متن كامل خبر
ملتی که راه‌های مقابله باآسیب‌ها و تهدیدات دشمن راشناخته‌است همواره پایدار می‌ماند.


تاريخ خبر :  29/2/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  586

محسن فردرو مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: اصل و هدف اصلی این جشنواره، فرهنگ سازی و آشنایی مردم با حوزه پدافند غیر عامل است.

محسن فردرو مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که عضو شواری سیاستگزاری ومدیر کمیته فرهنگی جشنواره پایداری ملی است در نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور معاون و مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان‌های کشور برگزار شد ، گفت:
اولین دوره جشنواره پایداری ملی به همت سازمان پدافند غیر عامل در روز سوم خرداد ماه و با هدف معرفی آثار و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این حوزه برگزار می شود و طی آن آثار فرهنگی و هنری و پژوهشی برتر تشویق خواهند شد.
وی درمورد هدف برگزاری جشنواره پایداری ملی گفت:اصل و هدف اصلی این جشنواره، فرهنگ سازی و آشنایی مردم با حوزه پدافند غیر عامل است.
فردرو افزود: دفاع غیرعامل را شیشه عمر انسان می نامیم. زمانی که از بقا وحیات بشر صحبت می کنیم در واقع به پدافند غیر عامل اشاره داریم.
وی با بیان اینکه دفاع غیر عامل یک شیوه فطری در وجود بشر است که در مقابل حوادث چه طبیعی و چه غیر طبیعی خودش را حفظ و پایدار کند،گفت: تجربه های تاریخی و بررسی جامعه شناسان و انسان شناسان نشان می دهد  که جوامعی که نتوانستند خودشان را در  مقابل حوادث و بلایا و تهدیدات دشمن حفظ کنند از بین رفته اند و راز ماندگاری بعضی از جوامع در این است  که پیش بینی و شناخت درستی از تهدیدات و چگونگی دفاع ازخود داشته اند.
وی با اشاره به اینکه امروزه تهدیدات دشمن مرزی ندارد،گفت :زمانی تهدیدات دشمن در مرزها صورت می گرفت امروز مرزها تا اذهان مردم نفوذ پیدا کرده اند.مورد و بستر تهدید، مردم هستند. نوع تهدیدات هم عوض شده است و امروز با جنگ نرم روبرو هستیم.
در جنگ نرم، دشمن بدون سروصدا نفوذ پیدا میکند و ضربه مورد  نظر خودرا وارد می کند.
این عضو شورای سیاستگذاری ومدیر بخش فرهنگی  جشنواره پایداری ملی افزود: جنگ روانی که دشمنان بر روی انقلاب اسلامی صورت داده اند چون تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی از مقوله های جنگ نرم است که دشمن با هدف از بین بردن پایداری مردم ما آن را  برنامه ریزی می کند.
فردرو با تاکید بر لزوم آمادگی و شناخت پدافند غیر عامل گفت: در دفاع غیر عامل  مردم راههای مقابله با تهدیدات پنهان دشمنان را یاد می گیرندو اگر این آمادگی را نداشته باشیم بقا جامعه به خطر می افتد. پس ما از حیات و  بقا و پایداری خودمان صحبت می کنیم موضوعی  که به همه مربوط است و از این مهمتر هم شاید نیست.
 وی افزود:برای آگاهی مردم باید از ابزارهای فرهنگی استفاده کرد و ابتدا باید نخبگان ، اهل  فکر ، اهل قلم ، هنرمندان ،کارشناسان و مدیرانمان آگاه بشوند و بعد از آن از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری مردم را مطلع کنند در آن زمان میتوانیم با انسجام در مقابل تهدیدات بایستیم.
فردرو جشنواره پایداری ملی را اولین گام در این راستا عنوان کرد و ادامه داد:جشنواره روند اطلاع رسانی را از طریق تبلیغات شهری و رسانه ای طی کرد براساس فرخوان اعلام شده آثار فراوانی در قالب مقاله ،کتاب و پژوهش از تمام نقاط کشور جمع آوری شده‌است .
وی در ادامه گفت:طی جلساتی که با اهالی فرهنگ و قلم داشته ایم به نتایج مناسبی دست یافتیم زیرا در آغاز این عزیزان را با اهداف خود و همچنین شاکله موضوع پدافند غیر عامل آشنا کرده و آنها را به سمت ساخت و تولید آثار مربوط سوق دادیم.
فردرو اشاره نمودبزودی 15 جلد کتاب از مجموعه مقالات برتر ارسال شده به جشنواره پایداری ملی چاپ خواهد شد و افزود: ما در اولین گام هستیم، اما به نسبت پیش بینی مان آثار قابل توجهی را دریافت کرده ایم و این موضوع ما را برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره پایداری ملی تشویق می کند.
وی افزود: این جشنواره با هدف شناخت اصول و مبانی و توسعه فرهنگی پدافند غیرعامل برگزار می شود و نتیجه آن ارتقا و پایداری و همبستگی ملی است  گفتنی است ،جشنواره پایداری ملی ،سوم خردادماه سال جاری در تالار وحدت برگزار میشود و از برنامه‌های جنبی آن می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس،نقاشی،خط و حجم سازی اشاره کرد.


     

بازگشت