متن كامل خبر
اجرای «تئاتر مدرسه‌ای» برای اولین بار در کشور از ۱۱ اردیبهشت‌ماه

تاريخ خبر :  29/1/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  520

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای «تئاتر مدرسه‌ای» برای اولین بار در کشور، از ۱۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس، در خصوص اجرای «تئاتر مدرسه‌ای» برای اولین بار در کشور، اظهار داشت: تصمیم گرفته‌ایم فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به‌صورت مدرسه‌محور اجرا کنیم و اولین برنامه‌مان نیز «تئاتر مدرسه‌ای» است.
 
وی با بیان اینکه طرح «تئاتر مدرسه‌ای» به‌صورت پایلوت در ۱۱ اردیبهشت‌ماه در استان فارس اجرا می‌شود، گفت: در این طرح، دانش‌آموزان به اجرای تئاتر در سر صف، مراسم صبحگاه، کلاس درس و بین نماز می‌پردازند.
 
رمضانی با بیان اینکه دبیران ادبیات و تاریخ نیز می‌توانند از ظرفیت تئاتر در آموزش‌های خود استفاده کنند، افزود: به دنبال این هستیم تا فرهنگ و ادبیات منطقه‌ای و ایرانی ـ اسلامی را ترویج دهیم و تئاترهای مدرسه‌ای هم به زبان محلی اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در ترویج ادبیات دفاع مقدس نیز از تئاتر مدرسه‌ای بهره زیادی خواهیم برد، بیان داشت: در اجرای طرح تئاتر مدرسه‌ای، از تجارب نویسندگان و بازیگران تئاتر کشور نیز استفاده می‌کنیم.
 
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش‌وپرورش ادامه داد: در هر شهر یکی از بزرگان تئاتر کشور از ۱۱ اردیبهشت حضور خواهد یافت و با مربیان نمایشی و دبیران برگزارکننده تئاتر، نشست‌های آموزشی چند ساعته برگزار خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه «تئاتر مدرسه‌ای» برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، افزود: به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح هستیم و در نظر داریم که آن را در تمام مدارس کشور اجرا کنیم و پس از آن نیز طرح «سرود مدرسه‌ای» را اجرا خواهیم کرد.


      منبع خبر : فارس

بازگشت