متن كامل خبر
دانش آموزان هيچ ماده غذايي را از دستفروشان خريداري نكنند

تاريخ خبر :  20/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1142

 يك متخصص تغذيه گفت: نان، پنير و گردو بهترين ميان وعده براي دانش آموزان در مدرسه است.
دكتر مسعود كيمياگر با بيان اين كه تغذيه در مدارس فرصت مناسبي براي عادت دادن ذائقه دانش آموزان به مواد غذايي مفيدست، اظهار كرد:  دوران دانش آموزي دوران رشد سريع هم از نظر مغزي و جسماني است بنابراين با دادن غذاهاي مفيد و آموزش تغذيه مناسب ذائقه كودكانتان را به غذاهاي مفيد عادت دهيد.
وي با تأكيد بر اينكه در وعده غذايي دانش آموزان از سوسيس و كالباس كمتر استفاده شود، خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه در سوسيس و كالباس مواد نگهدارنده وجود دارد در درازمدت ايجاد سرطان مي كند. پس بهتر است اين مواد كمتر در وعده غذايي دانش آموزان قرار گيرد.
دكتر كيمياگر با اشاره به اينكه مصرف تنقلاتي مانند چيپس و پفك بايد در دوران مدرسه به حداقل برسد، تصريح كرد: اين مواد فضاي زيادي را در معده اشغال مي كنند و فرصت استفاده از مواد مغذي را از فرد مي گيرد.
وي همچنين ادامه داد: مصرف آجيل و تنقلاتي مانند نخود، كشمش، پسته و بادام بايد جايگزين ميان وعده غذاي دانش آموزان به جاي چيپس و پفك شود.
اين متخصص تغذيه با بيان اين كه خوردن صبحانه براي تمام دانش آموزان قبل از رفتن به مدرسه الزاميست افزود: نخوردن صبحانه سبب كاهش قدرت فراگيري و همچنين كاهش تمركز دانش آموز مي شود.
وي با بيان اين كه صبحانه بايد ۳۰ درصد نياز روزانه يك فرد را تامين كند، افزود: نان خالي با چاي شيرين غذاي مناسبي براي يك وعده غذايي نيست در صبحانه بهتر است يكي از مواد لبني مانند پنير، شير و ماست چكيده وجود داشته باشد.
اين متخصص تغذيه همچنين به مادران توصيه كرد: در ميان وعده هاي غذايي كودكشان شير، آب ميوه، ساندويچ كوكو،  تخم مرغ و خشكباري مانند نخودچي، كشمش، پسته و بادام را قرار دهند.
وي همچنين به ايسنا گفت: از گذاشتن خيارشور و گوجه فرنگي داخل ساندويچ خودداري كنيد زيرا اين مسئله سبب خيس شدن نان و درنتيجه امكان رشد ميكروب را فراهم مي كند.
دكتر كيمياگر در پايان خاطرنشان كرد: دانش آموزان بايد از خريد مواد غذايي از دستفروشان جدا خودداري كنند.

      منبع خبر : همشهری

بازگشت