متن كامل خبر
مانور پدافند غیرعامل در بندر شهید رجایی برگزار شد.


تاريخ خبر :  2/3/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  4416

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا‌نوردی کشور گفت: مانور پدافند غیرعامل در بندر شهید رجایی با هدف کاهش خسارات احتمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر‌عباس، علی طاهری عصر امروز در این مراسم افزود: در این مانور که در سه مرحله آمادگی، کنترل و بازسازی تجهیزات صورت پذیرفت، توان نیرو‌های این بندر مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل سازمان دائم پدافند غیر‌عامل اظهار داشت: آنچه در این مانور به عنوان اهداف مسلم مدنظر است، کسب آمادگی بیشتر نیرو‌ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت، ایجاد هماهنگی بین ارگان‌ها در مواقع حادثه، شناسایی کمبود‌ها، کاهش خسارات ناشی از حمله احتمالی و فرهنگ‌سازی است.
طاهری اضافه کرد: در اجرای مانور پدافند غیر عامل در بندر شهید رجایی اطلاعات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته‌ایم و همچنین کار بررسی مطالعات نقاط حساس، طراحی، توسعه بنادر را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: در بندر شهید رجایی کار مطالعات و بررسی نقاط ضعف در مراحل پایانی است و به زودی کار زیرساخت‌ها‌ی پدافند غیر عامل آغاز می‌شود.
طاهری اضافه کرد: در برنامه‌های امسال توسعه بندر چابهار و بندر شهید رجایی در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جامع بازرگانی در بنادر کشور اظهار داشت: از دیگر اولویت‌های کاری امسال ساماندهی بخش مسافرت‌های دریایی است، به صورتی که در برنامه پنجم جهش قابل ملاحظه‌ای در بخش توسعه اسکله‌های مسافربری، ترمینال‌ها و جابه جایی مسافر داریم.
طاهری در پایان افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب بندر شهید رجایی در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های کانتینری کشور تبدیل شود.
همچنین عملیات پدافند غیر عامل در قالب سه عملیات آتش سوزی کشتی، کنترل آن توسط کشتی‌های آتش خوار و نجات افراد از درون آب توسط نیروهای امداد و نجات و تجسس دریایی با موفقیت انجام شد.


     

بازگشت