متن كامل خبر
تمدید مهلت ثبت‌نام مراکز پیش‌دبستانی در سامانه تا پایان خرداد

تاريخ خبر :  19/2/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  744

در نشت جمعی از نمایندگان مؤسسان مهدهای کودک سازمان بهزیستی با معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از طرف این نمایندگان تقاضای تمدید فرصت ثبت‌نام در سامانه امور پیش‌دبستانی‌ها مطرح شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مجتبی زینی وند در جمع نمایندگان مؤسسان مهدهای کودک سازمان بهزیستی اظهار کرد: هدف سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش کمک به تسهیل روند اخذ مجوز مراکز پیش‌دبستانی سایر سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه سازمان بهزیستی از وزارت آموزش‌وپرورش است.
 
معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اهمیت پیوستگی و هماهنگی مراحل تربیت از دوران طفولیت تا نوجوانی خاطرنشان کرد: بهتر است همه سازمان‌ها و نهادهایی که در امر تعلیم و تربیت کودکان فعالیت می‌کنند، در یک مسیر حرکت کنند و با وزارت آموزش‌وپرورش هماهنگ باشند.
 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تأکید بر اجرای قانون بیان داشت: بر اساس قانون مدارس و مراکز غیردولتی، وزارت آموزش‌وپرورش مرجع صدور مجوز برای مراکز پیش‌دبستانی است و کلیه مؤسسان مراکز پیش‌دبستانی که از سایر نهادها مجوز گرفته‌اند بر اساس قانون مکلف‌اند از وزارت آموزش‌وپرورش مجوز بگیرند.
 
وی ادامه داد: بر اساس درخواست نمایندگان مؤسسان مهدهای کودک سازمان بهزیستی مهلت ثبت‌نام در سامانه امور پیش‌دبستانی‌های سایر نهادها تا پایان خردادماه تمدید شد.
 
گفتنی است بر اساس قانون سازمان مدارس و مراکز غیردولتی که در اواخر سال ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسید، از تاریخ تصویب این قانون صدور مجوز برای مراکز پیش‌دبستانی تنها توسط سازمان مدارس و مراکز غیردولتی صورت می‌گیرد. سایر مراکزی که قبل از تصویب این قانون از سازمان‌های دیگر مجوز دریافت نموده‌اند، می‌بایست نسبت به دریافت مجوز از وزارت آموزش‌وپرورش اقدام نمایند. ثبت‌نام این‌گونه مراکز از طریق سامانه امور پیش‌دبستانی‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به آدرس www.mosharekatha.ir قابل انجام است.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت