متن كامل خبر
تفویض اختیار به استان‌ها برای ساماندهی نیروی انسانی

تاريخ خبر :  25/4/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  645

وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران کل و معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی استان‌ها، اولویت اصلی و مهم آموزش‌وپرورش را حضور معلم در کلاس درس در مهرماه٩٧ دانست.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحائی صبح امروز در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران کل و معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی استان‌ها که با موضوع ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت همگرایی، هم سویی و هماهنگی در ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ اظهار کرد: یکی از مسائل مهم آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی آینده، ساماندهی مطلوب و کارآمد نیروی انسانی خواهد بود که اگر نسبت به آن توجه جدی و اهتمام ویژه‌ای نباشد، موج سنگینی نه‌فقط در آموزش‌وپرورش بلکه در سراسر کشور ایجاد می‌کند و باید از امروز راه‌حل‌های مقابله با این مسئله را پیش‌بینی و به‌خوبی برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی ضمن تأکید بر نقش مهم آموزش‌وپرورش در مواجهه با چالش‌های اجتماعی گفت: وظیفه ما این است که آمادگی لازم را برای مدیریت کردن چالش‌ها ایجاد کنیم و یکی از مهم‌ترین موضوعات ملی و چالش‌های که مهرماه٩٧ با آن روبه‌رو هستیم ساماندهی نیروی انسانی و حضور معلمان در کلاس درس است.
 
سید محمد بطحایی در ادامه اظهار کرد: به شرطی می‌توانیم موفق و مناسب اقدام کنیم که کلان‌تر نگاه کنیم و بخشی نگری نداشته باشیم و همه انرژی را صرف راه‌حل‌های مسائل ساماندهی قرار دهیم و بنابراین اولویت اصلی و مهم آموزش‌وپرورش در مهر٩٧حضور معلم در کلاس درس است و تا زمانی که معلم سر کلاس نباشد هیچ عامل دیگری را نباید تخصیص دهیم.
 
وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: تفویض اختیار برای ساماندهی نیروی انسانی در نظر گرفته شده است و این مسئولیت به استان‌ها و مناطق آموزشی واگذارشده است. راهنمایی که مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آماده کرده است، دستورالعمل تکلیفی نیست و تنها پیشنهاد و راهنمای استان‌ها خواهد بود و مدیران کل و روسای مناطق آموزشی با توجه به شرایط بومی و نیروی انسانی موجود، ضمن برگزاری جلسات هماهنگی منظم و مستمر با همکاران و کارشناسان می‌توانند ساماندهی را انجام دهند.
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در ادامه گفت: امیدوارم با انعطاف‌های که در برنامه‌ها می‌توان اعمال کرد به امید خدا و تلاش‌های شما در استان‌ها، مهرماه ٩٧سال تحصیلی خوبی در ساماندهی نیروی انسانی و حضور معلمان در کلاس‌های درس خواهیم داشت.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت