متن كامل خبر
اجرای طرح ایران مهارت در ۱۰ درصد مدارس متوسطه اول

تاريخ خبر :  27/5/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  471

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای طرح «ایران مهارت» در ۱۰ درصد مدارس متوسطه اول سراسر کشور از اول مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در دوره آموزشی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور در خصوص اهداف این دوره آموزشی، اظهار کرد: این دوره در راستای پیگیری ۲ برنامه مهم تعلیم و تربیت کشور در دولت تدبیر و امید برگزار شد.
 
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، آموزش مهارت به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با عنوان «ایران مهارت» است که با همکاری مشترک وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در این دوره آموزشی ضمن بررسی مشکلات و نقاط ضعف این طرح در راستای اجرایی شدن هرچه بهتر آن گام برداریم.
 
وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته این طرح به صورت پایلوت در ۱۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه ۸ استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ این رقم به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و در کل استان‌های کشور در ۱۰ درصد مدارس دوره اول متوسطه، شاهد اجرای طرح خواهیم بود.
 
زرافشان با تأکید بر لزوم آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای گفت: در راستای این طرح، دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کاروفناوری و هنر با مهارت‌های عملی این حوزه‌ها آشنا می‌شوند و برای اجرای بهتر طرح نیز یک کتاب راهنما ارائه شده است.
 
وی از اجرای یک طرح با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خبر داد و تصریح کرد: از ۴ سال گذشته با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پایش ویژگی کارآفرینی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه را آغاز کردیم و برای ۲۵۰ نفر از مربیان با همکاری این دانشکده، پروانه مربیگری کارآفرینی صادر شد که به آموزش عملی دانش آموزان خواهند پرداخت.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش افزود: این آموزش‌ها به شکلی طراحی شده است که دانش‌آموزان، ایده‌های کارآفرینی خود را در کارگاه‌ها مطرح و اجرایی می‌سازند و درنهایت منجر به تشکیل بازارچه‌های کار و فناوری خواهد شد و دانش‌آموزان تولیدات خود را در این بازارچه‌ها به نمایش و فروش خواهند گذاشت.
 
زرافشان ادامه داد: در دوره اول متوسطه، برنامه‌های کیفیت‌بخشی ما با جدیت دنبال و جزو اصلی‌ترین اولویت‌های ما خواهد بود و در دوره دوم متوسطه نیز با توجه به استقرار پایه دوازدهم، تکمیل ساختار در اولویت خواهد بود؛ البته در کنار این موضوع برنامه‌های کیفیت‌بخشی در این دوره نیز دنبال خواهد شد.


      منبع خبر : فارس

بازگشت