متن كامل خبر
آموزش شادی محور جایگزین یادگیری حافظه‌محور می‌شود

تاريخ خبر :  6/6/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  602

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش گفت: رویکرد آموزش‌وپرورش این است که مدارس را با نشاط هم در ابعاد آموزشی و هم ابعاد تربیتی اداره کند و این یادگیری حافظه‌محور کسل‌کننده را با آموزش حسی و شادی‌محور جایگزین کند.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان در اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات جوان خوارزمی که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد، خاطرنشان کرد: اضافه شدن درس آزمایشگاه طی دو سال اخیر به پایه دهم نیز باعث ایجاد نشاط و شادابی در کلاس درس شده و حلقه مفقوده آموزش را پر کرده است تا با آزمایش کردن یادگیری عمیق‌تر شود.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: همان‌طور که گفته شد یکی از اهداف برگزاری این مسابقات افزایش کیفیت آموزش شماست که بتوانید دروس را با روش علمی یاد بگیرید و یادگیری کامل داشته باشید.
 
وی در خصوص سابقات خوارزمی عنوان کرد: این مسابقات که از سطح مدرسه و با همکاری دانش‌آموزان و معلمان از کلاس آغاز شده و تا سطح منطقه، استانی و کشوری ادامه یافته که حدود ۲۰۰ نفر از همه استان‌های کشور در مرحله کشوری در مشهد حضور دارند.
 
زرافشان ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات فردی‌زدایی و ترویج فعالیت‌های تیمی و گروهی است. آزمایشگاه‌های مدارس نیز با این برنامه فعال شده است.
 
وی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: هدف تعریف شده برای آموزش‌وپرورش در سند تحول بنیادین این است که دانش‌آموزانم را برای بهتر زندگی کردن آماده کند؛ این مسابقات در همین راستا برگزار شده است زیرا در طول مسابقات دانش‌آموزان یاد می‌گیرند چگونه تجربه کنند، عملکرد خود را ارزیابی و خطاهای خود را برمبنای ارزیابی اصلاح کنند که اگر در زندگی هم همین روش را داشته باشند و در مسیر زندگی خود به‌طور دائم به ارزیابی و اصلاح اشتباهات خود بپردازند و ببینند راهی که انتخاب کرده‌اند درست است یا نه زندگی پر توفیقی خواهند داشت.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش آمده است که هر انسانی در هر لحظه در یک موقعیت با مختصات خاص است و باید تلاش کند از این موقعیت به سمت موقعیت بهتر حرکت کند؛ برای اینکه از چه مسیری و با چه ابزار و چه اقداماتی به سمت موقعیت بهتر برود باید خود را ارزیابی و بازنگری کند.
 
زرافشان گفت: شما نماینده دانش‌آموزان برای این حرکت نو که در سراسر کشور آغاز شده، هستید.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت