متن كامل خبر
ارایه‌ی یک روش ریاضی توسط محقق دانشگاه صنعتی اصفهان

تاريخ خبر :  5/6/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1775

  دانش آموخته‌‌ی دانشگاه صنعتی اصفهان با تکیه بر دانش ریاضی خود موفق شد در این رساله به معرفی یک روش ریاضی کارآمد برای حل سیستم‌های تاخیری دست یابد.

ارایه‌ی یک روش ریاضی توسط

محقق دانشگاه صنعتی اصفهان  


  ‌‌
 

 

دانش آموخته‌‌ی دانشگاه صنعتی اصفهان با تکیه بر دانش ریاضی خود موفق شد در این رساله به معرفی یک روش ریاضی کارآمد برای حل سیستم‌های تاخیری دست یابد.

دانش آموخته‌ی دکترای ریاضی کاربردی با دفاع از رساله‌ی دکترای خود به نتایج قابل قبولی در کنترل سیستم‌های تاخیری به روش ریاضی دست یافت.

به گزارش «ایرنا» از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان،« حمیدرضا تبریزی دوز» که این رساله‌ی دکترا را به راهنمایی دکتر «حمیدرضا مرزبان» ارایه نموده، در این رابطه گفت: در بسیاری از سیستم‌های الکترونیکی، مکانیکی، بیولوژیکی، فرآیندهای شیمیایی، متالوژی، حمل و نقل و مدل‌های مربوط به رشد اقتصادی می توانیم حضور دسته‌ای از عوامل تاخیری را شاهد باشیم.

وی وجود عوامل تاخیری را ناشی از زمان مورد نیاز برای انتقال و یا زمان لازم برای انجام محاسبات در سیستم‌های مختلف دانست و افزود: به عنوان مثال در انتقال امواج ناشی از زمین لرزه، انتقال هورمون‌ها توسط جریان خون، حرکت سیال‌ها در فرآیند شیمیایی و یا انتشار پرتوهای الکترومغناطیسی در فضا، زمان مورد نیاز برای انتقال اطلاعات منجر به ایجاد تاخیر می شود.

«تبریزی دوز» افزود: از دیدگاه ریاضی به دست آوردن جواب واقعی برای سیستم‌های تاخیری با مشکلات زیادی روبروست و بنابراین ارایه‌ی یک روش ریاضی مناسب برای حل این سیستم ها اهمیت قابل توجهی دارد.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با تکیه بر دانش ریاضی خود موفق شد در این رساله به معرفی یک روش ریاضی کارآمد برای حل سیستم‌های تاخیری دست یابد. نتایج حاصل از این رساله در قالب 8 مقاله‌ی علمی- پژوهشی تنظیم شده که تاکنون 4 مقاله برای چاپ در مجلات ISI پذیرفته شده است.

همچنین در رابطه‌ با موضوعات مطرح شده در این رساله، 3 سخنرانی در همایش‌های بین المللی داخلی و خارجی انجام گرفته است.

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت