متن كامل خبر
آموزش مهارتی ۷۰ هزار هنرجو از طریق برون‌سپاری

تاريخ خبر :  16/5/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  588

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۵۵ هزار هنرجو را از طریق برون‌سپاری در خارج از آموزش‌وپرورش، تحت آموزش مهارت قرار دادیم گفت: در برنامه ابلاغی به استان‌ها، ۱۵ هزار هنرجو را به برنامه برون‌سپاری اضافه کردیم و بر این اساس برای سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار هنرجو وارد برنامه برون‌سپاری می‌شوند.

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توسعه تعاملات با دستگاه‌های متولی مهارت به‌ویژه مؤسسات خدماتی و تولیدی به‌منظور آموزش‌های با کیفیت مهارتی در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: پیگیری تفاهم‌نامه‌هایی که حوزه‌های صنعت، کشاورزی و هنر منعقد کرده‌ایم از جدی‌ترین برنامه‌های سال تحصیلی آتی است.
 
وی درباره برون‌سپاری آموزش‌های مهارتی نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به سال گذشته، افزایش تعداد دانش‌آموزان و هنرجویان را در برون‌سپاری و توسعه مشارکت شاخه کاردانش در سال جاری داشته باشیم.
 
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۵۵ هزار هنرجو را از طریق برون‌سپاری در خارج از آموزش‌وپرورش، تحت آموزش مهارت قرار دادیم اظهار کرد: در برنامه ابلاغی به استان‌ها، ۱۵ هزار هنرجو را به برنامه برون‌سپاری اضافه کردیم و بر این اساس برای سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار هنرجو وارد برنامه برون‌سپاری می‌شوند.
 
آذرکیش درباره تجهیز هنرستان‌ها نیز گفت: ابلاغ اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی مربوط به سال قبل در فروردین انجام و در اختیار استان‌ها قرار گرفت. اخیراً مطلع شدیم تخصیص اعتبار سنواتی تجهیز هنرستان‌ها مربوط به سال جاری به وزارتخانه ابلاغ شده و امید است تأمین نقدینگی و ابلاغ به استان‌ها نیز به‌زودی انجام شود و با تجهیز و تأمین فضاهای مورد نیاز سال تحصیلی را با شرایط بهتری آغاز کنیم.
 
وی ادامه داد: ردیف تجهیز هنرستان‌ها در بودجه سال ۹۷ بیش از ۳۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تا قبل از مهرماه در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت