متن كامل خبر
کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش مهر ۹۷ خواهد بود

تاريخ خبر :  25/2/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  517

وزیر آموزش‌وپرورش در جمع مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، مهم‌ترین چالش در مهرماه سال ۹۷ را کمبود نیروی انسانی دانست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: مدرسه‌محوری مهم‌ترین سیاست آموزش‌وپرورش است که با هدف کیفیت‌بخشی نظام تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد.
 
وی گفت: مدرسه از دیرباز موردتوجه بوده و بر اساس سند تحول نیز باید در کانون اصلی تعلیم و تربیت باشد، بنابراین باید تلاش کنیم این امر محقق شود.
 
وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مدرسه، اصلی‌ترین سازمان در نظام آموزش‌وپرورش است و حوزه‌های ستادی نقش پشتیبانی دارند و من به‌عنوان وزیر خود را خادم مدارس می‌دانم.
 
وی ادامه داد: متأسفانه امروزه اهمیت اداره منطقه از مدرسه، اداره کل از منطقه و ستاد از اداره کل بیشتر است درحالی‌که مدرسه باید از این‌ها مهم‌تر باشد.
 
بطحایی تصریح کرد: اجرای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای، تفویض اختیار به مدارس و اجرای طرح کنترل و تضمین کیفیت عالی، موضوعاتی هستند که در آموزش‌وپرورش در حال اجراست.
 
بطحایی اظهار کرد: ارتباط مستقیم با مدیران بسیار ضروری است، راه‌اندازی تلویزیون تعاملی نیز در این راستا انجام گرفته است، لذا مدیران نباید هیچ‌گاه درب دفتر خود را بر روی ارباب‌رجوع ببندند و دائماً باید تعامل داشته باشند و حرف دل آن‌ها را بشنوند.
 
عضو کابینه تدبیر و امید گفت: سیاست ما با نشاط سازی مدارس و کاهش استرس است در این راستا بر حذف آزمون‌ها تأکید داریم و در هفته‌های آینده برنامه‌های جدیدی برای مدارس تیزهوشان ارائه می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: از دستاوردهای دولت تدبیر وامید در آموزش‌وپرورش، افزایش پوشش تحصیلی و درصد باسوادی است، لذا تقویت مراکز یادگیری محلی در دستور کار می‌باشد.
 
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به شعار سال تأکید کرد: مدیران کل تلاش کنند استفاده از کالای ایرانی در مدارس نهادینه شود و مدارس را به استفاده از تجهیزات ایرانی تشویق کنند.
 
وی افزود: امنیت اردوهای دانش‌آموزی از اولویت‌های اول آموزش‌وپرورش و استان‌ها بوده و این اردوها باید با هماهنگی و رعایت کنترل اردوها و اخذ مجوز برگزار شوند.
 
بطحایی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان تا اندازه‌ای وجود دارد و ما از هیچ تلاشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دریغ نخواهیم کرد اما تبلیغات و ادعاها در این زمینه باید واقع‌بینانه و دقیق و به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها احساس امنیت کنند و دغدغه حضور فرزندشان در مدرسه را نداشته باشند.
 
بطحایی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در دوره ابتدایی اگر تدریس کتاب‌ها و ارزشیابی تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایان برسد، نیازی نیست دانش آموزان در خردادماه در مدرسه حضور پیدا کنند.
 
در پایان، وزیر آموزش‌وپرورش بر به‌کارگیری نیروهای جوان و کاهش سنّ مدیران و چابک سازی بدنه مدیریت تأکید کرد.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت