XMod
 امان از دستِ مدیر! (مسابقه‌ي شماره‌ي 39)
امان از دستِ مدیر! (مسابقه‌ي شماره‌ي 39)مسابقه كامپيوتر
مديري در طول روز در زمان‌هاي مختلف، نامه‌اي را براي تايپ به منشي مي‌دهد و هر بار نامه را روي ستون نامه‌هاي روي ميز منشي مي‌گذارد ... سؤال همراه با جواب

امان از دستِ مدیر!







سؤال
مديري در طول روز در زمان‌هاي مختلفي نامه‌اي را براي تايپ به منشي مي‌دهد و هر بار نامه را روي ستون نامه‌هاي روي ميز منشي مي‌گذارد. هر وقت كه موقعش برسد منشي نامه‌ي رويي را برمي‌دارد و آن را تايپ مي‌كند.

امروز 9 نامه بايد تايپ شوند و مدير آن‌ها را به‌ترتيب 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8 و 9 به منشي مي‌دهد.


هنگام ناهار، منشي به همكارش مي‌گويد كه نامه‌ي 8 تايپ شده است اما از اين‌كه پيش‌از ظهر چه نامه‌هايي تايپ شده است هيچ‌چيز نمي‌گويد.

همكار منشي از خود مي‌پرسد كه بعد از ناهار كدام‌يك از 9 نامه و به چه ترتيبي بايد تايپ شوند.


براساس اطلاعات بالا، چند تا ترتيب تايپ بعد از ناهار ممكن است وجود داشته باشد؟ (اين‌كه هيچ نامه‌اي براي تايپ نمانده باشد هم يكي از حالت‌هاي ممكن است).

جواب :

در هر زماني، نامه‌ها از بالا به پايين به ترتيب نزولي قرار دارند. بنابراين دنباله نامه‌ها به طور يكتا با مجموعه نامه‌ها مشخص مي‌شود. دو حالت داريم: نامه 9 پيش از ناهار به منشي داده شده است يا بعد از ناهار.

حالت 1. چون نامه 9 پيش از ناهار به منشي داده شده است، هيچ نامه ديگري داده نخواهد شد و تعداد ترتيبهاي ممكن تعداد زيرمجموعه‌هاي مجموعه {9, 7, 6, … , 2, 1}T = است، كه ممكن است نامه‌هاي متناظرشان باقي مانده باشند. در حقيقت، هر يك از زيرمجموعه‌هاي T ممكن است جواب باشد، زيرا ممكن است منشي نامه‌هايي را كه در اين زيرمجموعه نيستند بلافاصله پس از تحويل آنها تايپ كند و هيچ نامه ديگري را تايپ نكند. چون T هشت عضو دارد تعداد زيرمجموعه هايش (با احتساب مجموعه تهي) برابر است با 8 2 يا 256.

حالت 2. چون نامه 9 پيش از ناهار به منشي داده نشده است، سوال اين است كه رديف قرار دادن اين نامه براي تايپ كجاست؟ هر جايي در هر زيرمجموعه اي از مجموعه {7, 6, … , 2, 1}كه نامه‌هاي متناظرش به هنگام ناهار باقي مانده‌اند ممكن است جاي نامه 9 باشد. مثلاً، اگر هنگام ناهار نامه هاي باقي‌مانده 6، 3 و 2 باشند، ترتيب نامه‌ها ممكن است 6، 3، 9 و 2 باشد، زيرا ممكن است مدير درست پس از اينكه نامه 3 تايپ شد نامه 9 را بدهد. به نظر مي‌یسد كه در دنباله‌اي از k نامه، 1 + k جا براي قراردادن نامه 9 وجود دارد. با اين وجود، اگر نامه 9 را در ابتداي اين دنباله قرار دهيم (يعني روي ستون نامه‌ها بگذاريم، در نتيجه اين نامه پيش از اينكه نامه‌هاي تايپي پس از ناهار تايپ شوند رسيده است)، يكي از ترتيبهاي حالت (1) را تكرار كرده‌ايم. بنابراين اگر پس از بازگشتن از ناهار k نامه مانده باشند، k جا براي گذاشتن نامه 9 وجود دارد (و هيچ ترتيبي از حالت (1) را تكرار نكرده‌ايم). بنابراين تعداد ترتيبهاي جديد در حالت (2) برابر است با


بنابراين تعداد ترتيبهاي تايپ كردن نامه‌ها برابر است با 448 + 256 كه برابر است با 704

1386/7/25 لينک مستقيم

فرستنده :
nazanin HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : do halat vojod darad ya monshi bad az nahar 1 name type konad ya inke badaz nahar7 name type konad chon ya modir name ha ra az yek ta noh roye miz gozashte ya anha ra aznoh ta yek roye miz gozashte .
پاسـخ : سلام نازنین جان ،
واقعاٌ از این که شما در این چند مسابقه ی اخیر ما حضور فعال داشتید ، خیلی خوشحال هستیم ، ولی متاسفانه این بار هم دچار اشتباه شده اید ، ولی اصلاٌ اشکالی نداره ، هنوز کلی مسابقه مونده که شما می تونی در اونها موفق بشی !
پس به امید موفقیت شما در مسابقات آینده !
می تونی جواب درست را هم ملاحظه کنید.

فرستنده :
مسعود احمدی کاخکی HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : ترتیب اول که در آن فقط نامه 8 تایپ شده باشد: 8*7*6*5*...*1=40320
ترتیب دوم که در آن نامه 8 و یکی دیگر از نامه ها تایپ شده باشد:5040
ترتیب سوم که در نامه آن 8 و دو تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: =!6 =720
ترتیب چهارم که در آن نامه 8 و سه تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد :5!=120
ترتیب پنجم که در آن نامه 8 و4 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: 4!=24
ترتیب ششم که در آن نامه 8 و 5 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد : 3! =6
ترتیب هفتم که در آن نامه 8 و 6 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: 2!=2
ترتیب هشتم که در آن نامه 8 و 7 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: 1!=1
پاسـخ : سلام مسعود جان !
اگر اشتباه نکنم شما از مخاطبان جدید سایت رشد هستید !
خوشحالم که شما به کاربران ما اضافه شدید !
اما در مورد پاسخ شما باید بگم که اشتباه کرده اید و جواب نادرست به این مسابقه داده اید !
ولی هیچ اشکالی نداره در مسابقه های آینده می تونی باز هم معلومات خودت رو آزمایش کنی ، راستی شما هم مثل سایر دوستانتون بیش از یک بار نظر خودت رو ارسال کردی که همونطور که برای سایرین توضیح دادم ، مشکلی وجود تدارد .
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : 32
پاسـخ : سلام دوست عزیز !
جواب نادرستی دادید به این مسابقه !
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : 7654321
پاسـخ : سلام دوست ناشناس عزیز !
متاسفانه جواب شما نادرست است !
موفق باشی !

فرستنده :
Ali HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : سلام ...
*/
اگه این جوابی که می دم اشتباه باشه به احتمال زیاد به خاطر اینه که تیکه ی آخر سوال رو درست نفهمیدم .
/*
(دقیقا این جا رو شک دارم که آیا همه ی نامه ها رو قبل از ظهر داده یا امکان داره نامه ی 9 رو هنوز نداده باشه )
(طبق برداشت من از متن) مدیر قبل از ظهر همه ی نامه ها رو به منشی داده ...
در نتتیجه
تعداد ترتیب های تایپ بعد از ظهر برابر تعداد ترتیب های نامه های باقی مانده در ستون در هنگام ناهار است .

حالا حساب می کنیم به چند حالت منشی میتونه نامه ها رو برداشته باشه و تایپ کرده باشه ....

خوب می دونیم نامه ی 8 رو حتما بر می داره .... =>
تعداد حالت هایی که فقط یه نامه برداشته : 1 (فقط خود نامه ی 8)
-------------------
از اون جایی که همه ی نامه ها حد اقل یک بار رو قرار می گیرند(هنگامی که مدیر اون ها رو روی ستون قرار می ده) پس حتما می شه برشون داشت .
در ضمن ترتیب برداشتنوشون مهم نیست . در نتیجه =>
تعداد حالت هایی که 2 تا نامه برداشته (یعنی 8 و یک نامه ی دیگه):
(1 از 7) = 7
------------------------
تعداد حالت هایی که 3 تا نامه برداشته (یعنی 8 و دو نامه ی دیگه):
(2 از 7) = 21
--------
... 4 .... (3 از 7 )= 35
-------
.... 5 ... (4 از 7 ) = 35
-------
..... 6 .... (5 از 7 ) = 21
-------
....... 7 ..... (6 از 7) = 7
--------
.......8 ........(7 از 7) = 1

2*1+2*7+2*21+2*35 = 128

پس جواب آخر = 128

البته به احتمال زیادی اشتباهه چون خیلی آسون حل شد !!!
پاسـخ : مجدداٌ سلام ،
علی جان شما هم مثل سایر دوستانتون ، نظرتون رو بیش از یک با ر ارسال کردید ، که به نظر من دلیل این کار این است که انتظار داشته که نظرتون رو به محض ارسال ، مشاهده کنید ، که در این مورد باید بگم که نظرات شما به صورت ONLINE روی سایت قرار نمی گیره ، بلکه باید اول توسط دبیر بخش المپیاد تایید گردد سپس نمایش داده خواهد شد که این کار با اندکی تاخیر پس از ارسال نظر شما انجام می شود .
موفق باشی !

فرستنده :
Ali HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : سلام ...
*/
اگه این جوابی که می دم اشتباه باشه به احتمال زیاد به خاطر اینه که تیکه ی آخر سوال رو درست نفهمیدم .
/*
(دقیقا این جا رو شک دارم که آیا همه ی نامه ها رو قبل از ظهر داده یا امکان داره نامه ی 9 رو هنوز نداده باشه )
(طبق برداشت من از متن) مدیر قبل از ظهر همه ی نامه ها رو به منشی داده ...
در نتتیجه
تعداد ترتیب های تایپ بعد از ظهر برابر تعداد ترتیب های نامه های باقی مانده در ستون در هنگام ناهار است .

حالا حساب می کنیم به چند حالت منشی میتونه نامه ها رو برداشته باشه و تایپ کرده باشه ....

خوب می دونیم نامه ی 8 رو حتما بر می داره .... =>
تعداد حالت هایی که فقط یه نامه برداشته : 1 (فقط خود نامه ی 8)
-------------------
از اون جایی که همه ی نامه ها حد اقل یک بار رو قرار می گیرند(هنگامی که مدیر اون ها رو روی ستون قرار می ده) پس حتما می شه برشون داشت .
در ضمن ترتیب برداشتنوشون مهم نیست . در نتیجه =>
تعداد حالت هایی که 2 تا نامه برداشته (یعنی 8 و یک نامه ی دیگه):
(1 از 7) = 7
------------------------
تعداد حالت هایی که 3 تا نامه برداشته (یعنی 8 و دو نامه ی دیگه):
(2 از 7) = 21
--------
... 4 .... (3 از 7 )= 35
-------
.... 5 ... (4 از 7 ) = 35
-------
..... 6 .... (5 از 7 ) = 21
-------
....... 7 ..... (6 از 7) = 7
--------
.......8 ........(7 از 7) = 1

2*1+2*7+2*21+2*35 = 128

پس جواب آخر = 128

البته به احتمال زیادی اشتباهه چون خیلی آسون حل شد !!!
پاسـخ : سلام علی جان ،
همونطور که خودت هم پیش بینی کردی ، جوابی که دادی ، جواب نادرستی هست !
با مشاهده ی پاسخ مسابقه متوجه اشتباهاتت خواهی شد ، ولی باز هم اگر مشکلی داشتی م تونی با ما مطرح کنی ، حتماٌ پاسخگوی سئوالات شما هستیم !
موفق باشی !

فرستنده :
مهران اخوان HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : 7*6*5*4*3*2 +1=5041
پاسـخ : سلام مهران جان ،
متاسفانه شما جواب اشتباه دادید ، البته همونطور که به سایر دوستانتون هم بار ها و بار ها متذکر شدیم ، شما می بایستی که راه رسیدن به جوابتون رو تا حدودی برای ما توضیح بدهید تا ما آن جواب شما بپذیریم !
موفق باشی !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : As 7name aval har zirmajmoeye mitavanad baghi mande bashad(masalan i name).name 9momkenast ghabl az nahar type shode bashad(1 halat) ya ghabl az i name va bad az nahar(1 halat),bein i name(i-1halat),ya akhar az hame nameha type shaved(1halat). Pas kolan i+2halat baraye name 9 darim.pas kol halat ebarat ast az,
\sum_{i=0}^{7} (i+2)*C(7,i) = \sum_{i=0}^{7} i*C(7,i) + 2^8= \sum_{i=0}^{7} 7C(6,i-1) = 7*2^6 +2^8 = 704
پاسـخ : نیما جان ،
این نظر رو تایید کدم تا این نکته رو متذکر بشم که برای ارسال جوابهای خودتون فقط کافیه که اون رو یک بار یرای ما ارسال کنید ، این نظرات پس از تایید ما به نمایش در می آیند و ONLINE نمایش داده نمی شوند.
باز هم موفق باشی !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : As 7name aval har zirmajmoeye mitavanad baghi mande bashad(masalan i name).name 9momkenast ghabl az nahar type shode bashad(1 halat) ya ghabl az i name va bad az nahar(1 halat),bein i name(i-1halat),ya akhar az hame nameha type shaved(1halat). Pas kolan i+2halat baraye name 9 darim.pas kol halat ebarat ast az,
\sum_{i=0}^{7} (i+2)*C(7,i) = \sum_{i=0}^{7} i*C(7,i) + 2^8= \sum_{i=0}^{7} 7C(6,i-1) = 7*2^6 +2^8 = 704
پاسـخ : سلام نیما جان ،
باریکلا ! درسته ! شما جواب درست دادید و برنده شدید !
راستی ، نظرت راجع به این مسابق چی بود !؟
موفق باشی !

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 امان از دستِ مدیر! (مسابقه‌ي شماره‌ي 39)
امان از دستِ مدیر! (مسابقه‌ي شماره‌ي 39)مسابقه كامپيوتر
مديري در طول روز در زمان‌هاي مختلف، نامه‌اي را براي تايپ به منشي مي‌دهد و هر بار نامه را روي ستون نامه‌هاي روي ميز منشي مي‌گذارد ... سؤال همراه با جواب

امان از دستِ مدیر!







سؤال
مديري در طول روز در زمان‌هاي مختلفي نامه‌اي را براي تايپ به منشي مي‌دهد و هر بار نامه را روي ستون نامه‌هاي روي ميز منشي مي‌گذارد. هر وقت كه موقعش برسد منشي نامه‌ي رويي را برمي‌دارد و آن را تايپ مي‌كند.

امروز 9 نامه بايد تايپ شوند و مدير آن‌ها را به‌ترتيب 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8 و 9 به منشي مي‌دهد.


هنگام ناهار، منشي به همكارش مي‌گويد كه نامه‌ي 8 تايپ شده است اما از اين‌كه پيش‌از ظهر چه نامه‌هايي تايپ شده است هيچ‌چيز نمي‌گويد.

همكار منشي از خود مي‌پرسد كه بعد از ناهار كدام‌يك از 9 نامه و به چه ترتيبي بايد تايپ شوند.


براساس اطلاعات بالا، چند تا ترتيب تايپ بعد از ناهار ممكن است وجود داشته باشد؟ (اين‌كه هيچ نامه‌اي براي تايپ نمانده باشد هم يكي از حالت‌هاي ممكن است).

جواب :

در هر زماني، نامه‌ها از بالا به پايين به ترتيب نزولي قرار دارند. بنابراين دنباله نامه‌ها به طور يكتا با مجموعه نامه‌ها مشخص مي‌شود. دو حالت داريم: نامه 9 پيش از ناهار به منشي داده شده است يا بعد از ناهار.

حالت 1. چون نامه 9 پيش از ناهار به منشي داده شده است، هيچ نامه ديگري داده نخواهد شد و تعداد ترتيبهاي ممكن تعداد زيرمجموعه‌هاي مجموعه {9, 7, 6, … , 2, 1}T = است، كه ممكن است نامه‌هاي متناظرشان باقي مانده باشند. در حقيقت، هر يك از زيرمجموعه‌هاي T ممكن است جواب باشد، زيرا ممكن است منشي نامه‌هايي را كه در اين زيرمجموعه نيستند بلافاصله پس از تحويل آنها تايپ كند و هيچ نامه ديگري را تايپ نكند. چون T هشت عضو دارد تعداد زيرمجموعه هايش (با احتساب مجموعه تهي) برابر است با 8 2 يا 256.

حالت 2. چون نامه 9 پيش از ناهار به منشي داده نشده است، سوال اين است كه رديف قرار دادن اين نامه براي تايپ كجاست؟ هر جايي در هر زيرمجموعه اي از مجموعه {7, 6, … , 2, 1}كه نامه‌هاي متناظرش به هنگام ناهار باقي مانده‌اند ممكن است جاي نامه 9 باشد. مثلاً، اگر هنگام ناهار نامه هاي باقي‌مانده 6، 3 و 2 باشند، ترتيب نامه‌ها ممكن است 6، 3، 9 و 2 باشد، زيرا ممكن است مدير درست پس از اينكه نامه 3 تايپ شد نامه 9 را بدهد. به نظر مي‌یسد كه در دنباله‌اي از k نامه، 1 + k جا براي قراردادن نامه 9 وجود دارد. با اين وجود، اگر نامه 9 را در ابتداي اين دنباله قرار دهيم (يعني روي ستون نامه‌ها بگذاريم، در نتيجه اين نامه پيش از اينكه نامه‌هاي تايپي پس از ناهار تايپ شوند رسيده است)، يكي از ترتيبهاي حالت (1) را تكرار كرده‌ايم. بنابراين اگر پس از بازگشتن از ناهار k نامه مانده باشند، k جا براي گذاشتن نامه 9 وجود دارد (و هيچ ترتيبي از حالت (1) را تكرار نكرده‌ايم). بنابراين تعداد ترتيبهاي جديد در حالت (2) برابر است با


بنابراين تعداد ترتيبهاي تايپ كردن نامه‌ها برابر است با 448 + 256 كه برابر است با 704

1386/7/25 لينک مستقيم

فرستنده :
nazanin HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : do halat vojod darad ya monshi bad az nahar 1 name type konad ya inke badaz nahar7 name type konad chon ya modir name ha ra az yek ta noh roye miz gozashte ya anha ra aznoh ta yek roye miz gozashte .
پاسـخ : سلام نازنین جان ،
واقعاٌ از این که شما در این چند مسابقه ی اخیر ما حضور فعال داشتید ، خیلی خوشحال هستیم ، ولی متاسفانه این بار هم دچار اشتباه شده اید ، ولی اصلاٌ اشکالی نداره ، هنوز کلی مسابقه مونده که شما می تونی در اونها موفق بشی !
پس به امید موفقیت شما در مسابقات آینده !
می تونی جواب درست را هم ملاحظه کنید.

فرستنده :
مسعود احمدی کاخکی HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : ترتیب اول که در آن فقط نامه 8 تایپ شده باشد: 8*7*6*5*...*1=40320
ترتیب دوم که در آن نامه 8 و یکی دیگر از نامه ها تایپ شده باشد:5040
ترتیب سوم که در نامه آن 8 و دو تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: =!6 =720
ترتیب چهارم که در آن نامه 8 و سه تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد :5!=120
ترتیب پنجم که در آن نامه 8 و4 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: 4!=24
ترتیب ششم که در آن نامه 8 و 5 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد : 3! =6
ترتیب هفتم که در آن نامه 8 و 6 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: 2!=2
ترتیب هشتم که در آن نامه 8 و 7 تا از نامه های دیگر تایپ شده باشد: 1!=1
پاسـخ : سلام مسعود جان !
اگر اشتباه نکنم شما از مخاطبان جدید سایت رشد هستید !
خوشحالم که شما به کاربران ما اضافه شدید !
اما در مورد پاسخ شما باید بگم که اشتباه کرده اید و جواب نادرست به این مسابقه داده اید !
ولی هیچ اشکالی نداره در مسابقه های آینده می تونی باز هم معلومات خودت رو آزمایش کنی ، راستی شما هم مثل سایر دوستانتون بیش از یک بار نظر خودت رو ارسال کردی که همونطور که برای سایرین توضیح دادم ، مشکلی وجود تدارد .
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : 32
پاسـخ : سلام دوست عزیز !
جواب نادرستی دادید به این مسابقه !
موفق باشی !

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : 7654321
پاسـخ : سلام دوست ناشناس عزیز !
متاسفانه جواب شما نادرست است !
موفق باشی !

فرستنده :
Ali HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : سلام ...
*/
اگه این جوابی که می دم اشتباه باشه به احتمال زیاد به خاطر اینه که تیکه ی آخر سوال رو درست نفهمیدم .
/*
(دقیقا این جا رو شک دارم که آیا همه ی نامه ها رو قبل از ظهر داده یا امکان داره نامه ی 9 رو هنوز نداده باشه )
(طبق برداشت من از متن) مدیر قبل از ظهر همه ی نامه ها رو به منشی داده ...
در نتتیجه
تعداد ترتیب های تایپ بعد از ظهر برابر تعداد ترتیب های نامه های باقی مانده در ستون در هنگام ناهار است .

حالا حساب می کنیم به چند حالت منشی میتونه نامه ها رو برداشته باشه و تایپ کرده باشه ....

خوب می دونیم نامه ی 8 رو حتما بر می داره .... =>
تعداد حالت هایی که فقط یه نامه برداشته : 1 (فقط خود نامه ی 8)
-------------------
از اون جایی که همه ی نامه ها حد اقل یک بار رو قرار می گیرند(هنگامی که مدیر اون ها رو روی ستون قرار می ده) پس حتما می شه برشون داشت .
در ضمن ترتیب برداشتنوشون مهم نیست . در نتیجه =>
تعداد حالت هایی که 2 تا نامه برداشته (یعنی 8 و یک نامه ی دیگه):
(1 از 7) = 7
------------------------
تعداد حالت هایی که 3 تا نامه برداشته (یعنی 8 و دو نامه ی دیگه):
(2 از 7) = 21
--------
... 4 .... (3 از 7 )= 35
-------
.... 5 ... (4 از 7 ) = 35
-------
..... 6 .... (5 از 7 ) = 21
-------
....... 7 ..... (6 از 7) = 7
--------
.......8 ........(7 از 7) = 1

2*1+2*7+2*21+2*35 = 128

پس جواب آخر = 128

البته به احتمال زیادی اشتباهه چون خیلی آسون حل شد !!!
پاسـخ : مجدداٌ سلام ،
علی جان شما هم مثل سایر دوستانتون ، نظرتون رو بیش از یک با ر ارسال کردید ، که به نظر من دلیل این کار این است که انتظار داشته که نظرتون رو به محض ارسال ، مشاهده کنید ، که در این مورد باید بگم که نظرات شما به صورت ONLINE روی سایت قرار نمی گیره ، بلکه باید اول توسط دبیر بخش المپیاد تایید گردد سپس نمایش داده خواهد شد که این کار با اندکی تاخیر پس از ارسال نظر شما انجام می شود .
موفق باشی !

فرستنده :
Ali HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : سلام ...
*/
اگه این جوابی که می دم اشتباه باشه به احتمال زیاد به خاطر اینه که تیکه ی آخر سوال رو درست نفهمیدم .
/*
(دقیقا این جا رو شک دارم که آیا همه ی نامه ها رو قبل از ظهر داده یا امکان داره نامه ی 9 رو هنوز نداده باشه )
(طبق برداشت من از متن) مدیر قبل از ظهر همه ی نامه ها رو به منشی داده ...
در نتتیجه
تعداد ترتیب های تایپ بعد از ظهر برابر تعداد ترتیب های نامه های باقی مانده در ستون در هنگام ناهار است .

حالا حساب می کنیم به چند حالت منشی میتونه نامه ها رو برداشته باشه و تایپ کرده باشه ....

خوب می دونیم نامه ی 8 رو حتما بر می داره .... =>
تعداد حالت هایی که فقط یه نامه برداشته : 1 (فقط خود نامه ی 8)
-------------------
از اون جایی که همه ی نامه ها حد اقل یک بار رو قرار می گیرند(هنگامی که مدیر اون ها رو روی ستون قرار می ده) پس حتما می شه برشون داشت .
در ضمن ترتیب برداشتنوشون مهم نیست . در نتیجه =>
تعداد حالت هایی که 2 تا نامه برداشته (یعنی 8 و یک نامه ی دیگه):
(1 از 7) = 7
------------------------
تعداد حالت هایی که 3 تا نامه برداشته (یعنی 8 و دو نامه ی دیگه):
(2 از 7) = 21
--------
... 4 .... (3 از 7 )= 35
-------
.... 5 ... (4 از 7 ) = 35
-------
..... 6 .... (5 از 7 ) = 21
-------
....... 7 ..... (6 از 7) = 7
--------
.......8 ........(7 از 7) = 1

2*1+2*7+2*21+2*35 = 128

پس جواب آخر = 128

البته به احتمال زیادی اشتباهه چون خیلی آسون حل شد !!!
پاسـخ : سلام علی جان ،
همونطور که خودت هم پیش بینی کردی ، جوابی که دادی ، جواب نادرستی هست !
با مشاهده ی پاسخ مسابقه متوجه اشتباهاتت خواهی شد ، ولی باز هم اگر مشکلی داشتی م تونی با ما مطرح کنی ، حتماٌ پاسخگوی سئوالات شما هستیم !
موفق باشی !

فرستنده :
مهران اخوان HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : 7*6*5*4*3*2 +1=5041
پاسـخ : سلام مهران جان ،
متاسفانه شما جواب اشتباه دادید ، البته همونطور که به سایر دوستانتون هم بار ها و بار ها متذکر شدیم ، شما می بایستی که راه رسیدن به جوابتون رو تا حدودی برای ما توضیح بدهید تا ما آن جواب شما بپذیریم !
موفق باشی !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : As 7name aval har zirmajmoeye mitavanad baghi mande bashad(masalan i name).name 9momkenast ghabl az nahar type shode bashad(1 halat) ya ghabl az i name va bad az nahar(1 halat),bein i name(i-1halat),ya akhar az hame nameha type shaved(1halat). Pas kolan i+2halat baraye name 9 darim.pas kol halat ebarat ast az,
\sum_{i=0}^{7} (i+2)*C(7,i) = \sum_{i=0}^{7} i*C(7,i) + 2^8= \sum_{i=0}^{7} 7C(6,i-1) = 7*2^6 +2^8 = 704
پاسـخ : نیما جان ،
این نظر رو تایید کدم تا این نکته رو متذکر بشم که برای ارسال جوابهای خودتون فقط کافیه که اون رو یک بار یرای ما ارسال کنید ، این نظرات پس از تایید ما به نمایش در می آیند و ONLINE نمایش داده نمی شوند.
باز هم موفق باشی !

فرستنده :
nima HyperLink HyperLink 1386/8/4
مـتـن : As 7name aval har zirmajmoeye mitavanad baghi mande bashad(masalan i name).name 9momkenast ghabl az nahar type shode bashad(1 halat) ya ghabl az i name va bad az nahar(1 halat),bein i name(i-1halat),ya akhar az hame nameha type shaved(1halat). Pas kolan i+2halat baraye name 9 darim.pas kol halat ebarat ast az,
\sum_{i=0}^{7} (i+2)*C(7,i) = \sum_{i=0}^{7} i*C(7,i) + 2^8= \sum_{i=0}^{7} 7C(6,i-1) = 7*2^6 +2^8 = 704
پاسـخ : سلام نیما جان ،
باریکلا ! درسته ! شما جواب درست دادید و برنده شدید !
راستی ، نظرت راجع به این مسابق چی بود !؟
موفق باشی !

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content