متن كامل خبر
مبانی پدافند غیرعامل کشور باید بر اساس اسلام باشد.


تاريخ خبر :  2/3/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  3293

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این دیدار، بخشی از دفاع از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: حرکت اساسی فکری، فرهنگی و عملی در این حوزه شکل گرفته و رو به پیشرفت است.

رئیس مجمع تشخص مصلحت نظام، مبانی دفاع در مکتب اسلام را متفاوت با مکاتب غربی بیان کرد و افزود: اسلام و قرآن به دعوت به سوی حق بر مبنای استدلال عقلانی توجه ویژه‌ای دارد و پیشرفت اسلام را در سایه منطق و عقل و استدلال و پذیرش مخاطب و تحصیل و ایمان خواسته است و در تعریف زیر بنایی پدافند غیر عامل باید به مکتب اسلام توجه ویژه شود.
وی گفت: ساخت کشور و جامعه به گونه‌ای که دشمنان در مقابل عظمت آن سر تسلیم فرود آوردند، بهترین نوع پدافند غیر عامل است.
هاشمی رفسنجانی افزود: دشمنان با درک قدرت و توانایی مسلمانان در همه ابعاد، جسارت حمله نخواهند داشت ولی در عین حال باید انواع وسائل دفاعی عامل و غیرعامل در جامعه وجود داشته باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر استفاده از نیروهای دانشگاهی در مباحث پدافند غیر عامل تاکید کرد: تکیه بر نیروهای بومی و خود باوری می‌تواند در رسیدن به اهداف در این بخش موثر باشد.
در ابتدای این دیدار سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به نهضت فرهنگ سازی پدافند غیر عامل، برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و عملی پدافند غیرعامل را در همین راستا عنوان کرد و گفت: مبانی پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف بر اساس فرهنگ بومی و مکتبی کشور در حال تعریف است.


     

بازگشت