متن كامل خبر
آموزش از راه دور نبايد رقيب آموزش و پرورش رسمى باشد

تاريخ خبر :  20/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1261

آموزش از راه دور نبايد رقيب آموزش و پرورش رسمى كشور باشد و فلسفه وجود مؤسسه آموزش از راه دور اين است كه مكمل و در كنار آموزش و پرورش باشد.
به گزارش ايلنا، على  اصغر فانى، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در همايش سراسرى مديران مراكز آموزش از راه دور، گفت: آموزش از راه دور قرار است كه حل كننده مشكلات آموزش و پرورش رسمى باشد و خلأهاى موجود را پر كند.
وى افزود: با توجه به تنوع شرايط مخاطبان، وضعيت شخصى و محل زندگى آنها، بايد در طراحى آموزش از راه دور براى كشور متناسب با مخاطبان از روش  هاى متنوعى استفاده شود.
فانى، با اشاره به سياست  هاى جهانى مطرح در دنيا، تصريح كرد: آموزش براى همه و آموزش مادام  العمر دو سياست مهم جهانى در بحث آموزش و پرورش است كه همه مؤسسات و وزارتخانه  هاى دنيا خود را مكلف به پيروى از آن مى  دانند.
وى گفت: بر اساس اصل سى  ام قانون اساسى، آموزش از دوره ابتدايى تا دانشگاه براى همه رايگان است و نظام آموزش از راه دور در اين خصوص جايگاه خود را پيدا كرده و تا قبل از دانشگاه براى دانش  آموزان رايگان است.
سرپرست آموزش و پرورش، با اشاره به چشم  انداز ۲۰ ساله كشور، خاطرنشان كرد: رشد و توسعه آموزش و فراگير كردن آن از لوازم اصلى، مبنايى و پايه  اى تحقق چشم  انداز ۲۰ ساله كشور است و برنامه چهارم توسعه نيز كه براساس دانايى محورى است؛ نقش توسعه و فراگير كردن آموزش را پر رنگ  تر مى  كند.
فانى، پراكندگى جمعيت در كشور را از مهمترين مشكلات عدم دسترسى به آموزش و پرورش رسمى دانست .

      منبع خبر : ایران

بازگشت