متن كامل خبر
پدافند غیر عامل واژه‌ای فرهنگی است.


تاريخ خبر :  29/2/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  447

قائم مقام معاونت توسعه و فن‌آوری رسانه ملی و عضو شورای سیاستگزاری و مسئول کمیته تبلیغات واطلاع رسانی جشنواره پایداری ملی: پدافند غیر عامل واژه‌ای فرهنگی است. پدافند غیر عامل به معنای اندیشیدن در مقابل حادثه‌ای که ممکن است اتفاق بیافتدیا پیش‌بینی و پیشگیری از آن است.

سیاه کلی، قائم مقام معاونت توسعه و فن‌آوری رسانه ملی و عضو شورای سیاستگزاری و مسئول کمیته تبلیغات واطلاع رسانی جشنواره پایداری ملی  ضمن بیان این مطلب با  ستاد خبری جشنواره پایداری ملی افزود: پدافند غیر عامل واژه‌ای فرهنگی است. پدافند غیر عامل به معنای اندیشیدن در مقابل  حادثه‌ای که ممکن است اتفاق بیافتدیا پیش‌بینی و پیشگیری از آن است. بنابراین معادلی که برای این واژه دیده شده‌است پایداری ملی است.
وی در ادامه گفت:آحاد جامعه باید به گونه ای از لحاظ فرهنگی رشد بکنند که در مقابل سوانح وحوادث طبیعی و یا جنگ مقاوم شوند وآموزش ببینند.
سیاه کلی افزود:همچنین سعی کنند تا از بروز اتفاقات جلوگیری کنند. در زمان وقوع نیز از خسارت جلوگیری کنند ودر صورت دیدن خسارت آن را به حداقل برسانند.ترویج این نوع نگاه و آموزش تنها از طریق فرهنگ سازی صورت می پذیرد.
وی هدف جشنواره پایداری ملی را فرهنگ سازی در سطح جامعه عنوان کرد و افزود:
با تعامل با هنرمندان و تفهیم موضوع به آنهامی توان تولید آثاری را شاهد بود که جامعه را به تحرک وا دارد.سیاه کلی خاطرنشان کرد:انتظار داریم که در جشنواره  اذهان نخبگان ، هنرمندان ، نویسندگان و افراد اثر گذار را  تحریک کنیم تا به این مقوله بیاندیشند و در این راه حرکت کنند تا جامعه را نسبت به حوادث مصون کنیم.در این راه رسانه ها نقش مهمی خواهند داشت و وظیفه رسانه ملی از همه سنگین تر خواهد بود.


     

بازگشت