متن كامل خبر
تحول در آموزش‌وپرورش باید از مدیر مدرسه آغاز شود

تاريخ خبر :  2/3/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  536

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به طراحی نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران گفت: تحول در آموزش‌وپرورش باید از مدیر مدرسه آغاز شود، مدرسه مهم‌ترین عامل توسعه عدالت اجتماعی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اسفندیار چهاربند در آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و جمعی از معاونین و رئیس جهاد دانشگاهی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در سطح کشور داریم که حدود ۶۵ هزار واحد مستقل و دارای بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز است و مابقی مدارس کمتر از ۱۲۰ دانش‌آموز دارند.
 
وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش فراگیری شبکه ارتباطی حاکمیت با مردم را در اختیار دارد و مدرسه به‌عنوان یک قرارگاه، زیرساخت توسعه را تأمین می‌کند؛ ‌بنابراین هر توسعه‌ای نیازمند تحول در این مجموعه است.
 
چهاربند تصریح کرد: سازوکارهایی مدرسه را به یک محیط اجتماعی سازمان‌یافته و هدفمند تبدیل می‌کند تا دانش آموزان زندگی اجتماعی را در مدرسه تمرین کنند.
 
وی زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی را به هدف پرورشی دانش‌آموز در مدرسه برشمرد و عنوان کرد: نیروی انسانی، کالبد آموزشی تجهیزات و امکانات تعاملی مجموعه‌ای هستند که تحت مدیریت قرار می‌گیرند تا زنجیره فرصت‌ها برای رشد دانش‌آموز فراهم شود.
 
وی با اشاره به تأکید وزیر آموزش‌وپرورش بر مدرسه محوری تصریح کرد: تقویت و توانمندسازی مدیریت مدرسه، تضمین کیفیت و فراهم ساختن سازوکار افزایش کیفیت و فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس سه محور تحقق مدرسه محوری است.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت