متن كامل خبر
پیام بطحایی به مناسبت پایان بخش استانی جشنواره نوجوان سالم

تاريخ خبر :  16/2/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  543

وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت پایان‌بخش استانی هفتمین دوره مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم و اختتامیه طرح‌های فوق‌العاده و تحولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیامی صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش متن پیام سید محمد بطحایی به شرح ذیل است:
 
همه ما از رسالتی که در نهاد «مدرسه» داریم و از آنچه کودکان و نوجوانان ما باید بیاموزند، آگاه هستیم. رسالت این است که بکوشیم، فرزندان ما، هم علم و دانش را فرابگیرند و هم توانایی‌های لازم را در ساحت‌های مختلف دینی، اخلاقی و اجتماعی، کسب کرده و تمرین نمایند تا زندگی شایسته‌ای داشته باشند و به مراتبی از کمال، دست پیدا کنند.
کودکان و نوجوانان ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنند که از هر سو در معرض خطر هستند. خطراتی که هویت، تربیت و سلامتشان را تهدید می‌کند. دخانیات، مواد مخدر، خشونت، انحرافات اخلاقی، آسیب به خود و به‌طورکلی، رفتارهای پرخطر، مخاطراتی هستند که فرزندان ما را احاطه کرده‌اند و ما باید برای مواجهه مؤثر با این خطرات، آماده باشیم.
 
مدرسه و آموزش‌وپرورش، با تغییر و بازنگری در شیوه‌های تعلیم و تربیت و توجه بیشتر به آموزش مهارت‌های اجتماعی، والدین و خانواده با تغییر در سبک‌های فرزند پروری و بهبود شرایط زندگی در خانواده، دانش آموزان با توجه به افزایش توانایی‌های خود در زمینه خودمراقبتی و سرانجام، سازمان‌ها و رسانه‌ها با حمایت از تلاش‌های نهاد آموزش‌وپرورش و مدرسه و گسترش مسئولیت اجتماعی در زمینه مراقبت از کودکان و نوجوانان، می‌توانند آمادگی جامعه را برای مصون نگه داشتن فرزندانمان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی، فراهم نمایند.
 
وزارت آموزش‌وپرورش، اکنون بیش از هر زمانی عزم خود را برای اهتمام همه جانبه در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان، جزم کرده است. کوشش برای کاهش زمینه‌های اضطراب دانش آموزان، ظرفیت‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها برای آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اجرای طرح‌های متنوع پیشگیرانه با رویکرد تحولی در سطح مدارس و تلاش برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، در کنار افزایش نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلب مشارکت والدین و ذینفعان محلی، ازجمله اقداماتی است که با قوت در حال پیگیری است.
 
همه این چرخش‌های تحول‌آفرین که در آموزش‌وپرورش آغاز شده است، با کمک دانش آموزان، همکاران فرهنگی و والدین، همچنین حمایت رسانه‌ها و سازمان‌ها، با این امید دنبال می‌شود که بتوانیم یک جریان فرهنگی بزرگ خود مراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی و بیزاری از رفتارهای پرخطر را ایجاد نماییم.
 
اکنون، در پایان‌بخش استانی مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم و نیز اختتامیه طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ضمن تشکر و قدردانی از حضور و مشارکت تمامی دانش آموزان، مدارس، همکاران فرهنگی، والدین، رسانه‌ها و سازمان‌ها، در انجام این رسالت بزرگ، اعلام می‌نمایم وزارت آموزش‌وپرورش در این مسیر مقدس، با شما، همراه و هم‌پیمان خواهد بود.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت