متن كامل خبر
نخستين تلويزيون «بادي» در تهران

تاريخ خبر :  20/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1218

قائم مقام سازمان زيباسازي شهر تهران، از بهره برداري از نخستين تلويزيون بادي خاورميانه در تهران تا پايان ماه جاري خبر داد.
به گزارش سما، مهرداد عرب ديروز در گفتگويي افزود: اين تلويزيون به مساحت ۳۰ مترمربع در بوستان سعادت  آباد تهران درحال نصب است و بزودي به بهره برداري مي رسد.
وي با بيان اينكه اين تلويزيون قابليت پخش تصاوير در تمام ساعات روز را دارد، افزود: تلويزيون ياد شده نوعي سينما در فضاي باز است كه توسط دستگاه هاي مخصوص باد شده و سپس پرده نمايش بر روي آن متصل مي شود.
قائم مقام سازمان زيباسازي شهر تهران خاطرنشان كرد: تكنولوژي ساخت اين تلويزيون مشتركا در اختيار انگليس و آلمان بوده و شهرداري تهران براي اولين بار درخاورميانه اقدام به استفاده از آن كرده است.
عرب، هزينه ساخت اين تلويزيون را حدود ۶۰۰ ميليون ريال ذكر كرد و گفت: اين تلويزيون درساعات پاياني روز كه همزمان باحضور خانواده ها در بوستان ها است، اقدام به پخش برنامه هاي سينمايي و تلويزيوني خواهد كرد.به گفته وي، شهرداري تهران تلاش دارد از تلويزيون هاي بادي به طور انبوه در بوستان هاي شهري استفاده كند و از اين رو، نصب چند تلويزيون ديگر در تهران را در دستور كار خود دارد.

      منبع خبر : همشهری

بازگشت