متن كامل خبر
جنگ نرم تیغی دولبه است ما هم می توانیم.


تاريخ خبر :  2/3/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  640

آیت‌الله سید حسن شجاعی کیاسری: پیشرفت تکنولوژی ابزار قدرتمندتری را در اختیار جوامع مستکبر قرار داده که تا کنج خلوت خانه های جوامع کهن نفوذ کرده و آنها را تضعیف و زیر سلطه خود درآورده است اما همین ابزار می تواند به عنوان سپر دفاعی در دست ما و کشور های آزاده دیگر قرار بگیرد تا شر آنها را به خودشان بازگردانیم..

نماینده مجلس در گفتگو با ستاد خبری جشنواره پایداری ملی ضمن بیان این مطلب افزود:امروزه سلطه و قدرت کشورهای آزاده با فرهنگ غنی همچون ما دیگر از راه جنگ و ابزار نظامی صورت نمی گیرد.بلکه با توسل به تکنولوژی و ابزار های آن استکبار جهانی زیرساخت های ما و امیدهای آینده کشور ما یعنی جوانان را هدف قرار داده است.
مهمترین کار قدرتهای جهان تغییر شکل هویت و فرهنگ ملتهای مسلمان و مستقل است زیرا کشوری که به فرهنگ خود پایبند شد پس آرمانی نخواهد داشت و بدون آرمان باوری نخواهد بود و به رایگان تمام داشته های خود را در اختیار میهمان قرار خواهد داد.
وی با مهم خواندن ابزار فرهنگی در آگاه سازی اقشار جامعه گفت: فرهنگ زیربنای اقتصاد و اجتماع و البته سیاست هر جامعه ای موجب رشد و پیشرفت است زیرا با مفاهیم فرهنگی و دینی هرکشوری راه های پیشرفت تعریف و تعیین می گردند وبا استفاده از این ابزار می توان مردم را در جهت درست راهنمایی کرد زیرا عوام بسیاری از اهداف کلان را در دست هنرمندان و اندیشمندان می بینند و با اعتماد به ایشان آینده خود را برنامه ریزی می کنند.
شاید در دورهای گذشته در زمینه پدافند غیرعامل و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم اقدامات درستی معرفی نشده اند و یا ضعیف عمل شده است اما با تدبیر رهبری و تاکید ایشان براهمیت فرهنگ و فرهنگ سازی دیگر فرآیند و فراورده فرهنگی دشمن که همگی مبین یکدست سازی همه فرهنگ ها و آداب و سنن کل جهان است در کشوری همچون ما خریدار ندارد.


دشمن هدفش گرفتن روحیه شهادت و ایثار از جوانان ماست که دستاوردی همچون انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را در پی داشته و روز عظمت و افتخار و اختراعات فراوان را به ارمغان آورده است.
شجاعی کیاسری ضمن بیان بی تاثیر بودن جنگهای کلاسیک و استفاده از توپ و تانک اضافه کرد: ما باید از همان ابزاری که دشمن برای رسیدن به اهدافش استفاده می کنند بر علیه خودشان استفاده کنیم ، ابزاری در دست استفاده کننده آن تعریفی تازه به خود می گیرد.
ما باید با شناخت شبکه های اطلاع رسانی، با دستیابی به اطلاعات جدید و توانمند سازی کشور در عرصه های مختلف راه را بر بدخواهان ببندیم.استحاله فرهنگ دینی ما ممکن نیست زیرا هر روز بچه ای متولد می شود و هر روز آموزه های دینی سر به سینه و با استفاده از علمای جامعه به نسل تازه متولد شده انتقال می یابد.
اطلاع رسانی و تبیین مباحث پدافند غیر عامل در میان اقشار جامعه می تواند با بالا بردن آگاهی و همچنین نشان دادن اقتدار وهمدلی ملی به دشمن توامان باشد.
ما همه استقلال خود را از آگاهی ملی خود داریم و امروز باید علاوه بر آگاهی و شناخت آرمانها و باور های جمهوری اسلامی ایران با دسترسی به علم روز و راههای استفاده از آن بر دشمن غلبه کنیم و به جای آنکه او برای ما بسته های فرهنگی و نو بسازد ما برای او فرهنگ ناب و غنی خود را به ارمغان ببریم
   گفتنی است ،جشنواره پایداری ملی ،سوم خردادماه سال جاری در تالار وحدت برگزار میشود و از برنامه های جنبی آن می توان به برگزاری نمایشگاه عکس،نقاشی،خط و حجم سازی اشاره کرد.


     

بازگشت