متن كامل خبر
دانش آموزان و اهداء "نشان مهرورزی" به رییس جمهور

تاريخ خبر :  19/9/1385 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1469

صبح روز شنبه 18/9/85  دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان در جشن تکلیف سیاسی رای‌اولی‌ها حضور یافت و با آنان در مورد مسائل مختلف از جمله شور جوانی و نقش جوانان در ساختن ایران اسلامی و هم چنین مساله‌ی هسته‌یی، انتخابات شوراها و خبرگان، سخن گفت و بر ضرورت اهمیت حضور جوانان در این انتخابات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه دیدار با جمعی از رای‌اولی‌ها، در پاسخ به ابراز احساسات یکی از دانش‌آموزان که شعار داد «بوی گل یاسه، احمدی‌نژاد، نوکر عباسه، احمدی‌نژاد» خطاب به دانش‌آموزان گفت: بوی حقیقی گل یاس، شما هستید و احمدی‌نژاد نوکر نوکران عباس است.

احمدی‌نژاد با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان اظهار داشت: موقعی که در بین جوانان و در کلاس درس حضور پیدا می‌کنم بسیار خوشحال هستم و جزو بهترین لحظات عمر من محسوب می‌شود که مطمئنا حضور در ده‌ها کنفرانس و میزگرد به لطافت و زیبایی حضور در بین جوانان نیست .

وی در این جلسه با بیان این‌که می‌خواهد چندین نکته را به صورت صریح و تلگرافی به حاضران بگوید گفت: مطمئنم گیرنده‌های شما بسیار قوی است، البته من فکر نمی‌کنم در این جلسه بتوانم چیزی به دانش شما اضافه کنم ولی سعی می‌کنم روی دانسته‌های شما مروری بکنم؛ چرا که جوانان ما در حال حاضر جزو باهوش‌ترین و آگاه‌ترین جوانان عالم محسوب می‌شوند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که امروز به لطف خدا ماموریت پرچمداری جبهه‌ی پاکی بر عهده‌ی ایران است، اظهار داشت: جوانان موتور محرک جامعه هستند و به انسان‌ها شور و امید تزریق می‌کنند.

وی با بیان این‌که پاکی و سلامت جوانان یک جامعه، تضمین‌کننده‌ی سلامت و ایستادگی آن جامعه خواهد بود، اظهار داشت: جوانان مظهر پویایی یک جامعه هستند و نارضایتی آنان از وضع موجود جامعه‌شان نشانه‌ی کمال آن جامعه است. برخی به اشتباه تصور می‌کنند اگر جوانان از کمبودها گله می‌کنند نشان‌دهنده‌ی تقابل است؛ در صورتی که این برداشت اشتباه است. تقابل و تضادی نیست، بلکه این امر بیانگر یک حرکت رو به جلوست. جوانان نمی‌خواهند در یک نقطه متمرکز شوند. در تلاش هستند که دائم به سمت جلو حرکت کنند. اگر ما امروز در پله‌ی 60 قرار داریم جوانان می‌خواهند در پله‌ی 70 قرار بگیرند. نگاه جوانان در عین همراهی با دوستی، انتقادی نیز هست.

وی گفت: جوانان و جامعه‌ی ما می‌خواهند در جهت قله‌ی پیشرفت و عظمت حرکت کنند و هیچ عاملی نمی‌تواند توجه آنان را از این قله منحرف کند.

احمدی‌نژاد گفت: شخصیت هر انسانی را می‌توان به بلندی هدفی که دنبال می‌کند ارزیابی کرد

رییس‌جمهور با بیان این‌که جوانان و نوجوانان ما در عرصه‌ی سیاسی کشور نقش‌آفرین هستند، به نام این جلسه اشاره کرد و گفت: نام زیبایی را انتخاب کرده‌اید. جشن تکلیف سیاسی برای کسانی است که بار اول در انتخابات شرکت می‌کنند و می‌خواهند وظیفه‌ی خود را در تاثیرگذاری بر جامعه ایفا کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به جوانان گفت: در مسیر پیشرفت ممکن است آفاتی سر راهمان قرار گیرد که یکی از این آفات غفلت از آرمان‌هاست و آفت دوم فراموش‌کردن خدا.

احمدی‌نژاد افزود: هفته آینده جشن تکلیف سیاسی شما دانش‌آموزان است و ما دو انتخابات مهم، یعنی خبرگان رهبری که مربوط به یکی از ارکان اصلی کشور است و انتخابات شورا‌ها را پیش رو داریم. خبرگان که در واقع بیانگر هویت کشور ماست باید از پشتوانه قوی برخوردار باشد و انسان‌های مومن، اصلح و فداکار در آن حضور داشته باشند.

در حاشیه‌ی این مراسم 5 دانش‌آموز دختر و 5 دانش‌آموز پسر به صورت نمادین آرایی را در صندوقهایی که در سالن قرار داده شده بود انداختند و از رییس‌جمهور نشان تکلیف سیاسی دریافت کردند و بعد از آن نیز دانش‌آموز دختری به نمایندگی از سایر دانش‌آموزان نشان مهرورزی را به رییس جمهور اعطاء کرد که این امر با تشویق دانش‌آموزان همراه بود و مجری این برنامه خطاب به رییس‌جمهور گفت «ای مهرورز مهربان، نشان مهرورزی مبارکت باد».


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت