متن كامل خبر
برگزاری امتحانات نهایی در پایه دوازدهم از سال آینده

تاريخ خبر :  9/2/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  438

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت که پیشنهاد جدیدی برای افزایش سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به ۹۰ درصد و کاهش سهم آزمون کنکور به ۱۰ درصد به ما ارائه شده است که در حال بررسی آن هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش به نقل از پانا، عبدالرسول عمادی با بیان اینکه از سال آتی در پایه دوازدهم امتحانات نهایی خواهیم داشت اما هنوز از سوی شورای عالی آموزش‌وپرورش تصمیمی برای برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های پایین‌تر گرفته نشده اظهار کرد: سامانه تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی به صورت آزمایشی در دی‌ماه ۹۶ اجرا شد و تلاش می‌کنیم از خرداد امسال اندک اندک این سامانه را به صورت جدی‌تر عملیاتی کنیم.
 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: خراسان رضوی از استان‌هایی است که در حوزه سنجش همیشه پیشرو بوده و امیدواریم با حمایت مدیران ادارات آموزش‌وپرورش این استان بهره‌برداری از این سامانه به‌عنوان یک زیرساخت بزرگ در مسیر نوین کردن سیستم‌های سنجش در کشور به خوبی مهیا شود.
 
عمادی با اشاره به این‌که کنکور سال ۹۸ آزمونی متفاوت از سال‌های قبل آن خواهد بود گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص نحوه اجرای کنکور سال آینده تصمیم می‌گیرد اما در این میان براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو، سه روش برای جذب دانشجو مدنظر قرار می‌گیرد و براساس این قانون باید سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزی افزایش یابد.
 
وی افزود: امروز به دلیل رشد بی‌رویه راه‌اندازی دانشگاه‌ها این اتفاق افتاده و شرایط ورود بدون کنکور دانش آموزان به ۸۵ درصد رشته محل‌ها فراهم شده اما این موضوع منجر به کاهش حجم فشارهای روانی و مالی خانواده‌ها و دانش آموزان و کم شدن بار روانی کنکور و کاهش تأثیر منفی بر مأموریت‌های ذاتی آموزش‌وپرورش نشده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به مباحثی که در خصوص حذف کنکور مطرح می‌شود نیز گفت: پیشنهاد جدیدی برای افزایش سهم سوابق تحصیلی دانش آموزان به ۹۰ درصد و کاهش سهم آزمون کنکور به ۱۰ درصد به ما ارائه شده است که در حال بررسی آن هستیم اما معتقدیم برای ورود دانش آموزان به دانشگاه‌ها نیاز به فیلتری داریم که کنکور این نقش را ایفا می‌کند و درواقع سوابق تحصیلی به تنهایی نمی‌تواند نقش این فیلتر را داشته باشد.
 
عمادی در خصوص دیدگاه وزارت آموزش‌وپرورش در این بحث هم گفت: یکی از پیشنهادات این است که امتحانات نهایی براساس روال تنها در پایه دوازدهم برگزار شود و سهم این امتحانات در پذیرش دانشجو ۵۰ درصد باشد و ۵۰ درصد هم نمره آزمون عمومی و اختصاصی کنکور در نظر گرفته شود.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت