متن كامل خبر
مقاومت فرهنگی باید جایگزین مقاومت نظامی شود.


تاريخ خبر :  2/3/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  689

جواد آرین‌منش: دشمن براندازی نرم را در دستور کار خود قرار داده،باید مقاومت فرهنگی را جایگزین مقاومت نظامی کنیم تا در راه خنثی کردن توطئه های دشمن موفق شویم..

جواد آرین‌منش نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره فرهنگی هنری پایداری ملی گفت: به دلیل اینکه شیوه تهاجم دشمن از حالت نظامی به براندازی نرم وانقلاب های مخملین تبدیل شده است ،اگر به هر وسیله ای مردم را به موضوع تهاجم فرهنگی و ابعاد وشیوه هایی که در دستور کار استکبار جهانی قرار گرفته آگاه کنیم ،گام مهمی در مقابله با توطئه های دشمن برداشته ایم.
وی در ادامه اظهار داشت: دشمن از ابزارهای مختلفی برای تضعیف انقلاب اسلامی وایجاد تفرقه در میان کشور های مسلمان استفاده کرده که تا کنون نا موفق بوده است.
آرین منش در مورد راههای آگاه سازی مردم ، توجه به فرهنگ بومی و پرهیز از اختلافات قومی اشاره کرد وگفت : برای آگاه کردن نسل جوان از شیوه های جنگ نرم وتهاجم فرهنگی می توان از ابزارهای مختلفی مانند رسانه ها ، اینترنت ،شبکه های رادیویی وتلویزیونی استفاده کرد که در این صورت گام موثری برای تداوم مقابله با استکبار جهانی بر داشته ایم.
وی افزود :استفاده از ابزارهای هنری مانند فیلم،هماهنگ کردن دستگاههای فرهنگی، استفاده کردن از ظرفیتهای مسا جد و کانون های فرهنگی هنری و آموزش وپرورش از دیگر راههای آگاه کردن مردم با جنگ نرم است.
گفتنی است: گفتنی است جشنواره پایداری ملی با هدف فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم پدافند غیر عامل 3خرداد ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.


     

بازگشت