متن كامل خبر
راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی کانون‌های فرهنگی و تربیتی

تاريخ خبر :  6/4/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  568

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای تربیتی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی کانون‌های فرهنگی و تربیتی به‌منظور ثبت‌نام دانش آموزان خبر داد و عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی ازجمله مراکز آموزشی است که ساحت‌های شش‌گانه سند تحول در آن در حال اجراست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی رمضانی در مصاحبه با خبرنگار این مرکز اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی بیشترین نقش را در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان ایفا می‌کنند و انواع رشته‌های مهارتی در کانون‌ها آموزش داده می‌شود به‌طوری‌که می‌توان گفت همه شش ساحت تربیتی مندرج در سند تحول در کانون‌های تربیتی محقق شده است.
 
وی از فعالیت ۱۴ انجمن دانش‌آموزی در کانون‌ها خبر داد و افزود: رویکرد ما این است که مربیان کانون‌ها را از میان دانش آموزان عضو کانون که در دوره‌های مختلف شرکت کرده‌اند انتخاب و جذب کنیم.
 
رمضانی از فعالیت یک هزار و ۱۲۹ کانون فرهنگی و تربیتی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، ۱۹ کانون طرح ملی داریم که نمونه‌ای از استانداردترین مراکز تربیتی در کشور هستند، همچنین در سطح شهر تهران ۱۷ کانون و در شهرستان‌های استان تهران ۲۲ واحد فعالیت دارند.
 
وی با اشاره به تأکیدات وزیر مبنی بر ایجاد فضاهای بانشاط برای استفاده دانش آموزان گفت: هرچند در سال‌های اخیر کانون‌ها تا حدودی مورد غفلت واقع شده بود اما در دولت دوازدهم و در راستای سیاست‌های وزیر آموزش‌وپرورش انواع مهارت‌های اجتماعی، علمی، حرفه‌ای و...ب ه دانش آموزان آموزش داده می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای تربیتی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموزان عضو ثابت کانون‌ها هستند و از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مهارت‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند همچنین بیش از ۷۰۰ هزار نفر از دانش آموزان نیز در جشنواره‌ها، جنگ‌ها و مناسبت‌های مختلف شرکت می‌کنند.
 
وی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی کانون‌های فرهنگی تربیتی خبر داد و عنوان کرد: یکی از مزایای کانون‌های فرهنگی و تربیتی نسبت به سایر مراکز آموزشی، امکان حضور والدین دانش آموزان در کنار فرزندانشان و ارائه برنامه‌هایی توسط کانون‌ها برای استفاده اولیای دانش آموزان است.
 
رمضانی ادامه داد: دانش آموزان می‌توانند از ۶ تیرماه جهت ثبت‌نام در نزدیک‌ترین کانون به محل سکونت خود به آدرس الکترونیکی www.hamgam.medu.ir مراجعه و با ارائه کد ملی و رمز عبور نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، آئین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی نیز در کانون سلمان فارسی تهران ۹ تیرماه برگزار می‌شود.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت