متن كامل خبر
نظارت روزانه ۵ تیم بر مدارس غیردولتی پایتخت

تاريخ خبر :  3/5/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  593

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: روزانه ۵ تیم، از مدارس غیردولتی شهر تهران بازدید کرده و مسائل و مشکلات را بررسی می‌کنند و تا کنون بیش از ۱۲۰ مدرسه مورد بازدید قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در نشست وزیر آموزش‌وپرورش با کارکنان این سازمان، به رویکردهای سازمان اشاره کرد و‌ اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های برنامه‌ریزی با هدف احصای تکالیف قانونی بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول و تعیین راهبرد بر اساس سیاست‌های وزارتخانه صورت گرفته است.
 
وی، کیفیت‌بخشی را اصل ضروری در برنامه‌های سازمان دانست و افزود: در جهت دستیابی به کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، دوره‌های توانمندسازی برای همکاران طراحی شده است و ارتقای عملکرد مدارس با معرفی شاخص‌ها و معیارها انجام خواهد گرفت.
 
زینی‌وند ادامه داد: در رویکرد پژوهش محوری، تلاش شده است که محورهای کاربردی و عملیاتی سازمان موردبررسی و پژوهش قرار بگیرد که از این میان می‌توان به آسیب‌شناسی و مطالعه استراتژی‌های توسعه کمی و کیفی مشارکت‌ها، طراحی الگوی بالندگی شغلی و حرفه‌ای منابع انسانی، پایش، سنجش و اعتباربخشی ملاک‌ها و نظام اجرایی ارزشیابی و سنجش عملکرد مدارس از منظر شاخص‌ها اشاره کرد.
 
وی با اشاره به نظارت مستمر بر فرایند ثبت‌نام، خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد و نظارت موضوعی دو رویکرد مهم بخش نظارت است و روزانه ۵ تیم از مدارس غیردولتی شهر تهران بازدید کرده و مسائل و مشکلات را بررسی می‌کنند و تا کنون بیش از ۱۲۰ مدرسه مورد بازدید قرار گرفته است.
 
معاون وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: با توجه به حوزه وسیع فعالیت‌های مرکز، سامانه‌های مختلف طراحی‌شده و‌ با هدف دسترسی بیشتر والدین به برنامه‌ها و تسریع امور و شفافیت عملکردها راه‌اندازی شده است و چون این سازمان، برنامه‌ها و حوزه ارتباطی وسیعی دارد، با ساماندهی سامانه‌ها بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.


      منبع خبر : فارس

بازگشت