متن كامل خبر
فرهنگ می‌تواند جان انسان را نجات دهد.


تاريخ خبر :  29/2/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  469

مشاور هنری رئیس جمهور: پرداختن به ابعاد فرهنگی زندگی انسان‌ها می‌تواند بشر را از گزند عوامل تهدیدکننده نجات دهد.

پرداختن به ابعاد فرهنگی زندگی انسان‌ها می‌تواند بشر را از گزند عوامل تهدیدکننده نجات دهد.
جواد شمقدری مشاور هنری رییس جمهور در گفت و گو با ستاد خبری نخستین جشنواره فرهنگی هنری پایداری ملی ضمن بیان این مطلب افزود: هرچه خود را در مقابل تهاجمات دشمن چه فرهنگی و چه غیرفرهنگی تقویت کنیم به همان میزان بر بقای جامعه‌مان افزوده ایم.
وی افزود: در آغاز پدافند غیرعامل نامی دور از فرهنگ به‌نظر می‌رسد در صورتیکه مفاهیمی را به همراه دارد که همگی فرهنگی و در جهت بقاء اجتماعی بشر است.
مشاور هنری رییس جمهور تصریح کرد: امروز تهاجم شکلی به شدت آشنا به خود گرفته است به گونه‌ای که با تأمل و تعمق در سبد مصرف روزانه خانوارها می‌توان شاهد این هجوم فرهنگی از جانب دشمنان باشیم وی با بیان این مطلب که برگزاری این چنین جشنواره‌هایی می‌تواند مسیر ما را به سمت جریان پدافند غیرعامل مشخص کند افزود: روزی که هر خانواده ایرانی و بخصوص جوانان آن بتواند راه‌های استفاده درست از علم و ابزار به کارگیری آن را در جهت منافع ملی استفاده کنند، می‌توانیم خودمان را در بالاترین حد معرفت بدانیم.
وی در پایان به اهمیت آگاه‌سازی جامعه در برابر اقدامات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و خواستار عزم ملی جهت مقابله با ترفندهای دشمنان علیه مسلمین شد.


     

بازگشت