متن كامل خبر
نخستين دوربين ديجيتالي ‪ ۱۰‬مگاپيكسلي جهان از راه رسيد

تاريخ خبر :  21/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1138

شركت ژاپني "سوني" نخستين دوربين ديجيتالي ‪ ۱۰‬مگاپيكسلي جهان را معرفي كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، دوربين جديد "سوني" با نام "سايبر-شات آر-‪ (Cyber-Shot R1)"۱‬داراي يك حسگر تصوير ‪ ۱۰/۳‬مگاپيكسلي است كه گرفتن عكسهايي با وضوح و كيفيت باورنكردني را براي عكاسان حرفه‌اي امكان پذير مي‌سازد و مجموعه‌اي از فن‌آوري‌ها و قابليتهاي پيشرفته ديجيتالي در آن گنجانده شده‌است.

اين دوربين داراي يك صفحه نمايشگر دو اينچي با قابليت دوران در جهات مختلف است كه امكان عكاسي از همه زوايا را فراهم كرده و با برخورداري از "شاتر"ي كه در هر ‪ ۷/۵‬ميلي‌ثانيه يك بار باز و بسته مي‌شود تا ثبت سه تصوير در هر ثانيه را براي عكاسان امكان پذير مي‌كند.

محصول جديد "سوني" با بكارگيري ريزپردازنده‌اي جديد و كم مصرف، داراي عمر باتري طولاني‌تري است به گونه‌اي كه با هر بار شارژ باتري آن، مي‌توان تا ‪ ۵۰۰‬بار عكس گرفت.

تصاوير گرفته شده توسط اين دوربين را مي‌توان در حافظه‌هاي "مموري استيك" كه شركت "سوني" از آنها استفاده مي‌كند و يا حافظه‌هاي "فلش" معمولي ذخيره كرد و يا به رايانه منتقل نمود.

هم‌اكنون شركت "كداك"، داراي بيشترين سهم بازار دوربين‌هاي ديجيتالي در جهان است و پس از آن، شركتهاي "كنون" و "سوني" در مكانهاي دوم و سوم ايستاده‌اند.

شركت "سوني" بهاي دوربين ‪ ۱۰‬مگاپيكسلي "سايبر-شات" را هزار دلار اعلام كرده و به احتمال زياد فروش آن را از ماه نوامبر آغاز خواهد كرد.


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت