متن كامل خبر
جشنواره روش‌هاي تدريس شيمي مبتني بر ‪ IT‬در كرمان آغاز شد

تاريخ خبر :  19/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1743

جشنواره روشهاي برتر تدريس شيمي مبتني بر ‪ IT‬روزشنبه در پژوهشكده تعليم و تربيت كرمان آغاز به كار كرد.

دبير اين جشنواره در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي هدف از برگزاري اين جشنواره را گسترش فرهنگ استفاده از فناوري اطلاعات در تدريس شيمي اعلام كرد.

حسين شهابي نژاد اين جشنواره را نخستين جشنواره روش تدريس مبتني بر ‪IT‬ در كشور اعلام كرد و تقويت توانمندي‌هاي معلمان ، شناخت استعدادها و ايجاد فرصت براي تبادل تجربيات را از اهداف ديگر جشنواره برشمرد.

وي بيان كرد: از ‪ ۲۴‬طرح درس راه يافته به مرحله كشوري هشت طرح درس از صبح تا عصر امروز با حضور هيات داوران و شركت‌كنندگان اجرا و ‪ ۱۶‬طرح درس نيز در نمايشگاه جانبي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

شهابي نژاد افزود:تاكنون دو كارگاه‌روش تدريس مبتني بر ‪ IT‬به‌صورت استاني و كشوري در تير و مرداد ماه گذشته در كرمان برگزار شده است و با برگزاري مرحله كشوري ، اين جشنواره به كار خود در سال تحصيلي ‪ ۸۳۸۴‬پايان مي‌دهد.

وي مجموع شركت‌كنندگان در تمامي مراحل جشنواره مذكور را ‪ ۲۰۰‬نفر اعلام كرد.

رييس ستاد برگزاري جشنواره نيز از معرفي برگزيدگان در دو گروه خبر داد.

ابراهيم جهانگيري روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: سه نفر از دبيران به عنوان برتر و پنج نفر به عنوان منتخب جشنواره معرفي مي‌شوند.

او با ابراز خرسندي از ميزباني استان كرمان گفت:عصر فن‌آوري اطلاعات، نظامي جديد در آموزش و پرورش مي‌طلبد تا بتواند پاسخگوي نيازهاي كنوني باشد.

معاون نظري و مهارتي سازمان آموزش و پرورش استان كرمان با بيان اينكه در اين فرآيند نسل ديجيتال جايگزين نسل مفاهيم و اطلاعات گرديده ،افزود:
شكل سنتي مدارس جاي خود را به شيوه‌هاي نوين با استفاده از فرصت‌هاي نهفته در ‪ IT‬داده است.

وي گفت: امروز ديوارهاي سنتي مدارس فرو ريخته و ديوارهاي صوتي و شيشه‌اي تكنولوژي بنا شده است و آموزش و پرورش بايد بكوشد تا از قافله علم و فن آوري عقب نماند.

جهانگيري با گراميداشت ياد مرحوم مهندس علاقه‌مندان به عنوان ابداع‌كننده اين تحول عظيم در آموزش و پرورش اظهاراميدواري كرد كه از سال تحصيلي جديد روند اصلاح روش‌هاي تدريس معلمان سرعت بيشتري به خود گيرد.

جشنواره‌كشوري روشهاي برترتدريس شيمي مبتني بر‪ IT‬فردا بامعرفي برگزيدگان بكار خود پايان مي‌دهد.


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت