متن كامل خبر
افتتاح تلویزیون تعاملی آموزش‌وپرورش تا قبل از مهرماه

تاريخ خبر :  25/4/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  497

وزیر آموزش‌وپرورش از آغاز به کار تلویزیون تعاملی با هدف آموزش مدیران مدارس تا قبل از مهرماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه هم‌اندیشی مدیران ستادی، رؤسای نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش استان اصفهان، اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، مدرسه محوری یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پروش در دولت دوازدهم است که اخیراً در دست اجراست.
 
وی با اشاره به تلاش‌هایی که در چهار دهه اخیر با هدف ایجاد تحول در آموزش‌وپرورش صورت گرفته است، تصریح کرد: نه‌تنها هیچ‌یک از تلاش‌های انجام شده به ثمر ننشست بلکه موجب غفلت از برخی بخش‌های تعلیم و تربیت شد.
 
بطحایی خاطرنشان کرد: در برهه‌هایی از زمان در بسیاری از موارد به مدارس تفویض اختیار شد اما تحول موردنظر محقق نشد و تمرکزگرایی همچنان ادامه یافت.
 
وی افزود: تا زمانی که مدرسه محوری به معنای واقعی محقق نشود اگر این روند تا بیست سال دیگر هم ادامه پیدا کند بازهم شاهد مشکلات خواهیم بود.
 
وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ایجاد سامانه انتخاب و انتصاب مدیران، اجرای طرح سنجش صلاحیت‌ها با فاصله زمانی کمتر از سه ماه و کسب گواهینامه شایستگی‌ها، اجرای سامانه سنجش فعالیت‌های مدرسه و سنجش مدارس در ماه‌های مختلف و تفویض اختیار به مدارس، چهار سیاستی است که در دستور کار قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه ادارات آموزش‌وپرورش تنها باید نقش بالینی داشته باشند و از ارسال بخشنامه به مدارس خودداری کنند، گفت: برای اینکه مدارس بتوانند مشکلات خود را حل کنند، ادارات مالی و اداری باید از ادارات مناطق خارج شوند و کار آن‌ها در اختیار مدارس قرار گیرد و آن‌ها فقط نظارت کنند.
 
وی افزود: در برنامه آموزش مدیران که تحت عنوان تلویزیون تعاملی به زودی آغاز به کار می‌کند، نکات موردنیاز مدیران به صورت دو طرفه ارائه می‌شود و این برنامه تا قبل از مهرماه عملی می‌شود.
 
بطحایی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: وظیفه معلمان آگاهی بخشی به والدین در این خصوص است و باید تلاش کنیم خانواده‌ها نهایت همکاری در این زمینه را با مدرسه داشته باشند و تلویزیون تعاملی در این زمینه فعالیت خواهد کرد.
 
وی افزود: کمبود نیروی انسانی چالشی است که نباید از آن فرار کرد بلکه باید آن را به فرصت تبدیل کنیم و در دهه‌های اخیر چالش‌هایی بدتر از این را پشت سر گذاشته‌ایم.
 
در این جلسه هم‌اندیشی، کمالی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، آمار دانش‌آموزان استان اصفهان را ۸۶۷ هزار دانش‌آموز اعلام و اظهار کرد: ۶۷۷۹ مدرسه در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۲۵۹۶ مدرسه پسرانه، ۲۵۷۱ مدرسه دخترانه هستند.


      منبع خبر : فارس

بازگشت