متن كامل خبر
آشنایی با مشاغل کشور در پرونده‌الکترونیکی دانش‌آموزان فراهم‌شد

تاريخ خبر :  8/2/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  502

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان متوسطه اول، اطلاعات مربوط به مشاغل مختلف بارگذاری شد.

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول کشور که حدود ۳ میلیون نفر هستند، پرونده الکترونیکی ایجاد شده است.
 
وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به مشاغل کشور برای دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها آماده شد و در پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان بارگذاری شده است.
 
شکوهی به هفته مشاغل که از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شد و تا ۷ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت، اشاره کرد و گفت: دستورالعمل هفته مشاغل به استان‌ها ارسال شد و برنامه‌های متعددی را برای دانش‌آموزان اجرا کردیم.
 
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه معرفی مشاغل در مدارس متوسطه اول کشور، افزود: ایجاد فضا برای شناخت فرصت‌های شغلی، توزیع بروشور و کتابچه معرفی مشاغل بین دانش‌آموزان، سخنرانی کارآفرینان برتر در جمع دانش‌آموزان و بازدید از مراکز تولیدی - صنعتی ازجمله برنامه‌های هفته مشاغل بود.
 
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش به آزمون رغبت و توانایی که در بهمن و اسفندماه برگزار شد، اشاره کرد و ادامه داد: یک‌میلیون دانش‌آموز پایه نهم در این آزمون‌ها شرکت کردند که تحلیل آزمون‌ها انجام شد و نیم‌رخ تحصیلی - شغلی به دانش‌آموزان ارائه شد.
 
وی تصریح کرد: ۳ کتاب ویژه دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و اولیای مدرسه درباره هدایت تحصیلی - شغلی تألیف شده است.


      منبع خبر : فارس

بازگشت