متن كامل خبر
ایجاد بازارچه‌های کارآفرینی توسط دانش‌آموزان در فضای مجازی

تاريخ خبر :  19/6/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  759

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه میانگین سنی کارآفرینان به شدت در حال کاهش است، گفت: امروز بزرگ‌ترین کارآفرینان دارای میانگین سنی ۲۲ سال و ۲۳ سال است که نشان می‌دهد زمینه بروز استعدادها فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس، نفرات برتر تهرانی کنکور سراسری و مدال‌آوران المپیاد جهانی زیست‌شناسی امروز طی مراسمی در مدرسه شهدای هفتم تیر تجلیل شدند.
 
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم اظهار کرد: این روزها در آموزش‌وپرورش فصل برگزاری مسابقات و المپیادهاست و شاهد حضور دانش‌آموزان توانمند در عرصه‌های مختلف هستیم.
 
وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش امروز باور دارد که هر دانش‌‌آموز دارای توانمندی و قابلیت‌های ویژه خودش است که باید در تعلیم و تربیت، شناسایی شده و زمینه بروز و شکوفایی آن‌ها فراهم شود.
 
زرافشان افزود: به عنوان مثال، هم‌زمان با این مراسم، جشنواره خوارزمی در حال برگزاری است تا به شناسایی دانش‌آموزانی که در عرصه علم و فناوری دارای رتبه و مقام هستند، بپردازد؛ همچنین در مسابقات فرهنگی و هنری، استعدادهای فرهنگی و هنری شناسایی می‌شوند.
 
وی به ورود برخی دانش‌‌آموزان در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و ادامه داد: ما از دوره ابتدایی و اول متوسطه دانش‌آموزانی داریم که توانستند وارد عرصه کارآفرینی شوند و دانش‌آموزانی که در فضای مجازی بازارچه کارآفرینی ایجاد کنند.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه میانگین سنی کارآفرینان به شدت در حال کاهش است، گفت: امروز بزرگ‌ترین کارآفرینان دارای میانگین سنی ۲۲ سال و ۲۳ سال است که نشان می‌دهد زمینه بروز استعدادها فراهم شده است.
 
وی ادامه داد: استعدادهای خوب دانش‌آموزان ما در حال شکوفایی است و امروز جلسه تجلیل از آن‌هاست و قرار است این دانش‍موزان وارد عرصه دانشی دیگر به نام دانشگاه شوند.
 
زرافشان تصریح کرد: اگر دانشگاه صرفاً جایگاه دانش باشد خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد اما اگر محلی برای ترکیب دانش و عمل باشد، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد؛ در رویکرد جدید آموزش‌وپرورش هم در کنار آموختن، به کار بستن مطرح هست که نتیجه آن توسعه می‌شود
 
وی با بیان اینکه ایران به لحاظ تعداد مهندس دارای رتبه سوم و چهارم است، اظهار کرد: رشته‌های مهندسی نقش بالایی در توسعه دارند اما اگر این تعداد نتوانند شرایط کشور را مهیا کنند فقط دانش‌اندوزی‌ را انجام دادند.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ما امروزه در عرصه بین‌المللی در حوزه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیریم و کشوری موفق است که بتواند خود و توانمندی‌هایش را نشان دهد.
 
وی اضافه کرد: رقابت و فعالیت‌ها در عرصه‌های نوآوری، فناوری و اقتصادی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در همه این‌ها نیازمند آموزش‌وپرورش و دانشگاه مطلوب است یعنی دانشگاه و آموزش‌وپرورش عوامل مبنایی است و اول باید فراهم شود تا سایر بخش‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند.


      منبع خبر : فارس

بازگشت