متن كامل خبر
هنر تأثیر گذارترین عامل در زندگی دفاعی بشر است.


تاريخ خبر :  29/2/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  614

سید محمدرضا مصطفوی: هنر یکی از موثرترین و نافذترین عوامل دفاعی در زندگی روزمره بشر از آغاز تا به امروز بوده‌است.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیر عامل کشور و دبیر اولین جشنواره فرهنگی و هنری پایداری ملی ضمن بیان این مطلب افزود: در آغاز راه که ما قصد نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل را داشتیم همه در مقابل ما گارد دفاعی می گرفتند و این موضوع را یک مفهوم نظامی می دانستند اما با فرهنگ سازی و تلاش بی وقفه همکاران در سازمان امروز جشنواره ای داریم به عنوان پایداری ملی که با عنایت به  تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به جرعت می توان این استقبال را بی سابقه دانست.
وی در حاشیه بازدید از تونل آموزشی پدافند غیر عامل که در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا و با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده بود گفت: پدافند غیر عامل 2 گونه است یک بعد نظامی و یک بعد اجتماعی.
تونل آموزشی اولین و شاید یکی از بهترین قدم‌ها در راه نهادینه کردن این فرهنگ در میان آحاد مردم است و امروز شاهد صفهای طولانی مردم برای دیدن دوره های آموزشی که در این تونل برگزار می شود هستیم.
وی تصریح کرد : البته مفاهیم پدافند غیرعامل مبحث جدیدی نیستندزیرا هرروز ما برای مقابله با مشکلات روزمره که آزادی و امنیت ما راتهدید می کنند تدابیری می اندیشیم و این به مفهوم آگاهی ما به اصول اولیه پدافند غیر عامل است هدف ما از برگزاری جشنواره پایداری ملی تذکر این مبانی و شاید ارایه مباحث جدید و نو است و گرنه مردم به درستی پدافند غیر عامل را می شناسند و آن را به کار می بندند.
مصطفوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که هیج تفکری ماندگار نخواهد بود مگر اینکه با ابزار هنر آمیخته بشود ، افزود: هنر یک ابزاری  است که بوسیله آن می توان مفاهیم مورد نظر را به راحتی به مخاطب ارایه داد.
ما سعی کردیم به سمت تولیدات فرهنگی وهنری برویم که بخش بزرگی از این تصمیمات در جشنواره پایداری ملی محقق خواهد شد.
مصطفوی در رابطه با طیف آثار رسیده به جشنواره گفت: ما از هر حرکت فرهنگی و برداشتی که در این حوزه صورت بگیرد و موجب استحکام زیر ساخت های معنوی و فرهنگی و اجتماعی کشور باشد استقبال می کنیم.
وی در مورد محصولاتی که این جشنواره تولید خواهد کرد گفت: محصولاتی در قالب فیلم و کتاب و آلبوم عکس و کاریکاتور و ... از محصولاتی است که خروجی جشنواره پایداری خواهند بود.
گفتنی است جشنواره پایداری ملی با هدف فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم پدافند غیر عامل 3خرداد ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.


     

بازگشت