متن كامل خبر
برگزاری کلاس‌های پیش‌نیاز و مکمل مدارس شاهد در شهریور

تاريخ خبر :  22/5/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  729

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری کلاس‌های پیش‌نیاز و مکمل برای دانش‌آموزانی که سطح علمی پایین‌تری دارند خبر داد.

محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام آماری از مدارس و دانش‌آموزان شاهد، ایثارگران و شهدای فرهنگی اظهار کرد: ما ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۴۹۷۶ معلم شهید داریم. در مجموع ۱۱۶ هزار و ۱۵۵ همکار ایثارگر و خانواده شهدا در آموزش‌وپرورش داریم که ۲۵ هزار و ۶۴ نفرشان جانباز، ۴۳۹۶ نفر آزاده، ۵۲ هزار و ۳۰۶ نفر رزمنده و حدود ۳۴ هزار و ۳۸۹ نفر وابستگان شهدا ازجمله همسر، فرزند، خواهر و برادر شهدا هستند.
 
 وی افزود: در حال حاضر ۱۳۵۰ مدرسه شاهد و ۲۹۲ مدرسه ایثارگران داریم که از آمار مدارس شاهد، ۵۵۹ مدرسه ابتدایی، ۳۹۴ مدرسه دوره متوسطه اول و ۳۹۷ مدرسه دوره دوم متوسطه هستند.
 
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش درباره مفاهیم مرتبط با ایثار و شهادت که در کتب درسی گنجانده شده است گفت: بنا بر اهمیت و ضرورت پرداختن به مفاهیمی چون شهادت، ایثار و مقاومت و ترویج آن در پایه‌های مختلف دروسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این امر ورود کرده‌اند. به‌عنوان مثال ۲۲ درس در کتب ابتدایی، ۴۴ درس در کتب متوسطه اول و ۴۲ درس در کتب متوسطه دوم نگاه جدی به مفاهیم ایثار و شهادت دارند.
 
رزاقی در ادامه درباره کلاس‌های پیش‌نیاز و تقویتی مدارس شاهد نیز گفت: آزمون تعیین سطحی در شهریورماه برای دبیرستانی‌های دوره اول و دوم برگزار و دانش‌آموزانی را که سطح علمی پایین‌تری دارند را شناسایی می‌کنیم. این گروه از دانش‌آموزان به مدت سه هفته در کلاس‌های پیش‌نیاز شرکت می‌کنند.
 
وی افزود: دوره‌های تقویت بنیه علمی نیز هر ساله چهار تا شش هفته پیش از برگزاری آزمون‌های نوبت اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود و مدارس معمولاً ۱۲ تا ۲۴ ساعت کلاس تقویتی طراحی و اجرا می‌کنند.
 
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدارس شاهد، کلاس‌های مکمل نیز دایر می‌کنند عنوان کرد: مدارس طبق دستورالعمل برنامه هفتگی کلاس مکمل دارند و موظف‌اند چهار ساعت در هر هفته برای دانش‌آموزان اول و دوم متوسطه با توجه به نیاز علمی دانش‌آموزان کلاس برگزار کنند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت