متن كامل خبر
آثار رسیده مایه افتخار ما هستند.

تاريخ خبر :  29/2/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1562

تعداد آثار رسیده به اولین دوره جشنواره پایداری ملی هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی بسیار بیشتر از پیش بینی ما بوده اند تا جایی که گویی جامعه منتظر بوده است تا این جشنواره برگزار شود.

کفاش عضو شورای سیاست گذاری و رئیس داوران جشنواره  پایداری  ملی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره ضمن بیان این مطلب افزود: مجموعه آثار رسیده به دبیر خانه به منظور داوری در اختیارکمیته داوران جشنواره قرار گرفت و ما در هر گروه همچون مقاله، نقد، فیلم، سایتهای چند رسانه ای و هنرهای تجسمی همچون نقاشی،خط و حجم سازی و مجموعاْ در 14بخش آثار رسیده را  بین گروههای کارشناسی مربوطه توزیع و مورد داوری قرار دادیم.
در داوری از فارغ التحصیل دانشگاه های مهم کشور همچون امیر کبیر کمک گرفته در مرحله اول آثار غیر مرتبط را از دور داوری خارج نمودیم.
وی با بیان غیر قابل تصور خواندن میزان آثار رسیده به دبیرخانه گفت:برای جشنواره ای که اولین دوره برگزاری خود را شاهد است تعداد آثار رسیده مایه تعجب بود این آثار آنقدر با کیفیت و قابل استفاده بودند که گویی جامعه منتظر بوده است تا جشنواره ای در ارتباط با پدافند غیر عامل برگزار شود تا محصولات خود را در آنجا در قالب یک مجموعه ارایه دهد.
البته افرادی نیز از  روی علاقمندیشان آثاری را برای ما ارسال کرده بودند که تا حدودی با اهداف ما همخوانی نداشت که البته این بخاطر عدم آگاهی این دوستان در مورد پدافند غیر عامل بود که با توجه به این جشنواره و دستاوردهایش در دوره های بعدی این مسئله به خودی خود تصحیح خواهد شد.
متجاوز از دو هزار اثر از بخشهای مختلف به دبیرخانه رسیده بود که بعد از تحویل در بخشهای مختلف تفکیک و مورد داوری قرار گرفت. در قسمت مقالات می توان  یک سوم از آنها را در حد عالی دانست.
در بخش کتاب که تعجب ما را در پی داشت 50جلد کتاب به جشنواره رسیده بود که توسط اساتید دانشگاه و علاقمندان تولید شده بودند و ما 10 کتاب را به مرحله نهایی رساندیم اما بسیار سخت بود زیرا آثار رسیده همه به حق ارزشمند و قابل تقدیر بودند.
 کفاش آثار رسیده هنری را بسیار صمیمی دانست و اضافه کرد: این آثار توسط علاقمندان تولید شده بود و کمتر نامی از بزرگان در میان اسامی به چشم میخورد اما همگی جالب توجه بودند.
 
در قسمت سایتها با 7یا 8سایت خوب آشنا شدیم که در آنها مطالب با تفکیک موضوعی تولید شده بودند.
ما تنها در بخش فرهنگیان 800 مقاله داشتیم که از مجموع آنها 30 اثر به عنوان یک کتاب منتشر خواهد شد و آثار ارزشمندی را خواهیم داشت.
در قسمت مقالات ترجمه ی متون با ارزشی را داشتیم که از مقالات خارجی با اهداف جشنواره ترجمه شده بود.
کفاش که از متولیان جشنواره رشد که یک فستیوال در سطح بین الملی است آثار رسیده را در کل بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و روند داوری را کاری بسیار سخت اما لذت بخش عنوان کرد و ادامه داد:
اهداف پدافند غیر عامل اهدافی ملی است زیرا به نگه داشت منافع فردی و اجتماعی تاکید دارد و مردم نیز با این جریان همسو هستند و آن را به صورت جدی پیگیری میکنند.
گفتنی است جشنواره پایداری ملی با هدف آموزش مفاهیم پدافند غیر عامل 3خرداد ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.


     

بازگشت