متن كامل خبر
کتاب هاي بادوام

تاريخ خبر :  20/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1205

 سعي کنيد فرزندانتان را به مطالعه علاقه مند کنيد.اين يکي از مهمترين کارهايي است که به عنوان والدين آنها مي توانيد برايشان انجام دهيد و ارزش آن را دارد که وقت و انرژي خود را به آن اختصاص دهيد.
بچه ها در مدرسه مهارت خواندن را مي آموزند، اما اغلب مطالعه را با کار و نه لذت مرتبط مي دانند.
در نتيجه تمايل به خواندن را از دست مي دهند و اين ، ميل به خواندن يعني کنجکاوي و علاقه است که اساس استفاده موفقيت آميز از مهارت خواندن و ساير مهارت ها است.
تاکنون موثرترين راه براي تشويق کودکان به مطالعه ، کتاب خواندن با صداي بلند براي آنان بوده است و هر چه زودتر اين کار را شروع کنيد، بهتر است.
حتي يک کودک چند ماهه نيز مي تواند تصاوير را ببيند و به صداي شما گوش دهد.
از اين زمان استفاده کنيد تا در حين نگهداري از کودک ، بدون آن که حواستان پرت تلويزيون يا تلفن باشد از داستاني که مي خوانيد لذت ببريد.
شايد جالب باشد که بدانيد خواندن يک کتاب کودک که خوب نوشته شده باشد اغلب براي شما هم لذتبخش است.
به ياد داشته باشيد به محض اين که کودک ، خواندن را مي آموزد، کتاب خواندن با صداي بلند براي او را فراموش نکنيد.
اين لذت مشترک به تقويت علاقه و ترغيب فرزندتان به خواندن کمک مي کند. زماني که هنوز فرزند شما کوچک است ، بهتر است کتابخانه خانگي براي او درست کنيد و تعدادي کتاب براي آنها در قفسه بگذاريد به طوري که به راحتي در دسترس باشند.
توجه داشته باشيد کتابهاي مخصوص کودکان و از انواع بادوام تر را براي کودکان چند ماهه و کتابهاي داراي جلدهاي پلاستيکي و نه خيلي گران را براي کودکاني که کمي بزرگتر هستند، تهيه کنيد.
بگذاريد کودک کتاب را لمس کند، بو کند و حتي آن را بچشد تا به اين ترتيب به او کمک کنيد حس وابستگي بيشتري نسبت به آن پيدا کنند.
برخورد فرزندان شما با کتاب به همان طريقي است که خود با کتاب برخورد مي کنيد.
بچه ها از بزرگترها تقليد مي کنند، بنابراين اگر ببينند که شما از خواندن لذت مي بريد و به کتاب و مطالعه ارج مي نهيد، به احتمال زياد آنها هم به همين گونه رفتار خواهند کرد.
هنگامي که مي خواهيد بلند بخوانيد کتابهايي را انتخاب کنيد که هردو به آن علاقه منديد.
سعي کنيد بهترين انتخاب ها را داشته باشيد. معمولا در کتابخانه هاي محلي عناوين متعددي موجودند و در صورت عدم آشنايي کافي ، مي توانيد براي انتخاب کتاب مناسب از کتابدار کمک بگيريد.
کتابداران بخش کودکان آموزش ديده اند که کتب مناسب براي بلند خواندن و نيز کتابهاي ويژه سنين خاص را در قسمتهاي مشخصي قرار دهند.
و بالاخره اگر فرزند شما به مدرسه مي رود، کتابخانه مدرسه نيز منبع بسيار خوبي براي يافتن کتابهاي مناسب است و کتابدار مدرسه اطلاعات جامعي در اين باره دارد.
فرزندتان را تشويق کنيد از کتابخانه مدرسه علاوه بر کتب مربوط به درس ، کتابهاي متفرقه را که خواندن آن لذتبخش است به امانت بگيرد و با خود به خانه بياورد.


      منبع خبر : جام جم

بازگشت