متن كامل خبر
طرح سنجش کلاس اولی‌های پایتخت آغاز شد

تاريخ خبر :  5/4/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  527

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۵ هزار نوآموز و ۱۵ هزار و ۵۰۰ پیش‌دبستانی در ۴۸ پایگاه اولیه مورد سنجش قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، شهناز کریمی در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۰۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۵ هزار نوآموز پیش از دبستان تحت پوشش طرح قرار گرفتند.
 
وی افزود: هر چقدر سنجش زودتر انجام شود مداخلات ما مؤثرتر است.
 
به گفته رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۵ هزار نوآموز و ۱۵ هزار و ۵۰۰ پیش‌دبستانی در ۴۸ پایگاه اولیه مورد سنجش قرار بگیرند.
 
کریمی ادامه داد: دو پایگاه تخصصی در غرب و شرق تهران نیز دایر شده است.
 
وی با بیان اینکه نوآموزان به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت مراجعه و ثبت‌نام انجام می‌شود گفت: درنهایت جای‌دهی مناسب دانش‌آموزان با توجه به وضعیتشان در مدارس مشخص می‌شود. هزینه سنجش ۲۵ هزار تومان است و برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
 
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به خدمات‌دهی در پایگاه‌ها با ۴۳۵ نیرو گفت: یکی از چالش‌های ما این بود که سال گذشته مردم به موقع جهت ثبت‌نام مراجعه نمی‌کردند لذا درخواست می‌کنیم امسال طبق نوبت‌های داده شده در پایگاه‌ها حضور یابند.
 
کریمی افزود: هیچ‌گونه کاغذی در روند سنجش رد و بدل نمی‌شود و نتایج به‌صورت الکترونیکی در سامانه ثبت می‌شود. ضمناً نیاز به مراجعه به اداره استثنایی برای دریافت نتیجه نیست.
 
وی درباره جهش تحصیلی نیز گفت: وظیفه ما بسیار خطیر است و سرنوشت بچه‌ها در گروی سنجش دقیق است. برخی مدارس غیردولتی کودکانی را با صغر سن ثبت‌نام می‌کنند و بعد برای جهش تحصیلی فشار وارد می‌کنند.
 
کریمی افزود: سال گذشته ۹۰۰ دانش‌آموز برای آزمون‌های جهش تحصیلی ثبت‌نام کرده بودند که بیش از ۵۰ نفر آن‌ها صغر سن داشتند و به طرق مختلف برای تست مجدد فشار وارد می‌کردند. دانش‌آموزی که در روز آزمون شرایط مناسب ندارد می‌تواند شرکت نکند اما اگر شرکت کرد و نتیجه خوب نبود امکان تکرار مجدد وجود ندارد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت