحث (که به نظر من یکی از جذابترین بخش های علوم ریاضی و کامپیوتر هستند.)آشنا می شوند . ما ناگزیر سعی کردیم با استفاده از سوالات مرحله نخست المپیاد و همچنین سوالات با درجه سختی کمتر به طور تدریجی ابتدا دانش آموزان را به سمتی سوق بدهیم که با مباحثی همچون ترکیبیات و سایر مباحث مطرح در المپیاد ، آشنا شوند ، سپس با تحلیل استاندارد اینگونه مسائل ، توانایی حل مسائلِ گوناگون در این زمینه را به دست بیاورند ، که این روند نیازمند صرف زمان و تحمل شما است !
اما در مسابقه شماره ی 39 حتماٌ از پیشنهاد شما استفاده خواهیم کرد .
در مورد آشنایی هم باد بگم که اسم و فامیل شما از روی e-mail مشخص است و نیاز به هیچ آشنایی قبلی ندارد !
موفق باشی !

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/7/20
مـتـن : خیلی خیلی ببخشید . اما جواب من کاملا درسته. من گفتم جزء صحیح لگاریتم 53 در مبنای 3 به علاوه 1. حالا یکی یکی بررسی می کنیم. ابتدا ((لگاریتم 53در مبنای 3)) را حساب می کنیم که می شود 3.61 و خورده ای. حالا از این مقدار جزء صحیح می گیریم که می شود 3. و حال این مقدار را به علاوه 1 می کنیم که می شود 4. همانطور که خود شما انجام دادید 4 بار می شود . اما اینکه من چطور به این جواب رسیدم، دیگه شرمنده! فقط همان قدر بگویم که شما دارید 53 را در هر مرحله تقسیم بر 3 می کنید پی باید لگاریتم .... . در ضمن من آقای مولی هستم. در آخر هم باید بگویم که اشتباه از شما بود . چرا به ما گیر دادید؟ متسکرم.
پاسـخ : باریکلا به آقای مولی !
به نظرم شما از الگوی الگوریتم trinary search استفاده کردید و اون رو روی مجموعه ی مرتب شده شده ی 1 تا 53 پیاده سازی کردید که نشون میده اطلاعات خوبی در این زمینه دارید .
اما اگه میشه از اون یکی که در پایان جمع کردید میشه برای ما توضیح بدید ؟

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : فکر می کنم جواب می شود جزء صحیح لگاریتم 53 در مبنای 3 به علاوه 1.
پاسـخ : سلام آقا مولی !
از شما بعید بود !
این جوابه عجیب و غریب رو از کجا بدست آوردی !؟

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : 3 بار
اول 18 و 36
دوم (اگر زیر 18 بود) 6 و 13
سوم (اگر زیر 6 بود) 2 و 4
در بقیه موارد هم (بین 18 و 36 و بزرکتر از 36 ) به همین شکل و با همین فواصل
پاسـخ : سلام دوست عزیز !
کاش که اسمتون رو هم می نوشتید که بیشتر باهاتون آشنا می شدیم ،
شما مساله رو خوب انالیز و حل کردی ولی یه اشباه کوچو کردی و باعث شده که جواب آخرت اشباه بشه !
ولی خیل خوب بود !
آفرین !
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : 3 بار
اول 18 و 36
دوم (اگر زیر 18 بود) 6 و 13
سوم (اگر زیر 6 بود) 2 و 4
در بقیه موارد هم (بین 18 و 36 و بزرکتر از 36 ) به همین شکل و با همین فواصل
پاسـخ : سلام دوست عزیز !
کاش که اسمتون رو هم می نوشتید که بیشتر باهاتون آشنا می شدیم ،
شما مساله رو خوب انالیز و حل کردی ولی یه اشباه کوچو کردی و باعث شده که جواب آخرت اشباه بشه !
ولی خیل خوب بود !
آفرین !
موفق باشی !

فرستنده :
nazanin HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : had aksar ba 26 soal mitavanad adad ra hads bezanad .pas ba 26 soal hatman be javabmiresad .
پاسـخ : سلام نازنین خانم ،
شما متاسفانه یه مقدار بی دقتی کردید و جواب درستی به این مسابقه نداید !
ایشالله در مسابقه های بعدی بیشتر دقت کنید !
موفق باشید !

فرستنده :
nazanin HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : had aksar ba 26 soal mitavanad adad ra hads bezanad .pas ba 26 soal hatman be javabmiresad .
پاسـخ : سلام نازنین خانم ،
شما متاسفانه یه مقدار بی دقتی کردید و جواب درستی به این مسابقه نداید !
ایشالله در مسابقه های بعدی بیشتر دقت کنید !
موفق باشید !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : chahar bar.
lotfan soalate jadid matrah konid . soalate olampiad haye ghabli ro hame darand
پاسـخ : سلام آقای تیشبی !
جواب شما درسته ولی همونطوری که قبلاٌ هم به شما گفتیم ، در قسمت مسابقه صرفاٌ اعلام جواب آخر بدون ارائه راه حل ارزش زیادی نداره ، بنابراین ما خیلی خوشحال میشم که شما علاوه بر جواب آخر کمی راه حل خود رو هم برای ما تشریح کنید .
اما در مورد نکته ای که به اون اشاره کرده بودید باید عرض کنم که شما اگر دوست داشته باشتید می تونید در این مورد به ما کمک کنید ولی باید این نکته رو هم در ذهن داشته باشیدکه این مسابقات می خواهند دانش آموزان رو با سوالات المپیاد آشنا کنند (نه دانشجویان !) البته که این سوالات برای شما ممکن آسان یا تکراری باشه ولی برای دانش آموزان دبیرستانی و المپیادی به نظر جالب و مناسب می آیند !
اگر اشتباه نکنم شما الان دیگه باید دانشجوی با هوش سال آخر باشید!؟درسته !؟

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 عدد مخفي (مسابقه‌ي شماره‌ي 37)
عدد مخفي (مسابقه‌ي شماره‌ي 37)مسابقه كامپيوتر
مهدي عدد مخفي x از مجموعه اعداد 1 تا 53 را انتخاب مي‌كند. مريم مي‌خواهد با تعدادي سؤال از عدد x آگاه شود ... سؤال همراه با جواب

عدد مخفي






سؤال
مهدي عدد مخفي x از مجموعه اعداد 1 تا 53 را انتخاب مي‌كند. مريم مي‌خواهد با تعدادي سؤال از عدد  x آگاه شود. مريم در هر مرحله دو عدد  b و  a را با فرض   انتخاب مي‌كند.

اگر x = a يا x = b، مهدي مقدار x را به مريم مي‌گويد و كار تمام است. در غير اين صورت مهدي يكي از سه جواب ذيل را به مريم مي‌دهد كه عدد انتخابي او كوچك‌تر از a، بين a و  b، يا بزرگ‌تر از b است.

مريم با چند سؤال حتماً مي‌تواند عدد مهدي را پيدا كند؟



راهنمايي :
جواب عددي بين 1 تا 7 است !

جواب
ابتدا مريم دو عدد 18 و 36 را انتخاب مي‌كند. اگر  18  = x يا  36  = x كه مسأله حل است.

اگر غير اين باشد  x در يكي از بازه‌هاي  يا  قرار دارد كه هر يك از آن بازه‌ها داراي 17 عضو بوده و شرايط يكساني دارند.

فرض مي‌كنيم مهدي وجود  x را در بازه‌ي اول اعلام كند. در اين صورت مريم دو عدد 6 و 12 را انتخاب مي‌كند:

- اگر 6 = x يا 12 = x كه مسأله حل است.

- اگر غير اين باشد  x در يكي از بازه‌هاي  يا  قرار دارد كه هر يك از آن بازه‌ها داراي 5 عضو بوده و شرايط يكساني دارند.

فرض مي‌كنيم مهدي وجود  x را در بازه‌ي دوم اعلام كند. در اين صورت مريم دو عدد 8 و 10 را انتخاب كرده و  x را مي‌يابد زيرا:

- اگر 8  = x يا 10  = كه مسأله حل است

- اگر غير اين باشد x يكي از سه عدد 7، 9 يا 11 مي‌باشد كه مهدي آن را اعلام مي‌كند.

1386/7/11 لينک مستقيم

فرستنده :
آذین ح HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : سلام و با تشکر از سوالات خیلی خوبتان!
من روی این مسئله خیلی فکر کردم ولی متاسفانه موفق نشدم چون
من یه تازه کارم و تازه اول دبیرستانم. من جواب شما را خواندم ولی یک
نکته برایم مبهم است و آن این است که چرا حتما باید 18 و 36 را در نظر بگیریم؟؟
من باز هم روی این مسئله فکر خواهم کرد...شاید بتوانم به جواب برسم...
پاسـخ : سلام آذین جان ،
در مورد دلیل اینکه چرا 18 و 36 را باید در نظ ر بگیریم نکته این است که بازه 1 تا 53 را به بازه ی 17 تایی تقسیم می کنیم که مرز این 3 بازه روی 18 و 36 می افتند یعنی :

طول بازه = انتهای بازه - ابتدای بازه + 1

بازه ی اول : 1 تا 17 (17 -1 + 1 = 17 :طول بازه 17 است)
بازه ی دوم : 19 تا 35 (طول بازه 17 است)
بازه ی سوم : 37 تا 53 (طول بازه 17 است)
حالا اگر دقت کرده باشی می بینی که نقاط 18 و 36 که در بالا به آنها اشاره نشده ، به ترتیب مرز بین بازه اول دوم (18) و مرز بین بازه ی دوم و سوم (36) هستند.
حالا چرا این کار را می کنیم :
ما با افراز بازه ی 1 تا 53 به 3 بازه با دو مرز ، کل اعداد این بازه را پوشش داده ایم ، حال اگر در ابتدا مریم نقاط مرزی یعنی 18 و 36 را به مهدی بگوید ، یعنی بگوید که x یا 18 است یا 36 ، اگر یکی از این اعداد درست باشند که مهدی می گوید در غیر این صورت مهدی یکی از جوابهای : عدد انتخابي او كوچك‌تر از 18، بين 18 و 36، يا بزرگ‌تر از 36 است را به مریم می دهد .
مثلاٌ فرض میکنیم که مهدی بگوید عدد انتخابی کوچکتر از 18 است ، بنابراین مریم باید در بازه 1 تا 17 دنبال عدد مورد نظر بگرد ، بنابراین مریم می آید و کاری را که در مورد بازه ی 1تا 53 انجام داده بود را در مورد بازه ی 1 تا 17 تکرار می کند یعنی این بازه را به 3 زیر بازه ی با طول مساوی با دو نقطه ی مرزی تقسیم می کند . در واقع بازه ی 1 تا 17 را به 3 باز ه به طول 5 و دو نقطه ی مرزی تقسیم می کند :

بازه ی اول : 1 تا 5 (5 - 1 + 1 = 5 : طول بازه 5 است)
بازه دوم : 7 تا 11 (طول بازه 5 است)
بازه ی سوم : 13 تا 17 (طول بازه 5 است)

همانطور که مشخص است نقاط مرزی در این مرحله نقاط 6 و 12 هستند ، حالا این بار مریم این دو عدد را از مهدی می پرسد و بر اساس جواب مهدی ، یکی از بازه های فوق را انتخاب کرده و دوباره به 3 زیر بازه با دو مرز تقسیم می کند و آنقدر این کار را انجام می دهد که بازه ی ما به طول یک شود ، یعنی به عدد مورد نظر مهدی دست یابد !
به همین راحتی !
امیدوارم که جواب شوالت رو گرفته باشی ، باز هم اگر گنگ بود بپرس .
موفق باشی !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/7/20
مـتـن : ba arz salam,
az javabi ke be man dadid moteshakeram. vali agar in soalat jadid ra ba soalate ghabli(masalan mosabeghate 31, 32, 33...) moghayese onid vaghean motevejeh mishavid e an soalat jazab tar boodand.
dar zemn, momene khodetoon ra moarefi konid. chon ahtemalan fekr konam hamdigar ra mishnasim. in tor nist? ba tashakor
Nima
پاسـخ : سلام نیما جان !
در مورد مسابقه هایی که بهشون اشاره کردی ، کاملا درست میگی و حق با توست ولی از طرف دیگه استقبالِ مناسبی از اون مسابقات نشد که دلایل مختلفی داشت از جمله درجه ی سختی بالا و اینکه اون سوالات بیشتر در زمینه مسائل ترکیبیات بودند که علیرغم شیرینی خاصی که دارند برای دانش آموزان دبیرستانی کمی مشکل بودند چون آنها آشنایی زیادی با این گونه مسائل ندارند و فقط با گذراندن درس ریاضیات گسسته تا حدی با این مباحث (که به نظر من یکی از جذابترین بخش های علوم ریاضی و کامپیوتر هستند.)آشنا می شوند . ما ناگزیر سعی کردیم با استفاده از سوالات مرحله نخست المپیاد و همچنین سوالات با درجه سختی کمتر به طور تدریجی ابتدا دانش آموزان را به سمتی سوق بدهیم که با مباحثی همچون ترکیبیات و سایر مباحث مطرح در المپیاد ، آشنا شوند ، سپس با تحلیل استاندارد اینگونه مسائل ، توانایی حل مسائلِ گوناگون در این زمینه را به دست بیاورند ، که این روند نیازمند صرف زمان و تحمل شما است !
اما در مسابقه شماره ی 39 حتماٌ از پیشنهاد شما استفاده خواهیم کرد .
در مورد آشنایی هم باد بگم که اسم و فامیل شما از روی e-mail مشخص است و نیاز به هیچ آشنایی قبلی ندارد !
موفق باشی !

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/7/20
مـتـن : خیلی خیلی ببخشید . اما جواب من کاملا درسته. من گفتم جزء صحیح لگاریتم 53 در مبنای 3 به علاوه 1. حالا یکی یکی بررسی می کنیم. ابتدا ((لگاریتم 53در مبنای 3)) را حساب می کنیم که می شود 3.61 و خورده ای. حالا از این مقدار جزء صحیح می گیریم که می شود 3. و حال این مقدار را به علاوه 1 می کنیم که می شود 4. همانطور که خود شما انجام دادید 4 بار می شود . اما اینکه من چطور به این جواب رسیدم، دیگه شرمنده! فقط همان قدر بگویم که شما دارید 53 را در هر مرحله تقسیم بر 3 می کنید پی باید لگاریتم .... . در ضمن من آقای مولی هستم. در آخر هم باید بگویم که اشتباه از شما بود . چرا به ما گیر دادید؟ متسکرم.
پاسـخ : باریکلا به آقای مولی !
به نظرم شما از الگوی الگوریتم trinary search استفاده کردید و اون رو روی مجموعه ی مرتب شده شده ی 1 تا 53 پیاده سازی کردید که نشون میده اطلاعات خوبی در این زمینه دارید .
اما اگه میشه از اون یکی که در پایان جمع کردید میشه برای ما توضیح بدید ؟

فرستنده :
مولی HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : فکر می کنم جواب می شود جزء صحیح لگاریتم 53 در مبنای 3 به علاوه 1.
پاسـخ : سلام آقا مولی !
از شما بعید بود !
این جوابه عجیب و غریب رو از کجا بدست آوردی !؟

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : 3 بار
اول 18 و 36
دوم (اگر زیر 18 بود) 6 و 13
سوم (اگر زیر 6 بود) 2 و 4
در بقیه موارد هم (بین 18 و 36 و بزرکتر از 36 ) به همین شکل و با همین فواصل
پاسـخ : سلام دوست عزیز !
کاش که اسمتون رو هم می نوشتید که بیشتر باهاتون آشنا می شدیم ،
شما مساله رو خوب انالیز و حل کردی ولی یه اشباه کوچو کردی و باعث شده که جواب آخرت اشباه بشه !
ولی خیل خوب بود !
آفرین !
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : 3 بار
اول 18 و 36
دوم (اگر زیر 18 بود) 6 و 13
سوم (اگر زیر 6 بود) 2 و 4
در بقیه موارد هم (بین 18 و 36 و بزرکتر از 36 ) به همین شکل و با همین فواصل
پاسـخ : سلام دوست عزیز !
کاش که اسمتون رو هم می نوشتید که بیشتر باهاتون آشنا می شدیم ،
شما مساله رو خوب انالیز و حل کردی ولی یه اشباه کوچو کردی و باعث شده که جواب آخرت اشباه بشه !
ولی خیل خوب بود !
آفرین !
موفق باشی !

فرستنده :
nazanin HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : had aksar ba 26 soal mitavanad adad ra hads bezanad .pas ba 26 soal hatman be javabmiresad .
پاسـخ : سلام نازنین خانم ،
شما متاسفانه یه مقدار بی دقتی کردید و جواب درستی به این مسابقه نداید !
ایشالله در مسابقه های بعدی بیشتر دقت کنید !
موفق باشید !

فرستنده :
nazanin HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : had aksar ba 26 soal mitavanad adad ra hads bezanad .pas ba 26 soal hatman be javabmiresad .
پاسـخ : سلام نازنین خانم ،
شما متاسفانه یه مقدار بی دقتی کردید و جواب درستی به این مسابقه نداید !
ایشالله در مسابقه های بعدی بیشتر دقت کنید !
موفق باشید !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/7/19
مـتـن : chahar bar.
lotfan soalate jadid matrah konid . soalate olampiad haye ghabli ro hame darand
پاسـخ : سلام آقای تیشبی !
جواب شما درسته ولی همونطوری که قبلاٌ هم به شما گفتیم ، در قسمت مسابقه صرفاٌ اعلام جواب آخر بدون ارائه راه حل ارزش زیادی نداره ، بنابراین ما خیلی خوشحال میشم که شما علاوه بر جواب آخر کمی راه حل خود رو هم برای ما تشریح کنید .
اما در مورد نکته ای که به اون اشاره کرده بودید باید عرض کنم که شما اگر دوست داشته باشتید می تونید در این مورد به ما کمک کنید ولی باید این نکته رو هم در ذهن داشته باشیدکه این مسابقات می خواهند دانش آموزان رو با سوالات المپیاد آشنا کنند (نه دانشجویان !) البته که این سوالات برای شما ممکن آسان یا تکراری باشه ولی برای دانش آموزان دبیرستانی و المپیادی به نظر جالب و مناسب می آیند !
اگر اشتباه نکنم شما الان دیگه باید دانشجوی با هوش سال آخر باشید!؟درسته !؟

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content